Zwerte schreef:Voor jou voelt het als een hele directe manier invloed uitoefenen, voor mij is het een zinloze druppel op een gloeiende plaat. En ik ben ook maar mens, dan wint de portemonnee of de rammelende maag het toch. Een betere wereld begint bij jezelf, maar wat betreft vlees zal dat niet door mij zijn op de meeste dagen. Ik ben trouwens ook erg sceptisch over biologisch, dat is nog een extra reden waarom ik daar meestal niet voor kies.
Dat er vroeger minder ziektes waren is nog maar de vraag. De conclusie dat dit kwam door minder vlees eten is imo nog nooit echt aangetoond, het kan aan zoveel liggen. Was het allemaal maar zo simpel! Net zoals de hele 'vlees is slecht voor je' hype. Alles waar TE voor staat is niet goed voor je...
Edit: wat betreft vliegtuig... Mooi voorbeeld want hier denk ik weer anders over. Tot een minimum beperken is eenvoudig: gewoon niet doen! Ik heb 1 x in een vliegtuig gezeten, zie geen reden om dat snel weer te doen eigenlijk. Heel eenvoudig dus, gewoon niet doen.
Dan hebben we ongeveer beide evenveel in een vliegtuig gezeten 
Er zijn zorgverzekeringen die lagere premies hanteren wanneer je vegetariër bent. Veel Aziaten behoorden tot de gezondste mensen op aarde, ze aten vrijwel geen vlees.
Pas sinds het westerse dieet daar is doorgedrongen en men daar ook meer vlees eet, is er veel meer kanker geconstateerd.
Ik vind het niet erg om die druppel op die gloeiende plaat te zijn. Gelukkig komen er steeds meer druppels bij.