Roken moet verboden worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roken zou verboden moeten worden

ja
209 (41%)
nee
254 (49%)
maakt mij niet uit
46 (9%)

Totaal aantal stemmen: 509

denice

Re: Roken moet verboden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:28

Precies. Ik vind dat we in deze wereld toch al te veel opgelegd krijgen wat wel en niet moet.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:38

Roken hoeft niet verboden te worden, volgens mij leven we in een vrij land. Althans, dat denken we graag. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:50

Wat denk je wat voor ongezonde lucht de koeien uitblazen? dat broeikas effect schijnt het grootst door de koeien te komen.Had ik echt nooit verwacht!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:50

Maar hoevaak gebeurt dat nog op de werkvloer dat mensen buiten pauzes om naar buiten gaan om te roken? Ik damp dan, maar ik hoef echt niet te proberen om dat buiten mijn pauzes om te doen, en die pauzes heeft iedereen, niet alleen de rokers

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:55

Roken verbieden gaat wel erg ver. Echter zou ik er geen probleem mee hebben als het verboden wordt in het openbaar.. Zo vies om achter iemand te lopen die aan het roken is :r Vind het ook erg jammer op terrasjes o.i.d.

Vind het ook erg jammer dat rokers veel meer pauze nemen dan niet-rokers op het werk. In principe werk ik ongeveer 2 uren meer per dag dan mijn collega's die wel roken :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:57

Mensen die niet roken zouden ook microbreaks moeten nemen :) Veel gezonder :j Ik liep nog wel eens met de rokers mee naar buiten - beetje buitenlucht en even je benen strekken was namelijk helemaal niet verkeerd voor de concentratie.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:57

LadyMadonna schreef:
Maar hoevaak gebeurt dat nog op de werkvloer dat mensen buiten pauzes om naar buiten gaan om te roken? Ik damp dan, maar ik hoef echt niet te proberen om dat buiten mijn pauzes om te doen, en die pauzes heeft iedereen, niet alleen de rokers

Of in de horeca.
Dat als je rookt je wel pauze krijgt maar als je niet rookt je niet eens pauze hebt. -O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:58

Ik rook zelf niet maar vind een verbod op het roken wel erg ver gaan!
ben wel blij er niet meer in openbare ruimtes gerookt word. Had onlangs een feestje waar wel gerookt werd. Was even vergeten hoe je haar en kleren stinken als je daarvan thuis komt! :oo

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:59

Je kunt toch gewoon je mond opentrekken als je het niet eens bent met die pauzes?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:07

denice schreef:
Je kunt toch gewoon je mond opentrekken als je het niet eens bent met die pauzes?

als je leidinggevende en de grote baas ook roken haalt dat niet veel uit :') Weet ik uit ervaring.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:08

Ach, verbieden gaat toch niet lukken. Wel zou ik het niet erg vinden als het op meer plekken verboden zou worden. Erg naar als je op een druk terras zit en er word gerookt, of als je bij het naar binnengaan van een school door een groep rokers moet.

Bij een bedrijf waar ik stage heb gelopen was het heel simpel. Bij de sollicitatie werd gevraagd of je rookt of niet, en als je rookt wordt je gewoon direct afgewezen.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:11

Bij een bedrijf waar ik stage heb gelopen was het heel simpel. Bij de sollicitatie werd gevraagd of je rookt of niet, en als je rookt wordt je gewoon direct afgewezen.[/quote]

Heet dat niet discriminatie?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:16

De rokers mogen niet meer binnen roken in een cafe of restaurant omdat de niet rokers er last van hadden en graag in een rookvrije gelegenheid wilden zitten dus gaan ze op het terras roken en nu is dat ook niet goed.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:21

Wat een onzin
Rook zelf niet (al 10 jaar niet meer) maar als je dit verbied moet je ook slecht eten, drank en alles wat leuk is om soms te doen.
Mensen... Veel mag en kan, maar met mate!! Geniet van het leven, maar houd het in balans.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:35

Sababber schreef:
LadyMadonna schreef:

Of in de horeca.
Dat als je rookt je wel pauze krijgt maar als je niet rookt je niet eens pauze hebt. -O-

Maar nogmaals, hoeveel gebeurt dat nog? Ik heb toch bij aardig wat bedrijven in diverse branches gewerkt, en maak dat de laatst jaren toch echt niet meer mee :n

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:39

LadyMadonna schreef:
Maar nogmaals, hoeveel gebeurt dat nog? Ik heb toch bij aardig wat bedrijven in diverse branches gewerkt, en maak dat de laatst jaren toch echt niet meer mee :n

Bij redelijk wat bedrijven is dit nog steeds gaande. Ik heb dit bij 3 bedrijven meegemaakt in de afgelopen 3 jaar. Niet alleen in de horeca, ook in de detailhandel. Blijft een rare gang van zaken dat als je rookt je ineens meer recht hebt op pauze. Of wat dacht je van roken zonder uit te klokken?... Lekker in de baas zijn tijd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:43

Ik ben blij dat het roken in restaurants en cafés verboden is maar het gewoon verbieden in de buitenlucht gaat wel heel erg ver.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:48

lady62 schreef:
Heet dat niet discriminatie?

Ik vind van niet.

Het is gewoon bijzonder onhandig op een paardenbedrijf, en al helemaal als je er ook intern moet. Op het gehele terrein is roken verboden (ook voor de mensen die het vakantiehuisje huren) dus dan zou een stagiair al aan de weg moeten gaan staan om te roken. Daarnaast willen ze gewoon niet dat mensen te pas en te onpas een rookpauze nemen, wat al snel gebeurt als er geen vaste werkzaamheden zijn afgesproken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:52

Het lijkt mij bij uitstek wel discriminatie om mensen niet aan te nemen op hun vrijetijdsbesteding. Dat je ze eruit zet op het moment dat ze roken waar het niet is toegestaan - prima. Maar ik vind het echt niet kunnen om mensen te weigeren omdat ze misschien wel eens dit of dat zouden kunnen doen.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:01

Shadow0 schreef:
Het lijkt mij bij uitstek wel discriminatie om mensen niet aan te nemen op hun vrijetijdsbesteding. Dat je ze eruit zet op het moment dat ze roken waar het niet is toegestaan - prima. Maar ik vind het echt niet kunnen om mensen te weigeren omdat ze misschien wel eens dit of dat zouden kunnen doen.

Het is in het verleden al vaker gebeurd dat er gewoon afspraken over gemaakt zijn(op of om het terrein niet roken, onder werktijden niet roken) en deze stagiaires zijn hun afspreken niet nagekomen. Dan is het al snel verpest voor de rest.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:07

MayDayParade schreef:
Het is in het verleden al vaker gebeurd dat er gewoon afspraken over gemaakt zijn(op of om het terrein niet roken, onder werktijden niet roken) en deze stagiaires zijn hun afspreken niet nagekomen. Dan is het al snel verpest voor de rest.

Ik neem aan dat dat wel vaker gebeurt - heeft niet veel met roken te maken en vooral heel veel met mensen.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:09

Shadow0 schreef:
MayDayParade schreef:

Ik neem aan dat dat wel vaker gebeurt - heeft niet veel met roken te maken en vooral heel veel met mensen.

Ik zeg ook niet dat het aan de rokers lag. Maar die mensen hebben het dus voor de rest verpest door stiekem toch in stal te gaan staan roken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:23

MayDayParade schreef:
Ik zeg ook niet dat het aan de rokers lag. Maar die mensen hebben het dus voor de rest verpest door stiekem toch in stal te gaan staan roken.

Nee, jullie verbinden veel te algemene conclusies aan dat soort dingen over mensen die daar niets mee te maken hebben. Dat is echt discriminatie. Zoals gezegd, mensen die dat soort dingen doen mag je gerust wegsturen, maar dat zegt niets over mensen die niks fout hebben gedaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:24

Dit mag wettelijk gezien niet eens.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:30

Shadow0 schreef:
MayDayParade schreef:

Nee, jullie verbinden veel te algemene conclusies aan dat soort dingen over mensen die daar niets mee te maken hebben. Dat is echt discriminatie. Zoals gezegd, mensen die dat soort dingen doen mag je gerust wegsturen, maar dat zegt niets over mensen die niks fout hebben gedaan.

Zo zwart wit is het nou ook weer niet allemaal. Als iemand echt potentie heeft en hij of zij rookt worden de regels gewoon afgesproken en streng nageleefd. Maar het is nou eenmaal een bedrijf met voor elke stageperiode veel studenten die solliciteren, en dan wordt iemand die niet rookt verkozen boven iemand met dezelfde kwaliteiten die wel rookt. Het is echt niet zo dat iemand die goed kan rijden met een mooi cv maar rookt niet gekozen word, en dat een persoon die niet echt geschikt is wel mag komen.

Misschien had ik het niet echt goed beschreven, het is niet perse zo dat mensen die roken direct geen kans meer maken, maar wel dat het meespeelt in de keuze.