Drukke bus; tassen op stoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:49

Cinderella schreef:
Leffroi: toch maar mee oppassen, het verdedigen van eigen goed is toegestaan en mocht jij mijn tas iets te hard neerzetten, komt er een schadeclaim van 800 euro achteraan voor de laptop.

Seriously? Woon je in the usa ofzo... Ik wens je veel succes om daT in NederLand geregeld te krijgen :P misschien kun je ook nog even een claim indienen i.v.m. emotioneel opgelolen schaDe?

On topic... Mensen moeten zich van beiden kanten niet zo aAnstellen... Dus om te beginnen die ene groep moet zn tas netjes op schoot pakken als het druk is... En de andere groep moet maar gewoon even vragen of de tas even weg kan aan de mensen die te lomp zijn om door te hebben dat ze niet de enige op de wereld zijn of in hun eigen wereld leven en hun gsm belangrijker vinden dan hun medemensen...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:50

Dat zal je verbazen, heb gister in de rechtbank een immateriële schadeclaim voorbij zien komen van 200 euro omdat een man een agent uitschold voor kankerpad. :=

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:50

DaraBariton schreef:
Ik vind het asociaal als mensen hun tas naast hen op een stoel laten staan ookal ishet druk en er zijn verder geen plaatsen meer. Tuurlijk, je kan het even niet door hebben dat er mensen binnenkomen en graag willen zitten omdat er verder geeb plaats is...
Maar sommige mensen zien gewoon dat het druk is en laten de tas gewoon staan waardoor de ander helemaal moet vragen om alsjeblieft te mogen zitten. Dure spullen kan je toch ook op schoot houden?
Het is OPENBAAR vervoer ;)

Maar dat is mijn mening zoals ieder een eigen mening heeft (hoop ik)

Ik probeer inderdaad alles op schoot te houden. Echter is mijn schoot niet groot genoeg voor een zware schooltas, laptop, camera en nu ook statief die ik mee moet nemen voor keuzevak. Met mijn bijna 1.80 en ouderwetse bussen die hier rijden kan ik ook niks kwijt onder mijn benen. Ik probeer dus alles op schoot te houden maar als de bus nog niet druk is zet ik graag even iets naast me neer. Maar men moet ook mij de kans geven om het dan weg te halen, in plaats van gelijk de billen op spullen die half op de stoel uit steken te laten ploffen. Dan ben ik namelijk echt heel boos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:54

love_western schreef:
Rowdine schreef:

Een ander heeft toch niks te maken met jouw trauma's en dure spullen? Een ander heeft wel net zo goed als jij recht op, en sterker nog, betaald voor, het Ov en voor een stoel.

Nou dan hoef ik toch geen rekening te houden met iemand die ook betaald heeft voor een plek :+ draaien we het toch gewoon om.

Komop zeg doe niet zo gefrustreerd.

Iemand die heeft betaald heeft ergens recht op. Jij niet, dus met wie en waarmee je rekening houdt maakt me niks uit, maar je dicht jezelf iets toe waar je geen recht op hebt. En dat zie je niet in of wil je niet inzien?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:55

MarlindeRooz schreef:
Dat zal je verbazen, heb gister in de rechtbank een immateriële schadeclaim voorbij zien komen van 200 euro omdat een man een agent uitschold voor kankerpad. :=

Dat is belediging van een ambtenaar in functie...

W_Empress

Zag nog de vraag voorbij komen of mensen zelf blijven staan als anderen hun spullen op de stoel laten staan. Mijn antwoord daarop: Ja, zo iemand ben ik. Ik ga niet vragen of ik mag zitten. Zelfs als mensen hun tas wel op schoot hebben, zal ik er niet snel naast gaan zitten. Ik ga alleen zitten, als ik alleen kan zitten, bij voorkeur op een 1 persoonsstoel. Anders blijf ik wel staan :j

miss_lizje

love_western schreef:
Rowdine schreef:

Een ander heeft toch niks te maken met jouw trauma's en dure spullen? Een ander heeft wel net zo goed als jij recht op, en sterker nog, betaald voor, het Ov en voor een stoel.

Nou dan hoef ik toch geen rekening te houden met iemand die ook betaald heeft voor een plek :+ draaien we het toch gewoon om.

Zal het nog mooier maken. Je betaald niet voor een zitplaats, maar voor het vervoer. Prijs tussen staan en zitten is gelijk.

Edit: er moest een qoute uit, volgens mij klopt het nog. Zo niet excuses.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:56

MarlindeRooz schreef:

Dat is uitschelden van een agent in functie. Dan heb je naast een schadeclaim ook een aantekening op je strafblad. Iets heel anders.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:57

Rowdine schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat is uitschelden van een agent in functie. Dan heb je naast een schadeclaim ook een aantekening op je strafblad. Iets heel anders.

Gelukkig kwamen er ook andere voorbeelden voorbij, waar men ook claims voor kreeg waarvan ik dit deed :wow: .

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:01

Wat is er toch mis met de gemiddde Nederlander? Waarom is communicatie zo moeilijk?

Ik heb ook standaard mijn tas naast me, laptop op schoot en benen bij elkaar anders valt mijn laptop. Als ik door heb dathet drukker word of iemand wil zitten leg ik mijn tas onder mijn laptop ( ppraktische is anders maar het is en blijft OV) maar als ik drum bezig ben kan het me best ontschieten.
Als er in dat geval iemand komt mededelen dat hij wil zitten is mijn reactie toch wel; oh natuurlijk ik had u niet gezien maar met vragen was het ook gelukt hoor :).
Als iemand sorry of pardon zegt haal ik ze ook al weg. Mocht iemand mijn tas aanraken zal ik ze toch vertellen dat dat niet gewaardeerd word; ik snap dat het lastig is om mij aan te spreken maar ik wil toch niet dat een vreemde aan mijn tas inclusief portomonee zit. Begrijp ik dat u wilt zitten? Geen probleem hoor haal ik mijn spullen even opzij :).

Ik snap niet zo goed waarom de gemiddelde Nederlander ( of Bokker) direct denkt dat iemand te beroerd is om zijn spullen weg te halen als ze zelf te beroerd zijn om normaal te communiceren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:07

smurffie schreef:
Wat is er toch mis met de gemiddde Nederlander? Waarom is communicatie zo moeilijk?

Ik heb ook standaard mijn tas naast me, laptop op schoot en benen bij elkaar anders valt mijn laptop. Als ik door heb dathet drukker word of iemand wil zitten leg ik mijn tas onder mijn laptop ( ppraktische is anders maar het is en blijft OV) maar als ik drum bezig ben kan het me best ontschieten.
Als er in dat geval iemand komt mededelen dat hij wil zitten is mijn reactie toch wel; oh natuurlijk ik had u niet gezien maar met vragen was het ook gelukt hoor :).
Als iemand sorry of pardon zegt haal ik ze ook al weg. Mocht iemand mijn tas aanraken zal ik ze toch vertellen dat dat niet gewaardeerd word; ik snap dat het lastig is om mij aan te spreken maar ik wil toch niet dat een vreemde aan mijn tas inclusief portomonee zit. Begrijp ik dat u wilt zitten? Geen probleem hoor haal ik mijn spullen even opzij :).

Ik snap niet zo goed waarom de gemiddelde Nederlander ( of Bokker) direct denkt dat iemand te beroerd is om zijn spullen weg te halen als ze zelf te beroerd zijn om normaal te communiceren...

Volgens mij denkt niemand dat. Het wordt hier echter meerdere keren in het topic gezegd dat ze liever niet willen dat er iemand naast komt zitten en dat maar met respect moet worden gevraagd of die tas alsjeblieft weg kan. Sterker nog, als er iemand naast de stoel staat die wellicht niet durft te vragen of de tas ajb aan de kant kan, dan laten sommigen die tas gewoon staan. Dat is toch te gek voor woorden?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:08

Nou nou rowdine, een beetje rustiger kan ook wel he, iets over op de bal spelen en niet op de man misschien?
daarbij betaal je helemaal niet voor een zitplek maar voor vervoer. Ik krijg namelijk geen geld terug als er geen zitplek voor mij is, en dat zou wel het geval zijn als ik daarvoor betaald heb, want Dan is gekochte dienst niet aan mij geleverd ;) er is niets mis met even vragen of de tas aan de Kant kan, of is dat soms al teveel sociale interactie voor de maatschappij van tegenwoordig?

en op de vraag of ik Dan zou gaan staan, weet ik eerlijk gezegd niet, het is me nog nooit overkomen dat iemand nee zei. Ik denk dat ik zou zeggen 'vind je het erg als ik je tas Dan even voor je weghaal als dat jou teveel moeite is?' met een heel lief glimlachje erbij :D en Dan luid genoeg dat de halve bus t kan horen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:08

miss_lizje schreef:
love_western schreef:

Zal het nog mooier maken. Je betaald niet voor een zitplaats, maar voor het vervoer. Prijs tussen staan en zitten is gelijk.

Edit: er moest een qoute uit, volgens mij klopt het nog. Zo niet excuses.

Ook goed, maar je betaalt uiteindelijk voor 1 plaats in de bus, en niet twee.

MarlindeRooz

Re: Drukke bus; tassen op stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:09

Je betaald in principe niet voor de zitplaats maar om van A naar B te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:09

Rowdine schreef:
love_western schreef:

Iemand die heeft betaald heeft ergens recht op. Jij niet, dus met wie en waarmee je rekening houdt maakt me niks uit, maar je dicht jezelf iets toe waar je geen recht op hebt. En dat zie je niet in of wil je niet inzien?

dus met andere woorden je houdt geen rekening met mensen? Puur omdat jij betaald hebt voor een kaartje. Of wel met mensen die lichamelijk beperkt zijn? Ook lekker krom of niet.

Wat ben ik blij dat ik zelf zo niet ben.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:11

Tsja als je niet wil dat iemand naast je komt zitten, ga je zelf lekker staan :+

Overprikkeld, trauma's ... Heel vervelend voor de persoon maar dat is de consequentie in het openbaar vervoer. Ik ga ook altijd juist zitten bij de mensen waarvan het eruit ziet dat ze het, het minst willen :+ Mijn tas staat in de trein altijd op schoot, hoef ik niet in de gaten te houden of er misschien iemand wil zitten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:12

saddledancer schreef:
Nou nou rowdine, een beetje rustiger kan ook wel he, iets over op de bal spelen en niet op de man misschien?
daarbij betaal je helemaal niet voor een zitplek maar voor vervoer. Ik krijg namelijk geen geld terug als er geen zitplek voor mij is, en dat zou wel het geval zijn als ik daarvoor betaald heb, want Dan is gekochte dienst niet aan mij geleverd ;) er is niets mis met even vragen of de tas aan de Kant kan, of is dat soms al teveel sociale interactie voor de maatschappij van tegenwoordig?

en op de vraag of ik Dan zou gaan staan, weet ik eerlijk gezegd niet, het is me nog nooit overkomen dat iemand nee zei. Ik denk dat ik zou zeggen 'vind je het erg als ik je tas Dan even voor je weghaal als dat jou teveel moeite is?' met een heel lief glimlachje erbij :D en Dan luid genoeg dat de halve bus t kan horen :j

Zie m'n vorige bericht ;)

Ik schrik gewoon van sommige reacties hier (niet die van jou) en kan me er idd enorm over opwinden dat het er tegenwoordig zo aan toe gaat in een dienst die door iedereen betaald is. Dan heb je toch ook gelijke rechten? Als het iemand niet is opgevallen dat het druk is in de bus (wat imo al vreemd is, maargoed), en er wordt gevraagd of de tas weg kan, prima. Maar dat gezucht en gekreun, en het niet optillen van een tas wanneer je ziet dat iemand naast de stoel staat en niets durft te vragen vind ik schandalig.
Anyway, ik reis gelukkig met de auto, dus heb er geen last van :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:14

Ik heb ook altijd mijn tas naast mij staan.
Waarom? Is lekker makkelijk :+
Ik reis vaak met meerdere tassen, als ik de tassen op de grond moet zetten kan ik zelf niet meer zitten :')

Ik vind het niet erg als mensen naast mij komen zitten hoor, als er mensen binnen komen dan haal ik mijn tassen vaak al weg. Dan zit ik maar een beetje moeilijker.
Maar hoeft dat niet dan zit ik graag wat comfortabeler.

Wat betreft de tas aan de kant van het raam. Mijn moeder doet dit juist altijd omdat ze bang is dat haar spullen anders gejat worden :')
En ja... dat is wel eens gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:14

love_western schreef:
Rowdine schreef:

dus met andere woorden je houdt geen rekening met mensen? Puur omdat jij betaald hebt voor een kaartje. Of wel met mensen die lichamelijk beperkt zijn? Ook lekker krom of niet.

Wat ben ik blij dat ik zelf zo niet ben.

Je hebt het over dure spullen? Nee ik houd idd geen rekening met iemand die dure spullen bij zich heeft.
Daarnaast hebben je het over overprikkeld raken? En wat houdt dat dan precies in in t dagelijks leven?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-11-14 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:15

Rowdine, welk deel in jou snapt niet dat je het ook gewoon kan vragen. :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:18

Babsiej schreef:
Tsja als je niet wil dat iemand naast je komt zitten, ga je zelf lekker staan :+

Overprikkeld, trauma's ... Heel vervelend voor de persoon maar dat is de consequentie in het openbaar vervoer. Ik ga ook altijd juist zitten bij de mensen waarvan het eruit ziet dat ze het, het minst willen :+ Mijn tas staat in de trein altijd op schoot, hoef ik niet in de gaten te houden of er misschien iemand wil zitten :')

Maar waarom zoek je dat juist op?
Waarom ga je zo iemand die er moeite mee heeft dat er iemand naast gaat zitten, nog ongemakkelijker laten voelen?
Omdat jij vindt dat zulke mensen maar niet met het OV moeten?

Als iedereen zo doet bij die mensen, krijgen zij die het al moeilijk vinden, de meeste vreemde naast zich.
Waardoor het soms nog moeilijker wordt om te gaan reizen.

Ik snap best dat als alles zo goed als vol is, iemand de plek naast hem moet afstaan.
Maar zoals ik het van jou begrijp:
Jij ziet 4 lege plekken met een tas, en je gaat expresse zitten bij degene waarvan jij het gevoel hebt dat die er het meest tegenop ziet om naast een vreemde te zitten.
Dat komt in mijn ogen wat raar over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:18

MarlindeRooz schreef:
Rowdine, welk deel in jou snapt niet dat je het ook gewoon kan vragen. :+

Huh, ik zeg net dat het prima is het gewoon te vragen. Hoewel ik dus niet begrijp dat je niet ziet dat anderen willen zitten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:19

Omdat je soms in de bus/trein aan het lezen / serie kijken / dromen bent?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:20

Omdat niemand het prettig vindt. Het liefst wil natuurlijk iedereen lekker de ruimte en de stoelen om zich heen.. Zo werkt het niet in het OV. En ik ga geen rekening houden met iedereen die van alles kan mankeren. Tenzij de bus vol is, dan sta ik als eerste op voor iemand die zwanger is, slecht ter been, of gewoon oud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:21

MarlindeRooz schreef:
Omdat je soms in de bus/trein aan het lezen / serie kijken / dromen bent?

Dan zou je bij voorbaat toch je tas op schoot kunnen nemen? Als je van jezelf weet dat je daar niet op let?
Het is toch vreemd dat je maar met veel respect moet vragen of je ergens mag zitten? Die tas heeft niet betaald hoor, dus kan gewoon op t schootje :)