xSwanHeart schreef:Ziekte is natuurlijk een ander verhaal. Dat maakt ook dat het zo moeilijk is om ergens een streep te trekken. Want waarom mogen zieke mensen wel een paard houden en gezonde mensen niet? Is toch hetzelfde geld?
Natuurlijk hoef je niet direct je paard weg te doen als je je baan verliest. Maar als de situatie uitzichtloos is en niet binnen een jaar lijkt te veranderen, dan vind ik dat er wel geschrapt moet worden in dat soort dingen. 'Chronische uitkeringstrekkers' (even grof gezegd) zouden wat mij betreft hun paarden weg moeten doen
Ik vind ziekte inderdaad ook een ander verhaal.. En niet alleen omdat dat betrekking heeft op mij

Ik werkte gewoon, had al tien jaar mijn paard en werd toen hartpatiënt. Volledig afgekeurd en inderdaad 'uitkeringstrekker'. Wel van een uitkering waar ik gelukkig nog een paar jaar aan heb kunnen meebetalen (IVA, Inkomensvoorziening Volledig duurzaam Arbeidsongeschikten). Maar mijn paard ging daarna echt niet ineens naar de slacht hoor.. (verkopen al helemaal niet, artrose en ik wil niet dat hij nog ergens heengaat waar hij overvraagt gaat worden)
Maar ik red het alleen omdat ik een man heb die gelukkig gewoon verdiend. En toch denk ik dat ik er niet bewust ervoor gekozen had als ik al in een uitkering had gezeten. Aan de andere kant.. als één van onze paarden nu dood zou gaan komt er wel een ander bij, al was het maar voor het gezelschap!