Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Nee sorry. Ik zie nog steeds niet in wat dit met Zwarte Piet of onze cultuur te maken heeft. Dierendag is niet 'onze cultuur'. Niks van 'ons' komt hier in het geding.
Geryon schreef:Fiffill schreef:Nee sorry. Ik zie nog steeds niet in wat dit met Zwarte Piet of onze cultuur te maken heeft. Dierendag is niet 'onze cultuur'. Niks van 'ons' komt hier in het geding.
Nouja, dierendag is toch wel iets bekends in dit land. Er wordt op die dag veel gedaan, ook door winkels, asielen enz. Dus ik vind het wel bij 'ons' horen. Maar in het geding komt het niet nee. Al krijg ik er wel de kriebels van, dat juist op de dag waarop we stilstaan bij de dieren, er juist zoveel extra geslacht worden, op een erge manier ook nog. Zo triest is het ofzo..
Goof schreef:Geryon schreef:Nouja, dierendag is toch wel iets bekends in dit land. Er wordt op die dag veel gedaan, ook door winkels, asielen enz
Dat heet commercie![]()
Flink verkopen en dikke omzet draaien.
JoyCiej007 schreef:Ik vind dat krom ja. En wel omdat we hier in Nederland leven, met Nederlandse gebruiken en tradities. Tot op bepaalde hoogte dient er idd rekening gehouden te worden met de gebruiken en tradities van 'allochtonen', Nederland is een vrij land dus helemaal prima.
Echter........ wordt het in mijn ogen anders als onze eigen tradities worden ondergeschoven/niet worden gerespecteerd.
Net als dat ik al dat gezeur omtrent Sinterklaas & Zwarte Piet gewoon echt niet vind kunnen, vind ik het ook niet kunnen dat het Slachtfeest samenvalt met dierendag.
We leven tenslotte uiteindelijk toch echt in Nederland, daar zou Nederlandse traditie de hoofdtoon moeten voeren, met daarbij ruimte voor andere culturen en geloven, maar het binnenlandse moet niet worden ondergesneeuwd.
Halal slachten ben ik ook enorm tegen, dat zou verboden moeten worden. Dat doen ze maar ergens anders, maar niet in Nederland waar dierenwelzijn meer en meer belangrijk wordt.
Shoot me, ik verwoord het nu nog netjes, maar ja, ik ben zeer zeker rechts georienteerd vwb politiek.
Overigens verdwijnen er hier rondom het Slachtfeest regelmatig schapen............... we hebben een groot AsielZoekersCentrum hier in de buurt.
You do the maths......
Danique_G schreef:Oooohh jaaaa want westers slachten is zoooooo veel beter idd. Hoeveel procent van de Nederlanders kocht er nou ook al weer daadwerkelijk bio/scharrel of vrije uitloop? Schrikbarend weinig.
Dit is gewoon weer een reden voor de tere zieltjes om ergens op te miepen en eigen ego op te krikken. Want nouja, moslims staan toch al slecht in nieuws.
beaversrun schreef:Het gaat er over dat nederlandse gebruiken verdwijnen voor iets dat dankbaar zou moeten zijn dat ze hier uberhaupt mogen zijn.
Nederland past zich aan en dat zouden toch echt de allochtonen moeten wezen!
BaileyMix schreef:Danique_G schreef:Oooohh jaaaa want westers slachten is zoooooo veel beter idd. Hoeveel procent van de Nederlanders kocht er nou ook al weer daadwerkelijk bio/scharrel of vrije uitloop? Schrikbarend weinig.
Dit is gewoon weer een reden voor de tere zieltjes om ergens op te miepen en eigen ego op te krikken. Want nouja, moslims staan toch al slecht in nieuws.
En andersom zijn 'westerlingen' altijd de boeman natuurlijk! Ik durf inderdaad te zeggen dat ene kogel door de kop diervriendelijker is dan de keel doorsnijden en leeg laten bloeden.
Daarbij zegt niemand hier dat de westerse vleesindustrie wél goed is t.o.v. de halalindustrie.