IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:50

geerke schreef:
Tcm62 schreef:
Geerke, dat zijn juist de flapdrollen....en die hoop ik binnen de groep als er een vreedzame samenleving komt, binnengetrokken worden en zich anders gaan gedragen...

De meeste omstanders waren not amused met wat er gebeurde zoals ik dat zo zie....

ik hoop ook dat ze zich anders gaan gedragen...vergis je niet in een arabier.Beste mensen maar er zit wel een kop op,zijn ietwat driftig.Niet allemaal natuurlijk.

Maar dan kun je net zo goed zeggen dat Italianen ook driftig kunnen zijn, dat Ieren altijd dronken zijn, en Grieken lui.

Indestal

Re: IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:58

Ik vraag mij af hieveel christenen er nog tussen zitten, of zijn die al allemaal weg of onthoofd? Vergeet niet dat er een heel erg grote groep Syrische Christenen zijn..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:03

Tcm62 schreef:
Ik vraag mij af hieveel christenen er nog tussen zitten, of zijn die al allemaal weg of onthoofd? Vergeet niet dat er een heel erg grote groep Syrische Christenen zijn..

daarom zijn ze gevlucht...

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:25

geerke schreef:
Tcm62 schreef:

daarom zijn ze gevlucht...

of ze worden halverwege uit de boot gekieperd, als je de verhalen mag geloven

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:51

LadyKantje schreef:
femo schreef:
Ik maak me er niet heel erg druk om. het zijn een handjevol achterlijke, tegen miljoenen mensen en een ijzersterk leger.

maar... nu kwam ik dit tegen. http://news360.com/article/311820821 hoe kunnen sommige zo onbeschoft zijn.. ik ben van mening dat elke oorlogsvluchteling hier welkom is, maar als ze met een ISIS vlag beginnen te zwaaien zou ik ze toch wel weer in de kern terug gooien. daag, ga daar maar lekker dood en verderf zaaien.

Dat is een foto van ruim twee jaar geleden. Tegenwoordig is het verstandig om niet alles klakkeloos over te nemen maar kritisch te kijken naar de bronnen van het nieuws. (Zeg niet dat jij het doet, is in het algemeen)
Als er iets is wat ik gemerkt heb is het dat kranten etc niet zo neutraal zijn als ze zich voor doen.

Oh, oeps! ik heb niks gezegd!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:36

Tcm62 schreef:
Electra63 schreef:
Sommige gebieden, bijvoorbeeld Zeeland lopen langzaam leeg. Er vertrekken meer mensen dan dat er komen en er sterven meer mensen, dan dat er geboren worden.
Echter of je dit kunt opvullen met vluchtelingen? Nederlanders vinden al snel reisafstand naar het werk te ver.

Maar dit is off-topic :D

Hihi, maar wie wil er in Zeeland wonen? Een tochtige vlakte met nul komma nul werk..

Als de overheid daar eens werkgelegenheid creëert, bedrijven, industrie etc....dan wordt het booming...

Evenals Groningen ook zo leegelopen, prachtig om te wonen, nul komma nul werk, of je moet gaan boeren maar dan wel zelf een groot kapitaal meenemen..

De asielzoekers worden juist in florerende stadse en grootdorpse omgevingen geplaatst...

Zoals bv nu het Autotron in Rosmalen, komen 700 Syriers...persoonlijk vind ik dat dus zonde...

Bouw een grote wijken op de Zeeuwse eilanden en laat de Syriers als eigen ondernemer zich daar kunnen vestigen...zij zullen nooit hun geloof en gebruiken afzweren, dat te willen kan ook niet vanwege onze grondwet, daarom komen ze ook naar hier...als zij als gelukkige groep binnen de samenleving een middel van bestaan op kunnen bouwen, verwacht ik geen problemen..

Maar ze midden in een overspannen woning en arbeidsmarkt te plaatsen in buurten waar men elkaar al niet meer moeten...m.i. Kooltje op het vuur.

Deze mensen maken een nieuwe start en dan is alles welkom....ze zelf fysiek alles laten opbouwen, dus ook de bouw, de ideeen, de markt, alles op bv een lege omgeving Zeeland...toch een prachtige kans ? Deze mensen nemen een hoop mogelijkheden mee, zit een grote groep intellectuelen bij...

Geen idee waar jij vandaan komt, maar Zeeland bied al onderdak voor vluchtelingen, is geen kale vlakte en bied voldoende mogelijkheden voor de mensen, maar te weinig om ook nog eens extra vluchtelingen te dragen.

Er zijn meer landen met veel meer mogelijkheden om ze te zetten dan in Nederland

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:25

Mwahaha zonder Zeeland geen gouden eeuw, geen michiel de Ruyter, geen Nieuw Zeeland en geen Goes.. (waar dus ongeveer 600 vluchtelingen zijn opgevangen.) Bepaalde plekken van Zeeland hebben inderdaad terugloop op de bevolking, maar dit is in meer plekken van Nederland.. Zeeland bestaat uit een aantal eilanden, de grootste terugloop bevindt zich in Zeeuws Vlaanderen. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel.. de huizenprijzen zijn goedkoop en dat trekt weer aardig wat Belgen aan. Vanuit Zeeland reizen aardig wat forenzen, dus er zijn zat mensen die er wonen en ook werken (er is daar ook genoeg werkgelegenheid). Elke provincie heeft zijn charmes, hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:05

Gewoon alle vluchtelingen in Limburg stoppen en Limburg aan Belgie schenken }> Is Belgisch Limburg ook een stuk groter haha

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:57

vuurneon schreef:
Gewoon alle vluchtelingen in Limburg stoppen en Limburg aan Belgie schenken }> Is Belgisch Limburg ook een stuk groter haha

Als je meteen regelt dat Wallonie verkocht wordt aan Frankrijk kan deze Limbo daar prima mee leven. Actie #1 voor de nieuwe staat: hekken tussen Belgie en Nederland en visumplicht voor Nederlanders in Antwerpen...... :D

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:30

Czarina, elke Provincie biedt onderdak....overal zijn al groepen onder gebracht....maar als je zelf uit Zeeland komt, zie je dat natuurlijk anders...buiten Zeeland is men niet zo snel te overhalen...heb Zeeuwse vrienden..en die zijn zeer blij weg te zijn...de eilanden verschillen ook wel van elkaar, dat klopt...de culturen wellicht ook vanwege een grote groep specifiek gelovigen die in Zeeland woont.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:41

tcm.. je weet toch wel Goeree Overflakkee en Brielle etc. niet bij Zeeland hoort :+ Er is geen verschil per eiland, hooguit per dorp(je). Evenals elders in het land. En dat jij vrienden hebt die blij zijn er weg te zijn.. Prima.. Ik ken weer genoeg mensen die blij zijn dat ze er wonen en die er nooit meer weg willen. Hoe kunnen we vooroordelen over vluchtelingen wegnemen, als dat niet eens lukt over onze eigen provincies.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:02

Gek, ik heb heel veel vrienden, familie die juist beslist niet ergens anders heen willen,ook mensen die wel weg gaan en met heimwee terug komen. Bergen toeristen die deze kanten op komen uit alle windrichtingen
Ik krijg nu een beetje het idee alsof je iedereen over 1 kant scheert vanwege dat jou vrienden blij waren er weg te zijn.
Ben jij al weleens in zeeland geweest, want zo leeg is het hier niet. En als we geen landerijen hebben hier, waar wil jij je groente, vlees en aardappelen dan vandaan halen? Voortaan maar op de flatgebouwen verbouwen???

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:35

Ik ben het totaal niet met Tcm62 eens, mijn jongste dochter is in Zeeland geboren :D, maar het was laatst wel op TV. Veel hoger opgeleiden keren na hun studie niet terug naar Zeeland; daarnaast gaan meer mensen dood dan geboren worden (in heel Nederland). Dit heeft als gevolg dat Zeeland sterk vergrijst (volgens dat programma) en dit had gevolgen voor de ouderen in Zeeland; de kinderen wonen te ver weg van hun ouders/familie in Zeeland om mantelzorg te verlenen. In de toekomst kan dit problemen geven.
Imo geldt dit echter niet alleen voor Zeeland ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:49

vergrijzing is inderdaad een probleem,in heel nederland.Daarom is het mooi dat er wat nieuw bloed naar binnen komt...

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:57

geerke schreef:
vergrijzing is inderdaad een probleem,in heel nederland.Daarom is het mooi dat er wat nieuw bloed naar binnen komt...

Is wel heul veul nieuw bloed ineens.... :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:00

Alsof een bevolkingskrimp erg is? Piramidespelen werken ook niet, een altijd groeiende bevolking ook niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:01

Sammie schreef:
Alsof een bevolkingskrimp erg is? Piramidespelen werken ook niet, een altijd groeiende bevolking ook niet.

voor mijn A.O.W straks is een bevolkingskrimp wel erg :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:04

Dat ze een beter leven zoeken kan ik begrijpen,maar waarom persé in Europa? vooral in Nederland en Duitsland? Er zijn buurlanden waar ze ook veilig zijn en een beter leven hebben dan in eigen land.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:09

Enerzijds moeten we dus minder kinderen krijgen, en anderzijds word er drukte gemaakt over vergrijzing. Spreekt elkaar nogal tegen..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:12

Nee hoor.. Druk maken over vergrijzing hoef helemaal niet. :)

De enige reden waarom sommige mensen dat schreeuwen is omdat ons sociaal stelsel gebaseerd op groei.. Dat was destijds makkelijk.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:03

Toevallig heb ik gisteravond het 20.00 uur journaal nog een zitten kijken waar o.a. te zien dat de koepelgevangenis in Arnhem, de TT hallen bij Assen en vanaf vandaag geloof ik ook een deel van de Jaarbeurs als opvanglocatie in gebruik wordt genomen. Wat ik zo bijzonder vind is, als je de beelden uit deze nieuwbakken opvangcentra's bekijkt, je alleen maar mannen ziet terwijl je voor de grenzen van Hongarije, Oostenrijk toch behoorlijk wat vrouwen en kinderen ziet staan. Ze zijn er dus wel maar waar bevinden zij zich in Nederland?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:26

Vermoedelijk grotendeels in Duitsland, daar willen de meesten heen. Volgens mij ging het er ook om dat daar een mensen zitten die hun familie achterna willen. Dus dit kan hun man zijn en dat de vrouw achterop zijn gegaan. En laten we eerlijk wezen.. vrouwen met kinderen roept veel meer sentiment op dan een groepje mannen. Dus wat film je dan..? Dat is nu tv ;)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:39

Electra63 schreef:
Ik ben het totaal niet met Tcm62 eens, mijn jongste dochter is in Zeeland geboren :D, maar het was laatst wel op TV. Veel hoger opgeleiden keren na hun studie niet terug naar Zeeland; daarnaast gaan meer mensen dood dan geboren worden (in heel Nederland). Dit heeft als gevolg dat Zeeland sterk vergrijst (volgens dat programma) en dit had gevolgen voor de ouderen in Zeeland; de kinderen wonen te ver weg van hun ouders/familie in Zeeland om mantelzorg te verlenen. In de toekomst kan dit problemen geven.
Imo geldt dit echter niet alleen voor Zeeland ;)

Oops guilty.

@Gohya, dit wordt allemaal al uitgelegd in dit topic, even teruglezen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:06

Sammie schreef:
<KNIP> En laten we eerlijk wezen.. vrouwen met kinderen roept veel meer sentiment op dan een groepje mannen. Dus wat film je dan..? Dat is nu tv ;)

En vice versa.
Medelijden: vrouwen en kinderen. Liefst een baby'tje en iets met vliegen;
Angst: groepje jonge mannen. Liefst terwijl ze staan te schreeuwen en met armen en benen zwaaien. Wel oppassen dat je de TV met de voetbalwedstrijd waar ze naar staan te kijken niet mee filmt. :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:24

LadyKantje schreef:
Tuurlijk zijn die vlaggen nog in omloop. Maar ik denk dat je met zekerheid kan zeggen dat als er iemand tussen de grote groepen vluchtelingen met een IS vlag begint te zwaaien, hij/zij de "Gebroeders de Witt behandeling" krijgt voordat de politie ter plekke is.

absoluut, die worden afgemaakt door hun medevluchtelingen, immers door hen moeten zij voor hun leven vluchten..

lol, stel je voor tijdens WOII komen engelandvaarders aan in Engeland, en ten midden van hen staat er 1 op, steekt de duitse vlag uit en brengt een hitlergroet.. denk niet dat die duitser of duitsland fan dan lang geleefd zou hebben.. met heel veel geluk hadden ze het bij oppakken en opsluiten gelaten, maar ik denk dat er een wel gemikte vuist of mes het licht uitgedaan zou hebben en niemand zou geweten hebben hoe die gast ineens neerviel..

kom zeg.. te midden van 1000en mensen die op de vlucht zijn voor IS, de vlag uitsteken dat je pro IS bent, dat is zelfmoord plegen.