"If you are reading this..."

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:02

Snollygoster schreef:
Gisteren hier nog een flike discussie over gehad met mijn vriend en zijn moeder. Zijn moeder en ik stonden aan dezelfde kant, maar mijn vriend vond het complete BS dat iemand op zo'n leeftijd al kan weten dat ie transgender is en daarom zelfmoord pleegt. Hij vond ook dat Leelah beter eerst had moeten proberen ermee te leven dat ze als jongen geboren is. Ik ben er best van geschrokken dat mijn vriend zo'n uitspraken maakt, maar erna had ie zich wel herpakt dat ie het niet zo bedoelde en dat hij er gewoon niet tegen kan dat de media dit zo opblaast, maar ja..

Ik snap niet dat er vandaag de dag nog mensen tegen transgenders zijn, het immer toch al bewezen dat er bij transgenders tijdens de zwangerschap neurologisch iets misgaat waardoor zij in hun hersenen het tegenovergestelde geslacht aangewezen krijgen. Het is niet iets waar deze mensen iets aan kunnen doen, dit is alsof je met drie armen geboren wordt, daar kan je toch ook niets aan doen?!
Homoseksualiteit vind ik wel een ander verhaal, want er zijn zoveel mensen die zeggen "ik ben niet homo, ik ben toevallig verliefd geworden op iemand van hetzelfde geslacht".

Wat bedoel je met 'een ander verhaal', dan? Je moet mensen toch niet dwingen om op een bepaald geslacht te vallen?

Snollygoster

Re: "If you are reading this..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:58

Ik bedoel dat ik niet weet als je homoseksualiteit wel een neurologische afwijking kunt noemen zoals dat bij transgenders het geval is, mits je daar ook met biseksualiteit enz zit. Wetenschappers zijn daar zelf trouwens ook nog niet uit.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:21

Er is wel bewijs dat het in de genen zit (geen volledig bewijs; onderzoek is in volle gang) en dat het te zien is in het brein. Biseksualiteit, panseksualiteit, a-seksualiteit, gender fluid/3e gender is weer ingewikkelder en een voortvloesel wat betreft onderzoek uit eerder genoemde onderzoek. Er is op dat gebied nog een lange weg te gaan.

Maar dit gaat een beetje offtopic heb ik het idee...

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 01:10

Is het voor homoseksualiteit (en alle andere seksualiteiten die 'inbruisen' tegen de natuur (wil om voort te planten waarvoor je in principe mannelijk en vrouwelijke geslacht voor nodig hebt) ) niet eerder de vraag of het al is bepaald voor geboorte (dus in de genen of neurologisch) of dat dit ook kan worden gecreeerd door de factoren die door invloeden van buitenaf worden bepaald? Bij transgender weten we dat, de vraag is of we het ook bij een random persoon kunnen gaan testen straks. Dus stel iemand wilt 'ombouwen', dat we straks kunnen testen of dit idd een neurologische verwarring als aanleiding heeft of dat dit ook door buitenaf is beïnvloed en men er later geen spijt van krijgt (zoals die Engelse man/vrouw).

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 01:20

Wetenschap zegt genen/neurologie. Door bijvoorbeeld tweelingonderzoek kun je dit doen. Details van zulke onderzoeken zjin soms behoorlijk technisch, maar dat is de uitkomst iig. Je kunt al in het brein kijken en ook in het DNA, maar je moet wel weten waarna je zoekt. En misschien zijn er wel meerdere combianties van genen mogelijk die hetzelfde effect geven (transgeneder/gay etc.). Is allemaal nog lang niet zeker. En wie weet is het nog ingewikkelder. Wetenschap staat nog redelijk in de kinderschoenen op dat gebied. Is toekomstgeluid en zeker niet iets wat op korte termijn kan gebeuren. Er wordt nu al veel psychologisch getest en besproken, voordat iemand een hormoontraject en uiteindelijk operatie in gaat. In toekmost kan daar DNA/breinonderzoek misschien aan toegevoegd worden. Wie weet. Denk dat het dan nog een combinatie van verschillende medische onderzoeken en factoren zal zijn.

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 01:23

Ik ben zelf lesbisch en wist dit al heel zeker op mijn 12e. Dat is ook de leeftijd waarop ik dat aan mijn ouders heb verteld. Kan iedereen verzekeren dat het absoluut geen keuze is. ;-)

Maar ontopic: vreselijk zeg, kan niet begrijpen dat ouders niet kunnen kiezen voor het geluk van hun kind en de eigen belangen voorop stellen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:02

....en die ouders zullen juist zeggen dat ze het beste voor hun kind wilden.
Verschrikkelijk.