Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PH_Jump schreef:Ik ben ook niet echt blij ermee,ja vanaf een afstand ja![]()
Iedere boer die ze kipjes los heeft lopen,moet die nu ook vastzetten..
Ieder lammetje moet in een hok in een goede schuur..
En onze huisdieren? Die hebben ook een grote kans dat ze gepakt zullen worden (kipjes,konijnen,cavia's)
Ik ben benieuwd hoe iedereen is,als er een topic komt Wolf heeft huisgehouden in de tuin. Denk dat de helft dan anders zou reageren.
Vele vinden het leuk..Maar ik moet even wennen aan het idee..Bang als ik 's avonds door het bos fiets een wolf tegenkom ( per ongeluk dan he)
Froukje1993 schreef:Even een vraagje..
Iedereen die nu roept dat alle schapenhouders hun weilanden 'gewoon even' moeten omheinen, meerdere weilanden van hectares groot, zijn jullie dan ook bereid om meer te gaan betalen voor je kebab of lamsbout?
Want dat is wat er gaat gebeuren dan, de boeren gaan de onkosten doorberekenen in hun lammeren bij verkoop waardoor alles duurder wordt.
Maar daar staat het grootste gros niet bij stil. En als ze dan bij de turk of slager 2x zoveel moeten betalen lopen ze te zeuren dat alles tegenwoordig zo duur aan het worden is...
EskeGirl schreef:Zijn er in landen als Duitsland dan veel gevallen van wolvenroedels die kuddes schapen aanvallen?
Nikass schreef:Froukje1993 schreef:Even een vraagje..
Iedereen die nu roept dat alle schapenhouders hun weilanden 'gewoon even' moeten omheinen, meerdere weilanden van hectares groot, zijn jullie dan ook bereid om meer te gaan betalen voor je kebab of lamsbout?
Want dat is wat er gaat gebeuren dan, de boeren gaan de onkosten doorberekenen in hun lammeren bij verkoop waardoor alles duurder wordt.
Maar daar staat het grootste gros niet bij stil. En als ze dan bij de turk of slager 2x zoveel moeten betalen lopen ze te zeuren dat alles tegenwoordig zo duur aan het worden is...
Maar als een door een wolf gedood schaap vergoed wordt, waarom is het dan erger dat dat schaap door een wolf gedood wordt dan door een mens voor de kebab?
Sellyxx schreef:Vier weken geleden dacht mijn moeder dat ze en wolf zag, een paar honderd meter van ons huis! ( mijn ouders wonen in Duitsland)
Ik heb direct op het internet gekeken en ik zag aan de afbeeldingen dat het goed mogelijk was! Ik dacht als het echt zo is dan moet hij ergens in de omgeving ( honderd kilometer) gesignaleerd worden. Tevens vond ik op het internet gegevens dat er twee jaar geleden een wolf gesignaleerd is in Meppen , en dat is 10 km bij ons vandaan. Vandaag vertelde de buurman dat in de krant stond dat er een wolf gesignaleerd is bij Haselunne 18 km bij ons vandaan, en later in Bawinkel en dat is 10 km bij ons vandaan! Mijn moeder heeft 'm of iig een wolf gezien
Froukje1993 schreef:Newsflash, schapen worden gefokt voor het vlees. Net als die koe of varken bij je op het bord vanavond.
En nee, dat vind ik niet zielig!
Zo'n wolf doet het vermoorden een stuk minder vriendelijk dan de slager, en dat vind ik wel zielig ja.
Maar goed, dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
vilheide schreef:Sellyxx schreef:Vier weken geleden dacht mijn moeder dat ze en wolf zag, een paar honderd meter van ons huis! ( mijn ouders wonen in Duitsland)
Ik heb direct op het internet gekeken en ik zag aan de afbeeldingen dat het goed mogelijk was! Ik dacht als het echt zo is dan moet hij ergens in de omgeving ( honderd kilometer) gesignaleerd worden. Tevens vond ik op het internet gegevens dat er twee jaar geleden een wolf gesignaleerd is in Meppen , en dat is 10 km bij ons vandaan. Vandaag vertelde de buurman dat in de krant stond dat er een wolf gesignaleerd is bij Haselunne 18 km bij ons vandaan, en later in Bawinkel en dat is 10 km bij ons vandaan! Mijn moeder heeft 'm of iig een wolf gezien
Inmiddels is die ook in Geeste Varloh gezien. Daar hebben wij bekenden wonen omdat we er zelf ook hebben gewoond.
Nikass schreef:Froukje1993 schreef:Newsflash, schapen worden gefokt voor het vlees. Net als die koe of varken bij je op het bord vanavond.
Zo'n wolf doet het vermoorden een stuk minder vriendelijk dan de slager, en dat vind ik wel zielig ja.
Ik heb wel antwoord op mijn vraag, dank je (al deel ik je mening niet). Maar ik kan je geen antwoord geven op jouw vraag want ik eet geen vlees.
Ik snap daarnaast dat even je land aan alle kanten omheinen niet erg realistisch is.
Nikass schreef:Froukje1993 schreef:Newsflash, schapen worden gefokt voor het vlees. Net als die koe of varken bij je op het bord vanavond.
Ik heb wel antwoord op mijn vraag, dank je (al deel ik je mening niet). Maar ik kan je geen antwoord geven op jouw vraag want ik eet geen vlees.
Ik snap daarnaast dat even je land aan alle kanten omheinen niet erg realistisch is.
Froukje1993 schreef:Zo'n wolf doet het vermoorden
Huertecilla schreef:Froukje1993 schreef:Zo'n wolf doet het vermoorden
'Vermoorden'????
Sorry hoor maar dat is echt ZO verkeerd.
Wolven doden voor voedsel. Om te overleven. Prima reden.
Moord is heel wat anders.
Tis weer volop vreemde emoties hier op Bokt.
Roodkapje-syndroom en eigenbelang vrolijk vermengd tot![]()
Wat paarden beschermen betreft: een hengst of dominante ruin in de sociale groep is afdoende.
Staan de paarden niet in een sociale groep? Oeps. DAT is pas ZIELUG.
Nikass schreef:Maar mocht dat niet zo zijn en er een structureel probleem zou ontstaan voor de schapenhouders, dan is het wel zaak om naar een serieuze oplossing voor hen te zoeken ipv ze af te schepen met "plaats maar een hek". Het probleem van mensen niet erkennen en ze niet serieus nemen vind ik geen goede optie.