alice0cullen schreef:Waarom gaan mensen meteen terug naar vooroordelen. Net alsof het allemaal moordenaars en verkrachters zijn.
Jaarlijks worden meer vrouwen verkracht door gewone Nederlandse jongens en mannen dan door asielzoekers.
Om nou meteen te gaan roepen mijn kinderen mogen er niet alleen langsfietsen vind ik rond uit belachelijk. Gaan we deze generatie meteen leren dat alle buitenlanders verkrachters zijn.
Wij zitten hier ook met een AZC in de buurt en geen tot weinig overlast van gehad in al die jaren dat ze erzitten, en kinderen fietsen er dagelijks langsheen.
Wel als er mensen zitten die geleerd hebben dat Westerse vrouwen voor het grijpen zijn...
Mijn kind mocht mee naar de asielzoekers zolang ze nog schattig klein was. Dat vindt iedereen leuk en lief. Maar toen ze wat ouder begon te worden, zijn we er mee gestopt... de eye opener was het huwelijksaanzoek dat een Afrikaan deed aan een vrijgezel familielid van mijn man, zonder haar te kennen.
Toen besloot ik dat mijn dochter vanaf een jaar of 11 daar ver vandaan moest blijven.
Je kunt niet alles vermijden, maar problemen opzoeken hoeft tenslotte ook niet.
En ja in iedere leefgemeenschap zitten óók rotte appels, maar de cultuur zegt ook iets: ik bèn in het midden oosten geweest en hèb gezien hoe de vrouwen daar uit de ogen kijken...
En ja, vluchtelingen/asielzoekers moeten opgevangen worden. In feite zou iedere woonwijk, waar dan ook in NL, standaard naast gewone woningen, ook (begeleide) passantenwoningen moeten krijgen, tijdelijke woningen voor de opvang van asielzoekers of bijvoorbeeld Nederlanders die (tijdelijk) dakloos zijn. Is veel beter dan zo'n industrieel aandoende grootschalige opvang, en de nieuweling burgert veel sneller in dan opeengepakt tussen landgenoten.