BeSen schreef:Johanna59 schreef:God is "ooit" in het leven geroepen, om mensen onder de duim te houden.
Hoe denk jij dat mensen zijn ontstaan?
Ik weet niet echt waar ik in moet geloven dus ben benieuwd naar jouw mening!
Nou niet als Adam en Eva.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeSen schreef:Johanna59 schreef:God is "ooit" in het leven geroepen, om mensen onder de duim te houden.
Hoe denk jij dat mensen zijn ontstaan?
Ik weet niet echt waar ik in moet geloven dus ben benieuwd naar jouw mening!
Sammie schreef:Nens77 schreef:Ik geloof niet in een God. Ik ben van mening dat het geloof verzonnen is door mensen in een tijd dat er geen politie en justitie waren om mensen op het rechte pad te houden. Dat mensen het geloof in eerste instantie bedoeld hebben om mensen niet (teveel) te laten ontsporen.
Ik lees dit zo vaak. Dit wordt echt zo vaak als argument gebruikt waarom mensen geloven of waarom er een geloof is. Als je alleen al kijkt naar de verspreiding van het Christendom (tijdens het Romeinse Rijk) heb je al bewijs dat dit onjuist is. Bovendien hebben diverse kleine stammen in een diep donker oerwoud ook een 'geloof' of een ritueel. Daar is het geloof echt niet voor ontworpen van bovenaf. En ook tijdens het Romeinse Rijk waren er al wetten (en die waren ook aardig duidelijk ook) en toch spreidde het Christendom zich haast letterlijk als een olievlek uit over het Middellandse Zeegebied. En toen was het Romeinse Rijk nog zelfs fél tegen het Christendom. Christenen werden voor de leeuwen geworpen of op een andere manier gedood. M.i. dus een onjuiste bewering. Het Christelijke geloof verspreidde zich dus zelfs terwijl de overheid het niet wilde.
Shenavallie schreef:BeSen schreef:Ja oke maar hoe dan wel?
Heel kort gezegd: uit micro-organismen. Maar dat is dan wel heeeeeeeeel kort gezegd.
BeSen schreef:Ja ragdollcat maar er kan toch ook niet ineens een knal zijn en dan de aarde?
En ook al gaat er veel tijd overheen, dan moet het toch ook op een 1 of andere manier zijn gegaan?
Nee idd met 1 rip gaat het wel lastig lijkt mij
BeSen schreef:Kuggur schreef:Niet echt een vraag die even op een forum in een paar zinnen is te beantwoorden.
Heb je enige basiskennis van biologie/evolutieleer?
Jawel maar geloof ook niet echt in de oerknal enzo
Ragdollcat schreef:BeSen schreef:Ja ragdollcat maar er kan toch ook niet ineens een knal zijn en dan de aarde?
En ook al gaat er veel tijd overheen, dan moet het toch ook op een 1 of andere manier zijn gegaan?
Nee idd met 1 rip gaat het wel lastig lijkt mij
Juist, daar gaat veel tijd overheen en niet ineens pats boem, kijk daar lopen een vrouw en een man.
Ga maar zelf googlen en lees je zelf in, daar zijn alle antwoorden op jouw vragen, ik bespaar mezelf de moeite.
Want je gelooft toch wat je zelf wilt en dat vind ik prima.
Verder zeg ik niks meer want ik respecteer dat jullie erin geloven............
Wel vind ik jouw vragen nogal kinderlijk en dom overkomen.........want je kan googlen en dan heb je alle info. en antwoorden.....het is gewoon de natuur en de evolutie........keiharde bewijzen ook nog eens.
BeSen schreef:Kugger schreef:[
Ehm ehm ehm... Vraag boven mijn nieveau![]()
Maar ik denk.... Dat ik geen idee heb hoe het heelal is ontstaan![]()
Gewoon het was er altijd al, maat het moet ooit ontstaan zijn dus...
Tja..
Sammie schreef:Nens77 schreef:Ik geloof niet in een God. Ik ben van mening dat het geloof verzonnen is door mensen in een tijd dat er geen politie en justitie waren om mensen op het rechte pad te houden. Dat mensen het geloof in eerste instantie bedoeld hebben om mensen niet (teveel) te laten ontsporen.
Ik lees dit zo vaak. Dit wordt echt zo vaak als argument gebruikt waarom mensen geloven of waarom er een geloof is. Als je alleen al kijkt naar de verspreiding van het Christendom (tijdens het Romeinse Rijk) heb je al bewijs dat dit onjuist is. Bovendien hebben diverse kleine stammen in een diep donker oerwoud ook een 'geloof' of een ritueel. Daar is het geloof echt niet voor ontworpen van bovenaf. En ook tijdens het Romeinse Rijk waren er al wetten (en die waren ook aardig duidelijk ook) en toch spreidde het Christendom zich haast letterlijk als een olievlek uit over het Middellandse Zeegebied. En toen was het Romeinse Rijk nog zelfs fél tegen het Christendom. Christenen werden voor de leeuwen geworpen of op een andere manier gedood. M.i. dus een onjuiste bewering. Het Christelijke geloof verspreidde zich dus zelfs terwijl de overheid het niet wilde.
BeSen schreef:Schrijf ik niveau ook nog verkeerd![]()
@kugger, laten we dat maat doen ja
Ragdollcat schreef:BeSen schreef:Schrijf ik niveau ook nog verkeerd![]()
@kugger, laten we dat maat doen ja
Haha, nee ik bedoel het niet echt rot dat je echt dom overkomt, maar wel kinderlijk en dommig, want ik lees wel dat je bekend bent met de oerknal enz. dus ga eens verder lezen/ googlen.
Maar nogmaals ik respecteer mensen die er wel in geloven en naar de kerk gaan.
Ook leuk, het is een gezellige sociaal gebeuren.