Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:12

Hier in Frankrijk wordt trouwens (nog?) niet over schietpartijen bij het Louvre, Centre Pompidou en Les Halles gesproken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:13

Thesserd schreef:
Hannanas schreef:
Daarnaast was de Franse politie al de hele dag auto's /mensen controleren bij de grensovergangen.

Grenzen sluiten heeft niet zoveel zin hoor.
Als mensen willen lukt het ze toch wel, en zitten ze er al.

Grenzen sluiten was niet alleen om te voorkomen dat ze binnen komen, ook zodat ze niet weer weg kunnen.

Ook dat!
Denk alleen dat deze schutters het niet heel erg vinden om dood te gaan, laten zich door weinig weerhouden.

Hopelijk richten ze zich op nog meer doelen, ziekenhuis of hulpdiensten.

Anoniem

Mijn bewondering gaat uit naar alle agenten, brandweerlui, medisch personeel en alle andere hulpverleners die daar nu alle hens aan dek hebben om iedereen veilig en wel uit die hel te krijgen.

Liesje89

Ik vind het zó eng hè dit.. Oud stadgenote zit in Parijs en schuilt op de bovenste verdieping van een restaurant.. Mijn vader woont in Frankrijk en moet voor zijn werk regelmatig naar Parijs. Heb hem een whatsapp bericht gestuurd maar die heeft pas 1 vinkje.. Ik schijt 7 kleuren ;(

LindyH

Batlow schreef:
Noodtoestand is uitgeroepen. Ik word helemaal :x :x _-:(

Rustig maar, dat gebeurt wel vaker. Het betekent alleen dat de politie en het leger sneller aangestuurd kunnen worden dan normaal, zonder allerlei overleg. Het is dus puur een formele ingreep.

Daarmee wil ik niet ontkennen dat het vreselijk is was er in Parijs gebeurt, maar laten we alsjeblieft kalm blijven.

Zoals een terrorismedeskundige een aantal dagen geleden al zei: Het grootste gevaar komt niet van terroristen die met de vluchtelingen meekomen. Mensen die hier aanslagen willen plegen gaan niet eerst op een rubber bootje de Middellandse Zee oversteken. Bovendien heeft Frankrijk nauwelijks vluchtelingen opgenomen. Het grootse gevaar komt van hier geboren, geradicaliseerde mensen. En laat daar Parijs, en dan vooral de buitenwijken, nou net vol mee zitten.

Dat de grenzen worden gesloten begrijp ik, dat zal bij de noodtoestand horen, maar ik hoop toch niet dat de grenzen gesloten blijven voor al die mensen die dit soort situaties juist ontvluchten. Want laten we wel wezen, in Syrië is dit aan de orde van de dag. Ook wij moeten onze voordeur open (blijven) zetten.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:14

Dead and injured bodies can be seen on the roads near the Petite Cambodge restaurant, with another café at rue de Charonne reported as having been under attack with what some have described as hundreds of rounds of gun fire. With six gunmen involved, authorities have attempted to secure areas, but as yet, the gunmen are still at large.

xxxJulia

Chiave schreef:
Het klinkt misschien wat onnozel, maar ik heb toch wel respect voor een nieuwslezer zoals degene nu op NPO1, zoals hij nu handelt. Ja, het is zn vak, maar ik vind het wel knap.
Ja vind dat de NOS presentatoren dit altijd goed doen!

Het is voor journalisten nu ook echt onmogelijk om te controleren waar dingen aan de hand zijn. Er gebeurt zo veel geloof ik...

Chiave

Varekaj schreef:
Mijn bewondering gaat uit naar alle agenten, brandweerlui, medisch personeel en alle andere hulpverleners die daar nu alle hens aan dek hebben om iedereen veilig en wel uit die hel te krijgen.

Mijne absoluut ook!

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:15

Wat verschrikkelijk. Hoop dat de daders snel gepakt worden!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:15

Liesje89 schreef:
Ik vind het zó eng hè dit.. Oud stadgenote zit in Parijs en schuilt op de bovenste verdieping van een restaurant.. Mijn vader woont in Frankrijk en moet voor zijn werk regelmatig naar Parijs. Heb hem een whatsapp bericht gestuurd maar die heeft pas 1 vinkje.. Ik schijt 7 kleuren ;(

snap dat je je druk maakt :/ maar ze zijn natuurlijk nu ook alles aan het afzetten naar huis aan het sturen iedereen zit op internet en is druk, wacht het even af... probeer anders te bellen ?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:16

Dit is echt zo vreselijk. Ik heb er geen woorden voor. Ik heb sinds lang niet meer zo in shock naar mijn scherm zitten staren... Je zal er maar in zitten!

Puchje

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:17

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:17

Ine23 schreef:
Zou zoiets als dit niet eerder op Parijs zelf gericht zijn? Ik zou niet meteen panikeren en denken dat het ook deze kant op komt. Even afwachten, ik ben er zeker van dat alle ogen op de situatie gericht zijn en dat niemand te laks gaat reageren.

In parijs zijn veel achterstandswijken, waardoor helaas ook minder controle/grip op extremisme, niet te vergelijken met hoe het in Nederland is. Denk dat inderdaad de kans het grootst is dat de daders niet van buiten Frankrijk komen.

Maar zoals eerder gezegd is speculeren op dit moment misschien niet zo handig en kunnen we ons beter bezig houden met de berichten die binnenkomen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:18

Er zouden 25 lichamen in de concertzaal liggen :(

Batlow

LindyH schreef:
Batlow schreef:
Noodtoestand is uitgeroepen. Ik word helemaal :x :x _-:(

Rustig maar, dat gebeurt wel vaker. Het betekent alleen dat de politie en het leger meer mogen dan normaal. Het is dus puur een formele ingreep.

Daarmee wil ik niet ontkennen dat het vreselijk is was er in Parijs gebeurt, maar laten we alsjeblieft kalm blijven.

Zoals een terrorismedeskundige een aantal dagen geleden al zei: Het grootste gevaar komt niet van terroristen die met de vluchtelingen meekomen. Mensen die hier aanslagen willen plegen gaan niet eerst op een rubber bootje de Middellandse Zee oversteken. Bovendien heeft Frankrijk nauwelijks vluchtelingen opgenomen. Het grootse gevaar komt van hier geboren, geradicaliseerde mensen. En laat daar Parijs, en dan vooral de buitenwijken, nou net vol mee zitten.

Dat de grenzen worden gesloten begrijp ik, dat zal bij de noodtoestand horen, maar ik hoop toch niet dat de grenzen gesloten blijven voor al die mensen die dit soort situaties juist ontvluchten. Want laten we wel wezen, in Syrië is dit aan de orde van de dag. Ook wij moeten onze voordeur open (blijven) zetten.

Niet door de uitgeroepen nood toestand maar door de huidige toestand. Ik ben gewoon helemaal van m'n apperepot. Wat verschrikkelijk gewoon.

Mioux

ja ongeloofelijk... als je die tweet al eerder las van ze schieten ze 1 voor 1 af, brrr krijg gewoon rillingen over me rug

Anoniem

de interventie-eenheid staat volgens hln klaar aan de concertzaal. de ooggetuige zou een ontsnapte zijn, dus de boel is daar lang nog niet afgelopen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:19

Toespraak Obama nu ondertiteld op NPO1

Edit: Francoise Hollande ook ondertitelt
Laatst bijgewerkt door Chiave op 14-11-15 01:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:19

|( dit is echt verschrikkelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:20

Jeetje... :( wat heftig dit. Dit lijkt bijna een 3e wereldoorlog...

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:21

"more gunfire now" tweet Andrew Smith, nabij de concerthal

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:21

Inwoners van Parijs gebruiken de hashtag #porteouvert op Twitter, waarmee ze hun deuren openen voor mensen die nog op straat zijn. #Parijs

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:22

Batlow

Op RTL 4 zie ik nu 40 doden 60 gewonden, is dat van een bepaalde plek?

Merula123

Hollande nu ook ondertiteld op NPO1