Jonge moslims delen 15.000 gratis korans uit op Koningsdag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambolina

Re: Jonge moslims delen 15.000 gratis korans uit op Koningsdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:46

Helaas geen gratis Korans tegengekomen hier. Wel een zielig ventje in zijn eentje, die met een mega grote kraam tussen de goed doelen in stond met een grote poster 'zeg nee tegen gelovigen aan de deur" anti-religie bla bla bla. Nou, dat vond ik pas echt een party pooper, met z'n zure smoel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:48

Haha, dat is wel het andere uiterste _O-

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:06

Had hem serieus aangenomen. En gelezen of op zijn minst doorgebladerd/gescand.

Dus ja, zolang ze maar niet opdringen, vind ik het een goed idee.

Maar die bijbel zou ik niet lezen in het hotel...dan ben ik met andere dingen bezig.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:18

Ik vind het een goed initiatief. Mensen zijn niet verplicht zoiets aan te nemen, maar het kan voor mensen ook een makkelijke ingang zijn om meer te weten te komen over een ander geloof. Want daar schort het naar mijn idee nogal eens aan. Er wordt veel geoordeeld/veroordeeld op geloof, terwijl maar weinig niet/anders gelovige mensen weten hoe de vork aan de steel zit. Daarbij heb je ook de extreme kant van een geloof, waarbij individuen of groepen regels naleven die totaal niet zo in een heilig boek staan.
Zolang mensen hun geloof niet aan mij opdringen en mij in mn waarde laten, vind ik alles prima :) .

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 12:34

Wat leuk om zoveel verschillende reacties te zien :)
Hoop in ieder geval dat iedereen een fijne koningsdag heeft gehad, met of zonder koran :D

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:16

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:35

Sizzle schreef:
femo schreef:
Maar het gaat over ' moslims' die gratis korans uitdelen. dus ja, dan praten we ook over 'Hun' :)
(knip)
het lijkt dan net alsof er geen rekening word gehouden met onze feestdagen en tradities. :)

Want Nederlanders zijn per definitie niet mosim of zo ? :o?
Mag je geen nederlander en moslim tegelijk zijn? Moslims kunnen ook gewoon een oranje t-shirt aan hoor, is echt niet verboden door allah ;)

Ik leg juist uit (voor het stukje wat jij zo mooi hebt uitgeknipt) dat ik het zeg om het tekstje wat overzichtelijker te maken.

Ja, je kan een moslim en nederlander zijn. dat is ook niet wat ik suggereer?

Je gaat toch ook geen bijbels promoten op koningsdag? zoek daar lekker een ander dagje voor uit.

bovendien is het niet zo slim, er worden waarschijnlijk veel moslims beledigd door dronken feestende mensen die dde koran misschien weggooien in het zicht..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:49

Die gaat gelijk de open haard in (als het ongevraagd op mijn hotelkamer ligt, zijn ze helemaal..)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:53

Belachelijk

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:54

44Myrthe44 schreef:
1. Volgens mij was Nederland van oorsprong protestants, niet Christelijk.

8)7

Tip: Lees je eerst even in voor je verder wil reageren. ;)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:02

Poiuytrewq schreef:
Die gaat gelijk de open haard in (als het ongevraagd op mijn hotelkamer ligt, zijn ze helemaal..)

Zijn ze helemaal gek geworden! Net als handdoeken, zeepjes, shampoo en body lotion! _O-

Geef jij altijd een lijstje door als je een hotelkamer reserveert, met wat erin mag liggen? Wat een pretenties.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:06

Het is (was) vrij standaard dat elke hotelkamer/huisje in Nederland het nieuwe testement heeft liggen.. Het is trouwens ook het meest gejatte item uit een hotel/huisje.. Vind het tamelijk onbeschoft om het in de open haard te stoppen. Enig idee hoeveel er in een huisje ligt waar je niet om 'vraagt' en niet gebruikt? :') Dat wordt flink stoken :\

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:41

Poiuytrewq schreef:

Oh doe je dat ook met alle bijbels die er in hotelkamers liggen? Rare!
Sowieso een beetje apart dat je andermans eigendom in de openhaard wil gooien :roll:

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:44

Poiuytrewq schreef:

Je gaat toch niet andermans eigendom in de open haard gooien? Als het je niet aanstaat kijk je er verder toch niet naar. Als ze het nu bij jezelf in de brievenbus stoppen of in je handen duwen dan snap ik het maar stoort je dat echt zo erg? Waarom vindt je dat zo erg?

Zelf hou ik er ook niet van als ze zulke dingen opdringen maar als het gewoon ergens ligt zie ik dat meer als informatief niet om je te bekeren of iets.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 28-04-15 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:47

Poiuytrewq schreef:

Dus dan neem je nog de moeite om die verschrikkelijke bijbel mee te nemen naar een locatie waar een open haard is? Je kunt hem ook afgeven bij de receptie hoor. :roll:

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:50

Poiuytrewq schreef:

Ben jij helemaal? Dat boek heeft toch geen pootjes en loopt je de hele dag achterna om je te vertellen over Jezus? Dit vind ik belachelijk....

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 00:05

Ik heb gisteren nog wel even gezocht naar ze. Maar amsterdam is vrij groot, dus niet gezien. Best jammer, had wel wat van die infoboekjes willen hebben. Gewoon voor de verdieping er in. Best interessant om de gewoontes en denkwijze van geloven te leren kennen.

Zou je ze ergens online kunnen aanvragen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 00:14

Vast wel.. Zou je even moeten googlen. Of een naburige moskee bezoeken ofzo?

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 00:52

femo schreef:
Sizzle schreef:
Want Nederlanders zijn per definitie niet mosim of zo ? :o?
Mag je geen nederlander en moslim tegelijk zijn? Moslims kunnen ook gewoon een oranje t-shirt aan hoor, is echt niet verboden door allah ;)

Ik leg juist uit (voor het stukje wat jij zo mooi hebt uitgeknipt) dat ik het zeg om het tekstje wat overzichtelijker te maken.

Ja, je kan een moslim en nederlander zijn. dat is ook niet wat ik suggereer?

Je gaat toch ook geen bijbels promoten op koningsdag? zoek daar lekker een ander dagje voor uit.

bovendien is het niet zo slim, er worden waarschijnlijk veel moslims beledigd door dronken feestende mensen die dde koran misschien weggooien in het zicht..

Als je iets verder had gekeken dan je neus lang was, dan had je kunnen lezen dat er óók Bijbels zijn uitgedeeld op Koningsdag. Te lezen en te zien in de link die ik postte... Verder, zoals al meerdere keren herhaald is: er zijn op Koningsdag overal vrijmarkten, dat is toch juiste de uitgelezen gelegenheid? Daarnaast heb ik de media véél gehoord en gelezen over de actie (ik begrijp al die ophef overigens nog steeds niet), maar ik heb daarbij geen verhalen gehoord over weggegooide Korans of beledigde moslims, jij wel?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 06:45

Poiuytrewq schreef:

Stel je voor dat je besmet wordt met gelovigheid, levensgevaarlijk hoor Bijbels en Korans :')
Even serieus: waarom zou je? Ze liggen er als service net als douchemutsjes en de minibar. Wil je het niet dan gebruik je het niet, toch? Geen reden toch om drama te maken?

quibusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:36

Ik snap wel waar de opmerking vandaan komt. In de bijbel staan nogal veroordelende verhalen. Los van het feit wat je van de bijbel of ander religieus boek vindt, hoort het niet in een dergelijke ruimte. Ik wil graag op vakantie plezier hebben, als ik zou weten dat er een bijbel zou liggen hoef ik de kamer niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:40

quibusjes schreef:
Los van het feit wat je van de bijbel of ander religieus boek vindt, hoort het niet in een dergelijke ruimte. Ik wil graag op vakantie plezier hebben, als ik zou weten dat er een bijbel zou liggen hoef ik de kamer niet.

Maar waarom zou je jezelf zo open zetten om je voortdurend te ergeren aan alle zaken? Je laat er dan alleen maar je eigen vakantie mee verpesten.

Het is niet echt realistisch om te verwachten dat de hele wereld zich aan jou gaat aanpassen... de bijbel is dan nog wel het minste wat je tegenkomt denk ik. Beetje incasseringsvermogen en relativering maakt je eigen leven een stuk makkelijker en leuker.

Of het 'hoort', daar verschillen dus duidelijk de meningen over. Ze liggen er omdat andere mensen vinden dat het wel 'hoort'.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:49

De bijbel zegt uit zichzelf helemaal niets hoor, die ligt stil in zijn la en fluisterd snachts niets in je oor, hoe gaat dat in vredesnaam je vakantie verpesten :o?

Als je een hekel hebt aan Triviant (het spel) en je komt in een huisje waar dit spel in de kast ligt tussen andere spellen, is dan ook je vakantie verpest omdat de 'bad vibes' van de dichte doos met triviant in jouw omgeving ligt te vibreren of zo?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:50

Sommige opmerkingen vind ik respectloos. Je kan toch wel open staan voor nieuwe dingen. Zoiets ligt bij mij echt niet in de weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:52

quibusjes schreef:
Ik snap wel waar de opmerking vandaan komt. In de bijbel staan nogal veroordelende verhalen. Los van het feit wat je van de bijbel of ander religieus boek vindt, hoort het niet in een dergelijke ruimte. Ik wil graag op vakantie plezier hebben, als ik zou weten dat er een bijbel zou liggen hoef ik de kamer niet.

Wat geeft de Bijbel voor een last dan als hij in je kamer ligt, waarschijnlijk in een laatje waar je hem niet eens ziet?? :?