Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:31

Thesserd schreef:
De stelling "als wij moeten vluchten willen we ook ergens terecht kunnen" klopt wel, maar ook weer niet. Als we hier 100.000 Duitsers moeten huisvesten is er geen probleem. Deze mensen lijken namelijk veel meer op ons, qua normen en waarden (vrijwel) geen botsing.

Als ik hier vandaan zou moeten vluchten, dacht geen haar op mijn hoofd er aan om bijv naar Saudi Arabië te gaan. Het mag daar dan wel veilig zijn, maar de cultuur en normen en waarden vind ik verschrikkelijk. Het zelfde vinden veel Arabieren van onze cultuur en normen en waarden...

Idd. Ik zou waarschijnlijk naar Amerika of Canada vluchten indien mogelijk.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:31

Abercrombie schreef:
tamary schreef:
Lastiger, Bijbel gaat van oorlog naar vrede, Koran van vrede naar oorlog. Hele ontwikkeling van dat geloof is daarmee het tegenovergestelde van wat wij gewend zijn.

Ze lezen toch ook van rechts naar links. Misschien moeten we het boek achterste voren lezen :+

:')

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:38

lovelys schreef:
Jeetje ik schrik enorm van de opmerkingen die hier zijn!

Alsof alle vluchtelingen woeste moslims zijn die alleen maar uit zijn op het verkrachten van vrouwen met blauwe ogen en de rest wil bekeren tot moslim.

Het grootste deel is op dit moment Syrier die een veilige plek zoekt waar hij het een paar jaar uit kan houden totdat het eigen land weer veilig is.

Ja er zijn rotte appels en ja er zijn mensen uit nabijgelegen landen die zich voordoen als Syrier. Denken jullie dat mensen bij het COA dat niet weten? Er is niet voor niets een hele procedure om uit te zoeken waar iemand vandaan komt en of hij recht heeft om hier te zijn.

Stop 500 Nederlandse mannen van alle lagen van de bevolking en geloven bij elkaar en het wordt net zo een zooitje. Daar zitten namelijk ook verkrachters en idioten bij!

Een beetje meer compassie voor onze medemens zou niet zo gek zijn!

Correctie
Het overgrote deel is wel degelijk moslim.
Inmiddels is er in Duitsland al in diverse steden opstand uitgebroken en daarin speelt het Geloof een grote rol.
Moslims moeten niets van Christenen hebben en laten dat op tal van hele nare manieren weten.
Duitsland kan zich schrap zetten, want ze stevenen op een miljoen vluchtelingen af.

En in NL geloof ik ook nooit dat we zoveel mensen aankunnen.
Gilze Rijen en Almere hebben inmiddels de spits afgebeten ( aanvallen en aanrandingen zowel binnen als buiten het AZC).

Ik ben geen voorstander van opvang hier.
En het is makkelijk roepen dat mensen tijdelijke opvang nodig hebben.
Wat is tijdelijk? voorlopig is het daarginder nog grote oorlog en dat gaat als het zo doorsuddert ongemerkt heel dichtbij komen

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:39

Esther28 schreef:
Moet je dit soort tuig laten blijven dan? We hebben al genoeg rotte appels in Nederland die niet uitgezet kunnen worden, daar hoeven er wat mij betreft niet nog meer bij!
Betere controles en uitzetten bij dit soort misdragingen!

Dit is wel heel makkelijk roepen, noem eens wat voor een controles dan? Concrete voorstellen.
Je kan die mannen, vrouwen en kinderen die hier naar toe komen lópen toch ook niet maanden voor de grens op de grond laten liggen?
Verkrachter of crimineel staat nu eenmaal niet op je voorhoofd geschreven.

Thesserd schreef:
Als ik hier vandaan zou moeten vluchten, dacht geen haar op mijn hoofd er aan om bijv naar Saudi Arabië te gaan. Het mag daar dan wel veilig zijn, maar de cultuur en normen en waarden vind ik verschrikkelijk. Het zelfde vinden veel Arabieren van onze cultuur en normen en waarden...

Als je echt wil vluchten dan kijk je niet naar cultuur verschillen dan zoek je een veilig heen komen en wil je daarna ook weer terug naar je eigen huis

Ik ben het absoluut eens met uitzetten van criminelen maar ook daar zit weer verschil tussen.
Een verkrachter moet gelijk over de eerste beste grens naar buiten geflikkerd worden maar iemand die een boom sloopt omdat die doorgedraaid is van de trauma's tja dat vind ik toch wel weer een ander verhaal

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:39

Esther28 schreef:
Das ook de reden dat ik atheïst ben. Al die geloven deden of doen de meest gruwelijke dingen uit naam van het geloof/liefde.
Je gelooft in de aanwezigheid van een grotere macht of niet. Of je acht het niet bewijsbaar. Wat mensen ‘ermee doen’ heeft er weinig mee te maken. Ik vind het zo eerder als een ontkenningstrategie overkomen. ;) Je beseft hopelijk toch wel dat in de top 10 van meest gruwelijke oorlogen de eerste geloofsgerelateerde oorlog op plaats zes voorkomt.. Mensen hebben geen geloof nodig om oorlog te voeren. Kunnen ze ook heel goed zonder doen. Helaas..

http://www.quest.nl/artikel/de-7-meest- ... e-oorlogen

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:40

Esther28 schreef:
En momenteel onderweg naar Nederland:
Kindbruiden!! Schandalig dat dat wordt toegestaan.
Deze kinderen zijn in het land van herkomst (syrie) dus met zo'n oude viezerik getrouwd. Die ouwe viezerik is inmiddels in Nederland en laat nu zijn KINDbruid overkomen!
Die kinderen hebben hulp nodig, geen ouwe vieze vent....En Nederland accepteert dit omdat ze al gehuwd waren in het land van herkomst..
Nou echt hoor...mn bek valt open..In wat voor kromme en walgelijke samenleving leven we hier!

Dat hoorde ik idd vandaag op het nieuws.
NL wordt een smeltkroes van heel veel culturen en tig mensen die in hun land van herkomst niet gewenst zijn.
Dus zegt NL: kom maar hoor...

( homo's uit Rusland mogen hier komen trouwen.... )

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:45

Gillbo schreef:
Esther28 schreef:
Moet je dit soort tuig laten blijven dan? We hebben al genoeg rotte appels in Nederland die niet uitgezet kunnen worden, daar hoeven er wat mij betreft niet nog meer bij!
Betere controles en uitzetten bij dit soort misdragingen!

Dit is wel heel makkelijk roepen, noem eens wat voor een controles dan? Concrete voorstellen.
Je kan die mannen, vrouwen en kinderen die hier naar toe komen lópen toch ook niet maanden voor de grens op de grond laten liggen?

Legereenheid tentenkamp laten bouwen. Die logistiek, etc. is gewoon beschikbaar. Alles waar de beveiliging/politie tussen moet springen (geweld in welke vorm dan ook) is exit. Het is niet zo vreselijk moeilijk, maar het vereist wel een andere manier van denken, want de huidige faciliteiten kunnen deze grote groepen niet aan. Ondertussen gaan de verhalen wel terug die kant op en komen er nog meer hier heen, want beter dan tentenkamp en minder regels.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:47

Gelukkig konden Nederlandse vluchtelingen in de tweede wereldoorlog terecht in Afrika omdat het daar veiliger was dan in Europa. Wat ben ik blij dat de Afrikanen niet van die eurocentristische gedachtes hadden.

Syrië was voorkort een land met een goede economie. Ja er heerste een dictatuur maar mensen hadden de zekerheid op een stabiel leven. Toen kwam de IS in beeld. Zoals bekend is bij een dictatuur hoeft er soms maar een klein leger te zijn om het land te ontwrichten. Niet alleen de IS wilde de macht grijpen maar ook andere groeperingen binnen Syrië begonnen zich ermee te bemoeien. Dit is ook de reden waarom de situatie in Syrië nu zo gecompliceerd is geworden. Als de buitenwereld eerder had ingegrepen ,enkele jaren geleden, had de hele situatie er nu anders uit gezien. Maar laten we daar maar nu niet verder over uitwijden. Het punt is dat deze mensen die in een veilige stabiele omgeving leefde met een bloeiende economie nu te maken kregen met oorlog. De mensen in Syrië zitten al enkele jaren in deze situatie en op een gegeven houdt de wil om huis en haard niet te verlaten op.

Waarom zouden mensen per boot met gevaar voor eigen leven de zee over steken? Waarom zouden mensen in een vrachtwagen gaan zitten met kans op verstikking? Waarom zouden mensen kilometers lopen om van grens naar grens verstuurd te worden? Waarom zouden gezinnen scheiden ? Omdat mensen tot het uiterste worden gedreven om te overleven. Blijven is geen optie. Te situatie is te erg en te gevaarlijk. Beter sterven tijdens de reis naar vrijheid dan neer geschoten worden door je vijand.

Ik hoop dat sommige van jullie een keer willen proberen zich in de schoenen van deze mensen te verplaatsen..

Dan zie ik het zwakke verhaal voorbij komen ,gebaseerd op telegraaf en pownews verhalen, dat ze hier alleen maar komen voor het geld. Leg dan eens uit waarom er dan pas met deze mensen te maken krijgen? Waarom hebben we dan niet al jaren last van een stroom van ouderen,kinderen, vrouwen en mannen die geld "afpikken" van ons?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:54

josje4 schreef:
Dan zie ik het zwakke verhaal voorbij komen ,gebaseerd op telegraaf en pownews verhalen, dat ze hier alleen maar komen voor het geld. Leg dan eens uit waarom er dan pas met deze mensen te maken krijgen? Waarom hebben we dan niet al jaren last van een stroom van ouderen,kinderen, vrouwen en mannen die geld "afpikken" van ons?

Omdat tot voor kort de bekende! situatie daar zwaarder woog dan de sprookjes over het heidense westen.

Buitenwereld had helemaal niet moeten/mogen ingrijpen, daar is de hele ellende juist mee begonnen. Europa was zelfs in onderhandeling (eindstadium zelfs) over een verdrag met de landen in noord-afrika (zuidkust middellandse zee) over opvang voor mensen die Europa in wilden. Daar schiften, taal leren, etc. Dat is dankzij ego en politiek gekonkel gesloopt omdat in 2011 Khadaffi zo nodig gewipt moest worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:59

josje4 schreef:
Waarom hebben we dan niet al jaren last van een stroom van ouderen,kinderen, vrouwen en mannen?

Dat gebeurt ook ;) Maar er wordt hier nog eens extra misbruik gemaakt van de oorlogssituatie. Want waar geld is trekt het mensen aan en gaan meer mensen zich hier mee inlaten met nog grotere fantasieverhalen. Dit soort dingen hebben een piek eer er wat gedaan wordt. Dit is nu die piek. Al begin dit jaar aangekondigd, niemand wilde luisteren.. En zie daar.. hij is er ..
Laatst bijgewerkt door Sammie op 28-09-15 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 16:00

Dan zie ik het zwakke verhaal voorbij komen ,gebaseerd op telegraaf en pownews verhalen, dat ze hier alleen maar komen voor het geld. Leg dan eens uit waarom er dan pas met deze mensen te maken krijgen? Waarom hebben we dan niet al jaren last van een stroom van ouderen,kinderen, vrouwen en mannen die geld "afpikken" van ons?[/quote]

En bij het gewone nieuws zie je alleen de "zielige vluchteling". Beide kanten hebben hun verhaal en beide partijen zullen de beelden manipuleren. Voorheen hadden ze geen reden om hier geaccepteerd te worden voor een verblijfsvergunning, nu zeggen ze dat ze gevlucht zijn.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:05

tamary schreef:
Gillbo schreef:

Legereenheid tentenkamp laten bouwen. Die logistiek, etc. is gewoon beschikbaar. Alles waar de beveiliging/politie tussen moet springen (geweld in welke vorm dan ook) is exit. Het is niet zo vreselijk moeilijk, maar het vereist wel een andere manier van denken, want de huidige faciliteiten kunnen deze grote groepen niet aan. Ondertussen gaan de verhalen wel terug die kant op en komen er nog meer hier heen, want beter dan tentenkamp en minder regels.

En waar zet je die neer dan?Op de grens van het land dat ze willen ontvluchten?

Wbt die kindbruiden, laat die maar hier heen komen.Hier is het nl verboden en worden die meiden weggehaald bij zo'n oude viespeuk zodra ze in het vizier van de wet komen
Nijmegen is zo'n kamp aan het bouwe dat gebeurt dus al?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:08

Nou in Nederland wordt het toegestaan blijkbaar omdat ze in het land van herkomst al gehuwd zijn. Hoe krom is dat?
Verplicht scheiden en kind hulpverlening/trauma verwerking in, dat zou de voorwaarde moeten zijn.
Überhaupt als je dus geen oorlogsvluchteling bent, exit en retour land herkomst.

xniieeenke

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:11

Moslims zijn niet meteen slecht, maar het is wel zo dat veel van de vluchtelingen moslim zijn, en moslims gewoon totaal andere gebruiken en gewoonten hebben.
Dat botst.
Daarom moeten we met z'n allen ons best doen om een manier te vinden waarom het goed samen kan, maar hoe we dat doen, geen idee, ik ben ook maar een kind van 13.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:12

Sammie ik ben mij bewust dat de Nederlandse groei te wijten is aan aan migranten.
Het geboorte-sterfte percentage is aardig stabiel in Nederland en de kleine groei die er is komt door migratie maar dat zie ik niet als iets dat perse negatief is. Ik heb het over de enorme toestroom die we op dit moment zien. Werkmigranten zijn er altijd geweest en dit heeft Nederland ook zelf in de hand gehouden. Tamary er is veel met de buurlanden gesproken maar er is weinig actie ondernomen richting Syrië zelf. Syrië had net zoals in China een LAO maar ook dit hoeft niet door de bevolking als heel negatief ervaren te worden. Jillsill alles wat je leest en ziet op nieuwsbronnen moet je kritisch bekijken. Vaak wordt het een bepaalde richting op geduwd.
Laatst bijgewerkt door josje4 op 28-09-15 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:13

Gillbo schreef:
tamary schreef:

En waar zet je die neer dan?Op de grens van het land dat ze willen ontvluchten?

Wbt die kindbruiden, laat die maar hier heen komen.Hier is het nl verboden en worden die meiden weggehaald bij zo'n oude viespeuk zodra ze in het vizier van de wet komen
Nijmegen is zo'n kamp aan het bouwe dat gebeurt dus al?

Helaas is dat laatste niet zo. Momenteel is het zo dat als het huwelijk voltrokken is in het land van herkomst, er niks aan gedaan wordt.
Zie:
Nederland erkent kindhuwelijken als die in het land van herkomst zijn geregistreerd. Er is echter veel kritiek op dit standpunt.
http://www.nu.nl/politiek/4134402/pvda- ... -apel.html

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:13

xniieeenke schreef:
Moslims zijn niet meteen slecht, maar het is wel zo dat veel van de vluchtelingen moslim zijn, en moslims gewoon totaal andere gebruiken en gewoonten hebben.
Dat botst.
Daarom moeten we met z'n allen ons best doen om een manier te vinden waarom het goed samen kan, maar hoe we dat doen, geen idee, ik ben ook maar een kind van 13.

Maar wél de toekomst en dat je jong bent wil niet zeggen dat je geen goede ideeën hebt!!!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:14

Gillbo schreef:
xniieeenke schreef:
Dat botst.

Maar wél de toekomst en dat je jong bent wil niet zeggen dat je geen goede ideeën hebt!!!

:) dat klopt zeker, maar ik volg wel nieuws en dingen, maar als volwassene heb je toch misschien meer inzicht, of ik heb bijvoorbeeld geen maatschappij dingen op school momenteel, dat komt allemaal later.
Pas als ik dat gehad heb begrijp ik misschien veel meer van bestuursvormen en zaken als vluchtelingen en dan lijkt het me idd interessant om me er in te verdiepen.

edit; mocht het probleem dan nog spelen (mag t niet hopen hoor)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:28

Er is altijd wel een nieuwe oorlog helaas

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:32

Gillbo schreef:
Er is altijd wel een nieuwe oorlog helaas

_/-\o_ you got it
zijn mensen die denken van 'ooit komt er wereldvrede', maar nee er lopen altijd van die engerds rond
het liefst mag hun kop er af maar mensen als IS doen dat eerder bij ons, er blijven dus altijd wel van die oorlogen, maar laten we hopen dat er een periode komt waarin die er zo min mogelijk zijn, of dat we in staat zijn dat soort dingen de kop in te drukken :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:34

Nouja, ik weet wel... Mocht het hier echt mis gaan, dan ga ik liever bij het (verzets)leger dan vluchten :+

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:35

Thesserd schreef:
Nouja, ik weet wel... Mocht het hier echt mis gaan, dan ga ik liever bij het (verzets)leger dan vluchten :+

Ik zou het niet weten.
Strijden voor vrede is toch wel iets speciaals, en vluchten een risico, maar strijden heeft ook genoeg risico's.
Toch is strijden idd een mooiere gedachte omdat je jezelf in gevaar brengt voor anderen of zo :') :?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:35

Thesserd schreef:

Als je echt wil vluchten dan kijk je niet naar cultuur verschillen dan zoek je een veilig heen komen en wil je daarna ook weer terug naar je eigen huis
[/quote]

HHmm, en waarom hebben ze dan bijna allemaal een voorkeur voor Duitsland en Zweden? Geloof maakt helaas meer kapot dan je lief is. Altijd al zo geweest en zal wrs altijd zo blijven.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:38

aslo schreef:
Thesserd schreef:
HHmm, en waarom hebben ze dan bijna allemaal een voorkeur voor Duitsland en Zweden? Geloof maakt helaas meer kapot dan je lief is. Altijd al zo geweest en zal wrs altijd zo blijven.

Ik mag jou *\o/*

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:59

Ik wil graag reageren op een aantal zonder dat ik iemands naam noem.

Er werd een vergelijking gemaakt tussen de ouderenzorg en vluchtelingen en dat als je vind dat de ouderen slecht verzorgd worden dat je er zelf iets aan moet doen. Nou vertrek ik sochtends om 7 uur, kom ik om 6 uur thuis en moet dan nog even snel boodschappen doen en eten koken. Eer dat ik zit is het 7 uur. Dan heb ik welgeteld 3 uurtjes op een avond als vrije tijd. Is het heel egoïstisch om die 3 uurtjes iets voor mezelf te doen? Paard te rijden, nog even een tv programma kijken en dan is het alweer bedtijd voor mij. Het weekend gebruik ik om wasjes te draaien en m'n huisje een beetje op te ruimen. Ik zou dus niet weten wanneer ik gezellig op m'n gemak een kop koffie zou kunnen gaan drinken laat staan iemand helpen met aankleden douchen etc. Gelukkig zijn er een boel mensen die hier hun werk van gemaakt worden maar wegbezuinigd worden omdat de aandeelhouders wel tevreden gesteld moeten worden.

Over de vergelijking tussen de 2e WO en de Nederlanders die vluchtten; waar zijn die voornamelijk heen gevlucht? Als ik mijn oma hoor en nog genoeg oude mensen die het meegemaakt hebben. Vroeger vluchtte mensen naar familie of vrienden/kennissen/collega's van vaders. Binnen Nederland dus en zo kort mogelijk want je wilde eigenlijk gewoon in je eigen huisje zitten. En er zijn inderdaad mensen met genoeg geld naar Canada gevlucht. Hebben daar keihard gewerkt om hun huisje te kunnen betalen, de Engelse taal spraken zij daardoor ook vlot.

Over Geert Wilders zijn stemmers wil ik graag alleen even melden dat het vaak de hoger opgeleide mensen zijn die er op stemmen, dat wil zeggen hbo en wo-ers. Echter wordt alleen het "tokkie" volk door de media uitgezonden zodat iedereen zijn mening weer kan geven 'hoe dom die Wilders stemmers wel niet zijn'. Zo zie je ook alleen maar de extreme woorden van Wilders en niet hoe hij bijv over ouderenzorg en het milieu denkt. Dus iedereen die zegt dat de media selectief is, inderdaad maar kijk ook even naar onze politieke vrienden.

Ook las ik iemand die zei dat "asielzoekers" alles krijgen en voorbedeeld zijn op huizen etc waarop iemand reageerde dat zij ook gewoon huur moeten betalen van hun huurtoeslag. En ik denk dat daar de plank een beetje misgeslagen wordt, want iemand die huurtoeslag krijgt, zorgtoeslag, kindertoeslag en alle toeslagen die er maar zijn, die hoeft daar toch niet voor te werken? Ik denk dat dat diegene bedoelde. Je krijgt nog steeds alles van de staat.