Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Maar hoevaak gebeurt dat nog op de werkvloer dat mensen buiten pauzes om naar buiten gaan om te roken? Ik damp dan, maar ik hoef echt niet te proberen om dat buiten mijn pauzes om te doen, en die pauzes heeft iedereen, niet alleen de rokers
Sababber schreef:LadyMadonna schreef:Maar hoevaak gebeurt dat nog op de werkvloer dat mensen buiten pauzes om naar buiten gaan om te roken? Ik damp dan, maar ik hoef echt niet te proberen om dat buiten mijn pauzes om te doen, en die pauzes heeft iedereen, niet alleen de rokers
Of in de horeca.
Dat als je rookt je wel pauze krijgt maar als je niet rookt je niet eens pauze hebt.
LadyMadonna schreef:Maar nogmaals, hoeveel gebeurt dat nog? Ik heb toch bij aardig wat bedrijven in diverse branches gewerkt, en maak dat de laatst jaren toch echt niet meer mee
lady62 schreef:Heet dat niet discriminatie?
Shadow0 schreef:Het lijkt mij bij uitstek wel discriminatie om mensen niet aan te nemen op hun vrijetijdsbesteding. Dat je ze eruit zet op het moment dat ze roken waar het niet is toegestaan - prima. Maar ik vind het echt niet kunnen om mensen te weigeren omdat ze misschien wel eens dit of dat zouden kunnen doen.
MayDayParade schreef:Het is in het verleden al vaker gebeurd dat er gewoon afspraken over gemaakt zijn(op of om het terrein niet roken, onder werktijden niet roken) en deze stagiaires zijn hun afspreken niet nagekomen. Dan is het al snel verpest voor de rest.
Shadow0 schreef:MayDayParade schreef:Het is in het verleden al vaker gebeurd dat er gewoon afspraken over gemaakt zijn(op of om het terrein niet roken, onder werktijden niet roken) en deze stagiaires zijn hun afspreken niet nagekomen. Dan is het al snel verpest voor de rest.
Ik neem aan dat dat wel vaker gebeurt - heeft niet veel met roken te maken en vooral heel veel met mensen.
MayDayParade schreef:Ik zeg ook niet dat het aan de rokers lag. Maar die mensen hebben het dus voor de rest verpest door stiekem toch in stal te gaan staan roken.
Shadow0 schreef:MayDayParade schreef:Ik zeg ook niet dat het aan de rokers lag. Maar die mensen hebben het dus voor de rest verpest door stiekem toch in stal te gaan staan roken.
Nee, jullie verbinden veel te algemene conclusies aan dat soort dingen over mensen die daar niets mee te maken hebben. Dat is echt discriminatie. Zoals gezegd, mensen die dat soort dingen doen mag je gerust wegsturen, maar dat zegt niets over mensen die niks fout hebben gedaan.