Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StalNollie schreef:Sinterklaas gaan wij in mijn vanwege de rest van de kids. Maar het lifst zou ik het vertellen d rest doen we nier aan mee.
Ik vind overigens dat je best fel reageerr
Nadir schreef:Haha nee hoor, dreigen met Sinterklaas doen wij dus niet! We dreigen nergens mee, ze krijgen gewoon cadeautjes, daar hoeven ze niet 'lief' voor geweest te zijn. Dus dat is jouw manier van doen, zeker niet die van mij. Als ik zeg dat ik niet straf, niet beloon, niet dreig en niet chanteer dan doe ik dat dus ook niet met Sinterklaas.
M_D_H schreef:StalNollie schreef:Sinterklaas gaan wij in mijn vanwege de rest van de kids. Maar het lifst zou ik het vertellen d rest doen we nier aan mee.
Ik vind overigens dat je best fel reageerr
Hmm... vreemd...
Zou dat misschien komen omdat sommige posters hier alleen lezen wat ze willen lezen en dat tegen denderend poster gebruiken?
Of zou dat komen door de superieure houding van sommige mensen hier?
Ik heb geen idee...
chanicha schreef:Eens met Ragdollcat, tegenwoordig accepteren ze geen simpel nee, ze verwachten er een hele uitleg bij om vervolgens in discussie te gaan tot zelfs midden in winkels aantoe.
pasgeleden bij de groentenboer, kindje op houten toonbankje gezet door moeder, kindje trapt steeds tegen de toonbank aan en moeder heeft wel 10 x gevraagd of hij op wilde houden maar hij ging vrolijk verder. Zo'n kind wordt zo gemaakt door zijn ouders.
Citaat:Wanneer je een kind straft leg je de focus op het gedrag en ga je voorbij aan de oorzaak van het gedrag. Je kunt je afvragen waarom een kind bepaald gedrag vertoont. Er is eigenlijk altijd wel een reden te vinden, alleen is die voor ons niet altijd even duidelijk. Door de oorzaak te achterhalen kun je daar op inspelen. Op deze manier voelt het kind zich gehoord en begrepen.
Citaat:Aan de buitenkant kun je niet zien wat straf met een kind doet. Het kan een kind angstig maken of onzeker. Dit is tegelijkertijd ook één van de redenen dat straf werkt. Het doel van straf is echter voor de meeste ouders dat een kind er iets van leert en niet dat het bang gemaakt wordt.
Citaat:Je misbruikt je macht
Citaat:ijvoorbeeld: wanneer je over een tekening zegt: “Wat mooi!” heb jij al bepaald dat het mooi is. Maar wat vindt het kind er zelf van? Het kind krijgt weinig ruimte om vanuit zichzelf trots te zijn. Ook sluit je de mogelijkheid tot een gesprek uit. Jij hebt bepaald dat het mooi is, dus wat valt er verder nog over te zeggen?
StalNollie schreef:M_D_H schreef:Hmm... vreemd...
Zou dat misschien komen omdat sommige posters hier alleen lezen wat ze willen lezen en dat tegen denderend poster gebruiken?
Of zou dat komen door de superieure houding van sommige mensen hier?
Ik heb geen idee...
Of de opvoeding