12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:41

Martine_R schreef:
Nee dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat daar òòk wel even over nagedacht kan worden. Zou zoiets allemaal maar moeten mogen, onder het mom van vrijheid van meningsuiting?

Ik krijg het idee dat veel mensen er namelijk helemaal geen kwaad in zien.

Ik quote mezelf maar even van eerder in dit topic en dat hier van toepassing is

Dribbel schreef:
(...) Als journalist moet je je niet de mond laten snoeren door angst, maar dat wil niet zeggen dat je zomaar alles moet roepen en schrijven zonder aan de gevolgen van jou werk te denken. Zowel voor jezelf, je omgeving als voor de mensen waarover je schrijft. Dat is een afweging die jij als journalist moet maken en die een krant of nieuwsafdeling moet maken voor zichzelf.

Roepen omdat het kan is niet echt handig, maar je moet je ook niet stil houden omdat je bang bent. Je bent vrij om een mening te geven, ook al zijn sommige mensen het er niet mee eens. Je moet je wel binnen de wet houden wat betreft bijvoorbeeld rasisme. En dat is een flink groot grijs gebied. Dat is zeker niet zwart-wit.

Helemaal eens met pien_2010 en Thesserd

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:43

Echt triest dat sommige mensen de beweegredenen snappen.
Zeker van mensen die alleen maar haat en verdriet willen zaaien.

Dribbel

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:44

Waar lees je dat in dit topic Furrow, of was dit meer in algemene zin?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:47

Ik denk dat Furrow doelt op die mensen die positieve reacties op Twitter plaatsten...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:50

Thesserd schreef:
Ik denk dat Furrow doelt op die mensen die positieve reacties op Twitter plaatsten...

Inderdaad! Echt onbegrijpelijk -O-

Ik snap ook niet dat zoiets toegelaten word, je mag toch ook geen racistische inhoud plaatsen?
Lijkt mij dat dit ook radicaal en extreem is?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:07

De satire en zgn belachelijkmakerij van de moslim is pas begonnen na extreme uitlatingen/geweld van enkele moslim extremisten. Het zelfde gebeurde met Hitler, die werd ook aan alle kanten belachelijk gemaakt nadat hij de oorlog begon. Als groeperingen zich gewoon alle spotprenten enz zouden negeren dan hadden we deze toestanden niet. Wat een mens ook op papier zet kan nooit erg genoeg zijn om daarvoor van het leven te beroven.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:21

Ik zie hierboven bigone ''moslim'' extremisten zeggen, maar in veel andere berichten zie ik gewoon ''moslims'' staan. ''Moslims moeten maar wat meer eelt op hun zieltjes krijgen''.
99,9% van de moslims hèèft eelt op hun ziel, want die negeren de berichten gewoon. En 99,9% van de moslims keurt deze daad ook af.

Natuurlijk, een grap hier en daar over religie, daar ontkom je niet aan als religieus persoon. Maar jàrenlang continue spotprents etc? De lijn tussen vrijheid van meningsuiting en racisme is inderdaad erg dun en ik vind dat sommige journalisten/cartoonisten zich hier wel even over achter de oren kunnen krabben.. En dat is MIJN mening die ik vrij mag uiten :D

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:28

Als er een groep eelt op hun ziel heeft zijn het juist de moslims. Wat die de afgelopen jaren naar hun hoofd hebben gekregen........

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:28

Martine_R schreef:
Natuurlijk, een grap hier en daar over religie, daar ontkom je niet aan als religieus persoon. Maar jàrenlang continue spotprents etc? De lijn tussen vrijheid van meningsuiting en racisme is inderdaad erg dun en ik vind dat sommige journalisten/cartoonisten zich hier wel even over achter de oren kunnen krabben.. En dat is MIJN mening die ik vrij mag uiten :D

Men spreekt over een satirischblad.
Maar het is gewoon een anarchistisch blad.

Zo juist bevestigd op het journaal door een Nederlandse cartoonist die al jaren voor hun werkt.

Onderstaande tekst zegt voldoende.
"Als het moslims zijn die voor hun vrijheid strijden zijn het terroristen en als het blanke christelijke broeders zijn dan zijn het anarchisten ."

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:31

Jannepauli schreef:
Geloof.... het meest verschrikkelijke dat de mens heeft uitgevonden.

Ik was het al langer van plan, maar heb me nav dit gruwelijke voorval permanent uit de kerkregisters laten schrijven. Ik wil niet langer met wat voor een religie worden geassocieerd. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen daden, en verschuil me niet achter een godsdienst die niets dan narigheid brengt. Ben d'r helemaal klaar mee.
Morgen natuurlijk een krant kopen. De krant waarin de meeste cartoons staan afgedrukt uiteraard........

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:32

Dit zijn geen moslims dit zijn psychisch gestoorde die zeggen dat ze moslim zijn.Deze monsters behoren nergens toe.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:34

Irma_Maandag schreef:
Jannepauli schreef:
Geloof.... het meest verschrikkelijke dat de mens heeft uitgevonden.

Ik was het al langer van plan, maar heb me nav dit gruwelijke voorval permanent uit de kerkregisters laten schrijven. Ik wil niet langer met wat voor een religie worden geassocieerd. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen daden, en verschuil me niet achter een godsdienst die niets dan narigheid brengt. Ben d'r helemaal klaar mee.
Morgen natuurlijk een krant kopen. De krant waarin de meeste cartoons staan afgedrukt uiteraard........

Precies, je bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, mensen misbruiken hun religie.

Martine_R schreef:
Ik zie hierboven bigone ''moslim'' extremisten zeggen, maar in veel andere berichten zie ik gewoon ''moslims'' staan. ''Moslims moeten maar wat meer eelt op hun zieltjes krijgen''.
99,9% van de moslims hèèft eelt op hun ziel, want die negeren de berichten gewoon. En 99,9% van de moslims keurt deze daad ook af.

Meestal zeg ik extreme er voor, maar het zo'n enorme uitdrukking samen 'extremistische moslims' :') Ik neem aan dat de mensen waar jij op doelt dat ook gewoon bedoelen :+

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:43

Inderdaad, want eerder werd geprobeerd om "religie" en "macht en politiek" uit elkaar te halen. In mijn ogen kàn ik dit niet meer in deze weirde wereld. Veel van de hoge priesters, pausen, rabijnen en/of profeten beweren te kunnen / mogen spreken in naam van hun god (Met opzet zonder hoofdletter, ik geloof er niet in), en daarmee eigenen ze zich ongelooflijke macht toe en zijn zij verantwoordelijk voor hun volgelingen, die ze naar hun behoefte prediken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:51

Anarchist, extremist , iedereen heeft recht om zijn mening te verkondigen maar dat moet niet ten koste van je leven gaan. Een levensovertuiging is niets mis mee maar sommige groepen dulden geen andere overtuiging dan de hunne, dat is de enige waarheid en daar zit het gevaar in. Niet in moslim,christen atheist of wat dan ook.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:58

Dat klopt Bigone, Echter; ik heb het in eerste instantie ook over de "hoge, heilige heren", en niet het gepeupel. Echter is mijn vertrouwen in hen, als afgevaardigden van welke god dan ook, diep gezakt en is religie voor mij een vies woord geworden.
An sich is er met "een gezonde, gematigde" vorm van religie niet zoveel mis. Maar ik geloof er niet meer in.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:59

Martine_R schreef:
. ''Moslims moeten maar wat meer eelt op hun zieltjes krijgen''.
komt van mij. Dat is een mening die vanavond ook door een Turkse vrouw met moslim ouders verwoord werd in de "Wereld draait door": en waar ik het mee eens ben.
Ik ben voor alle geloven en niet geloven! Die vrijheid van denken en meningsuiting vind ik enorm belangrijk.
Toch valt niet te ontkennen dat binnen het (extreme) moslim geloof zaken vele male gevoeliger liggen en dit ook voor minder radicale moslims dan bijvoorbeeld bij Christenen of niet/ anders gelovigen. Ik zeg dit van binnen uit waarmee ik bedoel dat in onze kennissen- vrienden en familie kring moslim mensen zijn waar ik veel van houd.
Laten we tolerant zijn maar laten we wel heel duidelijk zijn met elkaar en niet naïef en niet soft. Er is op dit moment een radicale stroming aanwezig die zegt uit naam van de islam een aantal zaken te willen veranderen. Ik deel de bezorgdheid van gematigde moslims dat de democratie van Europa niet genoeg is opgewassen tegen deze radicale tendensen.
Ik ben er van overtuigd zoals vanavond werd verwoord dat als: "Wilders het vooral duidelijk over de radicale tendensen zou hebben gehad zijn aanhang enorm zou zijn geweest. Zelfs dat dan vele moslims op hem zouden zijn gaan stemmen. Maar omdat hij de hele groep over een kam scheert, heeft hij die boot duidelijk gemist en de samenleving gesplitst in wij en zij".

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:00

Azara71 schreef:
Nou dan zijn ze misschien in Nederland beter opgevoed of zo maar hier blijven ze allemaal bij elkaar en als je ook maar iets doet wat een van hun niet aanstaat mag je echt wel op passen.

Maar ik zeg echt niet dat ze allemaal zo zijn, maar over het algemeen, gebeurd er iets dan zijn zij het toch ... Ik heb op school ook wel goed contact gehad met een Turks meisje, maar zodra haar Turkse vriendinnen er bij zij negeerde ze ons of lachte ze ons uit dus ...

Pfffff wat een gegeneraliseer hier weer. Om verdrietig van te worden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:00

Deze extremisten zijn als een slapende ziekte.. Zo lang er niks veranderd wat de ziekte aan kan wakkeren, zullen de ziektekiemen blijven slapen.

Maar wee oh wee als er in de ziektekiemen wordt geroerd, dan is de uitwerking dodelijk!

Het is voor mij wel ontzettend opvallend, dat als er stront aan de knikker is, waar ook ter wereld, het altijd die ellendige moslim extremisten zijn.. Stel pissige overjarige kleuters zijn het!

Heel de wereld wordt onderdrukt door al die extremisten, ze worden steeds sterker, steeds groter. En er is helemaal niemand die er wat tegen of aan kan doen!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:05

...... en ze hebben het ervoor over om levens te nemen, incl die van henzelf.
En aangezien "wij, westerlingen" hiertoe niet snel bereid zijn......

Staan ze met dit soort aanslagen al snel 1-0 voor.
Zeer gevaarlijk......

Bang maken ze mij er (gelukkig) echter niet snel mee. Eerde recalcitrant. Vanaf morgen hangt de krant met cartoons dan ook zichtbaar achter mijn autoruit.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:05

.
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 07-01-15 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:08

Jeroenschot schreef:
Ik zal wel rasictisch zijn, maar er is maar 1 volk dat zulke extreme daden doet.. {:)-:(

Ja, inderdaad, blijkt wel uit deze uitspraak

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:11

ik kots werkelijk van de mensen die dit nog goed praten. Schamen moeten ze zich.
Hier is niks goeds aan en er valt ook niks te snappen of te begrijpen.

bah

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:14

Daks schreef:
ik kots werkelijk van de mensen die dit nog goed praten. Schamen moeten ze zich.
Hier is niks goeds aan en er valt ook niks te snappen of te begrijpen.

bah

Er is niemand in dit topic die het goed praat Daks. Iedereen is woedend en geschokt over deze laffe zinloze daad tegen de vrijheid van meningsuiting. Als je het hebt over sommige twitter berichten dan geef ik je helemaal gelijk!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:21

Begrijp vanuit de NOS App dat de identiteit van de daders inmiddels bekend is.

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:21

Goof schreef:
Jeroenschot schreef:
Er zijn volgens mij weinig moslims die niet in staat zijn tot zulke daden, maargoed mijn mening..

Echt walgelijk zo'n opmerking :r
De doorsnee moslim is net als iedereen, net als jij en ik, net als onze buren, net als onze collega's, sterker nog, het zijn ook gewoon onze buren en collega's.

Dankje, fijn met jouw post bevestigd te krijgen dat ik niet de enige ben die het de opmerkingen van jeroenschot walgelijk vind.