Onrust over mogelijke vluchtelingenkamp naast manege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:48

Polly schreef:
Wat een gezeik zeg over die vluchtelingen, wacht maar tot je zelf hulp nodig hebt!

Ik ben zojuist afwezen voor geld hulp en woning omdat er eerst wat vluchtelingen geld moeten hebben en een volledig ingericht huis, dat is letterlijk in mijn gezicht gezegd.

Ik heb zowel goede ervaringen als slechte ervaringen met AZC en ik snap de vrouw haar stress. Er moet gewoon duidelijkheid komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:51

chamion schreef:
Polly schreef:
Wat een gezeik zeg over die vluchtelingen, wacht maar tot je zelf hulp nodig hebt!

Ik ben zojuist afwezen voor geld hulp en woning omdat er eerst wat vluchtelingen geld moeten hebben en een volledig ingericht huis, dat is letterlijk in mijn gezicht gezegd.

Ik heb zowel goede ervaringen als slechte ervaringen met AZC en ik snap de vrouw haar stress. Er moet gewoon duidelijkheid komen.

Uhm zoiets zei ik ook tegen Polly.Maar ze bedoeld met hulp nodig,als je zelf gevlucht bent uit je land. ;)

Anoniem

Re: Onrust over mogelijke vluchtelingenkamp naast manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:40

Dus omdat een ander het slechter heeft mogen wij niet klagen?

Prima dat ze hier hun veiligheid zoeken. Maar als ze zich misdragen. Mogen ze van mij per direct terug.

Ze mogen dankbaar zijn!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 23:55

Azc of niet. Ik vind het sowieso onverantwoord om je dochter alleen door het donker te laten gaan. Zeker als de manege in buitengebied ligt. Zijn ook zat Nederlanders met verkeerde gedachten....

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:11

Toch vind ik het vreemd dat er wel verschil gemaakt mag worden tussen nederlanders of az'ers die hulp nodig hebben. In beide gevallen zijn ze aan het overleven (als het geen gelukszoekers zijn, geld voor beide groepen).

Waarom moeten nederlanders dan maar geen hulp krijgen want az'ers zijn veeeuuuuul belangrijker.

Als een vliegtuig neerstort help je toch ook eerst jezelf en dan pas de kinderen. Ofwel, eerst de Nederlanders, dan de vluchtelingen en niet andersom. Zoals nu gebeurt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:21

Peelie schreef:
Toch vindbik het vreemd dat er wel verschil gemaakt mag worsen tussen nederlanders of az'ers die hulp nodig hebben. In beide gevallen zijn ze aan het overleven (als het geen gelukszoekers zijn, geld voor beide groepen).

Waarom moeten nederlanders dan maar geen hulp krijgen van az'ers zijn veeeuuuuul belangrijker.

Als een vliegtuig neerstort help je toch ook eerst jezelf en dan pas de kinderen. Ofwel, eerst de Nederlanders, dan de vluchtelingen en niet andersom. Zoals nu gebeurt.

Wat mij betreft allebei, maar het probleem is m.i. dat het lijkt alsof ze hier op voorbereid zijn terwijl je dit al jaren ziet aankomen :?
Hier had allang voor gereserveerd moeten worden en ruimte gemaakt. Dan had het prima en en gekund.
Maar ik vind zeker niet dat onze medemens in nood hulp ontzegt mag worden omdat hier ook mensen geholpen moeten worden.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:30

Moeten wij in het Westen gaan voorbereiden op allerlei al honderden jaren heersende heilige oorlogen, Jihad, waar het mogelijk uit de hand gaat lopen en deze lieden voorts gaan pappen?

Het hele gedoe rondom Islamitische verdeeldheid en oorlog is iets wat in het MiddenOosten zijn oorsprong heeft en ook daar aldaar door dze landen zelf opgelost dient te worden, maar de landen zoals Saoudi Arabie, Qatar, Kuweit de landen met heel erg veel grondgebied en heel erreug veul dollars, doen niets..

Landen zoals Libanon, Irak, Iran, Jordanie, Afganistan en Syrie zijn broeihaarden van extremisten en juist daar worden jihadsstrijders al bij ongeboren vruchten bij de moeders geworven....
Het zieligheidsfaktor wordt een beetje te veel opgelegd....je hoedt niet deel te nemen aan een oorlog als zonder er wel hetzelfde gdachtengoed op na te houden..

Wij hebben in Nederland een evenzo grote groep schrijnende gevallen op divers niveau en problematiek waar helemaal nada nakkes niks voor wordt gedaan....en als zij de publiciteit opzoeken worden ze beschimpt of niet geloofd..

Hoe komt toch dat :9 idee in Nederland met zielige beelden ver van mijn bedshow zonder verder te kijken dan hun neus lang is....en als het onder hun neus gebeurd een straatje om gaan lopen...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:17

tiwi1969 schreef:
De grootste overlast hier ervaar ik van jongelui die op een hele grote gereformeerde middelbare school zitten. Het stuk tussen school en huis is er geen controle en leven ze zich dus even flink uit. Overal zitten wel mensen met minder aangepast gedrag tussen.

Wel vind ik dat t.a.v. de asielzoeker de overheid een flinke steek laat vallen.
Waarom niet meteen een boekje met de "spelregels" van Nederland dat iedereen hier in vrijheid leeft, onafhankelijk van geslacht, geloof, geaardheid, afkomst ect.
En dan ook meteen de consequentie van het niet naleven van de spelregels; geen enkele kans meer op een verblijfsvergunning.

Wat betreft wonen, ik vind dat ze niet voor mogen gaan voor de reguliere sociale huurwoningen, maar dat er andersoortige voorzieningen moeten komen. Meer zoals studentenhuisvesting, een eigen kamer met gedeelde voorzieningen, wel kleinschalig en midden in de samenleving. Willen ze een normale woning dan zullen ze zich moeten inschrijven zodra ze een verblijfsvergunning hebben en net als iedereen wachten tot ze aan de beurt zijn.

Bij grensovergangen staan héle grote borden met daarop de maximale snelheid aangegeven voor binnen en buiten de bebouwde kom en autosnelwegen.
Ook in een aanmeldcentrum/asielzoekerscentrum zouden ze dat moeten doen voor de gedragsregels in NL, in grote letters en in meerdere talen want boekjes alleen werken waarschijnlijk voor een groot deel van die mensen niet.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:21

Tcm62 schreef:
Moeten wij in het Westen gaan voorbereiden op allerlei al honderden jaren heersende heilige oorlogen, Jihad, waar het mogelijk uit de hand gaat lopen en deze lieden voorts gaan pappen?

Het hele gedoe rondom Islamitische verdeeldheid en oorlog is iets wat in het MiddenOosten zijn oorsprong heeft en ook daar aldaar door dze landen zelf opgelost dient te worden, maar de landen zoals Saoudi Arabie, Qatar, Kuweit de landen met heel erg veel grondgebied en heel erreug veul dollars, doen niets..

Landen zoals Libanon, Irak, Iran, Jordanie, Afganistan en Syrie zijn broeihaarden van extremisten en juist daar worden jihadsstrijders al bij ongeboren vruchten bij de moeders geworven....
Het zieligheidsfaktor wordt een beetje te veel opgelegd....je hoedt niet deel te nemen aan een oorlog als zonder er wel hetzelfde gdachtengoed op na te houden..

Wij hebben in Nederland een evenzo grote groep schrijnende gevallen op divers niveau en problematiek waar helemaal nada nakkes niks voor wordt gedaan....en als zij de publiciteit opzoeken worden ze beschimpt of niet geloofd..

Hoe komt toch dat :9 idee in Nederland met zielige beelden ver van mijn bedshow zonder verder te kijken dan hun neus lang is....en als het onder hun neus gebeurd een straatje om gaan lopen...

Zo kan ik me er aan ergeren dat iemands kat, die er door een chronische ziekte wat shabby uitziet, al meerdere malen door moeder de Gans-achtige types bijna meegenomen werd (plus melding dierenbescherming) terwijl een dakloos mens kan verrekken... en een uitkeringsgerechtigde voor labbekak wordt uitgemaakt, terwijl die persoon voor de crisis een keurige baan had.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:24

vuurneon schreef:
Onrust komt ook voort uit de onduidelijkheid en onzekerheid. als er een duidelijke koers wordt gevaren, is er veel minder onrust.

De onduidelijkheid komt ook omdat het grote aantal asielzoekers nogal wat problemen levert voor het organiseren van de opvang, men is er eigenlijk niet op berekend. (Waarmee ik niet zeg dat ze niet opgevangen moeten worden.)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:48

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:12

Ik denk zelf helemaal niet dat het gevaarlijk is om langs een AZC te fietsen of er in de buurt te zijn, maar het gaat er om dat heel veel andere mensen dat wel denken. En wat dat betreft heeft de manege-eigenaresse natuurlijk wel gelijk. Zij zal er heus wel klanten door verliezen. En dat wil niet zeggen dat zij zelf ook zo over asielzoekers denkt.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:07

Sinds Frans zijn bronnen niet checkt als hij een toespraak houd met manipulerende beelden en woorden, is hij voor mij van zijn balkon gevallen....denk aan het aapje en de ring van de MH 17.

Als je vloeiend Russische spreekt, buitelandse diplomatieke betrekkingen hebt, culturen en conflicten kent, media kent, bronnen kan controleren....en je grloofd het eerste het beste wat je wordt voorgeschoteld, zeker in liegend Rusland en Oekraine, dan ben je niet alleen naif wat nog lief is, maar zelf ook niet cosher!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:42

Zoolgangster schreef:
alice0cullen schreef:
Waarom gaan mensen meteen terug naar vooroordelen. Net alsof het allemaal moordenaars en verkrachters zijn.
Jaarlijks worden meer vrouwen verkracht door gewone Nederlandse jongens en mannen dan door asielzoekers.
Om nou meteen te gaan roepen mijn kinderen mogen er niet alleen langsfietsen vind ik rond uit belachelijk. Gaan we deze generatie meteen leren dat alle buitenlanders verkrachters zijn.

Wij zitten hier ook met een AZC in de buurt en geen tot weinig overlast van gehad in al die jaren dat ze erzitten, en kinderen fietsen er dagelijks langsheen.

Wel als er mensen zitten die geleerd hebben dat Westerse vrouwen voor het grijpen zijn... :(
Mijn kind mocht mee naar de asielzoekers zolang ze nog schattig klein was. Dat vindt iedereen leuk en lief. Maar toen ze wat ouder begon te worden, zijn we er mee gestopt... de eye opener was het huwelijksaanzoek dat een Afrikaan deed aan een vrijgezel familielid van mijn man, zonder haar te kennen.
Toen besloot ik dat mijn dochter vanaf een jaar of 11 daar ver vandaan moest blijven.
Je kunt niet alles vermijden, maar problemen opzoeken hoeft tenslotte ook niet.

En ja in iedere leefgemeenschap zitten óók rotte appels, maar de cultuur zegt ook iets: ik bèn in het midden oosten geweest en hèb gezien hoe de vrouwen daar uit de ogen kijken...
En ja, vluchtelingen/asielzoekers moeten opgevangen worden. In feite zou iedere woonwijk, waar dan ook in NL, standaard naast gewone woningen, ook (begeleide) passantenwoningen moeten krijgen, tijdelijke woningen voor de opvang van asielzoekers of bijvoorbeeld Nederlanders die (tijdelijk) dakloos zijn. Is veel beter dan zo'n industrieel aandoende grootschalige opvang, en de nieuweling burgert veel sneller in dan opeengepakt tussen landgenoten.

Uit interesse hoe kijken die vrouwen dan uit?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:35

ik heb me nog nooit negatief uitgelaten over asielzoekers tot gisteravond, ik ging mijn kinders ophalen in utrecht bij de jaarbeurs, 3 mannetjes van 15 werden daar belaagd door superaso,s en echt t waren er zo maar 100. geld en telefoons wouden ze hebben. mijn zoon was echt bang, en ook ik vond het niet zo grappig. het enige verstaanbare wat naar mij geroepen werd was prutsmuts. echt die gasten zijn pas drie weken hier. waar dit naar toe gaat ??? ik weet het niet

bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:15

Het waren 100 vluchtelingen?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:44

AmoorM schreef:
Uit interesse hoe kijken die vrouwen dan uit?

Geen lachje kan eraf. -O-
Echt niet.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:59

Ik moet bekennen dat ik het verschil ook merk. Een hele hoop jongens/mannen (jonge pubers tot twintigers) die zich rot vervelen, en dan maar manieren zoeken om zichzelf te entertainen, vaak ten koste van de omgeving. Heel jammer en heel vervelend, want wat moet je hiermee? Iedereen heeft als puber wel eens wat uitgestoken dat niet kon, alleen was je nog niet jarig als je ouders, leerkrachten of de buren erachter kwamen. Veel tijd voor dat soort gedoe had je overigens toch niet, want school, huiswerk, hobby's, ... En dat soort structuur schijnt totaal te ontbreken voor deze jongeren. De enige die dit zou kunnen opleggen, zijn mensen die daadwerkelijk de macht daarvoor hebben, en dan kom je al snel bij de politie uit. Maar dat mag dan weer niet, want dat is onnodig machtsvertoon, en ze zijn al zo getraumatiseerd.
Wat blijft er dan over? Zwijgen en toekijken hoe je dieren gepest en je planten vernield worden? Niet reageren als je voor de zoveelste keer wordt nageroepen in een taal die je niet kent? Of toch maar zoveel mogelijk bepaalde plekken vermijden, en stiekem hopen dat ze snel naar een andere plek moeten verhuizen? Ik vind de "angst" van de manegehoudster dus niet onbegrijpelijk.

Ik heb overigens geïnformeerd of ze nog vrijwilligers zochten in het azc in onze buurt, met de (misschien naïeve?) achterliggende gedachte dat ik misschien op een positieve manier een verschil kon maken voor een aantal enkelingen. Maar helaas, je mag alleen rechtstreeks contact met de bewoners hebben als je een pedagogisch diploma hebt of hun taal goed spreekt.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:05

[quote="AmoorM"]Het waren 100 vluchtelingen?[/quote

aangezien er 550 vluchtelingen in de jaarbeurs bivakeren en ik daar mijn kinders tussenuit kon vissen kan je daar wel vanuit gaan ja. echt t was vreselijk.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:52

beatje schreef:
Oorlogen draaien om 2 dingen,geld en geloof.
Waarom zijn deze vluchtelingen niet naar Saoudi-arabie of Jordanië gevlucht.Dan hadden ze geen water hoeven over te steken,deze landen liggen dicht bij en zijn vooral islamitisch.Waarom de keuze voor europa?

Engeland wil in de komende jaren! 20.000 vluchtelingen opvangen. Jordanie vangt er nu 400.000 of 600.00 op.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:37

Ik denk dat zjn angst meer is dat hij klanten gaat verliezen...wr aullen er heus bij zijn die nu een andere manege gaan uitzoeken..

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:42

Overal in het nieuws geen AZC in Purmerend, de raad heeft tegen gestemd.
Maar er zouden ook maar 700 vluchtelingen is Oranje komen en daar had de regering ook lak aan dus misschien krijgt dit muisje nog een staartje