Vlucht Air Asia vermist richting Singapore

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:02

:') Sommige mensen hebben hun boktnaam en plaatje niet nodig..al noemen ze zichzelf fikkie kun je ze nog overal herkennen.. :+

Ik hoop echt dat ze het vliegtuig vinden..het is voor mijn gevoel vreemd dat ze verdwijnen, terwijl Amerika kan zien dat een raket vlucht MH17 in de Oekraine raakte. Maar ik heb er dan ook de ballen verstand van, dus ik wacht rustig af. :)

MyHorseGirl

Re: Vlucht Air Asia vermist richting Singapore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:04

Dit is gewoon weer een MH370 geval ben ik bang. Ik riep ook al: tweede Bermudadriehoek daar!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:10

JoopC schreef:
Misschien omdat het hier gaat over de bewuste vlucht die uit het oog verloren is, niet over wat een piloot verdient, wat hij of zij behoort te krijgen of wat er momenteel verkeerd is in vliegland...

Wat is de reden dat je het ene denkt los te kunnen koppelen van het ander?

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:15

Deze discussie gaat nergens over! Focus je gewoon op het vermiste vliegtuig waar dit topic over gaat, en ga ruzie maken via pb..

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:16

Het lijkt ook mij beter als deze discussie via pb wordt voortgezet.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:18

Cassidy schreef:
JoopC schreef:
Misschien omdat het hier gaat over de bewuste vlucht die uit het oog verloren is, niet over wat een piloot verdient, wat hij of zij behoort te krijgen of wat er momenteel verkeerd is in vliegland...

edit: laat ook maar, is het niet waard.

Kom op zeg..ga ergens ander vervelend doen zodat we hier weer gewoon verder kunnen met het topic.. ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:22

Gewoon niet meer op reageren.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:23

Goed on topic....

Jeetje uren verstrijken snel....hoop toch echt dat ze wat gaan vinden en dat het niet afloopt als de mh370

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:23

elenaMM77 schreef:
liefhelietje schreef:
Sorry, maar die laatste zin getuigd ervan dat je er toch niet zoveel van begrepen hebt. Passagiers of vracht maakt in deze namelijk geen fluit uit.

(

burgervliegverkeer piloten mogen inderdaad vracht vervoeren.
echter als vrachtvlieger mag jij niet zonder meer burgerluchtvaarttoestellen vliegen en passagiers vervoeren.. voor zover ik dat weet althans, vandaar dat je de papieren ook moet blijven onderhouden.. anders zou een baan als vrachtvlieger immers voldoende zijn om over 10 jaar gewoon weer met een jumbo vol passagiers op te stijgen bij wijze van spreken? Maar als jij aangeeft dat dat wel kan, dan zal dat vast zo zijn.

Voor de rest kan men alleen maar hopen dat het toestel zo spoedig mogelijk gevonden wordt.
Ik vind het alleen jammer dat er begonnen is uberhaupt over het 'kopen' van posities, want daarmee wordt eigenlijk dat als optie gesuggereerd (onkunde van de piloten, doordat ze hun positie gekocht hebben) wordt terwijl men nog niet eens het toestel gevonden heeft.

Ben heel benieuwd waar je dit vandaan hebt. Er klopt namelijk echt helemaal niks van je verhaal (behalve dat het duur is je brevet up to date te houden).. Maar vertel: wat is het verschil tussen een vracht 777 en een passagiers-777, behalve dat de vrachtversie vaak nog veel zwaarder is :D

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:24

dito schreef:
Goed on topic....

Jeetje uren verstrijken snel....hoop toch echt dat ze wat gaan vinden en dat het niet afloopt als de mh370

Met een vermissing is elk uur kostbaar..

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:29

Ik begreep bij het vliegtuig in Engeland dat 1 vande vier landingsgestellen onder de romp het niet deed. Dat vliegtuig is ontworpen om te kunnen landen met 2. Dus wel ongewoon, vandaar melding piloot, maar blijkbaar wel veilig te doen.

Ik hoop ook dat ze dit vliegtuig snel vinden. Wat een onzekerheid voor familie en vrienden. :(

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:30

Ik vind het zo erg. Weer een vliegtuig ramp... bah bah bah!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:32

Maar... Hoe groot is de overlevingskans op dit moment nog? Eigenlijk nauwelijks, toch? Of ze moeten ergens in de bush bush zitten, maar dan waren ze denk ik al lang gezien.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:34

JoopC schreef:
Maar... Hoe groot is de overlevingskans op dit moment nog? Eigenlijk nauwelijks, toch? Of ze moeten ergens in de bush bush zitten, maar dan waren ze denk ik al lang gezien.

Ik denk niet.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:46

JoopC schreef:

Ik ben bang dat er geen overlevingskans meer is.. De kans dat ze ergens op een eilandje zitten lijkt me zo onwaarschijnlijk klein :)

@cassidy, noem me maar dom hoor..
Maar ook KLM, Amarican airlines, martin air etc hebben piloten die ooit een eerste vlucht hebben gemaakt. En over dat de desbetreffende piloot minder ervaring heeft (zo las ik het..) omdat het een prijsvechtermaatschappij is.. Deze piloot had veel ervaring gezien de vlieguren etc. en ook hij heeft een hele opleiding moeten doen die zeer selectief is.
En mijn mening over het lintje.. Ik mag toch hopen dat piloten weten wat ze in een noodsituatie kunnen doen. Maar het is niet voor niets een noodsituatie! Sommige dingen kun je gewoon niet voorspellen :)
Meer tijd heb ik niet voor je over nu :P mocht je hierop willen reageren, dan het liefst via PB. Omdat het anders echt teveel off-topic is :)

Het komt er op neer, je kunt wel wijzen naar de piloot. Maar zolang de zwarte doos niet gevonden is, weten we niets.. helaas..

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:06

Cassidy schreef:
JoopC schreef:

Omdat je het nu over 2 totaal verschillende Zaken hebt? Dit topic gaat over een vliegtuig die vermist is, waarschijnlijk bijna 200 doden met heel veel nabestaande. Denk niet dat het dan nuttig is om over de opleiding/schuld/medialle van een piloot te gaan discussieren, is immers nu even veel minder belangrijk! Voor jou misschien niet, maar voor de families van de inzittende zeker weten wel!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:44

Liefde! *\o/*

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:52

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:55

Michelleex schreef:
Voor geintresseerde offtopic:

De landing van de boeing in Engeland!

http://www.dumpert.nl/mediabase/6632536 ... onden.html

En ik vind mezelf al fantastisch als ik tussen twee paaltjes doorkom met mijn tweespan...
Wauw, dit ziet er bijna uit alsof het "normaal" gegaan is, maar als je je hele rechter onderstel mist...

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:16

Lijkt inderdaad een vrij normale landing ja !
Je ziet alleen aan de achterkant iets wat het vliegtuig volgens mij afremt.

Erg knap gedaan.. ! (Maar medaille, nee iemand die gewoon GOED zijn werk doet!) +:)+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:50

liefhelietje schreef:
Ben heel benieuwd waar je dit vandaan hebt. Er klopt namelijk echt helemaal niks van je verhaal (behalve dat het duur is je brevet up to date te houden).. Maar vertel: wat is het verschil tussen een vracht 777 en een passagiers-777, behalve dat de vrachtversie vaak nog veel zwaarder is :D

in verband met off topic antwoord ik je even via pm, maar ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 08:46

Las net op hbvl.be dat er een rrokpluim gezien zou zijn op een klein eiland in de buurt van waar het vliegtuig verdween. Andere vliegtuigen waten nu onderweg om het te onderzoeken!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 09:31

Op nu.nl staat dat er brokstukken zijn gezien in de zee welke hoogstwaarschijnlijk afkomstig zijn van het vliegtuig. Vrees toch voor ergste

Edit: er zouden zelfs lichamen zijn gevonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 09:37

Douraque schreef:
Op nu.nl staat dat er brokstukken zijn gezien in de zee welke hoogstwaarschijnlijk afkomstig zijn van het vliegtuig. Vrees toch voor ergste

-O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 09:39

Douraque schreef:

Ik weet niet of ik opgelucht moet reageren of juist niet. Mocht het inderdaad van het vliegtuig zijn, dan blijven de nabestaanden niet in onwetendheid als bij de tot op heden vermiste vlucht. :(:)