Sunneva schreef:Ik ben nog steeds een puber (18 jaartjes jong) en ik kan mezelf voorstellen dat je lust voor iemand kan voelen terwijl je in een relatie bent met een ander. Wat ik me echter niet kan voorstellen is dat je je gedraagt naar die lust, je eraan toegeeft. Dit terwijl je daarmee een relatie kan verpesten. Als je jezelf als selfrespecting volwassene niet in bedwang kan houden vind ik dat toch redelijk vreemd. Iemand die dit voor dit kleintje uit kan leggen?
Mensen 'kunnen' zich niet in bedwang houden omdat ze zich niet in bedwang wíllen houden. Prima, behalve als dat ten koste gaat van je partner (vreemdgaan).
Huertecilla schreef:Nog even voor Geyron.
Wanneer 48% van de mannen en 43% van de vrouwen in een duurzame relatie vreemd gaan, dan is dat significant meer dan de helft van die duurzame relaties.
Dit sluit aan bij andere onderzoeken die op tussen de tweederde en driekwart van de duurzame relaties uitkomen.
Van het resterende kwart tot derde din je de swingers af te trekken.
Van de resterende groep is niet elke stel gelukkig sexueel exclusief.
Dat maakt van het wel gelukkig sexueel exclusief een minderheidsgroep.
Ik geef over geen hiervan een waardeoordeel.
Ik constateer dat het verschil met wat de sameleving beleid heel groot is.
Dáár heb ik een waardeoordeel over. Ik vind dát hypocriet.
Let wel ik schrijf NIET dat ik sexuele monogamie hypocriet vind. Ik schrijf EVENMIN dat ik het niet haalbaar of niet te waarderen vind.
Ik heb slechts een waardeoordeel over het enorme verschil tussen de door de zogenaamde moraal van de samenleving welke in het gehéél niet overeenstemt met de werkelijkheid.
Dan krijg je pubers die het allemaal niet begrijpen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel van die resterende groep niet gelukkig seksueel exclusief is, in vergelijking met de wel gelukkige stellen. Want de stellen die niet gelukkig zijn, zullen al veel in de vreemdgaande groep zitten.
Vind overigens dat je je mening duidelijk en netjes aangeeft in dit bericht. Alleen in andere berichten kan je nog wel eens veroordelend schrijven over monogamie zelf. Dat vind ik jammer, terwijl ik het eigenlijk, zoals je in dit bericht typt, het met je eens ben.
rainbow8 schreef:Geryon schreef:Ik denk dat het gewoon niet zo vaak voorkomt.. Mensen gaan liever vreemd dan het hun partner te vertellen. Hoe is het eigenlijk bij jullie gegaan? Hadden jullie eerst een monogame relatie?
Wij zijn gewoon een normale relatie aangegaan en pas na een paar jaar praten en fantaseren hebben we de stap gezet om het in daden om te zetten. En dat is ons tot nu toe heel goed bevallen. We hebben duidelijke afspraken met elkaar gemaakt en daar houden we ons ook aan. Maar ik denk wel dat het vaker voorkomt dat je denkt.
Interessant. Een van jullie heeft ooit gewoon toegegeven behoefte te hebben aan anderen en de ander stemde daarmee in?