yarrah schreef:Dat lukt nooit IS zit in Syrie. Ze willen niet onderhandelen, het is niet hun probleem.
En als ik het zo lees voor heel veel anderen ook niet. Dat vind ik toch heel schokkend.
Men kan zich blijkbaar heel druk maken om een verwaarloosd paard. Terwijl IS kinderen onthoofd waar de ouders moeten toekijken. Mensen worden levend verbrand. Vrouwen, kinderen en mannen worden gruwelijk verkracht. En toch vinden er nog mensen het raar dat je vlucht!
Is zit niet in Syrië. Dat wil iedereen alleen graag geloven.
Hoeveel mensen gaan er denk je nog naar frankrijk aan de kust volgend jaar als daar hetzelfde gebeurd als in Tunesië?? Ik roep maar wat.
Ga jij daar zitten met je gezin als dat twee keer gebeurt??
Oorlog zal geen oorlog meer zijn zoals het geweest is. Juist met de acties die zijn uithalen (korte acties, veel doden) maak je mensen bang en kun je je zin krijgen. Stap jij graag in de trein als er een paar keer een aanslag is geweest?
Natuurlijk zullen ze ergens wel de hersenen hebben dat dit niet morgen al gebeurd zal zijn. Maar als je kijkt naar de groei van autochtone Nederlanders en 'allochtonen' Nederlanders komt daar scheefgroei in. Zou ik niets op tegen hebben, ware het niet dat je nu al hoort dat bijvoorbeeld moslims in asielzoekers centrum christenen schofferen. Wij willen best aanpassen en onze welvaart delen, maar vergis je niet: er is een hele grote groep vanuit hun kant die dat nooit gaat doen. Dat is zoiets als iemand van de gereformeerde kerk vragen een broek aan te trekken, gaat je niet lukken. En wij gaan er in mee vanuit onze cultuur van beetje geven en nemen. Maar in andere culturen ligt dat beetje geven heel anders en is dat gewoonweg geen optie. Kijk even naar wat landen in het midden oosten en de tolerantie naar anders denkende. Dat ga je echt niet een,twee, drie ombuigen hoor.
Het probleem zal er niet morgen zijn, maar ik denk zeker wel dat hier problemen van gaan komen op lange termijn.