Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muppett schreef:Pardon ragdollcat, ik zeg nergens dat ik het onbeschoft vind als mensen bij voorbaat al weglopen! Dat zie je me nergens zeggen of insinueren.
secricible schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat het niet nodig zou moeten zijn. Leer kinderen fatsoen aan in het pannenkoekenhuis, bij de mac of dat soort dingen. En als kinderen dan weten wat van ze verwacht wordt neem je ze mee. Lukt het niet, vertrek dan.
Idioot dat daar kindloze horeca voor gemaakt moet worden, ouders moeten gewoon hun verantwoordelijkheid nemen... Ook jammer voor de ouders die hun kinderen wel goed opgevoed hebben..
Zahlina schreef:klopt Ik kies er voor om me er aan te ergeren, inwendig Dan.
Om het door te trekken naar het onderwerp binnen dit topic. Mensen die zich ergeren aan kinderen in de horeca kiezen daar ook Zelf voor. Ze zouden ook gewoon thuis kunnen gaan eten of een kindvrije tent opzoeken, of er voor kiezen zich niet te ergeren.
_Yasmine_ schreef:Goed maar laten we dan meteen eerlijk zijn, ik snap wel dat sommige ouders hun kinderen niet meer aan durven pakken. Wanneer je je kind aanpakt in het openbaar zijn blikken van anderen vaak ook om te doden
Snap soms wel dat je er dan voor kiest het maar te laten gaan..
Niet alleen het opvoeden van de ouders dus , maar denk dat de maatschappij dat vrij moeilijk maakt. Heb je indruk dat harde hand opvoeding toen sociaal geaccepteerder was
_Yasmine_ schreef:Niet alleen het opvoeden van de ouders dus , maar denk dat de maatschappij dat vrij moeilijk maakt. Heb je indruk dat harde hand opvoeding toen sociaal geaccepteerder was
secricible schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat het niet nodig zou moeten zijn. Leer kinderen fatsoen aan in het pannenkoekenhuis, bij de mac of dat soort dingen. En als kinderen dan weten wat van ze verwacht wordt neem je ze mee. Lukt het niet, vertrek dan.
Idioot dat daar kindloze horeca voor gemaakt moet worden, ouders moeten gewoon hun verantwoordelijkheid nemen... Ook jammer voor de ouders die hun kinderen wel goed opgevoed hebben..
Shadow0 schreef:_Yasmine_ schreef:Niet alleen het opvoeden van de ouders dus , maar denk dat de maatschappij dat vrij moeilijk maakt. Heb je indruk dat harde hand opvoeding toen sociaal geaccepteerder was
Ik zie het juist bij die harde hand vaak mis gaan eigenlijk. Als je zo hard moet zijn betekent dat meestal dat je timing niet zo goed is. Maar inderdaad... er is zoveel ergernis en oordeel aan alle kanten dat je ook haast geen kant meer op kunt.
Het kan bv best heel nuttig zijn om een kind een keer te laten schreeuwen en gewoon weg te lopen. Niet als standaardreactie, maar soms om het patroon te doorbreken kan het zin hebben.
[***] schreef:En zeurvrije mensen horeca, stinkende mensenvrije horeca, hondenvrijehoreca, slechtemuziekvrije horeca, mensendieoverallastvanhebbenvrije horeca. Voor mensen die er niet van houden om naar dikke of dunne mensen te kijken ook horeca waar die er niet in komen. Of voor mensen met geverfd haar, brrrr
Schijnbaar is de welvaart in Nederland zo goed dat er mensen zijn die denken zich zo wel gelukkig te voelen. Volgende keer eens op vacantie naar een land waar IS de scepter zwaait of buiten een resort in een sloppenwijk.
Als je geen last van kinderen wilt hebben ga je gewoon wat later naar een restaurant, naar een wat duurder restaurant of je zet gewoon je ergerknop eens uit
SusanH schreef:denk dat het meer de tendens van de maatschappij is. We lijken met elkaar steeds minder tolerant te worden. Dat zie ik overal om me heen gebeuren. Na de ontzuiling leek het even de goede kant op te gaan, toen kwamen de jaren 80 waarin de Nederlanders steeds individualistischer werden en we lijken nu een beetje doorgeslagen in het "soort zoekt soort". Kinderen horen op een bepaalde plek, ouderen horen bij Omroep Max en de 55+ partij, allochtonen hebben we het liefst in 1 wijk van de stad. Beetje gechargeerd misschien maar dat is hoe ik het zie. Niet de kinderen zijn vervelender geworden, we kunnen gewoon steeds minder hebben van onze medemensen en zoeken steeds vaker "ons" eigen clubje op waar wij ons thuis voelen. Is natuurlijk ieders goed recht, maar het lijkt dus wel of we daardoor steeds minder tolerant worden en steeds minder kunnen hebben van datgene wat wij afwijkend van onze normen vinden.
eilleen333 schreef:Best een goed initiatief. Immers is mijn hond ook niet overal welkom, maar dat lijkt heel normaal.
Ik vind een hond die rustig onder tafel logt niet vies. Ik heb meer moeite met ondergekwijlde kinderen die door de zaak rennen en zitten te krijsen.
StalNollie schreef:eilleen333 schreef:Best een goed initiatief. Immers is mijn hond ook niet overal welkom, maar dat lijkt heel normaal.
Ik vind een hond die rustig onder tafel logt niet vies. Ik heb meer moeite met ondergekwijlde kinderen die door de zaak rennen en zitten te krijsen.
een hond en kinderen kun je totaal niet met elkaar vergelijken?
Kipje39 schreef:Snorlex schreef:Er zijn ook kindvrije hotels (16+ bijvoorbeeld), moet prima kunnen...
Ik heb van sommige 16+ meer last dan van kleine kinderen!
Ik ga dronken jengelende pubers harder uit de weg dan spelende kinderen haha..
Mars schreef:Mijn man en ik zoeken dus de restaurantjes op die niet erg aantrekkelijk zijn voor kinderen. We gaan buiten het hoogseizoen op vakantie, scheelt ook een bak.
Ik begrijp niet dat sommige ouders zich zo opwinden over het hele concept. Prima toch dat de keuze voor kindvrij geboden wordt? En net zoals aan kinderen hoef je je daar niet aan te ergeren, zat plekken waar je gewoon met je kids heen kunt...