Geen stage voor Bas (25), want hij heeft een vriend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:38

UhNee schreef:
Dus omdat zoveel mensen last hebben van discriminatie, moeten we het maar goed vinden dat een kwetsbare minderheid die het over het algemeen al ontzettend moeilijk heeft, nog meer de grond in word getrapt door dit soort grapjes? Dat vind ik een enge denkwijze ja.

Nee nee, maar de meningen over deze toestand (tegenover mensen met denkwijzes zoals het bedrijf) zijn vrij extreem en dat vind ik hypocriet als je zelf onderscheid maakt tussen hetgeen wat gediscrimineerd wordt. En als je daar géén onderscheid in maakt, dan heb je een enge denkwijze. Nog hypocrieter.

Zoals al is gezegd. Over veel punten waarop gediscrimineerd wordt hoor je geen mensen, of discrimineren ze enorm mee (zelfs de politiek correcten op bokt!), en nu hebben we deze toestand en schreeuwt iedereen het uit.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:41

dees_daan schreef:
Geryon schreef:

Ik vind het wel erg dat mensen andere mensen buitensluiten en niet willen verwelkomen om wie ze zijn.
Het zou mooier zijn als mensen gewoon kunnen zijn wie ze zijn zonder daar enige schade van te ondervinden, op welke schaal dan ook.

Dit vind ik zelf ook en ik probeer daar ook naar te leven. Want ik weet heel goed hoe het is om buitengesloten te worden, maar ik weet ook dat het heel natuurlijk is om buiten te sluiten. Dat gebeurt op elk mogelijk vlak en is imo ook niet erg zolang het geen schadelijkheid met zich mee brengt. Schadelijkheid als in, schadelijker dan 'normale' (in de ogen van de maatschappij zoals niveau bij werk) buitensluitingen.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 21-11-15 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:41

caroline_max schreef:
@Bigone; dat is leuk dat het niet mag, maar het gebeurd wel! Dat is inderdaad mijn punt. Discrimineren van vrouwen, 50+'ers enz mag blijkbaar wel, maar omdat het hier om een homo gaat breekt de hel los. Toen ik vanwege zwangerschap ontslagen werd was er niemand van mijn 'vrienden' die het voor mij opnam. Ik was tenslotte zelf zwanger geraakt :O Maar nu staan ze vooraan te schreeuwen dat ze dit bedrijf gaan boycotten en nog meer van dat soort onzin-taal. Wij doen er nog fijn onze inkopen, en ik was vandaag niet de enige.

Jij bent niet vanwege je zwangerschap ontslagen want als je dit zegt moet je het ook kunnen bewijzen! En als je dat kunt had je het bedrijf aan kunnen klagen, had je dat gedaan??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:43

Ik snap dat mensen er over vallen, het eerste dat je denkt is ook Noujáá....wat maakt het voor die functie nu uit dat hij homo is -O-

Maar ik vind het nog zwaarwegender dat je als werkgever gewoon lekker zelf moet kunnen bepalen wie je aanneemt :j

Het is wel iemand die op je bedrijf rond gaat lopen, en je moet een prettig gevoel hebben bij die persoon. Als je dat om welke reden dan ook NIET hebt, al is het maar omdat je het irritant vindt om tegen flaporen aan te kijken, dan moet je diegene toch gewoon kunnen bedanken voor zijn sollicitatie en weer verder zoeken :)

Zou mooi zijn als je verplicht iemand aan moet nemen waar je geen goed gevoel bij hebt....

Het is op je eigen spulletje dat je zelf moet kunnen bepalen wie je daar rond laat lopen, niet dat je in de openbare ruimte vervelend gaat lopen doen :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 21-11-15 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:44

Anoeska; het gaat me niet om de wet. Maar om wat hij nu denkt te bewerkstelligen. Heel stom simpel voorbeeld om uit te leggen wat ik bedoel:
Ik heb gewerkt op een plek waar ze er geen probleem mee hadden. Mijn chef vroeg zelfs om nieuwe aanwinsten te zien als ze op een toonbare plek zaten.
Door omstandigheden (overheid mocht geen vaste contracten geven en ik had mijn laatste tijdelijke uit gewerkt) en ben met veel spijt van beide kanten voor een ander bedrijf gaan werken waar ze me 'niet wilde discrimineren' of whatever. Maar ik werd er wel scheef om bekeken toen ik eens in dienst was en opmerkingen ook. En ik heb daar zelf ontslag genomen... Dat was gewoon deprimerend. En ik ben best een vrijgevochten vrouw met een IDC attitude. Ik had liever gehad dat ze gezegd hadden 'kijk meiske, je bent vast lief en leuk maar die tattoos he...' En me een bedrijf hadden laten zoeken waar ik wel paste. Dat had mij veel 'leed' gespaard. Maar dat durven ze vaak niet want das discriminatie.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-11-15 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Oehlala

Re: Geen stage voor Bas (25), want hij heeft een vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:46

Als hij geaccepteerd wil worden om wat en wie hij is, kan hij het bedrijf ook accepteren om wat die zijn en willen zijn.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:48

Ayasha schreef:
In feite heeft dit bedrijf gewoon ontdekt dat die persoon niet in hun bedrijf past. Dat kan om verschillende redenen zo zijn. Nu toevallig omdat het om een homoseksueel gaat, is het drama. had hij piercings of tatoeages gehad dan zou hij wellicht ook niet aangenomen zijn. Maar dat is dan oké. :)

Een tatoo is een keuze en kan je bedekken een piercing kan je uit doen.
Tot nu toe is er nog niemand die bedacht heeft ik ga van daag eens homo zijn.
In een geaardheid heb je geen keuze.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:49

bigone schreef:
caroline_max schreef:
@Bigone; dat is leuk dat het niet mag, maar het gebeurd wel! Dat is inderdaad mijn punt. Discrimineren van vrouwen, 50+'ers enz mag blijkbaar wel, maar omdat het hier om een homo gaat breekt de hel los. Toen ik vanwege zwangerschap ontslagen werd was er niemand van mijn 'vrienden' die het voor mij opnam. Ik was tenslotte zelf zwanger geraakt :O Maar nu staan ze vooraan te schreeuwen dat ze dit bedrijf gaan boycotten en nog meer van dat soort onzin-taal. Wij doen er nog fijn onze inkopen, en ik was vandaag niet de enige.

Jij bent niet vanwege je zwangerschap ontslagen want als je dit zegt moet je het ook kunnen bewijzen! En als je dat kunt had je het bedrijf aan kunnen klagen, had je dat gedaan??

Ik snap dat het niet leuk is, maar je kan het de bedrijven ook niet echt kwalijk nemen he? Werknemers hebben tig rechten, maar met werkgevers zit dat wel even anders. Ze moeten voor zichzelf kiezen, willen ze zelf nog een beetje loon overhouden en voor pensioen kunnen sparen. Ze ontslaan je niet om je te fiets.. Maar omdat ze het zich niet goed kunnen veroorloven je te houden. En mochten ze het doen om gewoon meer te kunnen verdienen, doen werknemers dat niet ook? Ik zie ze altijd eisen eisen eisen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:52

pmarena schreef:
Ik snap dat mensen er over vallen, het eerste dat je denkt is ook Noujáá....wat maakt het voor die functie nu uit dat hij homo is -O-

Maar ik vind het nog zwaarwegender dat je als werkgever gewoon lekker zelf moet kunnen bepalen wie je aanneemt :j

Het is wel iemand die op je bedrijf rond gaat lopen, en je moet een prettig gevoel hebben bij die persoon. Als je dat om welke reden dan ook NIET hebt, al is het maar omdat je het irritant vindt om tegen flaporen aan te kijken, dan moet je diegene toch gewoon kunnen bedanken voor zijn sollicitatie en weer verder zoeken :)

Zou mooi zijn als je verplicht iemand aan moet nemen waar je geen goed gevoel bij hebt....

Het is op je eigen spulletje dat je zelf moet kunnen bepalen wie je daar rond laat lopen, niet dat je in de openbare ruimte vervelend gaat lopen doen :=

Als in eerste instantie lijkt dat het helemaal goed zit en de toekomstige werkgever blijkt dan geen praktiserende homosexuelen in dienst te willen nemen dan houd hij zich niet aan de wet. Als die jongen in bvb een strak leren broekje was binnengekomen en op het oog al overduidelijk homo zou zijn dan had de werkgever direct kunnen weigeren. NU komt hij er via social media achter dat die jongen homo is en samenwoont en plots past hij niet meer in het plaatje. Ik vind dat zeer kortzichtig en discriminerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:07

pmarena schreef:

Maar ze hadden wel degelijk een goed gevoel bij hem tijdens en na die 2 gesprekken. Het was al zo goed als rond, tot ze op Facebook keken.
Het bedrijf hoeft niks met seksuele geaardheid te maken te hebben, werk en privé kunnen prima gescheiden blijven en hij is niet iemand die zich 'over the top' gedraagt (niet dat daar iets mis mee is) ze hebben het tijdens de gesprekken ook niet gemerkt. Het is een hele rustige, nette jongen en ja hij valt toevallig op mannen maar om hem daar op af te rekenen vind ik niet kunnen.
Wat nou als iemand al bij een bedrijf werkt en dan uit de kast komt? Mogen ze diegene dan ook gewoon ontslaan? Ik vind van niet, ze hebben er helemaal niks mee nodig wat iemand in z'n vrije tijd doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:55

Koekeroekus schreef:
En waarom heeft hij niet gelijk verteld dat hij homo is?

Om dezelfde reden als dat een hetero dat ook niet vertelt. Het doet namelijk totaal niet terzake als het om werk gaat.
Ik heb 20 jaar mijn leven met een man gedeeld, en nu ben ik getrouwd met een vrouw. En geloof het of niet, maar ik heb sinds ik met haar ben ook geen slechte functioneringsgesprekken gehad :)
Voor het al dan niet geschikt zijn voor een functie doet het er helemaal niet toe of je 's morgens alleen, naast een man, of naast een vrouw wakker wordt. Als je maar niet met een chagarijnige kop op je werk aankomt :+

Gianti schreef:
Hij paste in profiel van de baan.. Maar dus niet binnen dat van het bedrijf. Wil je dan je plek erbinnen gaan forceren??

Het bedrijf had dit hele gedoe kunnen voorkomen door hele simpele, algemeen geaccepteerde en politiek correcte zinnen te hanteren: "Beste Bas, dank voor je belangstelling om bij ons stage te lopen, maar wij zien onvoldoende aansluiting met ons team. Derhalve zullen wij geen gebruik maken van je diensten. We wensen je veel succes bij het vinden van een geschikte stageplaats!"
Die hele homoseksualiteit had nooit genoemd moeten worden. That's all.

Ayasha schreef:
Je kiest er voor om het uit te (laten) voeren, niet om het te willen, dat zit in je of niet. Zelfde als homoseksualiteit. Je kiest er niet voor om homo te zijn, je kiest er wel voor om dat uit te dragen. Dat is prima en prachtig, maar solliciteer dan niet bij een christelijk bedrijf... :) Dat is als bij een islam bedrijf gaan werken en dan boos zijn dat je als vrouw alleen in het plaatje past als je ook je aanpast aan diens kledingsvoorschriften. :)
Je mist dus een beetje mijn punt. Ik wil niet zeggen dat tattoo's hebben gelijk is aan homoseksueel zijn. Maar het punt is dat dit bedrijf homoseksualiteit an sich niet veroordeeld maar het in praktijk brengen er van en dan bij hun bedrijf komen werken. Net zoals het hen vast geen ruk kan schelen dat mensen graag tattoo's willen maar dat ze vermoedelijk getatoëerde mensen niet in hun bedrijf willen.

Ik ben getrouwd met een vrouw, maar zou prima binnen een "Christelijk" bedrijf kunnen werken volgens mij. Ik bespreek op mijn werk toch immers mijn vrouw niet, noch mijn relatie, en al helemaal niet mijn seksleven... Ik heb het over het algemeen in een zakelijke omgeving doorgaans ook over "mijn partner" en niet over mijn vrouw. Mijn priveleven gaat mijn werkgever helemaal niets aan, en zou 'm ook niet moeten interesseren zolang ik mijn werk goed doe. Het interesseert mij immers ook niet wie op zondag in welke kerk zit, of nog in z'n bed ligt. Laat staan met wie.

Om het dan maar te vergelijken met tattoo's: interesseert toch ook geen hond of jij een tattoo hebt of niet, zolang je niet enthousiast je aarsgewei gaat lopen showen, of bv een mouwtje draagt?
Van hetero's wil ik ook niets over hun seksleven weten. Net als van homo's. En net als dat ik geen hele verhandelingen op kantoor hoef te horen over poepluiers en placenta's.
Het is WERK, dus graag zakelijk. :)

Geryon schreef:
Ik vind dat een bedrijf het recht moet hebben iemand af te wijzen om wat voor reden dan ook.

Wat jij zegt, 'kan' niet.
Maar een bedrijf is nooit verplicht om iemand aan te nemen.
Nuanceverschil, wat héél veel uitmaakt.

caroline_max schreef:
Discrimineren van vrouwen, 50+'ers enz mag blijkbaar wel, maar omdat het hier om een homo gaat breekt de hel los. Toen ik vanwege zwangerschap ontslagen werd was er niemand van mijn 'vrienden' die het voor mij opnam. Ik was tenslotte zelf zwanger geraakt

Nope, ook dit is wettelijk geregeld.
Ben jij ONTSLAGEN omdat je zwanger was, of is je contract wat van rechtswege eindigde (in de volksmond een 'tijdelijk contract' genoemd) niet verlengd?
Daar zit nl een wereld van verschil in.
Een contract wat van rechtswege eindigt (vertaald: wat eindigt omdat de einddatum bereikt wordt) mag ZONDER verdere opgave van reden gewoon eindigen, omdat het dus 'van rechtswege' eindigt. Verlenging is geen recht.
Ontslag wegens zwangerschap is absoluut niet toegestaan. Ook dat is in de wet gewoon benoemd.

pmarena schreef:

Dat MAG een werkgever ook. Hij moet er alleen wel correct mee omgaan :j
Al neem ik jou bijvoorbeeld niet aan om een rare reden als dat je hoofd me niet aanstaat, dat mag ik. Niemand verplicht mij om jou aan te nemen. Ik mag het alleen niet zo lomp zeggen. Terecht. Dus zal ik zeggen dat er een betere kandidaat is. Of dat je niet in mijn team past. Maar niet iets kwetsends als 'je bent te lelijk voor mijn zaak' oid. Dat kán gewoon niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:00

Het uitspelen van werkgevers tegen werknemers ondermijnt onze samenleving al genoeg, daar zouden we eens mee moeten stoppen. Gewoon een goede, eerlijke basis waar iedereen min of meer gelijk is en waar iedereen gewoon vrij is om z'n eigen leven te leven maar zonder dat aan anderen op te leggen. Met gedoe over pensioenen heeft het allemaal natuurlijk niks te maken.

Maar er zijn prima regels over wat mag en niet. Als het niet relevant is voor het werk, mag een werkgever er ook niet op selecteren, daar komt het eigenlijk op neer. Principe is echt heel simpel en absoluut noodzakelijk om een beetje een stabiele en vrije samenleving te behouden waarin iedereen kansen heeft en niet op basis van allerlei vooroordelen al bij voorbaat aan de kant staat. Werkgevers die ook verregaande zeggenschap krijgt over iemands vrijetijdsbesteding verliest echt iedereen.

(Kunnen we net zo goed meteen Rusland of IS uitnodigen := )

Vuurneon, het blijft echt op het randje balanceren. Je verhaal over 'vooroordelen zitten nu eenmaal in de mens om snel informatie te verwerken' is namelijk niet de verklaring. Het gaat hier niet om een onbewuste bias (die inderdaad makkelijk in de hersenen ontstaat), maar om een bewuste afwijzing van iemand. Dat is toch, ook op hersenniveau, wat anders.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:05

Ja ik ben ontslagen vanwege zwangerschap en kan dit aantonen. Dat vecht ik inderdaad nu aan, al heb ik inmiddels een andere baan met een normale baas. Lijkt me totaal geen nuttige info hier maar toch.

Blijkbaar is het dus prima dat een contract niet verlengd wordt bij een zwangerschap, zolang de werkgever maar een andere reden opgeeft? Dat is pas hypocriet!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:16

Weetje, als een bedrijf iemand afwijst vanwege piercings, tattoo's of kledingstijl, dan vind men dat ook normaal. Zo ook wanneer een werkgever verbied piercings, tattoo's of bepaalde kleding te dragen.
Alleen in dit geval is het dan weer ongehoord.
Ik vind dat hij mag weigeren wie hij wil en mag aannemen wie hij wil.
Alleen de reden is flauwekul, zeker het stukje dat hij God gehoorzaam wil zijn. Er staat namelijk óók in de Bijbel dat je je naaste moet liefhebben als jezelf. Jezus heeft zelf gezegd in Mattheus 22 dat dit gelijk is aan het eerste gebod. Daarbij geeft Jezus het voorbeeld door keer op keer met zondaars om te gaan en een ieder die daar commentaar op heeft wordt terecht gewezen.
Lijkt me dus dat God duidelijk genoeg is in wat hij wil van de mens.

Maar dit levert dit bedrijf natuurlijk een hoop publiciteit op, ben benieuwd hoe dat uitpakt voor ze.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:17

caroline_max schreef:
Ja ik ben ontslagen vanwege zwangerschap en kan dit aantonen. Dat vecht ik inderdaad nu aan, al heb ik inmiddels een andere baan met een normale baas. Lijkt me totaal geen nuttige info hier maar toch.

Blijkbaar is het dus prima dat een contract niet verlengd wordt bij een zwangerschap, zolang de werkgever maar een andere reden opgeeft? Dat is pas hypocriet!

Om een tijdelijk contract niet te verlengen hóeft een werkgever geen redenen op te geven, maar als hij ervoor kiest om dit toch te doen, dan mag hij uiteraard geen redenen gebruiken die hij niet mag gebruiken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:27

pmarena schreef:

Maar daar gaat het hier helemaal niet om... hij had al gesprekken gehad en zga aangenomen, tot zijn profiel werd bekeken.
Dus je verhaal is nvt op dit verhaal. Maar ben wbt jouw verhaal het wel met je eens; ze mogen je afwijzen na een 1e gesprek zonder reden; of met simpele reden dat je niet geschikt bent; klaar.
Maar niet na al gesprekken zoals deze jongen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:29

anneliesdj schreef:
Weetje, als een bedrijf iemand afwijst vanwege piercings, tattoo's of kledingstijl, dan vind men dat ook normaal.

Ik ben die 'men' niet. Ik vind dat een bedrijf wel bepaalde dingen mag verwachten qua representativiteit, maar dat begint en eindigt bij de werkdeur. Dus heb je je hele rug van onder tot boven getattoeeerd met draken? Als je het niet ziet onder een bloesje: zeker geen probleem. Ben je in je vrije tijd naturist of loop je in gothicjurken, camouflagekleding of wat dan ook? Als je netjes een pak aantrekt als dat gepast is, moet je het thuis lekker zelf weten. Heb je de lokale praxis leeggekocht om het record navelpiercings te breken? Niet de zaak van de werkgever.

Ik vind het niet aanvaardbaar dat een werkgever zich gaat bemoeien of zich een oordeel aanmatigt over wat iemand buiten het werk doet, zeker niet als dat volkomen binnen de grenzen van de wet is. Als het het werk niet beinvloedt: NIET een zaak van de werkgever.

Caroline_max: ik hoop dat je het wint. Want ook dat vind ik niet aanvaardbaar. Ik ben overigens absoluut geen fan van die rare constructies met zoveel tijdelijke en flexcontracten zoals nu gebeurt, waarna je inderdaad mensen eruit zet. Omdat ze zwanger zijn, of omdat je geen zin hebt om een vast contract aan te bieden, of omdat ze kritisch zijn... Ik vind het een enorme verspilling van kwaliteit, het geeft risico's, en het doet onze maatschappij geen goed. Niks voor mij.
Er mag best weer wat meer continuiteit komen. Ergens tussen 'alles willekeurig en onbetrouwbaar' en de '50 jaar bij 1 baas' moet toch een balans te vinden zijn.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:30

Shadow0 schreef:
anneliesdj schreef:
Weetje, als een bedrijf iemand afwijst vanwege piercings, tattoo's of kledingstijl, dan vind men dat ook normaal.

Ik ben die 'men' niet. Ik vind dat een bedrijf wel bepaalde dingen mag verwachten qua representativiteit, maar dat begint en eindigt bij de werkdeur. Dus heb je je hele rug van onder tot boven getattoeeerd met draken? Als je het niet ziet onder een bloesje: zeker geen probleem. Ben je in je vrije tijd naturist of loop je in gothicjurken, camouflagekleding of wat dan ook? Als je netjes een pak aantrekt als dat gepast is, moet je het thuis lekker zelf weten. Heb je de lokale praxis leeggekocht om het record navelpiercings te breken? Niet de zaak van de werkgever.

Ik vind het niet aanvaardbaar dat een werkgever zich gaat bemoeien of zich een oordeel aanmatigt over wat iemand buiten het werk doet, zeker niet als dat volkomen binnen de grenzen van de wet is. Als het het werk niet beinvloedt: NIET een zaak van de werkgever.

Niets meer aan toe te voegen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:36

Dat ben ik ook eens hoor, daar heeft een werkgever niets mee te maken.
Maar dat is ook niet wat ik zeg ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:16

Sonja; en toch wordt daar nog vaak erg moeilijk om gedaan, zo ook bij mij en behoorlijk vuil ook. (ik kwam trouwens niet in contact met klanten ofzo dus dat kon het probleem niet zijn) geen probleem voor mij dat hij/zij (waren er twee in een team van acht en de rest volgde of hielt zich er buiten ) het niks vindt/ niet vindt passen maar ik had gewilt dat ze dat gewoon gezegd hadden ipv me aan te nemen en me dan het leven zuur te maken. Als die jongen slim is zoekt hij zich een ander stage-bedrijf ipv dit bedrijf nog te laten profiteren van zijn diensten. Ja dat is Kl*te en vreselijk oneerlijk maar imo verdient die jongen een eerlijke kans en zelfs als dit bedrijf 'zwicht' gaat hij die niet krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 01:25

Hij heeft genoeg andere stageplaatsen aangeboden gekregen en zegt zelf ook dat stage lopen daar onmogelijk is geworden.
Luister het fragment in de link van Klaas, misschien dat zijn reden om er een zaak van te maken dan wat duidelijker word.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:08

MelanieB schreef:
pmarena schreef:

Maar daar gaat het hier helemaal niet om... hij had al gesprekken gehad en zga aangenomen, tot zijn profiel werd bekeken.
Dus je verhaal is nvt op dit verhaal. Maar ben wbt jouw verhaal het wel met je eens; ze mogen je afwijzen na een 1e gesprek zonder reden; of met simpele reden dat je niet geschikt bent; klaar.
Maar niet na al gesprekken zoals deze jongen.

Dus dan...? Verplicht iemand aannemen waar ze geen goed gevoel bij hebben?

Want dat is gewoon nog steeds waar het om gaat. Jongen is nog niet in dienst, en ze hebben informatie over hem die er voor zorgt dat ze hem liever niet meer op hun bedrijf rond hebben lopen.

Moeten ze hem dan toch laten komen? Wie is daar precies bij gebaat dan :(:)

Ik vind het enorm hypocriet dat men niet gewoon de echte reden mag zeggen waarom je iemand niet aanneemt. De reden is zoals hij is, ga je het verbloemen dan heeft ook niemand er iets aan.

Het lijkt mij persoonlijk fijner om te horen: we vinden je perfect geschikt voor deze functie, alleen vanwege *je flaporen* zoeken we toch liever iemand anders.

Dan weet je tenminste waar je aan toe bent, dat het eikels zijn waar je zelf niet eens meer bij WIL werken, en ga je gewoon op zoek naar een bedrijf waar je beter past :j

Zonder dat je aan jezelf en je capaciteiten gaat twijfelen omdat je niet snapt waarom je afgewezen bent -O-

"de wet zegt zus en zo" vind ik eigenlijk niet spannend bij veel kwesties, de wet zegt alleen waar je gedonder mee krijgt, maar het zegt regelmatig geen snars over wat daadwerkelijk goed of slecht, eerlijk of rechtvaardig is....

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:29

Wat ik heb begrepen zoals hij zelf verteld, hele fijne gesprekken heeft gehad, er een leuke klik was....

Totdat ze hem gingen googlen en zijn facebook account vonden en hij met zijn levenspartner samen op de foto zagen..begrepen ze ineens dat hij homo was en toen werd bedankt omdat hun geloof dat afwijst...

Als er tijdens het gesprek een dubbel onderbuik gevoel was en na googling men er achter kwam dat hij homo is en er toen een aha gevoel kwam zodat ze hun eerdere niet echt die klik gevoel want er is wat hadden...

Dan denk ik dat je als werkgever inderdaad een beslissing mag maken dat iemand dan dus niet in de arbeidscultuur past.

Maar als de mens zelf wel een klik geeft je dan ineens vind dat het nog net iets verdere, de prive dus, doorslag moet geven....en dus blijkt dat die prive niets met functioneren, houding en gedrag binnen het werk te malen heeft, niets verboden of crimineel is...dan toch behoorlijk bekrompen voor deze tijd is...in mijn ogen dan...

Er wellicht een heel fijne waardevolle kracht grmist wordt en wellicht plaats maakt voor een kracht die veel mimder kan zijn omdat hij naar de zelfde kerk gaat...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 12:04

Geryon, het is maar goed dat jij niet in de politiek zit. Dit soort uitingen kan je jezelf maar beter tegen in bescherming nemen...

Ayasha, ik begrijp dat je je gediscrimineerd voelt door je tattoo's. Maar zoals meerdere keren al werd gezegd zijn die tattoo's een keuze geweest. Achteraf huilie huilie doen helpt je niets. Ik had ook een collega met tattoo's. Hij had zelfs zijn hele rug vol staan. Maar hij heeft heel verstandig niets onder de korte mouw gedaan. Met uitzondering van een kleine, subtiele en mooie op de pols. Hij begreep gewoon het effect dat de tattoo's hadden...

Tevens zag ik een quote uit Leviticus langskomen... Dus ik dacht, ik zoek die quote ook even op via online-bijbel.nl en kom hierop:
Citaat:
Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

Dit lijkt me te gaan over polygamie of prostitutie.
Maar goed, volgens mij waren er meerdere personen in de Bijbel met meerdere vrouwen. De vrouwen met meerdere mannen waren prutsmutsen als ik me niet vergis.
Afijn, ik vind het mooi hoe Blue_Eyes het uitlegt met die tijd ernaast. Daar kan ik me helemaal in vinden.
Tevens was het vroeger heel normaal dat mannen seks met elkaar hadden. Homo of niet. Zoiets leerde ik ooit bij Geschiedenis II. Er is vast iemand die dat beter toe kan lichten.

Maar ik ben wel erg benieuwd uit welke bijbel de eerdere uitspraak kwam...

Oh en wat ik ook nog wel graag wil zeggen, er zijn nogal wat boeken uit de bijbel verdwenen omdat het Vaticaan het er niet mee eens was. Dus of de bijbel compleet is, is maar de vraag...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 12:07

Janine1990 schreef:
Geryon, het is maar goed dat jij niet in de politiek zit. Dit soort uitingen kan je jezelf maar beter tegen in bescherming nemen...

Ayasha, ik begrijp dat je je gediscrimineerd voelt door je tattoo's. Maar zoals meerdere keren al werd gezegd zijn die tattoo's een keuze geweest. Achteraf huilie huilie doen helpt je niets. Ik had ook een collega met tattoo's. Hij had zelfs zijn hele rug vol staan. Maar hij heeft heel verstandig niets onder de korte mouw gedaan. Met uitzondering van een kleine, subtiele en mooie op de pols. Hij begreep gewoon het effect dat de tattoo's hadden...
.

Mens lees mijn hele bericht. Gezien ik definitief afgekeurd ben hoef ik sowieso niet meer "huilie huilie" te doen gezien ik niet eens meer mag werken (en nu sowieso niet meer aan de bak kom omdat in deze tijd geen werknemer dat risico neemt en nee, dat mag wettelijk ook niet maar begrijpelijk is het wel.). Bovendien is de enige zichtbare die ik heb ook een subtiele op mijn pols. :(:)
Het ging me om de rest van het verhaal, de tattoo's speelden slechts een bijrol. Maar dat heb je blijkbaar gemist.