Molukkers willen Nederlands gezin weg

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:35

geerke schreef:
Marjoow schreef:
Wacht. In een Nederlandse wijk willen Nederanders komen wonen. Maar de Molukkers zijn het hier niet mee eens??

Ik zou zeggen: Ga lekker verhuizen naar een of ander land waar geen Nederlanders wonen :D
Hebben jullie ook geen last van ons.

Moesten we dat andersom eens doen zeg... Hallelujah. Dan heb je de poppen aan het dansen zeg!



Ik ga het weer proberen...

neeee...het is een molukse wijk.De gemeente heeft toegezegt,heel veel jaren geleden al dat er alleen molukkers mochten/konden wonen.Daar zijn dus afspraken over gemaakt.
Dus wie is er nu fout als ze die afspraken niet meer nakomen?
Toch niet de Molukkers zou ik denken.


De fout is dat er überhaupt een Molukse wijk gecreerd word! Is toch te zot voor woorden? Sorry hoor maar je leeft hier in NEDERLAND! Als je niet met Nederlanders kunt samenleven, wat doe je hier dan in godsnaam?

Want, een Nederlandse wijk maken waar enkel blanken mogen wonen word gezien als racisme!

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:35

Marjoow, please. Echt. Het hele topic staat BOMVOL met de uitleg waarom dit zo gedaan is. Misschien even de moeite nemen om het te lezen?

Gruis

Berichten: 1315
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:37

Marjoow schreef:
De fout is dat er überhaupt een Molukse wijk gecreerd word! Is toch te zot voor woorden? Sorry hoor maar je leeft hier in NEDERLAND! Als je niet met Nederlanders kunt samenleven, wat doe je hier dan in godsnaam?

Want, een Nederlandse wijk maken waar enkel blanken mogen wonen word gezien als racisme!


De fout is niet dat een Molukse wijk gecreëerd wordt, de fout is dat wij deze mensen hier naartoe gehaald hebben met beloftes op een onafhankelijke staat en wij ons daar gewoon niet aan gehouden hebben! Dat is de fout! De Molukse wijk is gewoon een soort zoethoudertje wat ze nog gekregen hebben omdat wij onze beloftes niet zijn nagekomen. Ongelooflijk gewoon. En dat dan nog te zot voor woorden noemen ook.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:38

Dat ben ik met je eens...maar daar kunnen die molukkers toch niets aan doen???
Dan moet je bij de achterlijke beslissingen van de regering zijn,en die begonnen al in de jaren '60,met het idee van gezinshereniging.Daar plukken we nog dagelijks de vruchten van.
Je moet het beleid de schuld geven....niet de mensen die er gebruik of misbruik van maken.

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:41

Tuurlijk, is het onze schuld weer dat zij zich niet kunnen gedragen :')

En nee ik ga geen heel topic doorlezen :')

Waarom moet er perse een Molukse wijk komen of blijven? Wat is daar de reden van? Sowieso, om wat voor reden dan ook: je kan toch gewoon meedoen in de samenleving en gewoon IEDEREEN accepteren?
Wat maakt de huidskleur of herkomst van je buren nou uit? Een stap richting een betere samenleving als je het mij vraagt.

Helaas zijn het enkel de blanken die kunnen discrimineren.

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:43

Marjoow dat staat hier allemaal haarfijn uitgelegd waarom die wijk er is. Daarbij zijn Molukkers gewoon Nederlanders, met een Nederlandse nationaliteit

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:44

Beetje jammer dat je niet bereid bent het even door te lezen, maar wel vindt dat je een zo ongezouten mening erin moet gooien. Maar goed, suit yourself.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:44

waarom er een molukse wijk moet komen?Omdat die er al vanaf 1950 is....En ik vraag mij af of het wel werkt,verschillende culturen mengen.Ik heb daar sterk mijn twijfels over.

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:49

Ik vind het gewoon idioot dat dit anno 2014 nog kan. Prima als er een hoop oud zeer zit, maar dan nog vind ik niet dat zij een voorkeursbehandeling verdienen. Wat gaan we dan krijgen? Turkse wijken? Marokkaanse wijken? Gaan we zometeen heel Nederland onderverdelen ofzo? Lijkt mij niet echt de bedoeling.

Ik vind dat mensen gewoon samen moeten leven, ongeacht religie, huidskleur of wat dan ook. Misschien dat dit 50 jaar geleden de standaard was, maar 50 jaar geleden waren er nog veel meer dingen normaal die we nu echt idioot vinden en hebben afgeschaft. Dit is ook zoiets. Laat die mensen meedoen in de samenleving ipv ze te isoleren van de rest in hun eigen wijk.

sarahJB
Berichten: 31
Geregistreerd: 12-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:50

Ik schrik van de reacties die hier worden gegeven. Ik heb een vader die als enige in Nederland is geboren, zijn ouders broers en zus zijn geboren in Indonesië, mijn moeder is Nederlands. Dit maakt mij tot de 3e generaties.

Wanneer ik de reacties zo lees vraag ik mij af in hoeverre mensen inderdaad de geschiedenis kennen en wanneer is iemand aangepast. Er wordt wel gesproken van een 'wijk' maar meestal zijn dit een paar straten binnen een wijk zoals wij deze kennen in een stad.

Ikzelf doe ook veel aan behoud van de Indonesische traditie, maar daarbij ook aan de Nederlandse. Zo vier ik carnaval en spreek zowel ik als mijn ooms en tante die daar geboren zijn gewoon het Limburgs dialect en hebben alle kleinkinderen een HBO opleiding gevolgd. Ik zou dan wel moeten oprotten naar mijn eigen land (wat gewoon Nederland is overigens) omdat ik het prima vind dat deze wijken er zijn.
Mijn oma die met de boot van Indonesië naar Nederland is gekomen moet overigens gewoon een visum aanvragen als zij daar naar toe zou willen gaan. Mijn opa zag ik de KNIL en had geen andere keuze dan naar Nederland te komen.

En met betrekking tot de opmerking van onpaard....ja daar zal ik maar over zwijgen...

En baas zijn in eigen land...dat zijn we na al de kabinetten die we hebben gehad allang niet meer.

Ik ben het absoluut niet eens met de manier waarop bepaalde ongenoegen worden geuit door bijvoorbeeld huizen te gaan bekladden, maar de manier waarop hier wordt gereageerd is ook niet netjes.

Mijn kapmessen zijn overigens ook geslepen...al is dit meer voor sportdoeleinde :+

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:54

inderdaad...laten we ook even niet de doodsbedreigingen van de molukkers vergeten.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:55

Marjoow schreef:
Ik vind het gewoon idioot dat dit anno 2014 nog kan. Prima als er een hoop oud zeer zit, maar dan nog vind ik niet dat zij een voorkeursbehandeling verdienen. Wat gaan we dan krijgen? Turkse wijken? Marokkaanse wijken? Gaan we zometeen heel Nederland onderverdelen ofzo? Lijkt mij niet echt de bedoeling.

Ik vind dat mensen gewoon samen moeten leven, ongeacht religie, huidskleur of wat dan ook. Misschien dat dit 50 jaar geleden de standaard was, maar 50 jaar geleden waren er nog veel meer dingen normaal die we nu echt idioot vinden en hebben afgeschaft. Dit is ook zoiets. Laat die mensen meedoen in de samenleving ipv ze te isoleren van de rest in hun eigen wijk.



turkse en marokkaanse wijken zijn er al hoor...nieuwe nederlanderse huurders willen daar niet wonen,en de oude nederlandse bewoners zijn inmiddels overleden...maar hebben daar niet meer met plezier gewoond de laatste jaren.

Gruis

Berichten: 1315
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:56

Marjoow schreef:
Ik vind het gewoon idioot dat dit anno 2014 nog kan. Prima als er een hoop oud zeer zit, maar dan nog vind ik niet dat zij een voorkeursbehandeling verdienen. Wat gaan we dan krijgen? Turkse wijken? Marokkaanse wijken? Gaan we zometeen heel Nederland onderverdelen ofzo? Lijkt mij niet echt de bedoeling.

Ik vind dat mensen gewoon samen moeten leven, ongeacht religie, huidskleur of wat dan ook. Misschien dat dit 50 jaar geleden de standaard was, maar 50 jaar geleden waren er nog veel meer dingen normaal die we nu echt idioot vinden en hebben afgeschaft. Dit is ook zoiets. Laat die mensen meedoen in de samenleving ipv ze te isoleren van de rest in hun eigen wijk.


Voorkeursbehandeling? Zij hebben er niet om gevraagd om hier te komen wonen hoor :+ . Ik ben benieuwd wat jij verwachtte als reactie als je mensen er zo ongelooflijk bij naait.
Tjsa.. Doodsbedreigingen zijn niet bepaald netjes maar een kat in het nauw maakt rare sprongen denk ik maar zo.

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:58

geerke schreef:
Marjoow schreef:
Ik vind het gewoon idioot dat dit anno 2014 nog kan. Prima als er een hoop oud zeer zit, maar dan nog vind ik niet dat zij een voorkeursbehandeling verdienen. Wat gaan we dan krijgen? Turkse wijken? Marokkaanse wijken? Gaan we zometeen heel Nederland onderverdelen ofzo? Lijkt mij niet echt de bedoeling.

Ik vind dat mensen gewoon samen moeten leven, ongeacht religie, huidskleur of wat dan ook. Misschien dat dit 50 jaar geleden de standaard was, maar 50 jaar geleden waren er nog veel meer dingen normaal die we nu echt idioot vinden en hebben afgeschaft. Dit is ook zoiets. Laat die mensen meedoen in de samenleving ipv ze te isoleren van de rest in hun eigen wijk.


turkse en marokkaanse wijken zijn er al hoor...nieuwe nederlanderse huurders willen daar niet wonen,en de oude nederlandse bewoners zijn inmiddels overleden...maar hebben daar niet meer met plezier gewoond de laatste jaren.


Ik vind het echt schrikbarend dat dit Anno 2014 nog kán. Wij worden uitgemaakt voor racisten maar andersom word je gewoon (in het geval van deze Turken en Marokkanen) de wijk uit gepest. Dat is toch raar?

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:59

Gruis schreef:
Marjoow schreef:
Ik vind het gewoon idioot dat dit anno 2014 nog kan. Prima als er een hoop oud zeer zit, maar dan nog vind ik niet dat zij een voorkeursbehandeling verdienen. Wat gaan we dan krijgen? Turkse wijken? Marokkaanse wijken? Gaan we zometeen heel Nederland onderverdelen ofzo? Lijkt mij niet echt de bedoeling.

Ik vind dat mensen gewoon samen moeten leven, ongeacht religie, huidskleur of wat dan ook. Misschien dat dit 50 jaar geleden de standaard was, maar 50 jaar geleden waren er nog veel meer dingen normaal die we nu echt idioot vinden en hebben afgeschaft. Dit is ook zoiets. Laat die mensen meedoen in de samenleving ipv ze te isoleren van de rest in hun eigen wijk.


Voorkeursbehandeling? Zij hebben er niet om gevraagd om hier te komen wonen hoor :+ . Ik ben benieuwd wat jij verwachtte als reactie als je mensen er zo ongelooflijk bij naait.
Tjsa.. Doodsbedreigingen zijn niet bepaald netjes maar een kat in het nauw maakt rare sprongen denk ik maar zo.


Nou, geef ze dan een vliegticket terug. Maar dat willen ze vast ook niet want hier in Nederland is het veel te goed voor ze. Want het is zó erg om hier te wonen :=

50 jaar geleden, jongens waar hebben we het over?? Er is zó veel veranderd in 50 jaar tijd, dan moet dit toch ook mogelijk zijn :=

Gruis

Berichten: 1315
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:00

Geef ze een vliegticket terug?? Ben je nou echt serieus of maak je een grapje :') ?

Anoniem

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:04

Kunnen ze rondje boven Nederland vliegen. Want dit is hun land :+

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:04

Gruis schreef:
Geef ze een vliegticket terug?? Ben je nou echt serieus of maak je een grapje :') ?

Ja kom op, iedereen zegt wel dat ze er niet voor hebben gekozen om hier te wonen, maar wees eerlijk. Ze hebben het hier hartstikke goed en beter dan ze in hun vaderland zullen krijgen.

Waarom moet er overal toch weer terug gegaan worden naar de geschiedenis? Kijk toch eens vooruit, ga toch mee met veranderingen in plaats van in het negatieve te blijven hangen. Nogmaals, in 50 jaar is er een hoop veranderd hoor

Anoniem

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:07

Marjoow. Ga je nu eerst eens goed verdiepen in hun geschiedenis. Ipv allerlei domme dingen te roepen.

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:08

Ze hebben geen 'terug'. Ze worden daar uitgespuugd door de bewoners en misschien wel vermoord, omdat ze voor Nederland toentertijd gevochten hadden omdat Nederland ze een belofte had gemaakt die ze niet zijn nagekomen ;) hoe wil je Nederlanders naar een land gaan sturen waar ze al jaren niet kunnen wonen?

Gruis

Berichten: 1315
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:08

Ja, ze hadden het een stuk beter kunnen krijgen in hun vaderland als Nederland zich eens aan zijn beloftes had gehouden :Y) . Geloof mij, ze hebben niks liever gewild dan dat wij onze belofte inlossen en zij weer gewoon 'terug' konden naar de Molukken. 'Terug' tussen aanhalingstekens omdat veel Molukkers hier nu gewoon geboren zijn, maar alsnog vechten ze voor de inlossing van deze belofte.
Verplaats je eens in een ander :) .

Edit; En dit ook nog allemaal voor ons eigen gewin, zodat wij lekker door konden gaan met het behouden van Indonesië als kolonie.

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:24

Imo is het niet meer dan een zinloze vete, wanneer iemand vecht voor beloftes die aan iemand anders zijn gedaan, door iemand anders...

Zoolgangster

Berichten: 9776
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:39

Wat veel mensen niet beseffen is dat Molukkers voor Nederland gevochten hebben, en dat deden ze uit volle overtuiging... en daardoor konden ze gewoonweg niet meer daar blijven toen Indonesië onafhankelijk werd. en vechten voor de onafhankelijkheid van de Molukken werd ze ook onmogelijk gemaakt.
Met het idee dat ze "ooit terug zouden keren" kwamen ze in voormalige kampen terecht en van tijdelijk werd het dus blijvend.
De mensen die het over keer terug naar je eigen land hebben weten niet wat ze zeggen.
Het is voor blanke Nederlanders die in Indonesië zijn achtergebleven na de onafhankelijkheid al een hel om daar nu te moeten leven. Niets mogen die Nederlanders, ook nu nog niet. Ze zijn oud en leven in grote armoede, monddood, mochten nooit werk van betekenis doen als voormalige bezetters... en dan zeker voormalig KNIL soldaten naar Indonesië terugsturen? 8)7

En nee, een huis bekladden is niet netjes.

Gruis

Berichten: 1315
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:44

Daarbij móchten ze hier niet eens integreren omdat ze inderdaad terug zouden gaan naar de Molukken, ze zijn expres helemaal apart gehouden, mochten niet werken, moesten zo min mogelijk te maken hebben met de Nederlanders. Waren ze inderdaad teruggegaan, was dit niet zo gek geweest. Maar de situatie veranderde. En verwachten dat ze dan plotsklaps zonder moeite en weerstand wél gaan integreren omdat ons dat beter uitkomt, en verwachten dat ze daarbij zonder opstand de niet ingeloste belofte accepteren is wel heel erg optimistisch :+ .
Natuurlijk maakt dat doodsbedreigingen en een huis bekladden niet goed, maar het maakt het wel een beetje begrijpelijker.

Sunnda

Berichten: 7845
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:47

ik lees het hele topic voor het geval daar weer van die drogredenen op komen...

Maar jakkes zeg, wat een vreemde gedachtes op bokt..je mag geen kwaad doen, maar wel kwaad met kwaad vergelden..interresant, en een beetje primitief als je het mij vraagt.

De schuld is ingelost als de molukkers eeneigen staat krijgen van ons...vind je dit soort idiotigheden gek als men daar blijkbaar nog zo over denkt..aangezien dat toch nooit gaat gebeuren kan men dus tot in lengte van dagen zich beroepen op die fout in de NL'se geschiedenis. Zijn we mooi klaar mee. Niet dat ik het goedkeur wat daar toen gebeurt is, maar je kunt mij ook niet naar Afrika sturen om daar wat te gaan doen omdat mijn verre grootouders daar slaven van gemaakt hebben.

Em omdat alles en iedereen zoooo fout is, mogen wij indirecte doodsbedreigingen uiten...tuurlijk.