Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:22

Mijn theorie in dit geval is dat zolang er een kinderhoek is, je de kans hebt dat mijn kind langs je tafel loopt. Wanneer je dan ook nog eens een hond bij hebt zal ie misschien zelfs bij je tafel stil staan om te vragen of ie de hond mag aaien.

Geen kinderhoek: zal ik er alles aan doen om m gewoon tevreden aan tafel te houden. Wordt hij nukkig (en geloof me dat hoeft het tafeltje naast ons nog niet eens te horen maar dat zie ik zo) omdat het eten bv heel lang duurt, dan ga ik bv even met m naar buiten tot het eten er is en in sommige gevallen geef ik m ook wel eens mn telefoon als laatste redmiddel. Filmpje Mickey Mouse doet soms wonderen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:22

Muppett schreef:
Pardon ragdollcat, ik zeg nergens dat ik het onbeschoft vind als mensen bij voorbaat al weglopen! Dat zie je me nergens zeggen of insinueren.

Nogmaals, ik heb het niet tegen jou.

Het gaat om een andere post in deze topic, dat de moeder ervan zich bezwaard voelde.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 18-08-15 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:23

Eerlijk gezegd vind ik dat het niet nodig zou moeten zijn. Leer kinderen fatsoen aan in het pannenkoekenhuis, bij de mac of dat soort dingen. En als kinderen dan weten wat van ze verwacht wordt neem je ze mee. Lukt het niet, vertrek dan.
Idioot dat daar kindloze horeca voor gemaakt moet worden, ouders moeten gewoon hun verantwoordelijkheid nemen... Ook jammer voor de ouders die hun kinderen wel goed opgevoed hebben..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:24

secricible schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat het niet nodig zou moeten zijn. Leer kinderen fatsoen aan in het pannenkoekenhuis, bij de mac of dat soort dingen. En als kinderen dan weten wat van ze verwacht wordt neem je ze mee. Lukt het niet, vertrek dan.
Idioot dat daar kindloze horeca voor gemaakt moet worden, ouders moeten gewoon hun verantwoordelijkheid nemen... Ook jammer voor de ouders die hun kinderen wel goed opgevoed hebben..

Helemaal mee eens!

Dan was het niet zover gekomen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:26

Zahlina schreef:
klopt Ik kies er voor om me er aan te ergeren, inwendig Dan.
Om het door te trekken naar het onderwerp binnen dit topic. Mensen die zich ergeren aan kinderen in de horeca kiezen daar ook Zelf voor. Ze zouden ook gewoon thuis kunnen gaan eten of een kindvrije tent opzoeken, of er voor kiezen zich niet te ergeren.

Maar vooral die laatste optie, die wordt nogal eens over het hoofd gezien. En dat geldt zeker ook voor mensen die zich voortdurend ergeren aan kinderen.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:27

Goed maar laten we dan meteen eerlijk zijn, ik snap wel dat sommige ouders hun kinderen niet meer aan durven pakken. Wanneer je je kind aanpakt in het openbaar zijn blikken van anderen vaak ook om te doden :o
Snap soms wel dat je er dan voor kiest het maar te laten gaan..

Niet alleen het opvoeden van de ouders dus , maar denk dat de maatschappij dat vrij moeilijk maakt. Heb je indruk dat harde hand opvoeding toen sociaal geaccepteerder was :j

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:31

Ik vraag me sowieso af waar mensen dan eten als je "last" hebt van kinderen. Een beren restaurant, de vreetschuur of van de valk vind ik dan geen luxe eten. Maar wél de restaurants waar mensen met kinderen komen.

Ik vind dat dus prima, want ik vind het eten niet bijzonder en een vd valk heeft bijv. een kinder kookhoek.

Maar áls ik daar zou eten zou ik een kindervrije dag/ avond wel fijn vinden. Moet wel zeggen dat ik goedkopere en lekkerdere restaurants weet en waar dus geen kinderen zijn die irriteren :)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:33

Ik zou mij persoonlijk schamen als mijn kind de boel afbrak. Als ik hem niet in de hand zou kunnen houden, zou ik hem lekker thuis laten. Denk inderdaad dat veel ouders ongelofelijk soft zijn. Ik werk in het onderwijs en zie heel wat prinsjes en prinsesjes langs komen. Kinderen dje nuchtere ouders hebben en ze opvoeden, zijn vaak leuke en gemanierde kinderen. Ook al hebben ze soms een stoornis. Want ook dan kan een kind zich binnen de perken leren gedragen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:34

_Yasmine_ schreef:
Goed maar laten we dan meteen eerlijk zijn, ik snap wel dat sommige ouders hun kinderen niet meer aan durven pakken. Wanneer je je kind aanpakt in het openbaar zijn blikken van anderen vaak ook om te doden :o
Snap soms wel dat je er dan voor kiest het maar te laten gaan..

Niet alleen het opvoeden van de ouders dus , maar denk dat de maatschappij dat vrij moeilijk maakt. Heb je indruk dat harde hand opvoeding toen sociaal geaccepteerder was :j

Ik denk ook dat er tegenwoordig meer de neiging is om óveral maar een mening over te hebben en dat niet onder stoelen over banken steken. Zelfs toen ik mijn paard corrigeerde, moesten toevallige voorbijgangers even hun mening ventileren :+ Kijk eens op internet, iemand plaatst een leuke onschuldige foto van haar dochter in bikini, komt er een bak lading aan commentaar op. Alsof iedereen maar iets moet vinden en gehoord wil worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:35

Zelf kies ik niet voor vd valk. Mijn ouders wel, en tja, als we dan uitgenodigt worden....
Ook in een van de valk hoort een kind niet gillend door het restaurant te vliegen imo.

Misschien is het maar goed dat ik geen kids heb, ze zouden van mij geloof ik dondersweinig mogen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:37

_Yasmine_ schreef:

Ik zie het juist bij die harde hand vaak mis gaan eigenlijk. Als je zo hard moet zijn betekent dat meestal dat je timing niet zo goed is. Maar inderdaad... er is zoveel ergernis en oordeel aan alle kanten dat je ook haast geen kant meer op kunt.

Het kan bv best heel nuttig zijn om een kind een keer te laten schreeuwen en gewoon weg te lopen. Niet als standaardreactie, maar soms om het patroon te doorbreken kan het zin hebben.

(Geweldig beeld: ik heb een keer een peutertje heel hard zien protesteren dat hij niet meeging... maar hij liep desondanks toch gewoon achter papa aan :) Die trok zich er allemaal niet veel van aan en een stukje later was het opgelost. Dat kun je dan tot een groot conflict maken en eisen dat zo'n peuter niet mag protesteren, maar waarom zou je? Dit was typisch iets dat zichzelf al heel snel uitdoofde.)

Maar als we ouders die ruimte ook niet meer geven wordt het wel lastig. Nu maken we de kloven aan alle kanten heel groot, met heel veel boosheid en ergernis en argwaan over en weer. Tussen niet-ouders en ouders, tussen ouders en leerkrachten, (en ook tussen klanten en werknemers van een winkel of horeca bv.) Als we daarin wat meer samenwerken ipv meteen op je achterste benen te staan zou dat echt veel beter gaan, en kunnen die dingen ook weer naar elkaar toegroeien. Nu komen allerlei groepen steeds meer tegenover elkaar te staan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:37

secricible schreef:

Zeker mee eens! Het zou niet nodig moeten zijn. Dat is het helaas wel omdat er veel te veel gezinnen zijn waarbij het kind thuis de baas is en gewoon alles kan maken.

Ik ben helemaal voor kindvrije horeca. Niks irritanter dan krijsende kinderen of kinderen die rond rennen terwijl ik rustig wil eten en praten. Vind de 16+ hotels ook een geweldige uitvinding. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:39

Overigens heb ik ze van beide kanten mee gemaakt toen ik nog in de horeca werkte.
Kindjes die netjes en rustig kwamen vragen of ikmissvhien een kleurplaat en kleurtjes had, kinderen die de complete bestekcassette leeg trokken, kinderen die kwamen vragen "mama is jarig, mag er vuurwerk op haar ijsje?" En kinderen die de knip van de tussendeur omlaag hadden gezet waardoor ie niet open ging toen ik er met mijn handenvol hete soep een schop tegen gaf. Heb er nog steeds een litteken van...

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:39

Familie leden eten er ook graag, ik snap dat echt niet :+ Het is er stervens druk en iedereen probeert over elkaar heen te komen met praten :+

Ik heb daar dus last van ALLE geluiden om me heen, jeetje je kan jezelf niet eens horen denken :+

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:41

Shadow0 schreef:
_Yasmine_ schreef:

Ik zie het juist bij die harde hand vaak mis gaan eigenlijk. Als je zo hard moet zijn betekent dat meestal dat je timing niet zo goed is. Maar inderdaad... er is zoveel ergernis en oordeel aan alle kanten dat je ook haast geen kant meer op kunt.

Het kan bv best heel nuttig zijn om een kind een keer te laten schreeuwen en gewoon weg te lopen. Niet als standaardreactie, maar soms om het patroon te doorbreken kan het zin hebben.

Zo ken ik kinderen ook die perse dat ijsje willen, niet mogen, dan heel hard gaan krijsen incl. op de vloer gaan liggen en dan uiteindelijk het ijsje krijgen voor de goede lieve vrede.
Heb daar heel veel van gezien in de intratuin destijds.

Beste staat me nog bij dat een ouder zich voor het kind verstopt heeft toen kindje niet mee wilde. Na drie keer vragen hebben de ouders zich verstopt om het hoekje.. Kind helemaal over de zeik :')
Heb toen heel veel mensen ook afkeurend zien kijken.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:42

[***] schreef:
En zeurvrije mensen horeca, stinkende mensenvrije horeca, hondenvrijehoreca, slechtemuziekvrije horeca, mensendieoverallastvanhebbenvrije horeca. Voor mensen die er niet van houden om naar dikke of dunne mensen te kijken ook horeca waar die er niet in komen. Of voor mensen met geverfd haar, brrrr

Schijnbaar is de welvaart in Nederland zo goed dat er mensen zijn die denken zich zo wel gelukkig te voelen. Volgende keer eens op vacantie naar een land waar IS de scepter zwaait of buiten een resort in een sloppenwijk.

Als je geen last van kinderen wilt hebben ga je gewoon wat later naar een restaurant, naar een wat duurder restaurant of je zet gewoon je ergerknop eens uit

:D +:)+

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:42

SusanH schreef:
denk dat het meer de tendens van de maatschappij is. We lijken met elkaar steeds minder tolerant te worden. Dat zie ik overal om me heen gebeuren. Na de ontzuiling leek het even de goede kant op te gaan, toen kwamen de jaren 80 waarin de Nederlanders steeds individualistischer werden en we lijken nu een beetje doorgeslagen in het "soort zoekt soort". Kinderen horen op een bepaalde plek, ouderen horen bij Omroep Max en de 55+ partij, allochtonen hebben we het liefst in 1 wijk van de stad. Beetje gechargeerd misschien maar dat is hoe ik het zie. Niet de kinderen zijn vervelender geworden, we kunnen gewoon steeds minder hebben van onze medemensen en zoeken steeds vaker "ons" eigen clubje op waar wij ons thuis voelen. Is natuurlijk ieders goed recht, maar het lijkt dus wel of we daardoor steeds minder tolerant worden en steeds minder kunnen hebben van datgene wat wij afwijkend van onze normen vinden.

Dat denk ik ook!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:44

Kindvrije horeca, prima idee vind ik. De OP verwoord t mooi: ik ben ook niet anti-kind maar zeker als ik uit eten ga ben ik pro rust. Té vaak zie ik schreeuwende, rennende of gewoonweg bloedirritante kinderen in restaurants of andere gelegenheden. Of een kind wat ineens bij je aan tafel staat 'wat eet jij?'

Mijn man en ik zoeken dus de restaurantjes op die niet erg aantrekkelijk zijn voor kinderen. We gaan buiten het hoogseizoen op vakantie, scheelt ook een bak.
Ik begrijp niet dat sommige ouders zich zo opwinden over het hele concept. Prima toch dat de keuze voor kindvrij geboden wordt? En net zoals aan kinderen hoef je je daar niet aan te ergeren, zat plekken waar je gewoon met je kids heen kunt...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:50

eilleen333 schreef:
Best een goed initiatief. Immers is mijn hond ook niet overal welkom, maar dat lijkt heel normaal.
Ik vind een hond die rustig onder tafel logt niet vies. Ik heb meer moeite met ondergekwijlde kinderen die door de zaak rennen en zitten te krijsen.

een hond en kinderen kun je totaal niet met elkaar vergelijken?

ik weet niet wat ik van het idee vind hoor. beetje dubbel. wat dan met de kindjes bijv met down en die wel ouder zijn? even hard gezegd kunnen zei ook niet netjes zijn moeten we dat dan ook maar verbieden?

lijkt me niet toch. ik denk als ouder zijnde dat je je verstand open moet zetten en kijken wat gaat passen en wat niet ik hoef bijv met ons zoontje echt niet in een restaurant te gaan zitten. dan zit ik vooral zelf niet op me gemak.
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 18-08-15 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:50

Opvoeding begint thuis. Als je kind daar de gewoonte heeft dat ie vrij van tafel mag opstaan als het hem uitkomt en een keel mag openzetten, dat ze mogen gillen, tieren en rennen waar ze zin in hebben. Hoe kan je dan verwachten dat ze op restaurant plots braaf zitten wezen?

Als ze het thuis kunnen, en daar heb je tijd en ruimte zat om te oefenen, dan kunnen ze dat ergens anders ook. Ik bedoel, in de kleuterklas moeten ze toch ook allemaal samen aan tafel? En mogen ze toch ook niet zomaar rondlopen voor de juf het zegt? Waarom kunnen ze dat dan niet op andere plekken?

Vanaf het begin thuis al de structuur opbouwen "aan tafel is men rustig en wacht men tot anderen gedaan hebben met eten". De kleintjes in een kinderstoel moeten dat toch ook doen, die kunnen er zelfs niet uit zonder hulp. Is de stap dan zo groot, om na die kinderstoel verder te benadrukken dat ze geduldig moeten zijn?

Een restaurant met een speelhoek of echt op kids gericht, daar ga ik sowieso al niet naartoe. Toch niet bewust. Als ik niet gereserveerd heb en er zijn alternatieven in de buurt, dan ga ik daar wel naartoe. Kids hebben fun en ik hoef me niet te storen, iedereen blij :Y)
Maar als een stel met kinderen een restaurant uitkiest dat niet specifiek op kinderen is voorzien (zoals het merendeel hier bij ons), dan ga ik er ook van uit dat de basis qua opvoeding er in zit.

Ik ben pro opgevoede en nette kinderen. Ouders vinden het misschien superschattig dat hummeltje door de gang waggelt, de ober die daardoor bijna tegen de vlakte gaat zal daar anders over denken. De ene vindt het heerlijk dat hun koter sociaal is en met iedereen een praatje gaat maken, terwijl ikzelf daar absoluut geen behoefte aan heb. Wat voor de ene doodnormaal is, is voor de ander een stap te ver.
Ik vind het vanzelfsprekend dat kinderen in een restaurant zich netjes gedragen, terwijl ze bij de buren misschien denken "laat ze maar lekker hun energie kwijt raken tussendoor" en die laten ze rondrennen omdat ze anders de tafel slopen. Tjah.
Dat de horeca dan voor de makkelijkste oplossing kiest, omdat die het meest duidelijk is, lijkt me ergens een logisch gevolg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:51

StalNollie schreef:
eilleen333 schreef:
Best een goed initiatief. Immers is mijn hond ook niet overal welkom, maar dat lijkt heel normaal.
Ik vind een hond die rustig onder tafel logt niet vies. Ik heb meer moeite met ondergekwijlde kinderen die door de zaak rennen en zitten te krijsen.

een hond en kinderen kun je totaal niet met elkaar vergelijken?

Grof gezegd: de meeste honden zijn beter opgevoed en luisteren naar hun baasje...

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:51

Kipje39 schreef:
Snorlex schreef:
Er zijn ook kindvrije hotels (16+ bijvoorbeeld), moet prima kunnen...

Ik heb van sommige 16+ meer last dan van kleine kinderen!

Ik ga dronken jengelende pubers harder uit de weg dan spelende kinderen haha..

True. Maar het zijn hotels die zich richten op ouderen en stelletjes.
Kans is vrij klein dat je bij dergelijke hotels pubers tegenkomt op "party-vakantie".

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:52

Ik vind het discriminatie op basis van leeftijd en dat vind ik niet kunnen. Ik vind dat hiervoor een proefproces gestart moet worden. ;) :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:52

varekj: dan nog kun je dit totaal niet vergelijken.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:54

Mars schreef:
Mijn man en ik zoeken dus de restaurantjes op die niet erg aantrekkelijk zijn voor kinderen. We gaan buiten het hoogseizoen op vakantie, scheelt ook een bak.
Ik begrijp niet dat sommige ouders zich zo opwinden over het hele concept. Prima toch dat de keuze voor kindvrij geboden wordt? En net zoals aan kinderen hoef je je daar niet aan te ergeren, zat plekken waar je gewoon met je kids heen kunt...

Dit vind ik een prima reactie:
Je zoekt de oplossing deels bij jezelf, en deels bij anderen. Beetje geven, beetje nemen.
Maar in dit topic zijn de reacties niet altijd zo genuanceerd, Mars. En dat is misschien precies de reden dan sommige ouders zich zo opwinden... ;)