Naheffingen fiscus door fout belastingdienst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: Naheffingen fiscus door fout belastingdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:02

Nee dan is het idd ook logisch vuurneon, dan snap ik dat je het apart zet :)
En wat je zegt is ook zo, tis een voorlopige teruggaaf. Pas als het definitief is dan is het goed. Ik vind het ook altijd zo leuk dat als mensen terug krijgen het wel prima vinden dat er rente over berekend wordt bijv maar als ze het moeten betalen dan is het belachelijk :+

Ik heb ook veranderlijk loon maar ik kom niet boven het "geen recht op zorgtoeslag" :Y) Heb gewoon mn maximum maand loon opgegeven als ik gewoon 40 uur werkt en dat komt lang niet boven. Kan je ook doen he vuurneon, gewoon je max opgeven en dan krijg je geen zorgtoeslag en mocht je dan uiteindelijk toch recht erop hebben als je aangifte doet dan krijg je het alsnog :j Lijkt me handiger in jou geval?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:20

Ik heb een toeslagpartner :D los van elkaar krijgen wij zorgtoeslag, maar voeg je de inkomens samen dan krijg je wel/niet gebied :+
Nee, ik ontvang het gewoon fijn en zet het apart. Elke keer corrigeer ik keurig en weer berekenen ze voor het jaar erop dat wij recht hebben op volledige zorgtoeslag dus ik ben het gewoon zat en zet het apart. Ook opgelost :) nog minder moeite dan elke keer weer corrigeren en te horen krijgen dat het weer niet klopt :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:22

Ja dat is waar :j Dan is het idd beter zo. Heb je het iig netjes op rijtje ^^

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:49

Zorgtoeslag hoef ik me geen zorgen om te maken.
Dat krijg ik toch niet.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:16

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:24

O joy, én geen zorgtoeslag en wij leveren nog lekker in ook! Fijn om een lager inkomen te hebben....

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:33

De inkomens die erop achteruit gaan volgens dat schema hebben echt wel recht op zorgtoeslag hoor.

Edit: die aan de onderkant dan. Die aan de bovenkant hebben gewoon wel pech.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:36

Ehm nee, want je loon is dus onafhankelijk van je toeslagpartner, maar de zorgtoeslag niet.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:39

Maar dan gaat je partner erop vooruit (neem ik aan), dus per saldo verandert er waarschijnlijk weinig.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:41

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:46

veerledec schreef:
Maar dan gaat je partner erop vooruit (neem ik aan), dus per saldo verandert er waarschijnlijk weinig.

Niet als je tussen wal en schip valt; wij bungelen nu ook net tussen wel/niet zorgtoeslag (op dit moment geen recht op zorgtoeslag) en leveren volgens het schema wel in.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:48

Allebei? Dat kan toch niet, als je allebei bruto € 1.500 krijgt heb je wel recht op toeslag.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:51

2x bruto 1500 en daarbij vakantiegeld ga je er net overheen toch? Grens ligt rond 37.000 op jaarbasis?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:51

Zou je denken.... Maar ik krijg een eindejaarsuitkering erboven op en dan is mijn bruto inkomen al te hoog voor een zorgtoeslag en zitten wij over de grens. Dus én wij houden nog minder geld over én geen zorgtoeslag. Fijn. Daarnaast worden natuurlijk de gemeentelijke lasten niet gedeeltelijk kwijtgescholden, dus jippie.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:11

Nounou, niet zo negatief :).

Ook jij profiteert dan toch van de hogere arbeidskorting? Dat is € 123 erbij. Partner profiteert misschien ook nog van de oprekking van de 42%-schijf.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:15

Over vakantietoeslag gesproken, daar schijnt vanaf komend jaar ook van alles mee te veranderen waardoor iedereen minder tot veel inder vakantietoeslag krijgt. En overuren waar meer belasting over betaald moet gaan worden. Dat is er kennelijk ook heel sniekie doorheen geschoven in stilte. Ik ben bang dat wij trouwens de volle mep mogen gaan terugbetalen van die 700 euro. Eigenlijk best belachelijk, het rijk voert iets door, maakt een fout en wij mogen betalen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:20

veerledec schreef:

Ook jij profiteert dan toch van de hogere arbeidskorting? Dat is € 123 erbij. Partner profiteert misschien ook nog van de oprekking van de 42%-schijf.

O maar ik ben juist heel positief hoor :D maar mensen vergeten wel eens dat je helaas ook tussen wal en schip kan vallen waardoor je én inlevert én geen recht hebt op zorgtoeslag :)

Mijn man mag volgend jaar bijbetalen ipv geld terug te krijgen, gaat er daarnaast ook nog sowieso jaarlijks op achteruit en ik krijg sowieso geld terug, omdat ik over mijn ww geen loonkorting heb gedaan (omdat ik dat al heb over mijn huidige baantje) maar ga per saldo er wel op achteruit.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:37

karuna schreef:
Over vakantietoeslag gesproken, daar schijnt vanaf komend jaar ook van alles mee te veranderen waardoor iedereen minder tot veel inder vakantietoeslag krijgt. En overuren waar meer belasting over betaald moet gaan worden. Dat is er kennelijk ook heel sniekie doorheen geschoven in stilte. Ik ben bang dat wij trouwens de volle mep mogen gaan terugbetalen van die 700 euro. Eigenlijk best belachelijk, het rijk voert iets door, maakt een fout en wij mogen betalen.

Even teruglezen ;). Overigens is vakantietoeslag niet apart belast of zo hoor. Daar betaal je gewoon dezelfde inkomstenbelasting over als over je gewone loon.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:38

vuurneon schreef:
veerledec schreef:

O maar ik ben juist heel positief hoor :D maar mensen vergeten wel eens dat je helaas ook tussen wal en schip kan vallen waardoor je én inlevert én geen recht hebt op zorgtoeslag :)

Mijn man mag volgend jaar bijbetalen ipv geld terug te krijgen, gaat er daarnaast ook nog sowieso jaarlijks op achteruit en ik krijg sowieso geld terug, omdat ik over mijn ww geen loonkorting heb gedaan (omdat ik dat al heb over mijn huidige baantje) maar ga per saldo er wel op achteruit.

Die bijbetaling van volgend jaar is waarschijnlijk de zogenoemde 'naheffing'? Die ziet op 2014, dit ging eventjes over 2015 hé. Ik moet nog maar zien of je er uiteindelijk op achteruit gaat :).

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:41

Rtl nieuws was wel heel positief over het loon.

Alleen lage en de hoge inkomens gaan er op achteruit.
Midden inkomens gaan er honderen euro's erop vooruit!
(zegt rtl nieuws net)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:45

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:46

linnie050 schreef:
Rtl nieuws was wel heel positief over het loon.

Alleen lage en de hoge inkomens gaan er op achteruit.
Midden inkomens gaan er honderen euro's erop vooruit!
(zegt rtl nieuws net)

Er was eerder vandaag in dit topic al een artikel over.

Wat "we" met z'n alle vergaten dat je maand inkomen omhoog is gegaan. Tel je dat bij elkaar op hou je meer over dan wat je minder aan vakantiegeld krijgt.

*\o/*

Jammer is natuurlijk dat je het wat minder merkt dan een wat groter bedrag wat je ineens "mist".

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:48

Heel fijn voor de lage inkomens dat ze er nog verder op achteruit gaan. Die kunnen ook echt veel missen uiteraard.

Wij vallen niet daaronder en zouden flink erop achteruit moeten gaan, maar ben blij met lang leve een zzp man. Een aantal regelingen heeft hij geen last van. Voorheen in vaste dienst waren we echt altijd de pineut, als middeninkomen alleenverdiener (ivm mijn afkeuring) en geen kinderen. Elke regeling pakte voor ons slecht uit. Hij heeft jaren volledig stil gestaan in salaris dan wel alleen ieder jaar minder overhouden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:56

Voor de lage inkomens is het echt een schande.
Ik begrijp dat niet.

karuna vreselijk lijkt me dat. Fijn dat jullie daar nu vanaf zijn.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:31

Toeslagen gaan omhoog, dus ook de lage inkomens hebben geen klagen. Dat zit niet in deze berekeningen. Zo wordt ook niet meegenomen dat de hypotheekrenteaftrek wordt beperkt, wat met name de midden- en hoge inkomens raakt.