Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shiloh schreef:Ik heb ook veel moeite met Charlie Hebdo, maar dat betekend natuurlijk niet dat ze overhoop geschoten moesten worden.
Ik vond dat mijn vader het mooi verwoordde op zijn facebook (welke hij oa. gebruikt als geestelijk verzorger en pastor voor zijn netwerk).Citaat:Al dagen zint me iets niet. Ik ga niet zeggen 'Je Suis Charlie'. Want ik zou nooit zo kwetsend een ander geloof belachelijk maken. Vrijheid van meningsuiting is een goed grondrecht. Maar in diezelfde grondwet staat ook dat je niet mag kwetsen. Nu lees ik dat de agent die werd neergeschoten, Merabet, islamiet is. Hij verdedigde de vrijheid van mensen die zijn godsdienst belachelijk maakten. Dat komt dichter in mijn buurt: #JesuisMerabet.
Wendy schreef:Daar kan ik dan weer helemaal niets mee.
Bovendien staat er niet in de wet dat je niet mag kwetsen, er staat dat je een groep niet mag beledigen over zijn levensovertuiging. Dus je vader slaat wat mij betreft helemaal de plank mis.
Bovendien is het niet zo dat een godsdienst belachelijk gemaakt wordt, maar goed, daar hebben gelovigen in het algemeen vaak nogal een overgevoeligheid voor.
LadyMadonna schreef:
NatasjavE schreef:Wat ik van Charlie Hebdo vindt? Niet zo veel. Van wat ik gezien heb van ze vindt ik het vaak smakeloos en onnodig grof. Niet mijn soort humor.
Maar hoe iemand zich ook beledigt voelt, hoe erg deze persoon ook getergd is. Nooit en te nimmer vindt ik geweld legitiem.
LadyMadonna schreef:Islam is niet één geloof, net zoals het christendom dat niet is. Daarnaast interesseert het de daders echt niks wie,of wat je bent.mals je in de weg loopt ben je dood. Zo simpel, in hun ogen...
denice schreef:Qimm schreef:Het spijt me wel, maar iemand gericht pesten en het leven zuur maken is heel wat anders dan satire.
ik vind dat er een dunne lijn is tussen satire en pesten soms. Provoceren, dat is het imo af en toe zeker.
Tytonidae schreef:Mensen die claimen dat het de eigen schuld van het blad is...ongelofelijk.
Ik hoop dat dit topic snel gesloten wordt, ik vind dit geen topic voor bokt.
Zoolgangster schreef:LadyMadonna schreef:Islam is niet één geloof, net zoals het christendom dat niet is. Daarnaast interesseert het de daders echt niks wie,of wat je bent.mals je in de weg loopt ben je dood. Zo simpel, in hun ogen...
Het geloof van de daders maakt ook niets uit, je hoort gewoon geen mensen te vermoorden vanwege een paar tekeningen. Punt.