verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:21

yarrah schreef:
Dat lukt nooit IS zit in Syrie. Ze willen niet onderhandelen, het is niet hun probleem.
En als ik het zo lees voor heel veel anderen ook niet. Dat vind ik toch heel schokkend.
Men kan zich blijkbaar heel druk maken om een verwaarloosd paard. Terwijl IS kinderen onthoofd waar de ouders moeten toekijken. Mensen worden levend verbrand. Vrouwen, kinderen en mannen worden gruwelijk verkracht. En toch vinden er nog mensen het raar dat je vlucht!

Is zit niet in Syrië. Dat wil iedereen alleen graag geloven.

Hoeveel mensen gaan er denk je nog naar frankrijk aan de kust volgend jaar als daar hetzelfde gebeurd als in Tunesië?? Ik roep maar wat.

Ga jij daar zitten met je gezin als dat twee keer gebeurt??

Oorlog zal geen oorlog meer zijn zoals het geweest is. Juist met de acties die zijn uithalen (korte acties, veel doden) maak je mensen bang en kun je je zin krijgen. Stap jij graag in de trein als er een paar keer een aanslag is geweest?

Natuurlijk zullen ze ergens wel de hersenen hebben dat dit niet morgen al gebeurd zal zijn. Maar als je kijkt naar de groei van autochtone Nederlanders en 'allochtonen' Nederlanders komt daar scheefgroei in. Zou ik niets op tegen hebben, ware het niet dat je nu al hoort dat bijvoorbeeld moslims in asielzoekers centrum christenen schofferen. Wij willen best aanpassen en onze welvaart delen, maar vergis je niet: er is een hele grote groep vanuit hun kant die dat nooit gaat doen. Dat is zoiets als iemand van de gereformeerde kerk vragen een broek aan te trekken, gaat je niet lukken. En wij gaan er in mee vanuit onze cultuur van beetje geven en nemen. Maar in andere culturen ligt dat beetje geven heel anders en is dat gewoonweg geen optie. Kijk even naar wat landen in het midden oosten en de tolerantie naar anders denkende. Dat ga je echt niet een,twee, drie ombuigen hoor.

Het probleem zal er niet morgen zijn, maar ik denk zeker wel dat hier problemen van gaan komen op lange termijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:22

Ravellie, zou jij volledig rationeel en logisch de pers te woord staan met een goed doordacht plan terwijl je zojuist je hele gezin verloren hebt en je met een schuldgevoel worsteld dat je ze dit hebt aangedaan?
Ik denk ook niet dat het gaat gebeuren dat die mensen in hun thuisland begraven worden.

Freedom, dat is eigenlijk wat in Bosnie gebeurd is. Ineens waren goede buren de grootste vijanden.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:25

Miryamk schreef:
Misschien omdat ie nu toch niks meer heeft om nog voor te leven? (vader van Aylan)
Wat weten wij van wat er in zijn hoofd omgaat, die man leeft in een nachtmerrie waaruit hij niet kan ontsnappen. Vreselijk, en al die mensen die gewoon strontmazzel hebben gehad om in een veilig land geboren te zijn en maar denken dat ze dat verdiend hebben ofzo..? Ik word oud, godzijdank verzuur ik niet. Maar de opmerkingen van mede-landers doen me haast nog meer verdriet als de foto's van dode kinderen..

ja, dat is waar.
een heleboel verdriet in iedergeval.
En wat je zegt, ik raad je niet aan om bepaalde onderwerpen over vluchtelingen en politiek te gaan volgen via bijv facebook.
Daar heeft het gros het over zaken waar ik ook verre van wil blijven |( .

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:26

Sizzle schreef:
Ravellie, zou jij volledig rationeel en logisch de pers te woord staan met een goed doordacht plan terwijl je zojuist je hele gezin verloren hebt en je met een schuldgevoel worsteld dat je ze dit hebt aangedaan?
Ik denk ook niet dat het gaat gebeuren dat die mensen in hun thuisland begraven worden.

Freedom, dat is eigenlijk wat in Bosnie gebeurd is. Ineens waren goede buren de grootste vijanden.

Ja, helemaal waar.
Ik weet zelf hoe het is om je kind te moeten verliezen door de dood.
En idd, dan weet je ook eigenlijk helemaal niet wat je zegt |( |( .

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:27

papagroom schreef:
Maar wat voel je....wat voel je als je de foto`s ziet.....ik had het jullie willen besparen,maar plaats m toch....

http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.5209604. ... 209604.jpg

Ik voel afschuw,verdriet, pijn, hulpeloosheid.
Ik heb er slecht door geslapen.
Denk steeds aan dat kind (en alle andere kinderen) die meegenomen is door familie, zonder te weten wat er zou gaan gebeuren.

Ik heb een dochter van 4.
Ik zie haar daar liggen, meegenomen door mij,verdronken op de vlucht naar beter.
En elke keer als ik de foto zie voel ik mijn ogen prikken.

Ik ben net als vele van mening dat het probleem in het land zelf moet worden aangepakt.
Dit veroorzaakt nu grotere problemen, en in hun eigen land is het nog steeds hetzelfde.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:28

Dat vind ik vreselijk om te horen Ravellie, mijn grootste nachtmerrie :(:)

ravellie

Gek genoeg lucht het ook wel weer op om er hier over te kunnen vragen.
Dat hele gebeuren van vluchtelingen, aanslagen en oorlog houd mij bezig.
En voelt als een groot onrecht.
Maar ik kan er nauwelijks met iemand over praten buiten mijn gezin om.
Op het werk-sport-verjaardagen-bezoek gaat het alleen maar over de kleine onbenullige zaken die mensen bezig houden en het lijkt wel of het veel mensen helemaal niet bezig houd

Anoniem

ravellie schreef:
Dat is ook vreselijk.
Maar waarom wil die man terug naar Kobani om zijn familie te begraven als het daar zo gevaarlijk is?.
Dat begrijp ik niet :(

Hoe nuchter kun je nog nadenken als je drie dagen geleden je hele gezin hebt zien verdrinken, terwijl het je niet lukte om ze te redden en je wanhopig van de een naar de ander probeerde te zwemmen....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:39

bruintje123 schreef:
Maar dat is het grote verschil.
Wij bleven hier. Probeerde ons land groot te houden. Vingen zelf Joden op.
Of ook niet als we niet durfde.
Kregen hulp van buiten. Maar vertrokken niet.

En daar zit het verschil wat ik in een ander topic ook al aanhaalde.
Hulp JA!
Hier Nee.
Je kunt geen miljoenen mensen met andere gewoontes en geloof hier een thuis geven.
Wel moet er daar in de buurlanden hulp komen.
En regeringsleiders moeten de corrupte regering van daar eens aan gaan pakken.
Heel Europa heel Amerika.
Dan is er echt wel wat te bereiken.
Dàt is ook wat er gedaan werd in de tweede wereld oorlog.

Nee daar klopt niets van, er zijn genoeg mensen die gevlucht zijn of het geprobeerd hebben. Maar waar moesten ze heen? Alle omringende landen waren ook niets veiliger! Er zijn er velen naar Engeland gegaan.
En hoeveel mensen drufden werkelijk Joden op te vangen? Het wordt vaak zo romantisch neergezet maar in praktijk was het natuurlijk echt niet zo.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 04-09-15 14:00, in het totaal 2 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:42

geerke schreef:
anneliesdj schreef:
Kon mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen, dat wordt weer niet slapen straks.
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... sten.dhtml

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
;(

maar dit is toch niet juist?Dit verteld dat kinderen verdrinken omdat ze geweigerd worden?
Volgens mij verdrinken ze ten eerste omdat ze niet kunnen zwemmen,en omdat de boten gammel zijn...Ze worden helemaal niet geweigerd.

Mensen verdrinken imo juist omdat we mensen binnen laten, er sterft niemand op lange trektochten door de woestijn naar de golfstaten, in die landen is ook rijkdom ed, maar mensen weten gewoon dat ze daar toch niet binnen komen dus ze gaan er niet eens heen.

Overigens ben ik niet tegen het opvangen van vluchtelingen, maar wel tegen het huidige systeem waarbij europa eigenlijk zegt, "wedden om je leven dat je hier kan komen?". Want als je hier na een levensgevaarlijke tocht illegaal over een grenshek duikelt dan moeten we je maar opvangen maar hier legaal komen, dat maken we liever lekker moeilijk. Als je mensen de kans wilt gunnen om hier te komen moet je imo zorgen dat dat legaal kan mensen die gesmokkeld worden of een land bestormen om binnen te komen moeten er imo gewoon weer uit, want wanneer dat lukt krijgen smokkelaars alleen maar meer klanten :(

Ik moet trouwens zeggen dat die foto mij weinig doet, maar ik het vooral extreem respectloos vind om zo met die foto te gaan leuren. Geef die vader groot gelijk dat ie terug wil, het is niet alsof het hem nu in europa ooit veel beter kan gaan als in Kobani , zijn hele gezin is verdronken en de halve wereld gebruikt een foto van jou dode kind om zichzelf eenbeetje als goed mens voor te doen, terwijl de andere helft eronder schrijft dat je ook gewoon op had moeten rotten :x

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:44

ravellie schreef:
En bij deze ben ik onnozel :+ .
Gelukkig heb ik recht op een eigen mening

En nee, ik weet niet wat oorlog is.
En ja, ik heb een kind.

Maar voor nu is het vollopen van Europa iets wat helemaal uit de hand loopt ( en gaat lopen).
Niemand heeft nog enige grip.
Terug , tegenhouden en wereldwijd daar het probleem aanpakken.

Maar voorlopig word er: veel gepraat
En kiest ieder land zelf voor een methode ( grens open of grens dicht).

Dat hele EU gebeuren is natuurlijk een grote flop en ben ik persoonlijk altijd tegenstander van geweest.
Maar dat is een andere discussie :o

Vol loopt? Ik zie hier in Amsterdam niet een invasie verschijnen hoor.. Volgens mij heeft het grote gros van Nederland nog niet eens één vluchteling in levende lijve gezien..

Enfin, flop of niet, de vluchtelingenkwestie is een complexe situatie waar een oplossing voor moet komen. En het beeld dat er nu heerst dat elke vluchteling bij het halen van de finish een grote zak met geld en een huis cadeau krijgt klopt ook niet. Wat ik wel met je deel is dat er een duidelijke oplossing móet komen.

Een oplossing daar, die is waarschijnlijk nog verder weg dan een oplossing binnen Europa (vluchtelingenkwestie). Naast de IS zijn er tal van andere terroristische milities en een Assad die zijn eigen mensen vermoord.

MiniMouse

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:48

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:52

liedje89 schreef:
geerke schreef:

maar dit is toch niet juist?Dit verteld dat kinderen verdrinken omdat ze geweigerd worden?
Volgens mij verdrinken ze ten eerste omdat ze niet kunnen zwemmen,en omdat de boten gammel zijn...Ze worden helemaal niet geweigerd.

Mensen verdrinken imo juist omdat we mensen binnen laten, er sterft niemand op lange trektochten door de woestijn naar de golfstaten, in die landen is ook rijkdom ed, maar mensen weten gewoon dat ze daar toch niet binnen komen dus ze gaan er niet eens heen.

Overigens ben ik niet tegen het opvangen van vluchtelingen, maar wel tegen het huidige systeem waarbij europa eigenlijk zegt, "wedden om je leven dat je hier kan komen?". Want als je hier na een levensgevaarlijke tocht illegaal over een grenshek duikelt dan moeten we je maar opvangen maar hier legaal komen, dat maken we liever lekker moeilijk. Als je mensen de kans wilt gunnen om hier te komen moet je imo zorgen dat dat legaal kan mensen die gesmokkeld worden of een land bestormen om binnen te komen moeten er imo gewoon weer uit, want wanneer dat lukt krijgen smokkelaars alleen maar meer klanten :(

Ik moet trouwens zeggen dat die foto mij weinig doet, maar ik het vooral extreem respectloos vind om zo met die foto te gaan leuren. Geef die vader groot gelijk dat ie terug wil, het is niet alsof het hem nu in europa ooit veel beter kan gaan als in Kobani , zijn hele gezin is verdronken en de halve wereld gebruikt een foto van jou dode kind om zichzelf eenbeetje als goed mens voor te doen, terwijl de andere helft eronder schrijft dat je ook gewoon op had moeten rotten :x

Precies dat allemaal ja, alleen doet de foto mij wel wat. Als je zelf kinderen krijgt verander je daarin.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:53

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:58

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:00

Ik zag het op het nieuws.
Heb zitten huilen... Mijn man was duidelijk ook van slag.
Die zei: "En dan zeggen mensen dat die mensen hier niet welkom zijn. Je gezin, je kleine kindjes mee nemen op zo'n levensgevaarlijke reis dat doet je niet zomaar"
Het raakte ons enorm we hebben 2 zoontjes van 4 en 2 (en 30 weken zwanger nu) en dit manneke is ongeveer onze jongste zijn grote.
Pff krijg het er direct moeilijk mee.

Voor mij zijn alle mensen die vluchten om hun leven te redden van harte welkom.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:02

Dood wens je natuurlijk "bijna" niemand en het is heel erg wat er gebeurt maar waarom allemaal naar hier en de rest van (nog) veilig europa halen. Wat halen we ons op de nek. Waar moeten we al die mensen laten? Hoe moeten wij werkende mensen die grote stroom mensen gaan financieren en willen we dat uberhaupt wel. We zijn vol. Moeten we wachten tot hier ook sloppenwijken gaan ontstaan omdat iedereen maar gehuisvest moet worden, moeten we wachten tot hier een burgeroorlog ontstaat vanwege de vele verschillen van mening over het toelaten en financieren van vluchtelingen/buitenlanders. Moeten we wachten tot onze verschillen van cultuur met elkaar gaan botsen en het ineens niet meer vluchtelingen zijn maar vijanden. Hoe ver gaan ze nog om onze tolerantie te testen. Het is genoeg. Natuurlijk moeten we helpen maar dan daar in hun eigen land. Laat ze de dictators en veroorzakers van deze ellende lekker door hun kop schieten zoals met saddam hoessein en zet een prijs op hun hoofd. Maak het land daar vrij en veilig. Willen we echt met zijn allen gaan wachten tot wij als 1000 ratten in een klein kooitje elkaar gaan afmaken om andermans leed. Willen we echt met zijn allen wachten tot ons "veilige" land niet meer veilig is
Laatst bijgewerkt door cavaletti op 04-09-15 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:02

Ik begrijp niet zo goed waarom de vader nu ineens zo'n publiek figuur moet worden... Laat die man met rust...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:06

Wat woningen betreft, was van de week nog op het nieuws. Ze zitten zo lang omdat er geen woonruimte is, zelfs klaar en voorzien van vergunning kunnen ze niet weg omdat er geen huizen zijn. De doorstroming is er niet daardoor zitten de opvangen propvol. En is ook duidelijk gezegd, eerst vluchtelingen, daarna de urgenten en daarna de rest voor een huurwoning. In een segment waarin toch al een tekort is, ongeacht wie er in woont of er recht op heeft. Er is domweg veel te weinig goede permanente woonruimte voor alle inwoners in ons land ongeacht geboorteland, status of wat ook. En dat probleem wordt alleen maar groter.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:08

Ik las even terug iets over woningnood.. (edit en nu hierboven ook)
Nou heb ik ruim 20 jaar gewoond in Tilburg, daar was toen al een flinke wachtlijst op goedkope huurwoningen. Lag niet aan de ruimte. Die stad werd volgebouwd met katsdure kantoren en bedrijfsruimtes die vervolgens járen leegstonden. Want een bedrijf is rendabeler en safer dan burgers :=
Daar is ook nog wel heel wat winst te halen hoor :x

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:12

Ook leegstaand verdienen vastgoedbedrijven er geld mee breemd genoeg. Een of andere vage rekensom waardoor ze verlies kunnen afboeken en ze er daardoor op verdienen. Verbouwen die handel tot nette fatsoenlijke woningen. En stoppen met verkoop van sociale woningbouw verplicht door de overheid. En stoppen met het slopen en vervangen door dure grote koophuizen.

Daarmee is het vluchtelingenprobleem niet opgelost maar is de woningnood ietsje minder. Maar we zijn al het op een na dichtstbevolkte land van de wereld. Nog even en we zijn de volste, of is europa overvol en de landen eromheen leeggelopen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:20

lshannah schreef:
ravellie schreef:
En bij deze ben ik onnozel :+ .
Gelukkig heb ik recht op een eigen mening

En nee, ik weet niet wat oorlog is.
En ja, ik heb een kind.

Maar voor nu is het vollopen van Europa iets wat helemaal uit de hand loopt ( en gaat lopen).
Niemand heeft nog enige grip.
Terug , tegenhouden en wereldwijd daar het probleem aanpakken.

Maar voorlopig word er: veel gepraat
En kiest ieder land zelf voor een methode ( grens open of grens dicht).

Dat hele EU gebeuren is natuurlijk een grote flop en ben ik persoonlijk altijd tegenstander van geweest.
Maar dat is een andere discussie :o

Vol loopt? Ik zie hier in Amsterdam niet een invasie verschijnen hoor.. Volgens mij heeft het grote gros van Nederland nog niet eens één vluchteling in levende lijve gezien..

Enfin, flop of niet, de vluchtelingenkwestie is een complexe situatie waar een oplossing voor moet komen. En het beeld dat er nu heerst dat elke vluchteling bij het halen van de finish een grote zak met geld en een huis cadeau krijgt klopt ook niet. Wat ik wel met je deel is dat er een duidelijke oplossing móet komen.

Een oplossing daar, die is waarschijnlijk nog verder weg dan een oplossing binnen Europa (vluchtelingenkwestie). Naast de IS zijn er tal van andere terroristische milities en een Assad die zijn eigen mensen vermoord.

Oh jawel hoor
Sterker nog, hier in de buurt zitten de eerste kinderen uit Syrie al op school.
En ze spelen 'oorlogje'.....omdat ze niets anders kennen :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:20

We hebben hier jaren geleden een "asielboot" gehad. Zaten geloof ik zo'n 200 mensen op (een soort van drijvende flat). Veel gezeur, veel tegenstand, maar heb er nooit last van gehad.
Een keer een donkere dame met hoofddoek de weg gewezen naar de bakker (ik kopen brood? Waar?)

Er zijn zat braak liggende stukken grond waar je zo tijdelijke huisvesting neer kan zetten (wat weer werkgelegenheid schept)....
Tja, ik probeer maar te denken in oplossingen ipv problemen...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:21

blokje schreef:
Ik zag het op het nieuws.
Heb zitten huilen... Mijn man was duidelijk ook van slag.
Die zei: "En dan zeggen mensen dat die mensen hier niet welkom zijn. Je gezin, je kleine kindjes mee nemen op zo'n levensgevaarlijke reis dat doet je niet zomaar"
Het raakte ons enorm we hebben 2 zoontjes van 4 en 2 (en 30 weken zwanger nu) en dit manneke is ongeveer onze jongste zijn grote.
Pff krijg het er direct moeilijk mee.

Voor mij zijn alle mensen die vluchten om hun leven te redden van harte welkom.

:)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:23

Ik woon vlak naast Ter Apel
Daar zien we natuurlijk wel asielzoekers. Maar van de enorme toestroom merk ik nog niets.
Mijn man en ik hebben al meerdere keren ons afgevraagd wat we voor ze kunnen beteken.
Rijk zijn we niet, plek in huis hebben we niet.

Misschien kinderkleren die kant op?
Maar geen idee waar ik dan moet zijn...

O en zeker er moet wat gebeuren in de landen waar de mnesen weg komen.
Maar zo vaag als een land er geen geld aan verdient helpen ze ook niet.
Jemen worden elke dag mensen rechten geschonden wat doen we? NIETS!
De ziekenhuizen zijn daar zo slecht bevoorraad dat alleen gewonden nog geholpen worden.
Zwangere vrouwen die een keizersnee moeten hebben?
Nee dat kan niet. Dus die gaan dood?!?

Man man wat klagen wij westerlingen we moeten delen. Wij zijn rijk dus logisch dat ze hier heen komen.
Maar ik mag straks bevallen onder toeziend oog van een gynaecoloog.
Wij krijgen ziekenzorg.
Wij leven in veiligheid.

En o o wat erg als er wat van onze luxe gedeeld moeten worden.
Snap het werkelijk niet.
Die mensen worden gruwelijk vermoord in hun eigen land.
Die kunnen we toch niet weigeren?!?

Ik vind dat we ze veel meer moeten helpen.
Mijn man zitten hier verslagen op de bank.
Ik wou dat ik wat kon doen!
Laatst bijgewerkt door blokje op 04-09-15 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt