Koekeroekus schreef:En waarom heeft hij niet gelijk verteld dat hij homo is?
Om dezelfde reden als dat een hetero dat ook niet vertelt. Het doet namelijk totaal niet terzake als het om werk gaat.
Ik heb 20 jaar mijn leven met een man gedeeld, en nu ben ik getrouwd met een vrouw. En geloof het of niet, maar ik heb sinds ik met haar ben ook geen slechte functioneringsgesprekken gehad
Voor het al dan niet geschikt zijn voor een functie doet het er helemaal niet toe of je 's morgens alleen, naast een man, of naast een vrouw wakker wordt. Als je maar niet met een chagarijnige kop op je werk aankomt
Gianti schreef:Hij paste in profiel van de baan.. Maar dus niet binnen dat van het bedrijf. Wil je dan je plek erbinnen gaan forceren??
Het bedrijf had dit hele gedoe kunnen voorkomen door hele simpele, algemeen geaccepteerde en politiek correcte zinnen te hanteren: "Beste Bas, dank voor je belangstelling om bij ons stage te lopen, maar wij zien onvoldoende aansluiting met ons team. Derhalve zullen wij geen gebruik maken van je diensten. We wensen je veel succes bij het vinden van een geschikte stageplaats!"
Die hele homoseksualiteit had nooit genoemd moeten worden. That's all.
Ayasha schreef:Je kiest er voor om het uit te (laten) voeren, niet om het te willen, dat zit in je of niet. Zelfde als homoseksualiteit.
Je kiest er niet voor om homo te zijn, je kiest er wel voor om dat uit te dragen. Dat is prima en prachtig, maar solliciteer dan niet bij een christelijk bedrijf...

Dat is als bij een islam bedrijf gaan werken en dan boos zijn dat je als vrouw alleen in het plaatje past als je ook je aanpast aan diens kledingsvoorschriften.

Je mist dus een beetje mijn punt. Ik wil niet zeggen dat tattoo's hebben gelijk is aan homoseksueel zijn. Maar het punt is dat dit bedrijf homoseksualiteit an sich niet veroordeeld maar het in praktijk brengen er van en dan bij hun bedrijf komen werken. Net zoals het hen vast geen ruk kan schelen dat mensen graag tattoo's willen maar dat ze vermoedelijk getatoëerde mensen niet in hun bedrijf willen.
Ik ben getrouwd met een vrouw, maar zou prima binnen een "Christelijk" bedrijf kunnen werken volgens mij. Ik bespreek op mijn werk toch immers mijn vrouw niet, noch mijn relatie, en al helemaal niet mijn seksleven... Ik heb het over het algemeen in een zakelijke omgeving doorgaans ook over "mijn partner" en niet over mijn vrouw. Mijn priveleven gaat mijn werkgever helemaal niets aan, en zou 'm ook niet moeten interesseren zolang ik mijn werk goed doe. Het interesseert mij immers ook niet wie op zondag in welke kerk zit, of nog in z'n bed ligt. Laat staan met wie.
Om het dan maar te vergelijken met tattoo's: interesseert toch ook geen hond of jij een tattoo hebt of niet, zolang je niet enthousiast je aarsgewei gaat lopen showen, of bv een mouwtje draagt?
Van hetero's wil ik ook niets over hun seksleven weten. Net als van homo's. En net als dat ik geen hele verhandelingen op kantoor hoef te horen over poepluiers en placenta's.
Het is WERK, dus graag zakelijk.
Geryon schreef:Ik vind dat een bedrijf het recht moet hebben iemand af te wijzen om wat voor reden dan ook.
Wat jij zegt, 'kan' niet.
Maar een bedrijf is nooit verplicht om iemand aan te nemen.
Nuanceverschil, wat héél veel uitmaakt.
caroline_max schreef:Discrimineren van vrouwen, 50+'ers enz mag blijkbaar wel, maar omdat het hier om een homo gaat breekt de hel los. Toen ik vanwege zwangerschap ontslagen werd was er niemand van mijn 'vrienden' die het voor mij opnam. Ik was tenslotte zelf zwanger geraakt
Nope, ook dit is wettelijk geregeld.
Ben jij ONTSLAGEN omdat je zwanger was, of is je contract wat van rechtswege eindigde (in de volksmond een 'tijdelijk contract' genoemd) niet verlengd?
Daar zit nl een wereld van verschil in.
Een contract wat van rechtswege eindigt (vertaald: wat eindigt omdat de einddatum bereikt wordt) mag ZONDER verdere opgave van reden gewoon eindigen, omdat het dus 'van rechtswege' eindigt. Verlenging is geen recht.
Ontslag wegens zwangerschap is absoluut niet toegestaan. Ook dat is in de wet gewoon benoemd.
pmarena schreef:Ik snap dat mensen er over vallen, het eerste dat je denkt is ook Noujáá....wat maakt het voor die functie nu uit dat hij homo is
Maar ik vind het nog zwaarwegender dat je als werkgever gewoon lekker zelf moet kunnen bepalen wie je aanneemt

Dat MAG een werkgever ook. Hij moet er alleen wel correct mee omgaan 
Al neem ik jou bijvoorbeeld niet aan om een rare reden als dat je hoofd me niet aanstaat, dat mag ik. Niemand verplicht mij om jou aan te nemen. Ik mag het alleen niet zo lomp zeggen. Terecht. Dus zal ik zeggen dat er een betere kandidaat is. Of dat je niet in mijn team past. Maar niet iets kwetsends als 'je bent te lelijk voor mijn zaak' oid. Dat kán gewoon niet.