Monstertruck in publiek Haaksbergen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:29

[/quote]
Met het verschil dat de bestuurder (hopelijk) verstand van monstertrucks heeft en de bezoekers niet. Vind het dus helemaal niet zo'n rare redenatie.[/quote]
De bestuurde was een ervaren bestuurder. En het publiek had her gevoel al. Dit klopt niet. We zitten er te dicht op

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:31

Em 3 dode. 1 kind. Van 5 en2 volwassenen

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:32

Ik hoorde dit vreselijk nieuws ook toen ik terug kwam van een leuk buitenritje.
Ik heb nog wel de ambulances gehoord die richting Haaksbergen gingen via Neede! Afschuwelijk dat dit heeft kunnen gebeuren. Ik denk er vandaag de hele dag al aan, terwijl ik er niet bij was, maar leef echt mee met de mensen die hier midden in zitten en vooral met de mensen die hun geliefden kwijt zijn geraakt, of zwaar gewond naar het ziekenhuis hebben zien gaan.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:59

superpony schreef:
Prutsmuts schreef:
De beerput gaat helemaal los. Organisator mag van de burgemeester niets meer zeggen....
Van alle kanten zijn qua veiligheid fouten gemaakt. Gemeente, organisatie.
Onderzoek is in volle gang.
Helaas komen daar de kleine Tim en de meneer en mevrouw daar niet mee terug...

Het was inderdaad de eerste keer met een monstertruck. Al 7 jaar is er een Auto Sportief evenement met ieder jaar een ander hoogtepunt.

En met recht. Hoe die organisator gister op Nationale televisie kwam, is heel slecht voor hun kant van het verhaal. Het was echt een slap figuur en hij gaf hele slechte antwoorden. Straks zal een advocaat daar niet blij mee zijn wat meneer gezegd heeft. Het zegt ook wel iets over de manier waarop gewerkt en nagedacht is.

Je kan publiek echt niet de schuld gaan geven. Ik heb ook gezond verstand en ben altijd een bezorgde moeder die probeert goed op te passen. Maar kinderen willen kijken en je gunt ze dat. Je denkt toch echt niet met al je verstand; laat ik eens de veiligheids eisen in USA bekijken of we daar wel heen kunnen. Er staan dranghekken en je ziet veel mensen er omheen, dus denkt dat het oke is. Daar MAG je ook gewoon vanuit gaan.

Hij kwam inderdaad erg verward over. Het is al niet de meest duidelijke spreker maar na de gebeurtenissen kan ik wel snappen dat hij de verkeerde dingen zei. Vlak nadat "jouw" evenement volkomen uit de hand loopt en je ineens een microfoon onder je snufferd hebt...

Het is inderdaad zoals je zegt Normaal dat je daar gaat staan. Je neemt aan dat er over nagedacht is en Door Kuddegedrag volgt iedereen. Gewoon menselijk handelen.

Vind het wel zo vreselijk dat de chauffeur en zijn familie zo belaagd worden. Alsof die man voor zijn lol dit heeft gedaan.

Hier zijn we allemaal compleet verslagen. Kleine Tim nooit meer in de speeltuin. Door zijn grote passie uit het leven gerukt.
Zijn grote zus Marit die vecht voor haar leventje....het is zo ontzettend oneerlijk!
Hun ouders die moeten kiezen, bij hun kleine manneke hier zijn om afscheid te nemen of bij Hun dappere dochter die vecht in Groningen.
Het maakt me misselijk als moeder...

Vayo

Re: Monstertruck in publiek Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:16

Afschuwelijk inderdaad!!! Heel veel sterkte voor de nabestaanden van de slachtoffers, de (zwaar) gewonden en alle andere betrokkenen! Ook voor de bestuurder moet dit afschuwelijk zijn geweest.

Prutsmuts, pfff echt afschuwelijk dubbel drama voor de ouders. Ik krijg ook een knoop in mijn maag bij de gedachte alleen al. Overigens heb ik in de media de naam van de zus nergens gelezen en weinig over haar toestand .... ik weet niet of dat zomaar hier mag plaatsen i.v.m. privacy?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:18

Als moeder komt het MIJ 10 keer harder aan dan voordat ik moeder was.
Vréselijk! Wat gaan die ouders nu door een hel!

Maar had de chauffeur niet beter moeten weten en het niet moeten doen? Had hij niet kunnen zien dat het te klein was?

Maarja wij staan allemaal aan de zijlijn en waren er niet bij. Wat als, wat als.... er zijn gewoon veel fouten gemaakt, met rampzalige gevolgen.

Heel veel, ontzettend veel sterkte gewenst voor de nabestaanden Y;(

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:19

Delphi schreef:
Afschuwelijk inderdaad!!! Heel veel sterkte voor de nabestaanden van de slachtoffers, de (zwaar) gewonden en alle andere betrokkenen! Ook voor de bestuurder moet dit afschuwelijk zijn geweest.

Prutsmuts, pfff echt afschuwelijk dubbel drama voor de ouders. Ik krijg ook een knoop in mijn maag bij de gedachte alleen al. Overigens heb ik in de media de naam van de zus nergens gelezen en weinig over haar toestand .... ik weet niet of dat zomaar hier mag plaatsen i.v.m. privacy?

Als hun namen niet in de media al bekend waren had ik ze hier absoluut niet geplaatst.
De krant heeft zelfs de achternaam genoemd.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:21

Prutsmuts schreef:
Als hun namen niet in de media al bekend waren had ik ze hier absoluut niet geplaatst.
De krant heeft zelfs de achternaam genoemd.

Ohh excuses dat heb ik niet gezien. Jeetje met achternaam en al .... Hopelijk worden deze mensen wel met rust gelaten zodat ze in alle rust afscheid kunnen nemen van hun zoontje en daarnaast ook nog eens hun dochter kunnen bijstaan. Ik hoop echt heel erg dat zij volledig zal herstellen.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:25

De namen van alledrie de slachtoffers zijn vanmiddag bekend gemaakt. We zijn een kleine gemeenschap, ons kent ons, dus namen gaan als een lopend vuurtje.

Vanavond is er een bijeenkomst voor alle betrokkenen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:52

Kom je uit Haaksbergen Prutmuts?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:00

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:12

Chasey schreef:
Kom je uit Haaksbergen Prutmuts?

Ja.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:16

harbourlight schreef:
Als ik de reacties op dit nieuwsbericht http://www.rtvnh.nl/nieuws/151642/Monst ... aksbergen+ lees vraag ik mij af hoe ervaren dit stuntteam is.

Er wordt hier ook gesproken over het feit dat het geen officieel professioneel stuntteam is. In hoeverre dat klopt weet ik niet.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:19

eenitraM schreef:
Mensen worden boos op de organisatie terwijl ik mij afvraag of het geen fout is van de bestuurder?

Onderzoek gaat uitwijzen maar mijn God, wat een ellende :(

Een bestuurder moet fouten kunnen maken, de organisatie had het veiliger moeten maken...

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:25

Bah het gaat echt door merg en been om filmpjes te zien van het ongeluk. Wat de mensen daar meegemaakt hebben zeg. Brrrr... Eén gezin is hun zoontje van 5 kwijt terwijl hun dochtertje van 8 ligt te vechten voor haar leven. Vreselijk ;(

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:34

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:50

harbourlight schreef:
Een bestuurder kan fouten maken, dat lijkt mij menselijk.
Maar hij vindt het blijkbaar ook wel grappig om recht op het publiek af te rijden: http://www.ad.nl/ad/nl/32480/ongeluk-mo ... ruck.dhtml

Ik heb dat filmpje ook gezien... keihard richting publiek en dan precies op tijd stoppen.
Als dan je rem weigert... wie weet gebeurde er zoiets in Haaksbergen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:15

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:46

oh vreselijk, ook deze man is vader, wat een tijd moet hij doormaken

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:36

Gelukkig komt de man vandaag weer vrij.
Vrijdagavond is er een stille tocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:41

Vindt het ook sneu voor de bestuurder hoe je het ook went of keert..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:59

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:59

Ja ze willen allemaaal niet aangekeken worden :')

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:52

Burgemeester lijkt wel erg fout. Geeft meteen een spreekverbod aan de man van de organisatie ( die vrij mondig was ) en is zo dom te zeggen dat hij niets van een monstertruck wist.
Werkelijk in elke winkel hing een poster met dit erop en in beide weekkrantjes. Weet niet onder welke steen hij dan heeft gelegen.
Buiten dat is het nu al duidelijk dat het overduidelijk in de aanvraag stond.

Ondertussen zijn er nog mensen aan het vechten en zijn er mensen in rouw.Ik denk dat het op zijn plaats is dat hier meer aan gedacht wordt dan het vingerwijzen nu.

De verhalen zijn echt zo vreselijk!
We zitten hier constant met een misselijk gevoel.
We hebben bloemen gelegd en mijn dochtertje heeft haar knuffelbeer aan Tim "meegegeven".
De bloemenzee is enorm indrukwekkend. De mensen die staan te huilen, van groot naar klein, ontzettend aangrijpend.
Iedereen kent wel iemand die betrokken is.
Heb is gewoon afschuwelijk!

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:10

Prutsmuts schreef:
Burgemeester lijkt wel erg fout. Geeft meteen een spreekverbod aan de man van de organisatie ( die vrij mondig was ) en is zo dom te zeggen dat hij niets van een monstertruck wist.
Werkelijk in elke winkel hing een poster met dit erop en in beide weekkrantjes. Weet niet onder welke steen hij dan heeft gelegen.
Buiten dat is het nu al duidelijk dat het overduidelijk in de aanvraag stond.

Ondertussen zijn er nog mensen aan het vechten en zijn er mensen in rouw.Ik denk dat het op zijn plaats is dat hier meer aan gedacht wordt dan het vingerwijzen nu.

De verhalen zijn echt zo vreselijk!
We zitten hier constant met een misselijk gevoel.
We hebben bloemen gelegd en mijn dochtertje heeft haar knuffelbeer aan Tim "meegegeven".
De bloemenzee is enorm indrukwekkend. De mensen die staan te huilen, van groot naar klein, ontzettend aangrijpend.
Iedereen kent wel iemand die betrokken is.
Heb is gewoon afschuwelijk!

Hier sluit ik me volledig bij aan !