Schokkend rijschoolhouders geven les in ruil voor sex

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:26

Ayasha schreef:
Dat heb je in de gemiddelde discotheek/uitgaansgelegenheid ook. En nog veel goedkoper.

Precies, daar doen vrouwen het voor niks of voor een drankje/breezertje.
Hier krijg je er tenminste nog meer voor terug. Ik zie het verschil tussen een ONS/scharrel en dit ook niet echt hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:27

Ayasha schreef:
er is een verschil in het normaal vinden en vinden dat persoon A zich niet te moeien heeft in wat persoon B al dan niet met zijn/haar lichaam doet. Zeker als persoon B een willekeurige vreemde is.

Precies.

Ik vind het voor mijzelf niet normaal, maar betalen met seks is nog ouder dan de weg (dus zelfs al leef je onder een steen moet je niet verbaasd zijn dat het voor komt :') ) naar Rome en heck als beide partijen 18+ zijn en volledig vrijwillig met een dergelijke contructie akkoord gaan, tja. Prima, hun keuze, hun lichaam.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:29

Tja, ik ben erg blij dat ik een hele aardige en brave rijschool houder had vroeger zodat deze vraag nooit gesteld is. Dat lijkt me nog het ergste aan dit gebeuren, dat je voor het blok gezet kan worden en je je daarna natuurlijk nooit meer echt op je gemak kan voelen bij iemand.
Maar verder, als het vrijwillig is is het hun leven, niet de mijne. Pas als er een zekere dwang achter zou zitten zou ik het echt afkeuren. Het zou niet mijn keuze zijn het zo te doen, maar als anderen daar anders over denken moeten ze dat zelf weten.

Maar zoals gezegd, blij dat ik nooit voor die keuze gesteld ben. Het enige wat wij buiten de rijlessen om gedaan hebben is naar puppy's gaan kijken, heb hem geholpen met een pup uit het nest uitkiezen (choco labjes) ;)

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:30

Suzanne F. schreef:
Ayasha schreef:
Dat heb je in de gemiddelde discotheek/uitgaansgelegenheid ook. En nog veel goedkoper.

Precies, daar doen vrouwen het voor niks of voor een drankje/breezertje.
Hier krijg je er tenminste nog meer voor terug. Ik zie het verschil tussen een ONS/scharrel en dit ook niet echt hoor.

Nou ja, daar zie ik dan wel weer fiks wat verschil tussen.
Het een (onsje e.d.) is omdat er wederzijdse aantrekkingskracht is, het andere (natura betalen) is om iets gedaan te krijgen.

Dat maakt het een wereld van verschil, graag seks met iemand willen hebben of iets willen van iemand en daarvoor seks gebruiken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:32

Ik denk ook dat het voornamelijk van de leerling uit moet/zal gaan hoor. Ik heb het voorstel ook nooit gehad maar heb ook nooit de behoefte gevoeld om toenadering te zoeken of te gaan polsen of betaling anders mogelijk was.
Het is echt niet zo dat je naar een gerenommeerde rijschool toestapt en vraagt of er meerdere opties qua betaling zijn.
Dit zal puur gaan om kleine rijscholen, eenmanszaken vermoed ik.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:34

Ayasha schreef:
er is een verschil in het normaal vinden en vinden dat persoon A zich niet te moeien heeft in wat persoon B al dan niet met zijn/haar lichaam doet. Zeker als persoon B een willekeurige vreemde is.

Amen.
Ik ben er ook geen voorstander van. Maar als iemand zo lessen wilt nemen dan moet hij/zij dat vooral doen. Ik ga me daar niet mee bemoeien. Daarbij geloof ik niet dat die meisjes gedwongen worden. Nee zeggen kan altijd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:38

Ayasha schreef:

Nou ja, ieder voor zich moet weten wat hij/zij doet, je schaadt er over het algemeen niemand mee. Maar naar mijn idee is dit toch een bepaald type dat zich hiervoor laat lenen.
We kennen allemaal wel iemand waarvan we denken 'waar doet ze het toch van?', maar waar vaak ook achteraan gezegd wordt: 'daar wil toch niemand overheen?'. Dus nee, ik wist oprecht niet dat het op deze grote schaal plaatsvindt en vind het altijd meer een 'bij wijze van spreken'.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 16:36

Doet me deugd dat ik niet de enige moraalridder hier in ben. Ben nog meer verbijsterd als dst soort gesprekken in een klas voorkomen. Heb je als leerkracht dan niet de neiging om een les normen, waarden en zelfrespect te gaan geven? Dan heb je toch geen enkel zelfrespect meer als je je zo gemakkelijk onder iedereen werpt waarvan je iets gedaan wilt hebben? Dat kan ik echt werkelijk waar niet begrijpen.

Kan me niet voorstellen namelijk dat een meisje zoiets doet met gevoel maar domweg even een technische handeling verricht en wacht tot het over is. En leren jongens en mannen dan wel dat nee ook echt nee betekent als iemand dat zegt. Of gaan ze daarmee ook gemakkelijk andermans grens over?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:41

Zijn ook mensen met zelf respect, die stevig in hun schoenen staan en hiervoor kiezen. Het is niet aan mij om te (ver)oordelen wat een ander doet met zijn/haar lichaam als ze 18+ zijn en het vrijwillig gebeurt en het is ook niet voorbehouden aan vrouwelijke klant en mannelijke rijles gever... Omgekeerd komt het óók voor.

Misschien ben ik dan gewoon oud geworden, maar ik kan niet voor een ander bepalen dat ze geen zelfrespect hebben als ze dit doen. Enige dat ik kan doen is voor mijzelf spreken.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:09

Als je 18+ bent en je je wilt prostitueren dan mag dat toch gewoon, ook al ben je misschien een beetje onverstandig niemand kan je tegenhouden, of je je dan rechtstreeks prostitueert aan je rijschoolhouder of je een andere klant hebt die geld betaald wat jij weer aan de rijschool betaald maakt dan toch ook niet zo bijster veel uit :o? . Dat er mensen zijn die zich prostitueren zonder dat ze er goed over nadenken waar ze aan beginnen of die misbruikt worden zal ook wel blijven of je dat nu als ruilhandel doet of gewoon voor geld.

Ik vind trouwens ook niet dat je met je rijinstructeur een machtsverhouding hebt. Als het niet vlot met je rijinstructeur dan type je in google rijschool + "woonplaats" en boem je hebt 25 anderen? Ik ken ook genoeg mensen die halverwege hun rijlessen zijn gewisseld van instructeur of rijschool dat kan makkelijk en is geen enkel probleem (hoewel zij denk ik wel allemaal gewoon met geld betaalden :Y) ).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:12

karuna schreef:
Doet me deugd dat ik niet de enige moraalridder hier in ben. Ben nog meer verbijsterd als dst soort gesprekken in een klas voorkomen. Heb je als leerkracht dan niet de neiging om een les normen, waarden en zelfrespect te gaan geven? Dan heb je toch geen enkel zelfrespect meer als je je zo gemakkelijk onder iedereen werpt waarvan je iets gedaan wilt hebben? Dat kan ik echt werkelijk waar niet begrijpen.

Kan me niet voorstellen namelijk dat een meisje zoiets doet met gevoel maar domweg even een technische handeling verricht en wacht tot het over is. En leren jongens en mannen dan wel dat nee ook echt nee betekent als iemand dat zegt. Of gaan ze daarmee ook gemakkelijk andermans grens over?

Ik was toen nog jong en stond echt net voor de klas, ik was echt te verbaasd om erop in te gaan. Zou het nu gebeuren zou ik alles platleggen en een goed gesprek aangaan ja. Ik ben het na 10 jaar nog steeds niet vergeten, dus kan je nagaan hoe bizar ik het toen vond en nog steeds vind.

Pubers van tegenwoordig weten niet echt meer dat 'nee' ook echt 'nee' is. Ze hebben een complet vertekend beeld van liefde en seks. Ik heb er echt wel eens gesprekken over en ze denken dat geld betekent dat je aan veel vrouwen komt, dat dure auto's betekent dat je veel seks met verschillende vrouwen kunt hebben en meisjes weten niet dat seks is om van te genieten en voor het plezier. Meisjes denken dat seks iets is wat moet, wat erbij hoort, wat je gebruikt als je iets gedaan wil krijgen of wat je doet omdat een ander het wil.
Ik vind dat zorgelijk. Ik vind het ook bizar dat zoveel mensen hier dat kennelijk normaal lijken te vinden.