Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:22

:j , ze zijn nu op de berg en zoals de edit erboven waarschijnlijk nog overlevenden? , Duits is niet helemaal goed maar die sich bewegt is als die zich bewoog dus dat zou betekenen dat er overlevenden zijn..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:22

Ik las het vanmorgen ook pfff, akelig nieuws weer ! Ik probeer ook mee te lezen maar er zijn volgens mij nog geen beelden van de crash gebied. Althans hoe of wat. Las wel dat er wrakstukken gevonden waren over enkele km's

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:24

Rebecca schreef:
De eerste wrakstukken zijn gevonden.

:( Nu pas , zit langzaam schot in

Op de duitse liveblog een onthutsend bericht :

Der Chef des Suchtrupps soll eine Person gesehen haben, die sich bewegt.

Ik weet niet hoor, maar het vliegtuig is in nogal bergachtig besneeuwd gebied terecht gekomen.

Vind je "nu pas, zit langzaam schot in" een beetje een ongepaste en misplaatste opmerking!

Mioux

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:25

Denk dat nu pas inderdaad beetje apart is ;) Is geen recht stuk die helder is waar ze zoeken. Maar veel bergen, dan nog sneeuw en bomen etc. Vind dat nog vrij vlot gaat of klink ik nu raar ?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:26

Ik vind juist dat het allemaal ontzettend snel gaat. Als je ziet wat er nu allemaal al op de been is, ik vind het ontzettend knap hoe georganiseerd het allemaal geregeld is.

En zover ik weet zijn er geen enkele overlevenden gevonden. Het grootste brokstuk had het formaat van een auto.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:26

Ik denk niet dat ze het zo bedoelt. Nu-pas als in vervelende locatie om te bereiken dus vervelend voor iedereen dat ze er nu pas zijn (ookal is dat gezien de locatie vrij vlot)

Hoop dat het een mens is geweest. Weet niet hoeveel wilde dieren daar zijn? of dat er nog brokstukken "glijden"

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:32

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:34

Hopelijk kunnen ze de komende uren zo veel mogelijk doen. Want ze verwachten toch sneeuw en wind?

Edit: NOS meld dat de franse premier gezegd heeft dat er geen overlevende meer zijn en dat het grootste wrakstuk te grote is van een auto. Verder schijnt er weinig over te zijn.. -O-
http://nos.nl/artikel/2026631-helikopte ... wings.html
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 24-03-15 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:35

Ik hoop het ook, en dat het niet een maanden klus word. Lijkt me voor de nabestaande, en reddingswerkers, al zwaar genoeg...

Mieske200

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:36

Echt heftig ja...En dan te bedenken dat ik deze zomer in datzelfde toestel zat...

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:37

Brrr, vreselijk! Ik vlieg een paar keer per jaar met GermanWings vanaf Keulen of Düsseldorf naar familie in Zürich en Manchester. Ben altijd erg tevreden erover. Maar dit is weer zo'n vreselijk verkeerde plek, verkeerde moment, verkeerde vliegtuig, het zal je maar overkomen...

Ik vlieg in april weer heen en terug naar Manchester en mei naar Zürich. Maar toch ben ik hier niet banger door.

Mijn nichtje vloog samen met twee vriendinnen van mij 1 dag na de ramp met MH17 met zo'n zelfde vlucht naar Indonesië. Ik wist niet meer welke dag zij precies vertrok, dus ik dacht dat zij evengoed aan boord had kunnen zitten. Het gevoel van angst en ongeloof dat je dan hebt is onbeschrijflijk. Wat was ik blij toen ik bericht van haar kreeg dat ze 1 dag later ging!

Alhoewel blij niet echt het goede woord is... Opgelucht. Het was erg genoeg om alle nabestaanden op het nieuws te zien...
Laatst bijgewerkt door Bootsiebob op 24-03-15 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:40

Ik had het destijds ook, ik ging op vakantie en vlak ervoor vliegtuig ongeluk. Op zich was ik er niet banger door, al slik je wel even bij instappen. Je denkt er zo kort erna toch wel aan.

Maar aan de andere kant op straat kan er ook wat gebeuren, elke dag gebeurd er ergens wel wat. Elk ongeluk is er 1 teveel...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:43

Ja heb ik ook, ik ben er niet banger door geworden maar toch zal mij de gedachte, als ik van het zomer met het vliegtuig naar Griekenland vlieg, ervoor springen dat hij kan neerstorten. Het is gewoon echt dikke pech.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:45

Wat vreselijk. Ik kwam terug van de paarden en wilde het nieuws kijken en toen zag ik het. Wat ik wel hoorde dat er bijna geen goede wegen daarna toe lopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:45

HorseTimeXL schreef:
Ja heb ik ook, ik ben er niet banger door geworden maar toch zal mij de gedachte, als ik van het zomer met het vliegtuig naar Griekenland vlieg, ervoor springen dat hij kan neerstorten. Het is gewoon echt dikke pech.

Ja ik denk dan maar als ik in het vliegtuig zit; als het mijn tijd is om te gaan dan is het maar zo.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:46

Je kan er zowiezo weinig aan doen, ook al zie je het aankomen onderweg. Klinkt hard, maar er zijn maar weinig tot geen vliegtuig rampen dat iedereen overleeft als het eenmaal neerstort...

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:50

soloro schreef:
'Vrouw (20) uit Deurne overleden bij vliegtuigramp in Frankrijk'
http://www.omroepbrabant.nl/?news%2F226 ... krijk.aspx

Dit staat op de facebookpagina van 112Vandaag

Ik zag het net ook staan, er wonen een hoop goede bekenden van ons in Deurne, ik hoop met heel mijn hart dat er niet een van hun in het vliegtuig zat!
Dan word deze verschrikkelijke ramp helemaal een nachtmerrie! ;(

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:51

Suzanne F. schreef:
Ja ik denk dan maar als ik in het vliegtuig zit; als het mijn tijd is om te gaan dan is het maar zo.

Het is dan in 1 klap voorbij, ik zou het alleen zo erg voor mijn nabestaanden vinden. Het vreselijkst vind ik nog wel die kapingen, waarbij mensen ook nog familie konden bellen om afscheid te nemen.

Ik ben ook angstiger wanneer familie naar mij toe vliegt, dan wanneer ik zelf vlieg.

Maar dat heb ik ook met lange autoritten, altijd blij wanneer het veilig achter de rug is.

Altijd vreselijk wanneer zoiets gebeurt, geen woorden voor
Laatst bijgewerkt door Bootsiebob op 24-03-15 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:53

blyth schreef:
soloro schreef:
'Vrouw (20) uit Deurne overleden bij vliegtuigramp in Frankrijk'
http://www.omroepbrabant.nl/?news%2F226 ... krijk.aspx

Dit staat op de facebookpagina van 112Vandaag

Ik zag het net ook staan, er wonen een hoop goede bekenden van ons in Deurne, ik hoop met heel mijn hart dat er niet een van hun in het vliegtuig zat!
Dan word deze verschrikkelijke ramp helemaal een nachtmerrie! ;(

Ik heb hetzelfde, ik kom ook uit Deurne en ze schijnt een oud-leerling van mijn school te zijn.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:54

Wat vreselijk zeg.. Sterkte aan alle nabestaanden.

Mioux schreef:
Je kan er zowiezo weinig aan doen, ook al zie je het aankomen onderweg. Klinkt hard, maar er zijn maar weinig tot geen vliegtuig rampen dat iedereen overleeft als het eenmaal neerstort...

Ik heb wel eens gehoord dat dit niet waar is, maar dat alleen de ongelukken met weinig overlevenden in het nieuws komen. Ik geloof dat ik dit gelezen heb in het boek van Stichting Valk.
Edit: "... Maar bij verreweg de meeste ongevallen hebben de passagiers tamelijk gunstige vooruitzichten. Hun statistische overlevingskans is in de Verenigde Staten zelfs 94 procent" Bron: Elsevier

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:54

ja in de VS misschien... Maar zoals hier met veel bergen en dergelijke, heb je weinig kans denk ik dat je zoiets uberhaupt zou overleven...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:56

Turkisch Airlines een aantal jaar terug had ook niet zoveel doden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:56

De ramp komt misschien dichterbij wanneer er iemand in zat die uit de buurt komt, echter , dat maakt dit ongeluk natuurlijk niet extra dramatisch want dat is het al.

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:01

Er staat dat een leider van het onderzoeksteam heeft verklaard dat er een overlevende zou zijn.
Lijkt me fantastisch maar ik vrees het ergste..

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:01

Op NOS wordt nu vermeld dat er een vrouw van 20 uit Deurne is omgekomen..