Amerikaanse politiek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Amerikaanse politiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:45

True, maar het Congres is op dit moment overwegend Republikeins. Als Trump iets minder loopt te droeftoeteren als hij president is en fatsoenlijke legislation door probeert te duwen dan is er grote kans dat dat nog best lukt ook. Meer dan met Hillary en al helemaal veel meer dan met Obama, het is al heel lang bekend dat ze die expres gedwarsboomd hebben in vrijwel al zijn ideeën, ook als het wel passable zou zijn.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:53

Emmaa_ schreef:
True, maar het Congres is op dit moment overwegend Republikeins. Als Trump iets minder loopt te droeftoeteren als hij president is en fatsoenlijke legislation door probeert te duwen dan is er grote kans dat dat nog best lukt ook. Meer dan met Hillary en al helemaal veel meer dan met Obama, het is al heel lang bekend dat ze die expres gedwarsboomd hebben in vrijwel al zijn ideeën, ook als het wel passable zou zijn.

En daar zit m nou juist de kneep :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:02

Ja, ik vind dat dus moeilijk om in te schatten. Hij roept ontzettend hard maar hoe veel zal daar nou echt van terecht komen als hij straks president is? Ik denk oprecht dat hij met een goed team om zich heen best iets kan bereiken. Kijk naar Bush jr.. Die was te dom om zelfstandig te poepen, alles wat hij deed werd bedacht door Dick Cheney. Maar toch is hij 8 jaar president geweest en als je het aan veel Amerikanen vraagt is hij ook nog een erg succesvolle president geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 03:38

Zo, hij is duidelijk feller en meer ingelezen dan eerder.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:05

Foaly schreef:
Trump en verlies accepteren... dat wordt ook nog wel een dingetje ben ik bang :=

dat gaat nog een soap worden :x

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:49

The_Cat schreef:
Foaly schreef:
Trump en verlies accepteren... dat wordt ook nog wel een dingetje ben ik bang :=

Mwah....Amerikanen hebben weinig/geen interesse in 'losers'. Dat hebben wij in Europa ook niet, maar bij hullie is het nog net wat extremer. Dus ik verwacht dat Trump (als hij verliest) heel snel uit het beeld van de kiezer zal verdwijnen. Het wordt een ander verhaal als er echt aanwijzingen zijn van fraude (zoals in Florida bij de verkiezing van Bush Jr.).
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 21-10-16 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:50

Hij heeft bij het laatste debat zelf aangegeven dat hij de uitkomst van de verkiezingen waarschijnlijk niet zal accepteren als hij niet wint, en dat hij dat ook aan zal vechten. Hij lijkt er heilig van overtuigd dat er gespeeld is met de uitslagen van de polls en dat hij in feite veel meer gewaardeerd wordt dan nu blijkt.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:02

Juist omdat in de VS weinig aandacht is voor 'losers' is het voor the Donald natuurlijk enórm belangrijk om te winnen... als hij namelijk verliest, is gelijk zijn hele winnaarsimago het raam uit :+

Toch maak ik me wel een beetje zorgen over wat er gebeurt als Trump het niet eens is met de uitslag (aka, als Hillary wint), zijn aanhangers zijn namelijk nogal ehm... fanatiek. Ik ben bang dat er rellen van gaan komen en ik hoop dat het alleen bij rellen blijft -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:03

Daar komt nog eens bij dat Poetin er behoorlijk baat bij heeft als Trump uiteindelijk aan het roer staat. Ik ben er ook niet helemaal gerust over :=

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:07

Cowboy55 schreef:
The_Cat schreef:

Mwah....Amerikanen hebben weinig/geen interesse in 'losers'. Dat hebben wij in Europa ook niet, maar bij hullie is het nog net wat extremer. Dus ik verwacht dat Trump (als hij verliest) heel snel uit het beeld van de kiezer zal verdwijnen. Het wordt een ander verhaal als er echt aanwijzingen zijn van fraude (zoals in Florida bij de verkiezing van Bush Jr.).

Mja maar als hij het niet aanvaard zoals hij zelf aangaf, dan krijgen we iets ongezien. Buiten Al Gore heeft nog niemand een uitslag niet aanvaard

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:45

Ik denk niet dat Trump zich bezig houdt met het feit dat iets nog nooit eerder gebeurd is. Volgens mij zou hij dat juist een pluspunt vinden :+

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:55

Citaat:
Buiten Al Gore heeft nog niemand een uitslag niet aanvaard
Al Gore heeft de uitslag uiteindelijk wel degelijk aanvaard na de hertelling in Florida. Maar aangezien het echt neerkwam op een verschil van een paard honderd stemmen, kan ik me het verzoek om hertelling wel voorstellen.
Trump erkent de uitslag WEL als hij zelf wint. Daarmee zet hij wat mij betreft zichzelf definitief buitenspel. Het geeft aan dat hij feitelijk sch*t heeft aan het democratisch proces. Hopelijk gebruikt de meerderheid van de kiezers zijn gezond verstand en zien ze het gevaar hiervan in.

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:04

*komt toch heel even onder haar meelees steen vandaag*

Denk dat Trump het niet kan hebben dat hij dan van een vrouw verloren heeft :Y)

*gaat nu weer rustig meelezen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:05

Lietje_1991 schreef:
*komt toch heel even onder haar meelees steen vandaag*

Denk dat Trump het niet kan hebben dat hij dan van een vrouw verloren heeft :Y)

*gaat nu weer rustig meelezen*

Mwah, ik denk dat het wel mee zal spelen maar ik denk dat hij Hillary vooral inhoudelijk niet goed kan handelen. Wat ik me wel weer kan voorstellen. Hij is ontzettend masochistisch maar ik denk dat hij Hillary op haar flaws na wel als gelijkwaardige kandidaat ziet. Zijn manier van haar uitspelen is alleen zo smerig..

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:14

Citaat:
Hij is ontzettend masochistisch
:o? Trump masochistisch? Explain ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:15

Askja schreef:
Citaat:
Hij is ontzettend masochistisch

Oeps, ik zit m'n termen weer door elkaar te halen _O- Op een of andere manier gebruik ik masochisme altijd om aan te duiden dat iemand een hekel heeft aan vrouwen :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:19

Seksistisch dus :+ Dat sowieso, maar Trump maakt op mij steeds weer de indruk van een kleuter die niet tegen z'n verlies kan en bovendien alles en iedereen de schuld geeft (behalve zichzelf natuurlijk :+) als iets niet gaat zoals hij dat wil :=

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:20

Ik heb niet echt een favoriet, ze hebben allemaal wel sterke en minder sterke punten. Maar president zie ik in bij allemaal niet. Of in ieder geval denk ik niet dat ze Amerika echt zulken verbeteren. Dus ja, ik ben maar weer even blij dat ik me er ook niet druk om hoef te maken :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:14

Interessante analyse van de debatten. Ik denk dat ie de spijker op z'n kop slaat :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:26

Emmaa_ schreef:
Askja schreef:

Oeps, ik zit m'n termen weer door elkaar te halen _O- Op een of andere manier gebruik ik masochisme altijd om aan te duiden dat iemand een hekel heeft aan vrouwen :+

jij bent op zoek naar het woord misogyn volgens mij.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:54

Foaly schreef:
[ Video ]

Interessante analyse van de debatten. Ik denk dat ie de spijker op z'n kop slaat :D

Inderdaad. Goed filmpje gemaakt met uitleg. Ik denk dat het een goede analyse is

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:19

Ik vind het filmpje ontiegelijk biast. Totaal niet objectief. Ik vond Hilary vaak zwak en niet goed onderbouwd. Veel fabels en leugen. Beide trouwens.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:26

Emmaa_ schreef:
Hij heeft bij het laatste debat zelf aangegeven dat hij de uitkomst van de verkiezingen waarschijnlijk niet zal accepteren als hij niet wint, en dat hij dat ook aan zal vechten. Hij lijkt er heilig van overtuigd dat er gespeeld is met de uitslagen van de polls en dat hij in feite veel meer gewaardeerd wordt dan nu blijkt.

Ik heb laatst een stuk op BNR gehoord dat dat wel zou kunnen kloppen.

Ik kan het helemaal meer terughalen maar het had te maken met het alleen maar opnemen van stemmen in de polls van mensen die al een x aantal keer eerder gestemd zouden hebben. En de mensen die juist verandering willen (sociale onderklasse) stemmen normaal niet / minder en zouden nu wel gaan stemmen juist voor Trump.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:27

De polls in Amerika worden sowieso niet uitgevoerd door onafhankelijke bureau's, dus ik ga er inderdaad vanuit dat de verkiezingen nog wel spannend worden. Ik denk alsnog dat Clinton het wordt, maar met een stuk minder grote marge dan we nu denken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 15:43

Ik hoop gewoon dat het Clinton wordt :/ don't get me wrong, ik ben ook niet akkoord met haar, maar als ik dan toch moet kiezen; it's the lesser of 2 evils dan