Pippi Langkous is racisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:06

me too hahaha en ik noem ze ook nog zo :j
alleen op de verpakking mag het niet meer

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:07

Daks schreef:
En ik word gediscrimineerd want ik ben Linkshandig :+

:(:) :(:) :(:) :(:)
Geef mij maar een toorts en hooivork. :Y)

Even zonder gekheid. Het mag van mij allemaal best vEranderd worden, maar niet met zo'n kleinzielige reden of dat men niet erkent zou worden.
Hoe zit het dan met de gevoelens erkennen van de groep die er wel "fan"van is?

Gaan we nu ook Engelsen ter verantwoording roepen omdat er in het verleden een oorlog is geweest?
Gaan de protestanten nu ook rooms katholieken aanklagen omdat er een voorouder is vermoord tijdens de Bartholomeusnacht ( En dan ook maar gelijk geld gaan eisen van meneer Martin die deze gebeurtenis als inspiratie gebruikte voor zijn boek. )

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:11

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:17

Killyenn schreef:
http://en.wikipedia.org/wiki/Blackface

In het Engels, omdat er (raag genoeg) geen Nederlands artikel over is.

Ik voorspel een over de wereld verspreide Zwarte Pieten invasie. }>

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:24

Daks schreef:
Killyenn schreef:
http://en.wikipedia.org/wiki/Blackface

In het Engels, omdat er (raag genoeg) geen Nederlands artikel over is.

Ik voorspel een over de wereld verspreide Zwarte Pieten invasie. }>

?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:13

Snooki schreef:

Ik noem ze ook nog steeds zo
En de zwarte pieten discussie is al in een ander topic gevoerd. Nogmaals ik ben geen tegenstander van het feest. Ik denk dat door de gevoelens van een ander te bagatelliseren dat je iemand niet serieus neemt. Daar gaat erkenning over. Zolang mensen hier nog gaan roepen dat wij Nederlanders gediscrimineerd worden en dat wij ons moeten aanpassen (noem svp een voorbeeld, ik heb me voor zover ik kan bedenken nog nooit hoeven aanpassen), is er weinig gesprek mogelijk.

Raponsje

Re: Pippi Langkous is racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:56

Ik wil een vergoeding en excuses omdat mijn overgrootjes als vrouwzijnde niet mochten stemmen en niet in de maatschappij mee telden.
Nou, behalve op het kinderen baren dan.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:50

Ik wil een vergoeding van Scandinavische landen omdat mijn voorouders meer malen door Vikingen zijn overvallen/ geplunderd/ verkracht/ vermoord/ en als slaaf mee gevoerd zijn!

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:09

Nikass schreef:
Snooki schreef:

Ik noem ze ook nog steeds zo
En de zwarte pieten discussie is al in een ander topic gevoerd. Nogmaals ik ben geen tegenstander van het feest. Ik denk dat door de gevoelens van een ander te bagatelliseren dat je iemand niet serieus neemt. Daar gaat erkenning over. Zolang mensen hier nog gaan roepen dat wij Nederlanders gediscrimineerd worden en dat wij ons moeten aanpassen (noem svp een voorbeeld, ik heb me voor zover ik kan bedenken nog nooit hoeven aanpassen), is er weinig gesprek mogelijk.

Nou ik ben al meerdere malen gediscrimineerd door allochtonen.
bijv. toen ik bij de fysio zat en er een andere vrouw met hoofddoek in de wachtruimte zat. Ik kwam binnen en zei goedendag, ze zegt niks terug. Dan vraagt ze aan de receptie wanneer ze aan de beurt is en komt weer terug zitten. Dan komt er een man en vrouw binnen vrouw ook met hoofddoek en er wordt in het buitenlands gegroet, die andere vrouw groet in het buitenlands terug en ik wordt overgeslagen. terwijl ik ook hallo zei en nimenad wat terug zei tegen mij.

Of toen ik bij de post werkte, kwam er een buitenlandse man die wilde mij niet spreken maar alleen een man. Voelde met toch niet erg lekker op dat moment.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:58

Snooki, het eerste is geen discriminatie maar gewoon asociaal gedrag of gebrek aan sociale vaardigheden of hoe je het ook wilt noemen.
Het tweede voorbeeld vind ik inderdaad wel discriminatie (tenzij er een speciale reden voor was dat hij een man wilde spreken) en ik heb zelf ook wel eens iets dergelijks meegemaakt. Toch is dit wel iets heel anders dan dat je structureel minder rechten hebt, niet met de bus mag, niet in een bepaalde restaurant mag eten enz (dit was in de jaren 60 in Amerika nog zo). Dus ja, ik moet je gelijk geven dat het ons ook overkomt, maar met deze kanttekening erbij geplaatst dus.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:27

Heeft Nederland ook aan gescheiden bussen, restaurants en wc's gedaan?
Want ben eerlijk, we leven hier niet in Amerika of zuid Afrika, dus waarom Nederlanders iets kwalijk nemen wat in andere landen is gebeurt of nog steeds gebeurt?

(Misschien omdat het racisme hier zo minimaal is, gaan ze zeiken over nutteloze dingen zoals zwarte piet en Pippi Langkous..)

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:42

Maar zijn jullie er inmiddels niet ook klaar mee? Ik ben nu op een punt dat ik me door niemand meer laat voorschrijven wat ik zeg doe of eet. Dus ik eet negerzoenen, Jodenkoeken, blanke vla en ben dol op zwarte Piet. Dit is mijn cultuur en als je daar een probleem mee hebt is het JOUW probleem dus val me er niet meer mee lastig, ook al ben je zwart, wit, paars met rode stipjes, dik, dun, homo of weetikveelwat. Dat maakt me niet uit. We zijn allemaal mensen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:50

estja schreef:
Maar zijn jullie er inmiddels niet ook klaar mee? Ik ben nu op een punt dat ik me door niemand meer laat voorschrijven wat ik zeg doe of eet. Dus ik eet negerzoenen, Jodenkoeken, blanke vla en ben dol op zwarte Piet. Dit is mijn cultuur en als je daar een probleem mee hebt is het JOUW probleem dus val me er niet meer mee lastig, ook al ben je zwart, wit, paars met rode stipjes, dik, dun, homo of weetikveelwat. Dat maakt me niet uit. We zijn allemaal mensen.

Heb je dat eerder wel gedaan dan?

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:34

snap ik nikass, maar als ik een hoofddoek op had gehad dan werd er wel gegroet.
Ze groette die andere vrouw wel dus waarom mij niet?
Maar ja.. het gebeurd wel helaas

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:40

Ach ik heb wel vaker dat mannen niet door mij geholpen willen worden en wel door een mannelijke collega.
Tja van negeren tot mij de huid volschelden.
prutsmuts, mn moeder is een hond en dat ik thuis moest gaan zorgen voor de kinderen.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:51

Een Marokkaanse man heeft dat ook een keer tegen mij gezegd (ik was volgens hem maar een loonslaaf/hond en moest doen wat hij zei en opschieten) en toen ik toen WOEF! terug zei werd ik met de dood bedreigd en is uiteindelijk de politie erbij gehaald.
Hij heeft mij toen beschuldigd van racisme, ik zou hem niet willen helpen omdat hij Marokkaans was.
Ja daaaaag! 8)7

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:56

Oja doodsbedreigingen heb ik ook gehad.
Dat het maar goed was dat ik niet in hun thuisland woonde want dan werd mij dat wel even afgeleerd.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 08:28

Daar gáát mijn jeugd... |(

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 13:01

Ik vind het wel mooi dat hier iemand reageert die mij een maand of twee geleden via PB uitschold voor 'vies Frans klotewijf'. Dat vind ik persoonlijk een racistische opmerking, gezien die hele discussie voortkwam uit het feit dat ik Frans ben. Maargoed, het zijn de 'buitenlanders' die sommige onschuldige Nederlanders discrimineren :+
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 13-10-14 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:06

Nee dat is geen discriminatie, maar de hond bij zn naam noemen.. Als je echt Frans bent dan. Netjes is het natuurlijk niet :')

Ook ik ben inderdaad meermaals bedreigd toen ik in een winkel werkte waar veel allochtonen komen om het zo maar te noemen. Of mag dat woord ook niet meer? "Allochtoon"?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 13:08

Nies_ schreef:
Nee dat is geen discriminatie, maar de hond bij zn naam noemen.. Als je echt Frans bent dan. Netjes is het natuurlijk niet :')

Ook ik ben inderdaad meermaals bedreigd toen ik in een winkel werkte waar veel allochtonen komen om het zo maar te noemen. Of mag dat woord ook niet meer? "Allochtoon"?

Ik ga ook niet dieper in hierop, maar ze deed er alles aan om duidelijk te maken wat een **volk het is en wat een achterlijke mensen het zijn. Dat vind ik persoonlijk wel racisme :+

Ik vind allochtoon geen slecht woord, het is zoals jij hiervoor al zei, de hond bij zijn naam noemen :P De hele koninklijke familie is allochtoon :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:10

Voel jij je benadeeld omdat zij je frans noemde?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 13:16

minikatje schreef:
Voel jij je benadeeld omdat zij je frans noemde?

Nee, dat is het punt niet. Ik probeerde in een topic op een normale manier duidelijk te maken dat niet alle Franse mensen arrogant zijn, en toen zei zij: 'ook lekker Frans hè, debiel'.
Sorry maar dat is echt wel op afkomst betrekken. Als ze het puur en alleen over mij had, had ze kunnen zeggen 'wat ben jij een debiel'. Waarom moet daar Frans bij?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:37

Ik snap helemaal wat je bedoeld hoor :j
Mn oma was Française en die zei zelf dat de meesten wat verwaand enz overkomen.
Maar er zit een verschil tussen iemand bv arrogant noemen omdat ie Frans is, of omdat die persoon gewoon arrogant is :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:47

Maar Frans zijn is geen 'ras', dus dat is geen racisme, maar discriminatie :)