Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:12

Geryon schreef:
Nee, het staat al in mijn bericht. Er gaan zoveel mensen vreemd. Neem aan dat dat geen swingers zijn dan, want die hoeven elkaar niet te bedriegen. Nou dat is al de helft. En omdat de monogamie zo vanzelfsprekend is, kan ik me niet voorstellen dat die andere helft bijna alleen maar swingers zijn. Er bestaan ook nog zat monogame relaties :+

Ik kan de logica volgen doch een fórs aantal swingers sluit niet uit dat er zat sexueel exclusieve relaties zijn.

Ik had in een eerdere reactie juist al geschreven dat onder de 50% niet bedriegers ook de swingers zitten en dat dit er niet weinig zijn.

Nu we toch aan het elimineren zijn, dien je van het restant van 50% - swingers ook de niet gelukkige niet bedriegers af te trekken om de groep gelukkig sexueel exclusief te krijgen.
Dat steekt schril af bij de Disney normen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:23

Huertecilla schreef:
rainbow8 schreef:
De rest van het topic doorgelezen en ik ben eigenlijk teleurgesteld dat alleen ik er vooruit kom dat ik een swingers relatie heb. Wat ik van HC heb begrepen is dat hij geen relatie heeft, maar als hij deze heeft is dat er één van meer het open relatie gebeuren.

Die heb ik wel. Dat is echter volstrekt irrelevant.

Het wijd verbreide bedrog toont aan dat het NIET zo evident is San87.

Maar ik heb het dan ook niet over bedrog maar over relaties zoals ik aanhaalde tussen iemand die ik ken en zijn vrouw. Dan is het evident dat je weet van elkaar wat er gebeurt.

En bovenstaande is dan ook geen vreemdgaan :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:24

rainbow8 schreef:
De rest van het topic doorgelezen en ik ben eigenlijk teleurgesteld dat alleen ik er vooruit kom dat ik een swingers relatie heb. Wat ik van HC heb begrepen is dat hij geen relatie heeft, maar als hij deze heeft is dat er één van meer het open relatie gebeuren. Of zijn er meerdere bokkers die swingen, maar het gewoon simpelweg niet toe durven geven ivm hoe de omgeving en de rest van bokt erop reageert?? Waarom een taboe hierop?? Wees gewoon eerlijk, zowel naar je partner als naar jezelf.

Ik heb geen relatie, maar ik geef wel eerlijk toe dat ik het prima zou vinden om op emotioneel vlak monogaam te zijn, maar op seksueel vlak meerdere partners te hebben :).

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:37

En ik geef eerlijk toe dat ik mij misschien in de kleuterfase 'ik kan niet delen' bevind maar dat ik mij daar prima bij voel. Een relatie is voor mij monogaam. En ik heb ook geen moeite om monogaam te blijven als ik gelukkig ben in een relatie. Ook heb ik geleerd dat 'niet tevreden' zijn en vervolgens vreemdgaan geen oplossing is maar dat tijdig communiceren in zo'n situatie het beste is.
Als anderen een andere relatie hebben (op wat voor manier ook) vind ik dat ontzettend knap maar het is niet aan mij besteed.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:40

Ik vond het enorm goor en raar dat mensen seks zouden hebben met iemand zonder van diegene te houden (oke toen was ik ook maar een puber), maar bokt heeft mij toch een heel stuk wijzer gemaakt en mij geleerd meer open minded te zijn :D Al zou ik er nog steeds niet aan moeten denken om zelf seks te hebben met een ander. Voor mij dus ook een monogame relatie Pion.

Sunneva

Re: Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:51

Ik ben nog steeds een puber (18 jaartjes jong) en ik kan mezelf voorstellen dat je lust voor iemand kan voelen terwijl je in een relatie bent met een ander. Wat ik me echter niet kan voorstellen is dat je je gedraagt naar die lust, je eraan toegeeft. Dit terwijl je daarmee een relatie kan verpesten. Als je jezelf als selfrespecting volwassene niet in bedwang kan houden vind ik dat toch redelijk vreemd. Iemand die dit voor dit kleintje uit kan leggen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:53

Nog even voor Geyron.

Wanneer 48% van de mannen en 43% van de vrouwen in een duurzame relatie vreemd gaan, dan is dat significant meer dan de helft van die duurzame relaties.
Dit sluit aan bij andere onderzoeken die op tussen de tweederde en driekwart van de duurzame relaties uitkomen.

Van het resterende kwart tot derde din je de swingers af te trekken.
Van de resterende groep is niet elke stel gelukkig sexueel exclusief.
Dat maakt van het wel gelukkig sexueel exclusief een minderheidsgroep.

Ik geef over geen hiervan een waardeoordeel.
Ik constateer dat het verschil met wat de sameleving beleid heel groot is.
Dáár heb ik een waardeoordeel over. Ik vind dát hypocriet.
Let wel ik schrijf NIET dat ik sexuele monogamie hypocriet vind. Ik schrijf EVENMIN dat ik het niet haalbaar of niet te waarderen vind.
Ik heb slechts een waardeoordeel over het enorme verschil tussen de door de zogenaamde moraal van de samenleving welke in het gehéél niet overeenstemt met de werkelijkheid.
Dan krijg je pubers die het allemaal niet begrijpen.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:55

Geryon schreef:
Ik denk dat het gewoon niet zo vaak voorkomt.. Mensen gaan liever vreemd dan het hun partner te vertellen. Hoe is het eigenlijk bij jullie gegaan? Hadden jullie eerst een monogame relatie?

Wij zijn gewoon een normale relatie aangegaan en pas na een paar jaar praten en fantaseren hebben we de stap gezet om het in daden om te zetten. En dat is ons tot nu toe heel goed bevallen. We hebben duidelijke afspraken met elkaar gemaakt en daar houden we ons ook aan. Maar ik denk wel dat het vaker voorkomt dat je denkt.
_San87_ schreef:
Ik heb geen relatie, maar ik geef wel eerlijk toe dat ik het prima zou vinden om op emotioneel vlak monogaam te zijn, maar op seksueel vlak meerdere partners te hebben :).

Dit vind ik al heel eerlijk. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:56

Klopt, Rainbow8, ik kwam regelmatig in parenclubs en het was er altijd stikdruk. En dan ook alle leeftijden, dat vond ik vooral mooi om te zien :).

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:58

Sunneva schreef:
Ik ben nog steeds een puber (18 jaartjes jong) en ik kan mezelf voorstellen dat je lust voor iemand kan voelen terwijl je in een relatie bent met een ander. Wat ik me echter niet kan voorstellen is dat je je gedraagt naar die lust, je eraan toegeeft. Dit terwijl je daarmee een relatie kan verpesten. Als je jezelf als selfrespecting volwassene niet in bedwang kan houden vind ik dat toch redelijk vreemd. Iemand die dit voor dit kleintje uit kan leggen?

Waarom moet je je als volwassene altijd in bedwang houden?? Als dit bedrog naar je partner inhoudt, vind ik dat je gelijk hebt en je wel hebt in te houden. Als je partner er van op de hoogte is.... Waarom denk je dat de swingersfeestjes er zijn of de swingersvakantie's. Sommige mensen hebben niet genoeg aan 1 partner en is de jacht nu eenmaal spannender. Dit bevredigd een lichamelijk iets en je voelt je nog in de markt liggen denk ik. Soms is het zo dat de partner het niet meer kan en om je partner dan verdriet te besparen botvier je je lichamelijke lusten bij iemand anders. Er zijn zoveel verschillende redenen waarom mensen vreemdgaan...

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:02

Bedankt ranbow8! Ik kan een deel nu begrijpen, alleen het gedeelte van bedrog en dan vreemdgaan niet...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:06

Sunneva schreef:
Bedankt ranbow8! Ik kan een deel nu begrijpen, alleen het gedeelte van bedrog en dan vreemdgaan niet...

Mensen zijn zwak :). Het is makkelijker stiekem te doen dan ervoor uit te komen tegenover je partner.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:07

Sunneva schreef:

Mensen 'kunnen' zich niet in bedwang houden omdat ze zich niet in bedwang wíllen houden. Prima, behalve als dat ten koste gaat van je partner (vreemdgaan).

Huertecilla schreef:
Nog even voor Geyron.

Wanneer 48% van de mannen en 43% van de vrouwen in een duurzame relatie vreemd gaan, dan is dat significant meer dan de helft van die duurzame relaties.
Dit sluit aan bij andere onderzoeken die op tussen de tweederde en driekwart van de duurzame relaties uitkomen.

Van het resterende kwart tot derde din je de swingers af te trekken.
Van de resterende groep is niet elke stel gelukkig sexueel exclusief.
Dat maakt van het wel gelukkig sexueel exclusief een minderheidsgroep.

Ik geef over geen hiervan een waardeoordeel.
Ik constateer dat het verschil met wat de sameleving beleid heel groot is.
Dáár heb ik een waardeoordeel over. Ik vind dát hypocriet.
Let wel ik schrijf NIET dat ik sexuele monogamie hypocriet vind. Ik schrijf EVENMIN dat ik het niet haalbaar of niet te waarderen vind.
Ik heb slechts een waardeoordeel over het enorme verschil tussen de door de zogenaamde moraal van de samenleving welke in het gehéél niet overeenstemt met de werkelijkheid.
Dan krijg je pubers die het allemaal niet begrijpen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel van die resterende groep niet gelukkig seksueel exclusief is, in vergelijking met de wel gelukkige stellen. Want de stellen die niet gelukkig zijn, zullen al veel in de vreemdgaande groep zitten.

Vind overigens dat je je mening duidelijk en netjes aangeeft in dit bericht. Alleen in andere berichten kan je nog wel eens veroordelend schrijven over monogamie zelf. Dat vind ik jammer, terwijl ik het eigenlijk, zoals je in dit bericht typt, het met je eens ben.

rainbow8 schreef:
Geryon schreef:
Ik denk dat het gewoon niet zo vaak voorkomt.. Mensen gaan liever vreemd dan het hun partner te vertellen. Hoe is het eigenlijk bij jullie gegaan? Hadden jullie eerst een monogame relatie?

Wij zijn gewoon een normale relatie aangegaan en pas na een paar jaar praten en fantaseren hebben we de stap gezet om het in daden om te zetten. En dat is ons tot nu toe heel goed bevallen. We hebben duidelijke afspraken met elkaar gemaakt en daar houden we ons ook aan. Maar ik denk wel dat het vaker voorkomt dat je denkt.

Interessant. Een van jullie heeft ooit gewoon toegegeven behoefte te hebben aan anderen en de ander stemde daarmee in?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:07

_San87_ schreef:
Sunneva schreef:

Mensen zijn zwak :). Het is makkelijker stiekem te doen dan ervoor uit te komen tegenover je partner.

En egoïstisch.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:10

Geryon schreef:
_San87_ schreef:

En egoïstisch.

Oh, dat ook :).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:13

Ik geloof best dat er veel mensen zijn die ooit in hun leven een keer zijn vreemdgegaan. Ik denk dat het probleem bij veel relaties is dat bepaalde dingen (lust/gevoelens richting een ander) niet goed bespreekbaar zijn. Of dat de ene persoon er eigenlijk anders over denkt dan de ander en dat niet onder woorden durft te brengen. Vertrouwen en communicatie binnen een relatie is heel belangrijk.

Zelf moet ik er niet aan denken om de rest van mijn leven seks te hebben met dezelfde persoon en nooit meer met iemand anders... Je weet nooit hoe lang je relatie kan duren. Misschien de rest van je leven. Misschien nog 10 jaar. Misschien nog 1. Maar het is imo wel belangrijk dat je partner daar hetzelfde over denkt en het bespreekbaar is.

Overigens denk ik dat een keertje iets met 'n ander doen de gevoelens voor de vaste partner zelfs kunnen versterken :)

Geryon schreef:
Ik vond het enorm goor en raar dat mensen seks zouden hebben met iemand zonder van diegene te houden (oke toen was ik ook maar een puber), maar bokt heeft mij toch een heel stuk wijzer gemaakt en mij geleerd meer open minded te zijn :D Al zou ik er nog steeds niet aan moeten denken om zelf seks te hebben met een ander. Voor mij dus ook een monogame relatie Pion.

Ik ben het niet heel vaak met je eens :Y) Maar hierin wel, ik heb je reacties over dit onderwerp wel vaker gelezen en je bent inderdaad veel minder veroordelend geworden. +:)+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:15

Haha fiffil! :D Dank :)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:15

@Geryon
- Ja. Één van ons heeft het toegegeven aan de ander. Die ander was het er in het begin ook niet mee eens en vond sex iets tussen partners. Pas na een tijdje heeft de ander toegegeven dat deze ook fantasiën had/heeft, maar niet toe durfde te geven. Dit heeft dus wat bezinkingstijd gekost, maar aangezien wij echt over alles praten, zelfs over een scheet die dwars zit, is dit uiteindelijk de uitkomst geworden. En fantaseren en uitvoeren zijn wel degelijk twee verschillende dingen. Maar het is zeker niet over één nacht ijs gegaan.

@_San87_
- Ben ik helemaal met je eens dat het makkelijker is om het stiekem te doen dan het toe te geven aan je partner. Dit geeft namelijk de mogelijkheid tot complicaties in de relatie. Terwijl je beter overal eerlijk over kunt zijn.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:19

Wat fijn voor jullie dat jullie er uiteindelijk wel beide hetzelfde over dachten! Heb toch altijd wat angst dat maar één van ons er anders over gaat denken, zo moeilijk lijkt me dat..

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:22

Als één van ons er anders over gaat denken is het gewoon exit lifestyle. Het is namelijk extra en geen must. Ons sexleven is toch wel enerverend.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:24

Fiffill schreef:
Overigens denk ik dat een keertje iets met 'n ander doen de gevoelens voor de vaste partner zelfs kunnen versterken :)

Dat ben ik (als monogaam :+ ) zelfs met je eens!
Beseffen wat je hebt (of het slaat de andere kant op, beseffen dat je iets mist).
Maar ik ben bang dat er toch iets gaat knagen.
Danwel aan mijzelf, danwel bij degene met wie ik een relatie heb.
En als je daarmee begint, waar ligt de grens dan? Allebei een keertje? Of vaker? En wat doet dat met vertrouwen?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:25

Heeft dat magazine alle nederlanders ondervraagt dan?
Mij is niks gevraagd?
Dit vind ik echt natte vinger werk.
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 18-09-14 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:25

Dat lijkt me best lastig, maar fijn dat jullie er uit zijn gekomen!
Wij dachten er eigenlijk meteen allebei wel een beetje hetzelfde over geloof ik...

Pion schreef:
Fiffill schreef:

Dat ben ik (als monogaam :+ ) zelfs met je eens!
Beseffen wat je hebt (of het slaat de andere kant op, beseffen dat je iets mist).
Maar ik ben bang dat er toch iets gaat knagen.
Danwel aan mijzelf, danwel bij degene met wie ik een relatie heb.
En als je daarmee begint, waar ligt de grens dan? Allebei een keertje? Of vaker? En wat doet dat met vertrouwen?

Ik denk dat de grens persoonlijk is en iets wat je dan binnen je relatie moet zien te bepalen. Voor sommige zal het voor herhaling vatbaar zijn, voor anderen niet. En ik denk dat je juist veel vertrouwen moet hebben in elkaar voor zoiets (en misschien nog wel meer vertrouwen kan krijgen erdoor)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:51

Dat is wel erg veel zeg...al weet ik niet of ik het geloof. Ja ik weet dat het een officieel onderzoek is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:03

Maar wat is monogaam, een keer aan iemand denken tijdens de seks of stiekem verliefd zijn en wat flirten... Ik ben zelf jong en nog helemaal niet toe aan relaties enzo. Ben ik vrij laat mee (bijna 19) maar ik moet er niet aan denken om vreemd te gaan. :n Dat is gewoon respectloos.