Haai bijt tiener dood...zoektocht naar haai.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

femo

Re: Haai bijt tiener dood...zoektocht naar haai.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:03

Dat mensen serieus denken dat de mens geen diersoort is...:')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:07

picobello schreef:
Er zijn trouwens ook mensen die beesten zijn.... *probeert t luchtig te houden*

Wij zijn zoogdieren. Goed ontwikkelt en daardoor op sommige vlakken superieur aan andere dieren. Daarom staan wij bovenaan de voedselketen. Maar in zee zijn wij net een stel kwallen die ronddobberen. Niet zo superieur dus. En dus moet je daar rekening mee houden als slimmerd. En dus niet gaan speervissen tussen de haaien...

Helaas voelen vrijwel alle mensen zich superieur en behoort de hele wereld tot de mens. Voor andere diersoorten is geen plek, tenzij het ten goede komt voor ons mensen :+ (vermaak, recreatie, eten)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:19

[/quote]

Ach, wie weet hoe Bokt zou reageren als er een wolf een Nederlands paard of Nederlandse kinderen zou aanvallen...
Eens kijken of iedereen het dan nóg belachelijk vindt dat de dader opgespoord en geschoten wordt. :\

Het is verder de vraag of de haai de smaak te pakken heeft gekregen en in de buurt is blijven rondhangen. Dan zou het wel zin hebben om hem te doden, lijkt me. Maar ja, dat weten we dus niet.[/quote]

Ja, het is namelijk een wolf, geen psychopaat.[/quote]

Dat is pas een roofdier. En bovendien een stuk gevaarlijker en moorlustiger richting de mens dan de haai. :o En die mogen we dus niet vermoorden. ;)

Zonder gekheid, je komt in het territorium van de haai, dat weet je. Ik zou mij daar al niet begeven. En speervissen lijkt mij ook niet bevorderlijk. Heel erg voor de jongen en de familie maar om de haai nou te vermoorden. Als er nou een haai in de Noordzee aan de kust gaat lopen dobberen, a la, maar dit gaat wel wat ver.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:35

Even een andere gedachte: misschien heeft de haai nu juist wel geleerd dat mensen geen voedsel zijn.
Reden om dit te denken: hij heeft de jongen niet opgegeten, en hij heeft wsl veel pijn gehad nadat hij zijn tanden in de jongen heeft gezet.
Hij zou dus ook geleerd kunnen hebben: mens, is niet goed doet pijn... niet meer pakken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 07:29

Maaike, wat os het verschil tussen in de Noordzee dobberen en in Australië dobberen? Nu komen hier dan geen gevaarlijke haai soorten voor, maar wat is daar anders in?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:55

Zou de pijlstaartrog die Steve Irwin heeft 'vermoord' ook gezocht zijn? :+

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:59

Dit is ook een reden waarom ik nooit in de zee zwem :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:07

Avelienvd schreef:
Even een andere gedachte: misschien heeft de haai nu juist wel geleerd dat mensen geen voedsel zijn.
Reden om dit te denken: hij heeft de jongen niet opgegeten, en hij heeft wsl veel pijn gehad nadat hij zijn tanden in de jongen heeft gezet.
Hij zou dus ook geleerd kunnen hebben: mens, is niet goed doet pijn... niet meer pakken

Haaien eten ook karkassen, dus als het lichaam nog langer in het water had gelegen had er misschien een haai nog wel een hap uit genomen.

Ik ben er zeker van overtuigd dat sommige diersoorten de mens als makkelijke prooi gaan zien. Man-Eaters of Tsavo was het geval waarschijnlijk dat 1 van de dieren gebitsproblemen had. Ondanks dat daar de meningen ook nog over verdeeld waren vind ik het aantal slachtoffers die daar door kwamen te hoog voor toeval.

Of een haai dit ook heeft? Misschien wel. Ik kan mij bijv. slecht voorstellen dat een stierhaai voor zijn lol rivieren in zwemt in plaats van op open zee blijft. En misschien was de mens niet zijn eerste prooi, maar bij zoeter water zijn er wel meer mensen aanwezig en ook meer kans op een aanval "al dan niet bewust". Rivermonsters heeft er toen volgens mij ook een aflevering aan besteed.

Maar al met al, denk ik dat ze de betreffende haai niet snel zullen vinden. Hij kan bij wijze van spreken al ver weer op open zee zijn.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:27

Bondi beach was vanmorgen ook even gesloten Ivm. Haai in de baai. Wat ze daar doen is als er een gezien wordt het haaialarm aandoen zodat alle mensen uit het water gaan en de haai met de helikopter en jetski wegjagen.

Haaien buiten niet zomaar mensen, ze vinden mensenvlees niet lekker. Mensen in het water lijken op gewonde zeehonden. Daarbij is happen hun middel om te ontdekken, helaas kan een zo'n hapje voor een mens te veel zijn.

@berdien85: er is serieus een klopjacht geweest op pijlstaartroggen door "fans" van Steve.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:29

heidy_wilco schreef:
@berdien85: er is serieus een klopjacht geweest op pijlstaartroggen door "fans" van Steve.

Jemig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:42

berdien85 schreef:
heidy_wilco schreef:

Jemig :')

Omdat die man een dier optilt uit het water en deze uitzelfverdediging prikt... Jeetje. Een pijlstaartrog is niet eens dodelijk, tenzij deze in je hart, brein of slagader prikt. Was hij in zijn arm geprikt dan had hij gewoon tijdelijk verlamd geweest. Blijf gewoon van het dier af, til hem niet op...

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:49

Ja ik heb die vent ook nooit gesnapt altijd die dieren zo te irriteren.. Het is net zo leerzaam als je ze gewoon van een afstandje bestudeert toch?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:42

Steve vond ik juist heel erg respectvol met dieren omgaan. Hij zou het ook heel erg gevonden dat er een jacht op pijlstaartroggen word gehouden. Met andere dieren trouwens ook.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:56

Danique schreef:
Omdat die man een dier optilt uit het water en deze uitzelfverdediging prikt... Jeetje. Een pijlstaartrog is niet eens dodelijk, tenzij deze in je hart, brein of slagader prikt. Was hij in zijn arm geprikt dan had hij gewoon tijdelijk verlamd geweest. Blijf gewoon van het dier af, til hem niet op...

Euh, dit is onder water gebeurt, Steve zat er niet aan maar zwom te dichtbij waardoor de rog een paniek reactie gaf waarbij steve in het hart geraakt is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:14

LadyMadonna schreef:
Danique schreef:

Euh, dit is onder water gebeurt, Steve zat er niet aan maar zwom te dichtbij waardoor de rog een paniek reactie gaf waarbij steve in het hart geraakt is....

Dat mag ook, excuses voor mijn fout, maar dan nog: hij zwom te dichtbij. Laat het dier met rust. Als hij al zo dichtbij zwom dat hij gestoken kon worden, dat zegt toch genoeg? Je gaat toch ook niet binnen schop-afstand achter een (vreemd) paard staan? (Uitzonderingen daargelaten)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:56

heidy_wilco schreef:
Steve vond ik juist heel erg respectvol met dieren omgaan. Hij zou het ook heel erg gevonden dat er een jacht op pijlstaartroggen word gehouden. Met andere dieren trouwens ook.

hij liep altijd zo te tetteren in die oren en die dieren door elkaar te schudden.. hij moest ze altijd oppakken etc etc.. zijn dierentuin is ook niet zo fijn in australie... :o ik heb het altijd een vervelende kerel gevonden.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:14

femo schreef:
heidy_wilco schreef:

hij liep altijd zo te tetteren in die oren en die dieren door elkaar te schudden.. hij moest ze altijd oppakken etc etc.. zijn dierentuin is ook niet zo fijn in australie... :o ik heb het altijd een vervelende kerel gevonden.

Mee eens. Niks respectvols aan in mijn beleving..

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:20

Wat denken jullie wat er met een beer gebeurd als die een mens vermoord?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:23

Danique schreef:

hij heeft het dier nooit opgetild? niet zover mij bekend althans.
hij hing er gevaarlijk dicht tegenaan te loeren (en hysterisch te doen vermoedelijk, steve kennende)
De rog heeft in een verdediging zijn stinger omhoog gegooid en hem ongelukkig geraakt.

een steek die anders terecht komt is 'slechts' giftig en tenzij je allergisch bent inderdaad niet dodelijk.

Steve Irwin was een accident to happen. Dat weet iedereen. Nu was het een ongelukkige steek, beetje een kater, we hadden op zijn minst een beet van een slang of een verkeerde krokodil verwacht met zijn allen. Echter, hoe ver hij ook ging met dieren, dit specifieke dier heeft hij opgetild (daarom ook zo onnozel, van alle keren dat hij veel verder ging kwam hij er mee weg, en dit was een relatief onschuldige situatie en die werd hem fataal)..

semi Irwin fan.. Respect voor zijn kennis en kunde, maar had afschuw van de wijze waarop hij om het beeld te verkrijgen met zijn leven omging.. Hij bleef altijd kind wat dat betreft en vergat daarin zijn verantwoording naar vrouw en kinderen en de verantwoording die je als 'pressentator' hebt in aanzetten tot omgang met dieren door niet zulk bijster intelligent klapvee dat voor de beeldbuis zit
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 06-01-15 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:25

loveruby schreef:
Wat denken jullie wat er met een beer gebeurd als die een mens vermoord?

Als ze die neerschieten vind ik dat net zo fout.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 10:47

Zoontje.van Steve Irwin is net zo erg aam het worden...
Verschrikkelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:32

elenaMM77 schreef:
Danique schreef:

hij heeft het dier nooit opgetild? niet zover mij bekend althans.
hij hing er gevaarlijk dicht tegenaan te loeren (en hysterisch te doen vermoedelijk, steve kennende)
De rog heeft in een verdediging zijn stinger omhoog gegooid en hem ongelukkig geraakt.

een steek die anders terecht komt is 'slechts' giftig en tenzij je allergisch bent inderdaad niet dodelijk.

Steve Irwin was een accident to happen. Dat weet iedereen. Nu was het een ongelukkige steek, beetje een kater, we hadden op zijn minst een beet van een slang of een verkeerde krokodil verwacht met zijn allen. Echter, hoe ver hij ook ging met dieren, dit specifieke dier heeft hij opgetild (daarom ook zo onnozel, van alle keren dat hij veel verder ging kwam hij er mee weg, en dit was een relatief onschuldige situatie en die werd hem fataal)..

semi Irwin fan.. Respect voor zijn kennis en kunde, maar had afschuw van de wijze waarop hij om het beeld te verkrijgen met zijn leven omging.. Hij bleef altijd kind wat dat betreft en vergat daarin zijn verantwoording naar vrouw en kinderen en de verantwoording die je als 'pressentator' hebt in aanzetten tot omgang met dieren door niet zulk bijster intelligent klapvee dat voor de beeldbuis zit

Zoals ik hierboven postte:
Dat mag ook, excuses voor mijn fout, maar dan nog: hij zwom te dichtbij. Laat het dier met rust. Als hij al zo dichtbij zwom dat hij gestoken kon worden, dat zegt toch genoeg? Je gaat toch ook niet binnen schop-afstand achter een (vreemd) paard staan? (Uitzonderingen daargelaten).

Voor de rest ben ik het met je eens.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:03

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:53

Adriana schreef:
http://nos.nl/artikel/2013674-australis ... -ooit.html

Het lijkt erop dat haaien daar een plaag worden. 5 meter lang vindt ik toch wel heftig...
Vooral dat ze Dolfijnen aanvallen dat is nieuw voor mij, vallen ze nu alles aan?

Er zijn maar 5 haaien die echt gevaarlijk zijn omdat ze best agressief kunnen zijn. De Witte haai, de hamerhaai, de tijgerhaai, de stierhaai en nog een. De stierhaai kan ook nog eens in zoetwater overleven. En helaas komen al deze haaien voor in de Australische wateren en zijn ze allemaal behoorlijk aan de maat. Op de Facebook van Deano lees ik ook wel eens wat over dat het strand gesloten is Ivm. Haaien. Dat is de laatste tijd ook veel meer geworden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:28

Adriana schreef:
http://nos.nl/artikel/2013674-australis ... -ooit.html

Het lijkt erop dat haaien daar een plaag worden. 5 meter lang vindt ik toch wel heftig...
Vooral dat ze Dolfijnen aanvallen dat is nieuw voor mij, vallen ze nu alles aan?

Wellicht is er voedsel schaarste? Voor mensen een eenvoudige oplossing: uit het water blijven.