Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Zo simpel als het plussen en minnen werkt het niet hoor, dan zou ik met mijn bizarre eetpatroon afvallen en dat is helaas niet zo.
Ik heb een tijd op dieet gemoeten in verband met zwangerschapsdiabetes en toen viel ik wél af: suikerarm, vetarm, zes keer per dag kleine beetjes.
Prrrr schreef:Jouw tekst komt niet overeen met die van de behandelaars van de Obesitaskliniek. Zij geven zelfs aan vooral niet af te wijken van het dieet of ineens meer te gaan bewegen, omdat je dan in die verminderde verbranding terecht komt. Het advies is: stomweg volhouden, het komt vanzelf weer op gang. Regelmaat is belangrijker dan het resultaat.
Als ik google op onderzoek en gewichtsplateau kom ik overigens geen wetenschappelijk onderzoek tegen. Heb je een link?
Sammie schreef:Elke dag 100 calorieeen teveel eten is niet zo moeilijk hoor. Eet maar eens elke week een zak chips op. Of een heel stuk chocola naast je gewone eten. Dat is zo 500 calorieen. Eet je op de dag ook nog eens pizza, macaroni, worstenbroodje of saucijzenbroodje. Gaat hard zo.
Firefly4 schreef:Natuurlijk niet stoppen met genieten! Laatst ben ik ook lekker uit eten geweest, tja, dan ben ik weer wat zwaarder, maar als je dan een weekje goed oplet, dan is dat er ook zo weer af.
Janine1990 schreef:Firefly4 schreef:Natuurlijk niet stoppen met genieten! Laatst ben ik ook lekker uit eten geweest, tja, dan ben ik weer wat zwaarder, maar als je dan een weekje goed oplet, dan is dat er ook zo weer af.
Minder dan een week hoor...![]()
Van één keer uit eten gaan kom je niet aan. Wat wel mogelijk is is dat je wat meer zout hebt gegeten, wat meer koolhydraten. En door zout en koolhydraten hou je wat meer vocht vast. Je kan dan ook vaak zien dat je lichaam wat minder 'droog' is. Daarnaast kan je wat meer hebben gegeten dan normaal wat nog onderweg is om er uit te komen.
Dus een dag, anderhalve dag is genoeg om die + er weer af te krijgen. Bovendien schommelt je gewicht altijd door verschillende invloeden. Waaronder dus bijvoorbeeld zout- en koolhydraatrijk eten.
Firefly4 schreef:Maar ik ga niet oordelen, mijn moeder, heeft ook overgewicht, zij heeft veel dieten gedaan, crash dieten, dokterfrank, sonja bakker, noem maar op.
Haar lukte het niet om vol te houden.
Zij is in mei dit jaar geopereerd, gastric sleeve. Ze is hiermee momenteel 26kg afgevallen.
Toch merk ik, dat haar knop niet om is. Ze heeft nog niets aangepast, ja, ze eet minder, maar gezonder niet.