V&D heeft uitstel van betaling aangevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:38

hoe gaat het met de medewerkers van V&D die zich in dit topic hebben gemeld?

Loes1996

Re: V&D heeft uitstel van betaling aangevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:42

Hee hier een klantenservice medewerker.
Ja balen natuurlijk...leek zo goed te zijn heeft de eigenaar van Coolcat de financiering (o.i.d) toch niet helemaal rond. Moeten morgen onze werkkleding inleveren :(

Vind het onwijs jammer! Had er graag nog gewerkt, maar op het moment opzoek naar een baantje in het psychologisch werkveld (mbt mijn studie). Maar zo'n fijne floormanager en collega's ga ik niet nog een keer vinden denk ik.

Voordeel is wel dat ik wel eindelijk nu voldoe aan mijn eigen regel om geen collega's te daten :') Makkelijk als we allemaal werkloos zijn ... :+

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:44

Zit al de hele dag tegen "naakte" paspoppen aan te kijken en een dicht rolluik vanuit onze winkel.... Raar hoor :n

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:46

Is het nu al zeker dan dat er geen overname komt? Vanmorgen hoorde ik op de radio dat het besluit nog 2 dagen uitgesteld is. Maar kan veranderd zijn nu natuurlijk. Vervelend hoor dit alles.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:47

Nee het is 2 dagen uitgesteld, maar ik heb er daardoor wel een hardhoofd in

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:48

Ja dat had ik ook gehoord maar de winkel is hier in ieder geval dicht. Hangt wel een briefje op t rolluik maar sta alleen dus kan niet kijken wat daarop staat

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:50

Het probleem lijkt hem niet in de overname te zitten maar in de ellende met de verhuurders van de locaties. Daar is het overleg nog steeds niet mee afgerond. Daar liep v en d al eerder tegenaan. De vastgoed eigenaren hebben torenhoge huren en wurgcontracten voor de filialen. Dat is destijds al een groot deel,van de problemen geweest. Een eerdere doorstart toen is ook om zeep,geholpen door de vastgoedeigenaren.

Het is te hopen dat ze nu niet weer de boel gaan dwarsliggen en er zo alweer een goed winkelconcept verdwijnd en heel,veel mensen hun baan kwijt raken,

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:18

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:24

Ik hoop op Hudson's Bay.
Iets zegt mij dat een dergelijke overname beter van de grond komt.

Sterkte voor het personeel! Wat een onzekerheid.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 17:26

Ik ben benieuwd wat de nieuwe eigenaars ervan gaan maken. Er moet verbouwd worden las ik, voorraden aangevuld. Ik hoop dat ze wat aan het oubollige interieur gaan doen, en dat ze weer lekker een frisse energie in die zaken krijgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:42

Allereerst heel veel sterkte met het verlies van iedereen z'n baan.
Ik lees net op het nieuws dat alle etenswaren zijn weggegooid. Ook dat is triest. Mensen konden ermee geholpen worden.... Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt over de banen en doorstart

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:08

Ik wandelde vandaag over het Jorisplein in Amersfoort, maar dat is toch echt wel even apart hoor, V&D dicht, na zoveel jaren... We wilden even een bakkie gaan doen, maar het was al "te laat". Erg sneu, hopelijk komt er nog wat van terecht.

Romary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:22

Noem me gek, maar volgens mij lopen de CoolCat filialen (Hoort WonderWoman in style daar ook bij?) ook al een poosje niet meer zo lekker...
Problemen liggen zoals het nu lijkt idd bij de vastgoedeigenaren. Maar die man van de Coolcat, wilde toch ook alleen met de grotere filialen verder? Daar zal vast ook een deel van het probleem liggen. Ik ken eigenlijk geen kleine filialen :+ Maar goed, ik ben alleen in die in Groningen en Emmen geweest in mijn leven...

Wat betreft dat weggooien van voedsel, ik vind het eigenlijk een beetje natrappen van de voedselbanken om zo'n bericht te brengen... Toevallig heb ik gisteren, voordat die mooie foto van kliko's vol met bonbons verscheen, gelezen dat helemaal niet alles aan de voedselbank geleverd MAG worden. Artikel dat ik eerder las, ging over een plusmarkt die een kok in dienst had genomen, om kant en klaar maaltijden te maken van het verse voedsel dat de winkel niet meer mocht verkopen, ivm het bijna verstrijken van de houdbaarheidsdatum. Dit voedsel MOCHT dus niet naar de voedselbank, vandaar het aannemen van een kok; om het toch niet verloren te laten gaan. Dan het commentaar bij de kliko-foto's, dat het landelijk bestuur van voedselbanken, de v&d meerdere keren heeft gevraagd, standaard leverancier van de voedselbank te worden. Dit heeft de V&D geweigerd. Op zich logisch, het is geen verplichting. Je hoort er niemand over. Totdat zo'n bedrijf dan failliet gaat. Ik neem aan dat dit toch echt orders van hogerhand (moederconcern in Amerika) zijn geweest, dan heb je je daaraan te houden. Ze zijn vast niet de enige. Beetje jammer dat je als voedselbank zijnde dan zo met modder gaat smijten, en dan onderaan het artikel zegt, dat het misschien nog zin heeft om de individuele V&D filialen als lokale voedselbank zijnde te benaderen. Ow, dus dat is niet geprobeerd voordat ze besloten om de V&D in zo'n kwaad daglicht te zetten? Hoeveel moeite doe je dan zelf? :n

Ook verschillende lokale berichten gelezen over de V&D in Groningen. Veel reacties als dat het faillissement de schuld van de komst van Primark zou zijn... Dus... Omdat er een Primark in Groningen komt, die nog niet eens open is, is het hele landelijke V&D nu failliet? Wat een BS. :')

Internetshoppen, nog zo'n leuke boosdoener. V&D had toch ook een webwinkel?Is op internet rondshoppen dan niet hetzelfde als het echte leven? Voor hetzelfde geld, had zo'n goedkoop internet winkeltje, in het echt naast de V&D gezeten. (Net zoals in Groningen de H&M er practisch naast zit) Waren de mensen daar ook heen gegaan, ipv naar de V&D. Dat is concurentie, zowel irl als op internet. Kan ook niet geloven dat dat een oorzaak is geweest.

Maar ook ik moet bekennen dat ik me de laatste keer dat ik bij de V&D was, dood schrok van de prijzen die tegenwoordig gehanteerd werden. En dan stonden die prijzen bij een groot deel van de kleding ook nog aangegeven in Engelse ponden. Dan hang ik al helemaal snel terug wat ik in mijn handen heb, al is het maar om bij de kassa, verrassingen over het te betalen bedrag te voorkomen. :+
De YesOrNo afdeling van de V&D liep altijd prima, ik heb ooit een Calvin Klein jeans gekocht voor 10 gulden bij de V&D! Waarom moest het roer zo rigoreus worden omgegooid?
Hoe dan ook, ik hoop dat de doorstart van de grond komt en dat het dan ook een V&D blijft.
Ik kan me echt niet voorstellen dat er straks iets anders in dat gebouw op de hoek van de Grote markt zit, met dat mannetje van het leger des heils voor de deur, de Riepe verkoper en het draaiorgeltje...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:32

Ik vermoed dat ze landelijke Primark bedoelen ;)

Romary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:35

Sammie schreef:
Ik vermoed dat ze landelijke Primark bedoelen ;)

Hoeveel Primarks zijn er dan in nederland? Incl groningen toch maar een stuk of 4?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:10

Hier een (oud) la place medewerkster, met pijn in mijn hart heb ik gister en vandaag een heleboel eten weg staan gooien, alle open verpakingen moesten weg, dus ook als er nog niet eens wat uit was maar wel open. Zoiets naar de voedstelbank of het leger des heils doe is nog een hele organisatie en mag niet zomaar, daar zitten nog heel wat haken en ogen aan. Ook de medewerkers mochten niks meenemen, het ging zels zover dat we bij de uitgang werden gecontroleerd. En nu na 16 jaar met veel plezier bij la place te hebben gewerkt zit ik thuis, alles is is opgeruimd, schoongemaakt en afgesloten en dat doet zeer. Veel colega's heb ik jaren mee gewerkt en zal ik waarschijnlijk nooit meer zien. Nog steeds hoop ik op een evt goede afloop, maar die hoop is bijna vervaagd......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:12

Geen flauw idee Romary. :) Zelf denk ik dat het gewoon een optelsom is van diverse factoren.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:13

Nou dat is ook raar.
Jammer dat ze dicht zijn. Liep vandaag nog langs. Ik hoop dat ze terug open mogen gaan!

Romary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:44

Het doek is definitief gevallen. De v&d is niet meer :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:58

Sterkte voor de oud medewerkers!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:05

Dank je

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:14

Iedereen heel veel sterkte. Ik moet me echt bedwingen om geen traantje te laten voor degene die z'n baan is verloren

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:28

Dankje

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:56

Zo enorm jammer dat er weer een oud merk uit het straatbeeld verdwijnt. Hoeveel zijn dat er al in de afgelopen jaren? En wat blijft er over, eenheidsworst van een eigenaar die meerdere merken in eigendom heeft.

Echt heel erg jammer. En 8000 mensen die hun baan kwijt zijn. -O- Ik hoop van harte dat de dwarsliggend vastgoed bedrijven nog lang met lege panden blijven zitten.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:02

karuna schreef:
Echt heel erg jammer. En 8000 mensen die hun baan kwijt zijn. -O- Ik hoop van harte dat de dwarsliggend vastgoed bedrijven nog lang met lege panden blijven zitten.

Normaal ben ik niet van de verwensingen, maar in dit geval. AMEN _/-\o_

Vreemd.. V&D sprong altijd in het oog met grote panden en vlaggen op het dak en aan de gevel.
Zal er straks wel vreemd uit zien met die grote lege panden. -O-

Mijn vader was manager en hij bleef maar zeggen hoe enorm gemotiveerd en strijdlustig het personeel bleef, terwijl klanten soms echt gemeen waren.

Mijn vader is druk aan het solliciteren, bij winkels maakt hij met zijn achtergrond (38 jaar bij V&D gewerkt) de meeste kans, hoewel er waarschijnlijk nu rijen staan voor die vacatures. Hij is in ieder geval nog steeds positief.

Ik wens alle andere medewerkers die hun baan zijn verloren sterkte en uiteraard veel succes met solliciteren. Het siert jullie in ieder geval enorm dat jullie tot de laatste minuten zijn doorgegaan.