Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
picobello schreef:Er zijn trouwens ook mensen die beesten zijn.... *probeert t luchtig te houden*
Wij zijn zoogdieren. Goed ontwikkelt en daardoor op sommige vlakken superieur aan andere dieren. Daarom staan wij bovenaan de voedselketen. Maar in zee zijn wij net een stel kwallen die ronddobberen. Niet zo superieur dus. En dus moet je daar rekening mee houden als slimmerd. En dus niet gaan speervissen tussen de haaien...
Avelienvd schreef:Even een andere gedachte: misschien heeft de haai nu juist wel geleerd dat mensen geen voedsel zijn.
Reden om dit te denken: hij heeft de jongen niet opgegeten, en hij heeft wsl veel pijn gehad nadat hij zijn tanden in de jongen heeft gezet.
Hij zou dus ook geleerd kunnen hebben: mens, is niet goed doet pijn... niet meer pakken
berdien85 schreef:heidy_wilco schreef:@berdien85: er is serieus een klopjacht geweest op pijlstaartroggen door "fans" van Steve.
Jemig
Danique schreef:Omdat die man een dier optilt uit het water en deze uitzelfverdediging prikt... Jeetje. Een pijlstaartrog is niet eens dodelijk, tenzij deze in je hart, brein of slagader prikt. Was hij in zijn arm geprikt dan had hij gewoon tijdelijk verlamd geweest. Blijf gewoon van het dier af, til hem niet op...
LadyMadonna schreef:Danique schreef:Omdat die man een dier optilt uit het water en deze uitzelfverdediging prikt... Jeetje. Een pijlstaartrog is niet eens dodelijk, tenzij deze in je hart, brein of slagader prikt. Was hij in zijn arm geprikt dan had hij gewoon tijdelijk verlamd geweest. Blijf gewoon van het dier af, til hem niet op...
Euh, dit is onder water gebeurt, Steve zat er niet aan maar zwom te dichtbij waardoor de rog een paniek reactie gaf waarbij steve in het hart geraakt is....
heidy_wilco schreef:Steve vond ik juist heel erg respectvol met dieren omgaan. Hij zou het ook heel erg gevonden dat er een jacht op pijlstaartroggen word gehouden. Met andere dieren trouwens ook.
femo schreef:heidy_wilco schreef:Steve vond ik juist heel erg respectvol met dieren omgaan. Hij zou het ook heel erg gevonden dat er een jacht op pijlstaartroggen word gehouden. Met andere dieren trouwens ook.
hij liep altijd zo te tetteren in die oren en die dieren door elkaar te schudden.. hij moest ze altijd oppakken etc etc.. zijn dierentuin is ook niet zo fijn in australie...ik heb het altijd een vervelende kerel gevonden.
Danique schreef:Omdat die man een dier optilt uit het water en deze uitzelfverdediging prikt... Jeetje. Een pijlstaartrog is niet eens dodelijk, tenzij deze in je hart, brein of slagader prikt. Was hij in zijn arm geprikt dan had hij gewoon tijdelijk verlamd geweest. Blijf gewoon van het dier af, til hem niet op...
elenaMM77 schreef:Danique schreef:Omdat die man een dier optilt uit het water en deze uitzelfverdediging prikt... Jeetje. Een pijlstaartrog is niet eens dodelijk, tenzij deze in je hart, brein of slagader prikt. Was hij in zijn arm geprikt dan had hij gewoon tijdelijk verlamd geweest. Blijf gewoon van het dier af, til hem niet op...
hij heeft het dier nooit opgetild? niet zover mij bekend althans.
hij hing er gevaarlijk dicht tegenaan te loeren (en hysterisch te doen vermoedelijk, steve kennende)
De rog heeft in een verdediging zijn stinger omhoog gegooid en hem ongelukkig geraakt.
een steek die anders terecht komt is 'slechts' giftig en tenzij je allergisch bent inderdaad niet dodelijk.
Steve Irwin was een accident to happen. Dat weet iedereen. Nu was het een ongelukkige steek, beetje een kater, we hadden op zijn minst een beet van een slang of een verkeerde krokodil verwacht met zijn allen. Echter, hoe ver hij ook ging met dieren, dit specifieke dier heeft hij opgetild (daarom ook zo onnozel, van alle keren dat hij veel verder ging kwam hij er mee weg, en dit was een relatief onschuldige situatie en die werd hem fataal)..
semi Irwin fan.. Respect voor zijn kennis en kunde, maar had afschuw van de wijze waarop hij om het beeld te verkrijgen met zijn leven omging.. Hij bleef altijd kind wat dat betreft en vergat daarin zijn verantwoording naar vrouw en kinderen en de verantwoording die je als 'pressentator' hebt in aanzetten tot omgang met dieren door niet zulk bijster intelligent klapvee dat voor de beeldbuis zit
Adriana schreef:http://nos.nl/artikel/2013674-australis ... -ooit.html
Het lijkt erop dat haaien daar een plaag worden. 5 meter lang vindt ik toch wel heftig...
Vooral dat ze Dolfijnen aanvallen dat is nieuw voor mij, vallen ze nu alles aan?
Adriana schreef:http://nos.nl/artikel/2013674-australis ... -ooit.html
Het lijkt erop dat haaien daar een plaag worden. 5 meter lang vindt ik toch wel heftig...
Vooral dat ze Dolfijnen aanvallen dat is nieuw voor mij, vallen ze nu alles aan?