Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:21

xSwanHeart schreef:
Ziekte is natuurlijk een ander verhaal. Dat maakt ook dat het zo moeilijk is om ergens een streep te trekken. Want waarom mogen zieke mensen wel een paard houden en gezonde mensen niet? Is toch hetzelfde geld?
Natuurlijk hoef je niet direct je paard weg te doen als je je baan verliest. Maar als de situatie uitzichtloos is en niet binnen een jaar lijkt te veranderen, dan vind ik dat er wel geschrapt moet worden in dat soort dingen. 'Chronische uitkeringstrekkers' (even grof gezegd) zouden wat mij betreft hun paarden weg moeten doen :j

Ik vind ziekte inderdaad ook een ander verhaal.. En niet alleen omdat dat betrekking heeft op mij ;)

Ik werkte gewoon, had al tien jaar mijn paard en werd toen hartpatiënt. Volledig afgekeurd en inderdaad 'uitkeringstrekker'. Wel van een uitkering waar ik gelukkig nog een paar jaar aan heb kunnen meebetalen (IVA, Inkomensvoorziening Volledig duurzaam Arbeidsongeschikten). Maar mijn paard ging daarna echt niet ineens naar de slacht hoor.. (verkopen al helemaal niet, artrose en ik wil niet dat hij nog ergens heengaat waar hij overvraagt gaat worden)
Maar ik red het alleen omdat ik een man heb die gelukkig gewoon verdiend. En toch denk ik dat ik er niet bewust ervoor gekozen had als ik al in een uitkering had gezeten. Aan de andere kant.. als één van onze paarden nu dood zou gaan komt er wel een ander bij, al was het maar voor het gezelschap!
Laatst bijgewerkt door dovish op 16-05-15 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:21

Moderatoropmerking:
Dit is een onderwerp waarbij de emoties vaak hoog oplopen, wat nog wel eens kan resulteren in persoonlijke aanvallen naar elkaar. Ik zie dat er hier ontzettend fijn “op de bal” gediscussieerd wordt en wil jullie daarvoor bedanken. Ga zo door! +:)+

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:23

Ik ben HBO'er die 40+uur werkt, en best een paard zou kunnen betalen. Als ik niet bezig was met aflossen van studieschulden, sparen ( buffer opbouwen) en tegelijk aan het investeren in verdere scholing. Na deze kosten blijft er geen paard meer over.... Als een Appie hein cassiére dan voorbijkomt met haar paard incl. Duur setje en glimmend tuig dan denk ik wel eens dat ik het fout heb aangepakt allemaal...

Ik werk trouwens veel met uitkeringsgerechtigden, en het percentage daarvan dat een eigen paard heeft is echt klein hoor. Paard wordt itt 10/15 jaar geleden weer steeds meer een écht eliteding.

Nou rommelt het al wel een poosje in ons sociale stelsel. De tijden zijn aan het veranderen, en het stelsel verandert nog niet snel genoeg mee.
De vergrijzing, de digitalizering, de opkomst van Azië... nog even en 'werken' is achterhaald!
Maar hoe de toekomst er dan uitziet weet nog niemand, een terugkeer van communistisch achtige denkwijzen is dan nog niet eens heel stom.

O.a. VPRO Tegenlicht besteed aandacht aan deze onderwerpen.. super interessant!
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... -geld.html

Amandavd

Re: Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:25

Ik ben tegen op het moment dat jij een uitkering hebt en dan een paard koopt. Zorg eerst dat je de zaakjes op orde hebt.

Maar als je werkloos wordt en al paarden hebt, moet je die dan verkopen omdat je nu ineens een uitkering hebt? Je doet je beesten toch niet zomaar weg? Net zoals ziekte, het zijn beide situaties waar je niet om gevraagd hebt. En als je ondanks je ziekte juist door zo'n paardje weer wat kan genieten, zeg ik doen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:28

Sunrise_ schreef:
Ik gun iedereen een paard, als het financieel uitkan. Werk of uitkering, dat maakt mij niks uit. Wel heb ik weinig met het statement dat iemand een paard heeft om zich psychisch goed te blijven voelen, voor het dagelijks ritme, welbevinden etc. Alsof het hebben van een eigen paard een noodzaak is. Wanneer je je een eigen paard kunt veroorloven kan ik me heel goed voorstellen dat het wel zo werkt, en dat is alleen maar heel fijn dat dat dan kan. Maar ik vind niet dat het omgedraaid kan worden: alsof een eigen paard een noodzaak is voor psychisch welbevinden, om te blijven functioneren. IMO blijft het hebben van een paard (en andere huisdieren) een luxe, waar je natuurlijk wel ontzettend van kan genieten.

Laat me raden, jij hebt nog nooit psychisch zo diep gezeten dat je zoiets als huisdieren nodig hebt om uberhaupt je bed uit te komen?
Ik dus wel. Dat valt dan niet zozeer onder ontzettend genieten, maar simpelweg een reden hebben om op te staan. Ik ben verantwoordelijk voor mn dieren, dat zou ik niet zijn voor een verzorgpaard oid. Die verantwoordelijkheid heeft me jarenlang 3x per dag doen opstaan, de deur uitlopen en de noodzakelijke verzorging geven. Toch 3x per dag even in beweging en frisse lucht. Zonder die dieren had ik dat echt nooit gedaan, dan was ik doodleuk in bed blijven liggen. Ik heb dagen bijna niet gegeten, omdat ik gewoon niet de noodzaak voelde om voor honger of dorst op te staan. Zonder die dieren was ik er nu veel slechter aan toe geweest.
Dit is lang niet voor iedereen noodzakelijk en een paard is uiteraard wel een dure oplossing, maar huisdieren an sich kunnen voor psychische patienten dus WEL een noodzaak zijn. Dat jij je dit niet kan voorstellen, vind ik erg fijn voor jou want dan kan je je zulke issues dus niet voorstellen.

Autumnn

Re: Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:31

Hele interessante discussie :j kennis van mij heeft een uitkering en 3 (!!) paarden. En ja, een uitkering. Paarden (2 en een Shetlander) staan op een paddock Paradise van een kleine 300euro per paard. Shetlander staat gratis ivm hulp op stal. Ja, dat vind ik wel van de zotte. Toevoeging: paarden heeft ze gekocht in haar uitkering

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:32

Amandavd schreef:
Ik ben tegen op het moment dat jij een uitkering hebt en dan een paard koopt. Zorg eerst dat je de zaakjes op orde hebt.

Maar als je werkloos wordt en al paarden hebt, moet je die dan verkopen omdat je nu ineens een uitkering hebt? Je doet je beesten toch niet zomaar weg? Net zoals ziekte, het zijn beide situaties waar je niet om gevraagd hebt. En als je ondanks je ziekte juist door zo'n paardje weer wat kan genieten, zeg ik doen.

Maar als je ongewild in de bijstand komt zal je toch een keuze moeten maken. En als je in de schuldsanering komt zou je dat toch als eerste eruit moeten doen. Hoe moeilijk het ook is. Het is nou eenmaal keuzes maken en ook al wil je die niet maken je ontkomt er niet aan.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:33

Kelly_ann die Ah caissière heeft misschien geen andere vooruitzichten. Zit over tien jaar nog waar ze zit. Op dezelfde plek achter de kassa, in hetzelfde kleine appartement en kan alleen boodschappen doen bij de Aldi en kan nooit op vakantie. Je kunt jezelf niet vergelijken met mensen die je niet kent.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:34

Dat klopt Purny, maar als jij je paarden al hebt, en je komt in de bijstand maar je kan ze toch houden, dan heb ik daar geen probleem mee. Maar als jij in de bijstand komt, en dan een paard gaat aankopen vind ik dat toch een ander verhaal.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:36

Vanillia schreef:
Even heel kort door de bocht; maar als iemand met een uitkering geld heeft om een paard te houden dan is imo de uitkering te hoog. Ik werk me iedere maand helemaal achterover, betaal een groot deel van mijn inkomen aan belasting etc. en ik kan geen paard houden, dus ik vind het vrij absurd als iemand die van mijn geld leeft dat wel kan.

Volgens mij is het zo dat iemand met een uitkering zelf mag weten waar hij dat aan uitgeeft... Je kunt het ook absurd vinden dat er mensen er van roken, autorijden, een iphone kopen, gas en licht van betalen, op bezoek gaan bij hun moeder in ginter achter of op vakantie gaan.
Dus wat is er nou absurd... Volgens mij is het absurd dat jij denkt voor anderen te kunnen bepalen wat ze wel of niet mogen.
Laatst bijgewerkt door Paisano op 16-05-15 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aanval

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:36

Zwerte. Er zijn verschillende onderzoeken geweest die uitzochten wat huisdieren doen met mensen met een psychische beperking. Het is bewezen dat ze mensen een structuur kunnen bieden, uit een isolement kunnen halen en dat mensen met huisdieren beduidenend minder medicatie nodig hadden.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:38

Er zijn genoeg mensen met een uitkering die een auto rijden. Dat is ook een keuze. Is dat ook een luxe die eigenlijk niet mag? Andere kiezen ervoor om geen auto te nemen en daarvoor in de plaats een paard te nemen. Toch wordt een paard vaker als onnodige luxe beschouwd.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:39

Heike schreef:
Kelly_ann die Ah caissière heeft misschien geen andere vooruitzichten. Zit over tien jaar nog waar ze zit. Op dezelfde plek achter de kassa, in hetzelfde kleine appartement en kan alleen boodschappen doen bij de Aldi en kan nooit op vakantie. Je kunt jezelf niet vergelijken met mensen die je niet kent.

Tuurlijk niet, zij woont wellicht samen met een kostwinner. Of heeft heel goed gespaard, heeft verder geen uitjes.
De keuzes van toen, het geluk of de offers die iemand doet. Dat weet je als buitenstaander niet.

Maar je vergelijkt natuurlijk wel met je medemens, en dan vraag je je wel eens af of je de juiste keuzes maakt in het leven.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:39

Heike schreef:
Er zijn genoeg mensen met een uitkering die een auto rijden. Dat is ook een keuze. Is dat ook een luxe die eigenlijk niet mag? Andere kiezen ervoor om geen auto te nemen en daarvoor in de plaats een paard te nemen. Toch wordt een paard vaker als onnodige luxe beschouwd.

Het hebben van een auto vergroot wel je kansen op een baan, voor de werkzoekende werklozen onder ons....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:40

Heike, ik zie liever dat je een auto koopt waardoor je in de gelegenheid gesteld wordt om verder te reizen voor werk, dan een paard. Iedereen moet uiteraard zelf weten wat hij/zij met zijn geld doet, maar verstandig vind ik het niet.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:41

iemand die vind dat iemand altijd maar kan werken omdat diegene ziek is, vind ik onzin. Sommige mensen kunnen ind niet werken omdat ze ziek zijn. Een werkgever zit ook niet op iemand te wachten die niet 100% inzetbaar is. Dit bedoel ik niet banketstaaf maar mensen die ziek zijn en toch werk vinden worden vaak ook weer er zo uit gegooid omdat de baas niet van ze aan kunnen.Terwijl diegene daar niks aan kan doen. En dan heb ik het niet over een griepje ofzo.Maar echt mensen die gronische pijnen hebben enz. Hun gun ik een paard of wat voor huisdier ook. want hun mogen ook een leven hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:41

Amandavd schreef:
Dat klopt Purny, maar als jij je paarden al hebt, en je komt in de bijstand maar je kan ze toch houden, dan heb ik daar geen probleem mee. Maar als jij in de bijstand komt, en dan een paard gaat aankopen vind ik dat toch een ander verhaal.

En als iemand minder gaat eten,zo zuinig mogelijk gaat leven,niet op vakantie gaat,bespaard in kleding aankopen en andere dingen,die mag geen paard kopen? want dat kan niet?
Iemand met een uitkering,die alles opzij zet voor een paard? dat is een ander verhaal? dat mag niet?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:42

Zwerte schreef:
Sunrise_ schreef:
Ik gun iedereen een paard, als het financieel uitkan. Werk of uitkering, dat maakt mij niks uit. Wel heb ik weinig met het statement dat iemand een paard heeft om zich psychisch goed te blijven voelen, voor het dagelijks ritme, welbevinden etc. Alsof het hebben van een eigen paard een noodzaak is. Wanneer je je een eigen paard kunt veroorloven kan ik me heel goed voorstellen dat het wel zo werkt, en dat is alleen maar heel fijn dat dat dan kan. Maar ik vind niet dat het omgedraaid kan worden: alsof een eigen paard een noodzaak is voor psychisch welbevinden, om te blijven functioneren. IMO blijft het hebben van een paard (en andere huisdieren) een luxe, waar je natuurlijk wel ontzettend van kan genieten.

Laat me raden, jij hebt nog nooit psychisch zo diep gezeten dat je zoiets als huisdieren nodig hebt om uberhaupt je bed uit te komen?
Ik dus wel. Dat valt dan niet zozeer onder ontzettend genieten, maar simpelweg een reden hebben om op te staan. Ik ben verantwoordelijk voor mn dieren, dat zou ik niet zijn voor een verzorgpaard oid. Die verantwoordelijkheid heeft me jarenlang 3x per dag doen opstaan, de deur uitlopen en de noodzakelijke verzorging geven. Toch 3x per dag even in beweging en frisse lucht. Zonder die dieren had ik dat echt nooit gedaan, dan was ik doodleuk in bed blijven liggen. Ik heb dagen bijna niet gegeten, omdat ik gewoon niet de noodzaak voelde om voor honger of dorst op te staan. Zonder die dieren was ik er nu veel slechter aan toe geweest.
Dit is lang niet voor iedereen noodzakelijk en een paard is uiteraard wel een dure oplossing, maar huisdieren an sich kunnen voor psychische patienten dus WEL een noodzaak zijn. Dat jij je dit niet kan voorstellen, vind ik erg fijn voor jou want dan kan je je zulke issues dus niet voorstellen.

Tja weet je, je kunt het een noodzaak maken omdat je nu die dieren kunt onderhouden. En dat gun ik iedereen, absoluut. Ik vond het ook heerlijk toen mijn hond nog leefde, om haar uit te laten, dat ritme te hebben, etc. Maar nu zit er voor mij geen hond in, en dan heb ik daar mee te dealen. Zelfde met een sportschoolabonnement. Ik zit veel prettiger in mijn vel wanneer ik daar ritme uit kan halen. Maar momenteel kan ik dat gewoon niet betalen, omdat rekeningen en boodschappen eenmaal voorrang hebben. Dan is het mijn eigen verantwoordelijkheid om dat onder ogen te zien en het te vervangen met iets anders. Ja dat is minder leuk en minder vervullend. En over dat verzorgpaard: als jij vaste dagen hebt, ben je wel degelijk verantwoordelijk voor het beestje. Plus dat ik hier op bokt genoeg lees over verzorgpaarden die praktisch 'eigen' zijn omdat de eigenaar er weinig mee heeft/doet. Volgens mij ben je dan, hetzij niet op papier, maar wel in praktijk net zo verantwoordelijk voor het welzijn van dat beestje, want die is van jou afhankelijk voor de dagelijkse verzorging. Maar nogmaals: ik vind het echt heel fijn voor je dat jij je beestjes hebt, psychisch welbevinden gun je toch iedereen.
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 16-05-15 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:42

Ik heb alles gelezen en ben het wel eens met de rode draad in deze discussie.

Iemand die werkt, zijn baan verliest en vervolgens in de ww belandt hoeft zijn beesten niet meteen weg te doen. Zover ik ze ken willen deze mensen ook graag weer aan het werk.

Het lastige zijn de bijstand en arbeidsongeschiktheid. Bijstand is er voor mensen die niet genoeg inkomen of vermogen hebben om in hun levensonderhoud te voorzien. En als dat nodig is dan is het goed dat het er is. Ik ken ook wat mensen die sjoemelen met regelingen en dat vind ik dus ook niet eerlijk.

Er is natuurlijk een verschil tussen niet kunnen en niet willen werken. Helaas is er in het huidige systeem volgens mij geen mogelijkheid om die laatste groep eruit te filteren.

Ook zie ik vaak een combinatie van iemand die een uitkering heeft en het gat 'paard' opvult met het loon van een partner die wel werk heeft. Dat is natuurlijk weer een heel ander verhaal.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:44

gohya schreef:
Amandavd schreef:

En als iemand minder gaat eten,zo zuinig mogelijk gaat leven,niet op vakantie gaat,bespaard in kleding aankopen en andere dingen,die mag geen paard kopen? want dat kan niet?
Iemand met een uitkering,die alles opzij zet voor een paard? dat is een ander verhaal? dat mag niet?

Ik vind het niet verstandig. Ik denk dat je van je uitkering het geld beter kan besteden dan i.m.o. een vorm van luxe. Ik zit ook in de ww, zou dolgraag een hond willen, maar dat is gewoon niet verstandig. Soms gaat dat wat nodig is voor dat wat je graag zou willen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:47

Wat ik lastig vind zijn mensen die om een paard te houden zichzelf minder goed verzorgen dan het paard en (daardoor) baankansen laten liggen.

Als iemand bijvoorbeeld psychisch iets mankeert kan een gezond dieet wonderen doen. Dat iemand dan kiest om niet aan zichzelf te werken en zichzelf tekort te doen door een ongezonde levensstijl maar wel een paard aanhoudt, daar kan ik niet bij.

Als je wel een bijdrage zou kunnen leveren aan de samenleving maar je doet het niet omdat je korte termijn ontspanning fijner vindt dan vind ik dat wel kwalijk.

Mensen die echt ziek zijn vind ik een ander verhaal. Maar ik ken teveel mensen die een psychische of fysieke aandoening hebben, een WW of Wajong hebben en dat wel prima vinden terwijl er wel werk is wat ze zouden kúnnen doen.

Zo ken ik dus ook iemand die een WW heeft en een paard, afgekeurd vanwege haar rug. Zit de hele dag thuis, doet het huishouden, zorgt voor het paard en rijdt elke dag. Dan denk ik: zou een paar uur (zittend) werk dan écht niet kunnen met je rug als je wel achter de pc kunt zitten, een huishouden runnen en paardrijden???

Ergens snap ik het wel dat je er dan met een niet-zo-best betalende baan qua geld niet veel op vooruitgaat, en qua tijd heel veel op achteruitgaat (en je liever je huis op orde hebt en elke dag met je hobby bezig bent dan te werken). Maar echt eerlijk voelt het niet, de meeste mensen die wel werken voor hun huis en hobbies zouden er ook heel graag meer tijd voor hebben.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:48

Mijn moeder heeft al vanaf haar 18e een uitkering vanwege psychische en lichamelijke klachten. Op m'n 9e kreeg ik van mijn vader (die ik toen pas leerde kennen, ben ik ook niet door erkend of wat dan ook) een eigen pony en hij zou ook de stalling etc blijven betalen. Echter verdween hij na twee jaar weer net zo snel uit ons leven als hij erin kwam, en toen bleven we dus achter met een pony waar we ondertussen gek op waren. Wekelijks wedstrijden werden maandelijks wedstrijden, en we zijn zelfs van Rotterdam naar Drenthe verhuisd omdat het houden van paarden hier zoveel goedkoper is. Makkelijk was het nooit, we leefden vooral op brood en rijst en geld voor nieuwe kleding etc was er gewoonweg niet. Dat zijn inderdaad dingen die je ervoor over moet hebben. Ze zou zelf ook liever werken, al was het maar vrijwilligerswerk maar zelfs daarvoor is ze laatst weer afgewezen. Neemt niet weg dat er ook genoeg mensen zullen zijn die het wel gewoon lekker zullen vinden zo'n uitkering, maar in combinatie met paarden is het erg moeilijk en kun je beter gewoon werk hebben.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:53

Blijft altijd een moeilijk punt dit. Ja, een paard is een luxe "product". Ik zou zelf niet aan een paard beginnen als ik een uitkering zou hebben. Net als ik dat nu niet doe omdat ik student ben. Als ik financieel genoeg op eigen benen sta om een paard een goed leven te kunnen geven wil ik wel graag een eigen dier.

Ik snap heel goed dat als je tijdelijk zonder werk zit en een uitkering hebt je je paard niet verkoopt. Dan zorg je in die periode wel dat er een overbrugging komt (idd zelf een boterham minder).
En natuurlijk dat het ontzettend veel pijn doet om je paard te moeten verkopen omdat je het niet kan betalen of lichamelijk niet meer aan kan.

uiteraard zijn er mensen die recht hebben op een uitkering. Die echt niet meer kunnen werken, maar hoe kun je dan voor je paard zorgen?

Ik zie steeds meer mensen van mijn leeftijd die een Wajong hebben, waarvan ik me afvraag waarom. Even als voorbeeld; een voormalig vriendin van mij kreeg op haar 18e een Wajong; ik vroeg wat ze mankeerde, dat ze niet zou kunnen werken. Vervolgens zegt ze dat ze pleinvrees heeft en het lastig vindt om sociale contacten te leggen. Vervolgens vraagt ze wel meerdere malen aan mij of ik mee ga winkelen, naar een feest ga of mee uit eten wil. Als ik dan zeg dat ik dat niet kan omdat daar de financiële middelen er niet voor zijn, wordt ik met een scheef hoofd aangekeken. Alsof het vanzelf sprekend is dat je zomaar uit eten kan en lekker raak kan shoppen. Ja, dan gaan mijn nekharen overeind staan. Omdat ik met mensen om ga die geestelijk en lichamelijk zwaar gehandicapt zijn en die gewoon 4 á 5 dagen in de week werken om hun steentje bij te dragen aan de maatschappij. En dat iemand die in mijn ogen best kan werken (onder de juiste omstandigheden) met het geld wat wij bij de belasting moet inleveren uit eten gaat en gaat winkelen.

Ik vind het trouwens knap dat mensen kosten wat het kost met hun uitkering hun paard behouden! Lijkt me erg moeilijk. Maar hoe gaat dat dan financieel? Wat als het paard naar de kliniek moet? is daar dan een potje voor?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:53

Ik vind dat iedereen vrij is te doen wat hij wil met en uitkering.
Als je een Wia uitkering hebt is dat niet voor niks.
En met een Ww is ook tijdelijk.

Ik vind het persoonlijk niet slim om een paard te nemen met een (bijstands)uitkering, omdat met een laag inkomen je gewoon geen paard kunt betalen.
Alle kosten die erbij komen zijn niet te doen, dan wordt er vaak beknibbeld op goede zorg voor het paard.
Mijn idee is dat je een paard moet kunnen betalen als je een paard wilt houden.

Heb je WW dan heb je gewoon zelf gewerkt voor je geld (is nl. een werknemersverzekering) en zou ik niet weten waarom iemand niet zijn paard mag aanhouden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:03

Amandavd schreef:
gohya schreef:

Ik vind het niet verstandig. Ik denk dat je van je uitkering het geld beter kan besteden dan i.m.o. een vorm van luxe. Ik zit ook in de ww, zou dolgraag een hond willen, maar dat is gewoon niet verstandig. Soms gaat dat wat nodig is voor dat wat je graag zou willen.

Begrijp ik, dat het niet echt verstandig is,maar sommige mensen doen er álles voor om een paard te hebben. En dat begrijp ik dan ook wel weer.