Stop Jo Frost?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:27

Amandavd schreef:
Godzijdank trekt Jo aan de bel en is ze ook echt heel duidelijk over hoe Emma zich voelt. Ik kreeg meteen weer een flashback aan mijn eigen jeugd, zo blij om te zien dat er hopelijk nu iets aangedaan wordt.

Zelfde, zit altijd met een knoop in mijn maag naar dat soort dingen te kijken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:28

Nou, inderdaad! Vandaag niet eerder tijd gehad om in dit topic te reageren. Maar wat een aandacht voor Emma inderdaad! En wát herkenbaar! Enorm goed dat ze daar aandacht voor vraagt, want het is zo makkelijk om het 'makkelijke kind' te vergeten. Die doet het immers wel, en de lastigere kinderen vragen al je aandacht en energie. Zo was het bij ons thuis ook, heel moeilijk broertje en ik deed het wel. En moest het ook wel doen, want ja. Ze hadden het al zo lastig met hem. Het raakt mij ook ontzettend.

Nee, ik ben groot fan van Jo. De manier waarop zij met kinderen én ouders om gaat... Deden maar meer het zo!

Vjestagirl

Re: Stop Jo Frost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:30

Ik vind die manier van stoppen met borstvoeding ook wel heel mooi. Gewoon, pats, boem, klaar en het peutertje eet direct goed mee van tafel. Ja het is even zwaar maar het is dan wel klaar.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:31

love__mandy schreef:
Zo, wie gaat nu nog beweren dat ze niet naar de kinderen luistert? Hmm

Ach,dit deed ze in de vorige series ook al... ik kan echt niets vinden waarvan ik denk poeh nou kan dat nou niet anders.. dus ik snap de kritiek echt niet.

love_mandy

Vjestagirl schreef:
Ik vind die manier van stoppen met borstvoeding ook wel heel mooi. Gewoon, pats, boem, klaar en het peutertje eet direct goed mee van tafel. Ja het is even zwaar maar het is dan wel klaar.

Kind krijgt vanzelf honger, dus heeft eigenlijk ook geen andere keus

Amandavd

Vjestagirl schreef:

Iets met de pleister er afrukken en niet afpeuteren toch?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:32

Amandavd schreef:
Vjestagirl schreef:

Iets met de pleister er afrukken en niet afpeuteren toch?

Idd

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:34

Net afl 2 gezien en ik snap écht niet dat mensen met gezond boeren verstand kunnen afkeuren hoe Jo optrad.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:35

Hevonen schreef:
Ik wilde dat ik haar uitzendingen had gezien voor ik zelf kinderen kreeg. Ik heb niet de makkelijkste kinderen in aanleg en het was voor mij een moeilijke kluif om ze grotendeels alleen op te voeden. Ik had veel gehad aan haar ideeën.

Whahaha, het is maar goed dat ik dat niet gedaan heb. Als ik had geweten waar ik aan begon... Zonder gekheid, ik kan me prima vinden in haar aanpak. Werkt echt prima. En opvoeden is ook een beetje gevoel. Ik probeer me ook wel in het kind te verplaatsen. Als ik onredelijk ben, geef ik dat achteraf ook wel toe en praten we het ook uit. Kinderen hier zijn oprecht en weten waar de grens ligt. Heel prettig geregeld dus.

En idd ik ben ook geen tegenstander van haar aanpak. Op TV zie je natuurlijk ook altijd alleen de 'interessante momenten'.

Miv borstvoeding zijn mijn kinderen zelf alle drie heel resoluut gestopt. Dat bouw je toch geleidelijk aan af? Althans wij wel. Laatste voeding was altijd rond 7 uur voor het slapen gaan en dan sliepen ze door tot een uur of 7 's morgens. Ik heb volgens mij de aflevering gemist. :+ Heb daar nooit problemen mee gehad. De langste volhouder (jawel een borstenman!) is mijn zoontje. Hij heeft maar liefst 17 maanden genoten ervan. En die at toen al grotendeels met de pot mee. Gewoon ons momentje voor het slapen gaan. :o

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:42

Op twitter van de ''stop Jo Frost beweging'':
''Tranen in mijn ogen! Als ze altijd zo empathisch was, was er geen #stopjofrost''

Facepalm.... of ben ik nou zo gek dat je met inlevingsvermogen in een ander geen anti-beweging start?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:44

Nou hij staat op. :=

Een kind van 2 die nog zo vaak nacht voeding krijgt.. Ja dan ben je kapot ja..

En dan twee peuters in je bed. Schei uit :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:45

Zie je wel Sammie! _O-

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:48

Joh, mn collega regelmatig met dikke ogen op het werk. Had zoontje van zes weer in hun bed geslapen. Zij sliep dan niet. Ik vond dat belachelijk en zei iets in de trant van "snap ik niks van, hoe kun je dat nog toelaten dan", maar 'ik heb geen kinderen dus snap dat niet/heb er geen verstand van' jaahhhh tuurlijk. Schiet mij maar lek.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:50

Ik heb ook weer gekeken :D
Ben ook blij met Jo! Zelf geen kinderen, maar onthou dit wel voor stel dat ik ze ooit zelf krijg!

Mijn engels is ook beperkt! Al moet ik zeggen dat ik Jo kan begrijpen zonder ondertiteling!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:53

Air schreef:
Facepalm.... of ben ik nou zo gek dat je met inlevingsvermogen in een ander geen anti-beweging start?

Ja, dat is onzin. Met inlevingsvermogen kun je zeker wel een anti-beweging starten, als je dingen fout vindt. Als Jo bv fysiek geweld zou promoten zou ik me, met al mijn inlevingsvermogen, beslist aansluiten bij een anti-beweging :j

Wat wel kwalijk is dat men vaak wat makkelijk oordeelt, zonder zich echt goed in het geheel te verdiepen. Maar dat heeft minder met inlevingsvermogen te maken dan met zorgvuldigheid.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:54

Shadow0 schreef:
Air schreef:

Ja, dat is onzin. Met inlevingsvermogen kun je zeker wel een anti-beweging starten, als je dingen fout vindt. Als Jo bv fysiek geweld zou promoten zou ik me, met al mijn inlevingsvermogen, beslist aansluiten bij een anti-beweging :j

Wat wel kwalijk is dat men vaak wat makkelijk oordeelt, zonder zich echt goed in het geheel te verdiepen. Maar dat heeft minder met inlevingsvermogen te maken dan met zorgvuldigheid.

Denk dat Air bedoelt waarom je een stop Jo Frost pagina maakt en vervolgens positief over haar gaat zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:56

tegenwoordig is er werkelijk o-ve-ral commentaar op en weten andere mensen het allemaal weer beter. Jo is echt niet zo beroemd geworden omdat haar methoden zo traumatiserend zijn hoor. :+ ik en mijn zus hadden vroeger ook de strafbank, nou kan me niet herinneren dat dat meer impact heeft gehad dat andere straffen hoor. Tegenwoordig kun je echt geen programma meer maken of er komt commentaar op.....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:58

Het was heel lief en tof van Jo wat ze deed maar het is nou niet bepaald de eerste keer dat ze zoiets doet. Ze is altíjd enorm begaan met iedereen. Dus ik vraag me af onder welke steen die betreffende anti Jo "ze is toch wel leuk" figuur heeft gezeten...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:58

Hahaha ma gaat weg, pa blijft achter met twee gillende kinderen _O- Die ogen van die vent :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:01

Lianne schreef:
tegenwoordig is er werkelijk o-ve-ral commentaar op en weten andere mensen het allemaal weer beter. Jo is echt niet zo beroemd geworden omdat haar methoden zo traumatiserend zijn hoor. :+ ik en mijn zus hadden vroeger ook de strafbank, nou kan me niet herinneren dat dat meer impact heeft gehad dat andere straffen hoor. Tegenwoordig kun je echt geen programma meer maken of er komt commentaar op.....

En ik heb nooit standaard bij mn ouders in bed geslapen. Sterker nog, wij mochten niet zomaar hun kamer op stormen. Moesten eerst kloppen. Logisch, die hadden ook zo hun privé. Ben er geen spat slechter van geworden (behalve dat ik écht geen begrip kan opbrengen voor mensen die hun kind jarenlang bij hun laten slapen. Hallo waar is het 'echtelijk' leven dan?)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:04

Ik mocht dat ook nooit zomaar, heb dit ook nooit geprobeerd, wel een paar keer de kamer binnen gekomen, in diepe tranen omdat mijn groeipijnen zo erg waren. Pfft die waren hel, maar als de pijn weer weg was ging ik toch echt weer naar mijn eigen bed om te slapen hoor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:06

Volgens mij kroop ik er s ochtends wel eens bij, maar dit..(!) dit is echt bizar.. :\ Zo heb je alleen maar gebroken nachten := Horror..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:10

Ik heb er nooit last van gehad dat ik grenzen had en als ik daarover heen ging dat daar dan een consequentie aan vast zat.
Ik heb er wel(en af en toe nog steeds) veel last van gehad dat ik vroeger gepest ben, het niet geaccepteerd worden.
Imo is dat ook een groot probleem in de maatschappij, en zij doen er vrolijk aan mee.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:11

Jezus, heeft die vrouw niets beters te doen dan een stopJoFrost actie op te zetten? Ik denk dat die vrouw zelf hulp nodig heeft :')

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:12

love__mandy schreef:
Ik mocht dat ook nooit zomaar, heb dit ook nooit geprobeerd, wel een paar keer de kamer binnen gekomen, in diepe tranen omdat mijn groeipijnen zo erg waren. Pfft die waren hel, maar als de pijn weer weg was ging ik toch echt weer naar mijn eigen bed om te slapen hoor.

Oudste had dat hier ook. Dat hebben we altijd serieus genomen, maar ook uitgelegd, dat ze niet weggingen als ze kwam huilen. Wel ons opengesteld voor mogelijke oplossingen en als ze iets niet wilde vanwege die pijn, netjes respecteren. Ben blij dat dat achter de rug is! Zelf heb ik er nooit last van gehad.

Mijn kids zijn alledrie wel heel erg slim. Dus ik praat wel open met ze. En af en toe passen we Jo's regels toe als de Wii niet uit gaat. Hier slapen ze niet in ons bed hoor! Nooit gedaan. Ik ben 12 jaar ouder inmiddels en sommige dingen zijn hier nooit toegestaan die ik dan bij Jo langs zien komen. Zelfs mijn jongste vond het dan belachelijk dat zo'n kind dat dan deed. _/-\o_ {:}

Af en toe kijk ik het wel. Het is goed om af en toe even blanco naar iets te kijken en na te denken hoe je het zelf zou oplossen. :j