Bewerkt vlees en kanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tweebelgen

Re: Bewerkt vlees en kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:45

Soja voor menselijk gebruik heeft ook afval en dit gaat ook naar de dierenvoeding.
Kokosschroot, palmpitschilfers, bierdraf, aardappelen die niet goed zijn voor consumptie, restproducten van de conservenfabrieken enz.... dat gaat allemaal naar de veevoeders.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:00

https://www.natuurenmilieu.nl/themas/vo ... zame-soja/
Citaat:
Nederland is na China de grootste importeur van soja ter wereld. Bijna al die geïmporteerde soja wordt gebruikt voor veevoer, in Nederland of in de rest van Europa. Slechts iets meer dan 3 procent wordt gebruikt voor menselijke consumptie.

Radionx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:39

tweebelgen schreef:
Soja voor menselijk gebruik heeft ook afval en dit gaat ook naar de dierenvoeding.
Kokosschroot, palmpitschilfers, bierdraf, aardappelen die niet goed zijn voor consumptie, restproducten van de conservenfabrieken enz.... dat gaat allemaal naar de veevoeders.

Wel eens in Nederland rondgereden. Hele akkers en velden met mais. Deze mais is totaal niet geschikt voor menselijke consumptie. Deze gaat in zijn geheel versnippert direct door naar het vee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:54

Eerder naar de kunststof productie waarschijnlijk.
Een groot deel van de gewassen zal nooit gegeten worden maar worden gebruikt om bioplastic en brandstof van te maken.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:09

Vraag me af wat de absolute cijfers zijn van dit onderzoek. Een stijging van 0,00000000001% naar 0,0000000000118% is ook 18% :+
Je weet nooit of je je daadwerkelijk zorgen moet maken of niet. Dus doe ik het maar gewoon niet. In dit geval telt het niet echt, eet toch vrijwel nooit vlees.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:05

Simoonzel schreef:
Vraag me af wat de absolute cijfers zijn van dit onderzoek. Een stijging van 0,00000000001% naar 0,0000000000118% is ook 18% :+
Je weet nooit of je je daadwerkelijk zorgen moet maken of niet. Dus doe ik het maar gewoon niet. In dit geval telt het niet echt, eet toch vrijwel nooit vlees.

Die staan niet in het artikel :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:25

Voor de mensen die vegetarisch eten en denken buiten schot te blijven: helaas, men heeft ontdekt dat producten die niet-gefermenteerde soja bevatten, ook schadelijk zijn...
Dus dan besluit je gefermenteerde soja ( tempeh) te gebruiken, blijkt dat er in bijvoorbeeld Indonesië, met schadelijke conserveermiddelen wordt gewerkt om die zo gezonde tempeh langer houdbaar te maken...

Oftewel: wat kun je nog wel eten... -O-

(Ik weet het wel: falafel met humus... :P)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 09:07

Zoolgangster schreef:
Voor de mensen die vegetarisch eten en denken buiten schot te blijven: helaas, men heeft ontdekt dat producten die niet-gefermenteerde soja bevatten, ook schadelijk zijn...
Dus dan besluit je gefermenteerde soja ( tempeh) te gebruiken, blijkt dat er in bijvoorbeeld Indonesië, met schadelijke conserveermiddelen wordt gewerkt om die zo gezonde tempeh langer houdbaar te maken...

Oftewel: wat kun je nog wel eten... -O-

(Ik weet het wel: falafel met humus... :P)

Je kunt zoveel eten hoor, ik ben sinds een poos veganist, en dat gaat me makkelijk af. Eet ook geen soja of tofu, want dat vind ik niet te vreten. Maar je moet er wel een beetje je best voor doen en je er in verdiepen..

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 09:32

Natuurlijk heb ik al in Nederland gereden, net zoals in België. Maar ik heb nergens over mais gesproken i.v.m. restproducten.
En zoals Sizzle al schreef, al die mais wordt niet gebruikt voor veevoeders.
Er is niet beweerd dat vlees slecht is, alleen mag je niet te veel verwerkt vlees gebruiken zoals charcuterie enz...
Als ik sommigen onder jullie moet geloven moeten de landbouwers geen dieren meer houden ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 09:39

Nou wij hebben gisteravond gewoon een broodje asbest [Knaks] gegeten hoor.
Onzin al die bangmakerij,álles te veel is niet goed.In fuit zitten ook natuurlijke giftige stoffen in voor de mens,als je dat teveel eet ga je ook dood.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 09:44

Zo is dat, als je eens wist hoe vaak daar sproeistoffen op gespoten worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 09:57

tweebelgen schreef:
Zo is dat, als je eens wist hoe vaak daar sproeistoffen op gespoten worden.

Maar dat niet alleen,fruit schijnt van zichzelf al giftige stoffen te bevatten,zoals kersen,appels,noten,enz.
Heb ik nooit geweten trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:05

Wij eten tegenwoordig alleen nog maar vlees van een goede slager (en dan geen worstjes), en bijna alle groenten die we eten komt uit onze moestuin; ik ben vorig jaar wat uitgeschoten met de AH moestuintjes. :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:08

Kijk,dan weet je zeker dat je gezonde groente eet,als je het zelf kweekt.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:10

We zullen maar gewoon verder eten en het niet aan ons hart laten komen.
Waar is de tijd dat mijn grootouders de dag begonnen met een pan spek en eieren?

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:20

Schik moeten we niet hebben, de groenten in de supermarkt worden ook beter gecontroleerd.
De sproeistoffen die ze nu gebruiken moeten we niet vergelijken met 10 jaar geleden.
Natuurlijk zijn eigen gekweekte groenten beter, die worden niet behandeld met sproeistoffen.
En niet iedereen heeft een eigen moestuintje.
Laatst bijgewerkt door tweebelgen op 30-10-15 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:22

Eigen moestuintjes groenten schijnen gemiddeld erg veel alluminium (neurotoxine) te bevatten :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:38

gohya schreef:
Onzin al die bangmakerij,álles te veel is niet goed.In fuit zitten ook natuurlijke giftige stoffen in voor de mens,als je dat teveel eet ga je ook dood.

Had jij niet de ziekte van lyme? Of heb ik nu iemand anders in mijn hoofd?
In ieder geval, ik heb er gisteren wat informatie over opgezocht en ik kwam uit op een aantal sites over vegan en plantaardig eten terwijl ik daar helemaal niet op zocht, en er blijken dus een hoop mensen helemaal genezen te zijn door enkel en alleen over te zijn gestapt op een volledig plantaardig en onbewerkt dieet!

Hier ook een biologische moestuin, het derde jaar alweer en die groente smaakt fantastisch :9 We hebben dit jaar een extra vrieskist gekocht die al helemaal vol ligt. Heerlijk!

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:44

Je kan natuurlijk altijd een grondstaal nemen. Dan weet je wat er teveel of te weinig in je grond zit.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:00

Deze week was er op Telefacts een documentaire over superfoods, zoals Chiazaden, spirulina, hennepzaad, bessen etc.......
Allemaal producten met zogezegd een buitengewone hoeveelheid voedingsstoffen en super gezond.
Ze hebben het getest op personen, maar van al die beloftes was niets waar.
Alleen een pak geld kwijt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:03

8nnemiek schreef:
gohya schreef:

Had jij niet de ziekte van lyme? Of heb ik nu iemand anders in mijn hoofd?
In ieder geval, ik heb er gisteren wat informatie over opgezocht en ik kwam uit op een aantal sites over vegan en plantaardig eten terwijl ik daar helemaal niet op zocht, en er blijken dus een hoop mensen helemaal genezen te zijn door enkel en alleen over te zijn gestapt op een volledig plantaardig en onbewerkt dieet!

Hier ook een biologische moestuin, het derde jaar alweer en die groente smaakt fantastisch :9 We hebben dit jaar een extra vrieskist gekocht die al helemaal vol ligt. Heerlijk!

Dat is nog niet vast gesteld dat ik Lyme heb. ;) maar alles wijst er wel op.
We letten best wel op wat we eten,af en toe eten we iets ongezonds.
Toch bedankt voor je tip.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:08

Pearlx schreef:
Citaat:
Bewerkt vlees zoals hamburgers, worstjes, ham, bacon en spek kan kanker veroorzaken.

Spek bewerkt vlees?? de gewone speklap is toch letterlijk een lap buikspek van het varken? De zwoerd is de huid, daar zitten de haartjes vaak nog op. Hoe is dat bewerkt dan?

Bewerkt misschien omdat het gerookt is?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:11

Het is gewoon meer dan eens bewezen dat mensen het beste functioneren op een veganistisch eetpatroon. Maar dat vind ik zelf ook te heftig dus houd ik het bij vegetarisch. :)

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:19

Zo ver is het gekomen, het verschil niet meer weten tussen bewerkt en niet bewerkt vlees. :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:21

Ik denk dat onbewerkt vlees gewoon niet genoeg getest is om resultaten over te publiceren, maar dat dat binnenkort niet anders blijkt te zijn dan bewerkt vlees en rood vlees..