karuna schreef:Doet me deugd dat ik niet de enige moraalridder hier in ben. Ben nog meer verbijsterd als dst soort gesprekken in een klas voorkomen. Heb je als leerkracht dan niet de neiging om een les normen, waarden en zelfrespect te gaan geven? Dan heb je toch geen enkel zelfrespect meer als je je zo gemakkelijk onder iedereen werpt waarvan je iets gedaan wilt hebben? Dat kan ik echt werkelijk waar niet begrijpen.
Kan me niet voorstellen namelijk dat een meisje zoiets doet met gevoel maar domweg even een technische handeling verricht en wacht tot het over is. En leren jongens en mannen dan wel dat nee ook echt nee betekent als iemand dat zegt. Of gaan ze daarmee ook gemakkelijk andermans grens over?
Ik was toen nog jong en stond echt net voor de klas, ik was echt te verbaasd om erop in te gaan. Zou het nu gebeuren zou ik alles platleggen en een goed gesprek aangaan ja. Ik ben het na 10 jaar nog steeds niet vergeten, dus kan je nagaan hoe bizar ik het toen vond en nog steeds vind.
Pubers van tegenwoordig weten niet echt meer dat 'nee' ook echt 'nee' is. Ze hebben een complet vertekend beeld van liefde en seks. Ik heb er echt wel eens gesprekken over en ze denken dat geld betekent dat je aan veel vrouwen komt, dat dure auto's betekent dat je veel seks met verschillende vrouwen kunt hebben en meisjes weten niet dat seks is om van te genieten en voor het plezier. Meisjes denken dat seks iets is wat moet, wat erbij hoort, wat je gebruikt als je iets gedaan wil krijgen of wat je doet omdat een ander het wil.
Ik vind dat zorgelijk. Ik vind het ook bizar dat zoveel mensen hier dat kennelijk normaal lijken te vinden.