Pretpark Walibi krijgt een gebedsruimte voor moslims

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:48

SFC schreef:
Tallie1979 schreef:

Ik vind dat je hier de kern aardig te pakken hebt! :)

Serieus?
Die mensen willen als Nederlanders behandeld worden ja... wat willen ze wat wij hebben?
- Recht/kans op werk, scholing, subsidies, zorg
- Recht/vrijheid om eigen geloof 'te geloven' en eigen tradities voort te zetten

Echt? Jullie doen alsof die moslims méér mogen dan wij.
Zij mogen een suikerfeest en ramadan, ja wauw, alsof ze jou en mij daar mee lastig vallen. Boeit jou toch niet hoelaat ze eten en wat ze eten. Wij 'kaaskoppen' zitten 4 dagen in de week te zuipen en te snuiven en dan ga je je druk maken over een 'Niet-Nederlandse-Traditie'?

Nee op onze 'tradities' kunnen we trots zijn denk je? :x

Zeg, staat er niet IK VIND? Waarom daar nou weer over vallen?

Ik zeg niet dat een ander het daar eens mee moet zijn, ik zeg alleen dat het voor mij een kern van waarheid bevat.

Zo mooi om te zien dat iedereen die "voor" is zo ontzettend beledigd is als ik iets vind.. :')

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:48

Zahlina schreef:
Antje. Dus omdat een paar Mensen van een andere groepering tegen iets zijn, zijn alle groeperingen ineens slecht en zouden zij Hun traditische niet mogen houden?
Nederland is een land wat samenhangt van christelijke traditische, met uitzondering van sinterklaas, Ik ALS niet christelijke nederlander wordt ook verplicht hier aan mee te doen dmv de verplichte vrije dagen.
Terwijl Ik niet verplicht wordt om naar een muskee te gaan, of het sucker feest te vieren of hindoestanse feest dagen te vieren, op dat soort gelegenheden heb Ik geen verplichte vrije dag.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:49

antje_vip schreef:
Nee, nee, nee, nee. Nederland is geen islamitisch land en ik vind dat daarom de inrichting ook niet islamitisch moet. Ik vond Walibi sowieso al geen leuk park meer (Duitsland is veel beter), maar met zo'n moskee erin kom ik er al helemáál niet meer.

Maar waarom dan? Omdat er een moslim in een leeg restaurant op z'n knieën zit? Hij komt toch niet voor je neus staan en je verplichten om mee te bidden. Als ze het nooit bekend hadden gemaakt op het nieuws had je het nooit geweten en had je er ook nooit last van gehad. En dan hadden die Moslims ook gewoon kunnen bidden.

Iemand vroeg op de eerste pagina's of er ook voor andere geloven een gebedsplaats komt, nou als daar vraag naar is twijfel ik daar niet over :j

Ik als atheist kan me misschien wel doodergeren aan al die stille nacht-heilige nacht op de radio, en al die kerstversiering en kerstartikelen in de winkel, je ontkomt er niet aan. Maar DAAR mag ik niks over zeggen want dat is typisch Nederlands :roll:

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:52

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:54

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:56

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:58

Het is al meermaals bewezen dat zogenaamde "toekomstperspectieven op lange termijn" vaak de plank misslaan :D . George Orwell dacht ook te weten hoe het er in 1984 zou uitzien. Ik heb ooit eens een tekening gezien van hoe mensen in de jaren vijftig dachten dat wij rond de eeuwwisseling zouden leven. Het had een vreselijk hoog Jetson gehalte :D .
Maar àls het filmpje toch werkelijkheid wordt, dan zal het zeker beginnen met "en het begon allemaal door één bedrijf in Nederland dat besloot een grotere groep klanten aan te trekken door er een gebedsruimte neer te zetten..." :D .

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:00

Aryana schreef:

Ah wilde het echt afkijken maar na 30/40 seconde kreeg ik er de kots van.

Ze zeiden vroeger ook dat we nu vliegende auto's hadden en hooverboards, hebben we niet. Grow up, we kunnen niet in de toekomst kijken, we zijn nog te stom om te weten of leven op Mars is maar we kunnen wél in de toekomst kijken? *Back too the future*

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:02

Blue_Eyes schreef:
Maar weet je? Moet je eens gaan kijken bij de Nederlandse enclaves in Canada, Australie, en waar dan ook ter wereld. Ook 'wij' zoeken elkaar op, eten kaas, drop en speculaasjes en vieren Sinterklaas wonend in het buitenland. Waarom is dat dan ineens anders?

Omdat wij hier zelfs in de Dutch store voornamelijk Engels spreken, ondanks dat je aan het accent wel kan horen dat mensen uit NL komen.
Alle NLers die ik hier ken zijn hardwerkende mensen die zich aangepast hebben aan het land waar ze zijn gaan wonen. Natuurlijk zoeken we elkaar wel eens op of eten we drop, kaas of speculaas maar de hele instelling is hier anders. Daarnaast is het vaak zelfs zo dat veel kinderen van zeker de oudere generatie NLers niet eens NL kunnen spreken. Ik heb 6 maanden bij mijn achternicht gewoond en ondanks dat zij het allemaal jammer vinden dat ze niet een extra taal hebben geleerd was de instelling van de eerste generatie vooral "we zijn nu in Canada en we spreken hier Engels dus dat is hoe jij op gaat groeien en NL is daar geen onderdeel van".
En dat zijn dingen die me in NL behoorlijk tegen het been hebben gestoten. Toen ik nog in NL bij de AH werkten hadden we altijd een groepje oude Marokkaanse mannen die gezellig de hele middag gratis koffie zaten te drinken, bijna elke dag, maar geen woord Nederlands kunnen.
Ga je naar een ander land, dan verwacht ik dat je de taal leert en je aan het werk gaat, of iig je best doet dit allemaal te bereiken. Wat ik in mijn woonplaats (in NL) veel zag was dat iedereen zichzelf in 1 wijk stopte, de oudere vaak nauwelijks of geen woord Nederlands kunnen (zelfs als de kinderen hier geboren zijn) en iedereen maar een beetje rotzooi liep te trappen. Het is wel lekker makkelijk om je best niet te (willen) doen en dus maar lekker geld te gaan trekken van de overheid.
Overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik ook zeker wel hardwerkende moslims ken. Een vd aardigste mensen bij ons in de straat zijn Marokkaans, maar ze spreken wel perfect NLs en hun kinderen zijn prima opgevoed.

Daarnaast mag je hier blij zijn als je binnen een straal van 50-100km een dutch store vind en heb ik niet het idee dat we allemaal in 1 en dezelfde wijk gaan wonen om alsnog bij elkaar te blijven en 500 NLe winkels neerzetten en daardoor alle "Canadeese" winkels verdrijven.

Nu weet ik niet hoe het zit met andere landen als Australië en Nieuw Zeeland ed maar wat ik hier vooral zie is dat NLers lang niet zo vasthouden aan hun "oude cultuur" als dat veel "moslims" nog wel lijken te doen.
Overigens is Canada ook niet echt een goed voorbeeld lol. De "Canadees" bestaat niet. Canada is nog maar 200 zoveel jaar oud en is opgebouwd uit alleen maar immigranten (behalve dan de "indianen" maar daar hebben we hier ook nog wel genoeg "conflicten" tussen aangezien wij jaren geleden in feite hun land hebben afgepakt)

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:04

Ja, en hoeveel Nederlanders zitten in Canada?
Ongeveer een miljoen, op 35 miljoen inwoners.

Bij ons een miljoen op ongeveer 17 miljoen inwoners.

Buitenlanders hier starten eigen bedrijven en praten dus hun eigen taal tegen de mensen met dezelfde taal en ze verkopen producten van hun land IN HUN EIGEN WINKEL.
En ja zeker zijn veel moslimjongeren gewoon rot volk, maar hoeveel Nederlandse jongeren zijn dat? Het verschil tussen Canada en Nederland (en iedereens instellingen daar, mensen die er al generaties wonen en die wat er pas horen), die slechte instelling is gewoon iets Nederlands. Echt, dat ligt niet aan die moslims, geloof ik niet.

In Canada woont gewoon heel ander volk, net als in Spanje en de VS (noem maar wat). Je gaat wonen waar je je thuis voelt, toch? :)
Laatst bijgewerkt door SFC op 12-09-14 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:08

Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-09-14 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:08

Veel :') het is een van de populairste bestemmingen, vooral ook onder boeren.
Overigens wonen er maar 32 miljoen mensen hier. Zal eens kijken of ik cijfers kan vinden.

Carlijn101

Re: Pretpark Walibi krijgt een gebedsruimte voor moslims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:09

En daarnaast een katholieke kerk? En voor de protestante enz enz?

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:12

renee16 schreef:

Er komt GEEN moskee, maar een gebedsruimte omdat hier veel vraag naar was.. Mede omdat moslims 5 keer per dag bidden. Protestanten en katholieken doen dit niet, en als er vraag naar was dan was er heus wel een ruimte voor hun ingericht.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:13

Volgens wikipedia ( :') ) wordt er in Canada door 140.000 mensen Nederlands gesproken. Houd er alleen wel rekening mee dat heel veel mensen (vooral ook de 2e en 3e generatie) dus nog wel een Nederlandse roots heeft (en daardoor vaak nog wel het een en ander aan NLe cultuur heeft meegekregen in hun opvoeding) maar geen Nederlands meer kan spreken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:14

ANightAway schreef:
renee16 schreef:

Er komt GEEN moskee, maar een gebedsruimte omdat hier veel vraag naar was.. Mede omdat moslims 5 keer per dag bidden. Protestanten en katholieken doen dit niet, en als er vraag naar was dan was er heus wel een ruimte voor hun ingericht.

En aangezien het een gebedsruimte is, zal het mij niets verbazen dat het voor alle gezindten is; net zoals in ziekenhuizen.

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:14

Had ergens gevonden dat ongeveer 1 miljoen Nederlanders in Canada wonen in 2006.

Maar waarom meteen vragen voor een Katholieke of Protestantse kerk, ga jij (de mensen die dat zeggen) überhaupt naar de kerk? Iedere zondag
Laatst bijgewerkt door SFC op 12-09-14 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:15

vuurneon schreef:
ANightAway schreef:

En aangezien het een gebedsruimte is, zal het mij niets verbazen dat het voor alle gezindten is; net zoals in ziekenhuizen.

Dat kan natuurlijk ook, dan moet er niemand meer over klagen..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:15

Dat is overigens ook inherent aan de afstanden; hier kun je makkelijker bij elkaar klitten, want zelfs al woon je aan de andere kant van het land, dan woon je nog dichtbij. Dat is in Canada toch ietsje anders natuurlijk.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:19

Het grootste gedeelte van de mensen woont anders nog steeds in de grote steden (Toronto/GTA, Vancouver, Calgary etc).

Wanneer het op boeren aankomt zijn de afstanden zeker wel groter en dan zijn we hier in Ontario nog "dichtbevolkt". Het valt me trouwens ook op hoeveel NLers voor Vancouver en area kiezen..
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 12-09-14 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:21

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:21

Mijn neven in Canada kunnen alleen nog vieze woorden in t Nederlands. :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:24

tones schreef:

<<) <<)

Kan ik in het Turks.. <<) <<)

Wel logisch hoor, dat is het eerste wat veel mensen leren bij het ontdekken van een andere taal! :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:25

tones schreef:

Dat was praktisch het enige waar de 2e/3e generatie NLers(/mijn leeftijd) hier ook geïnteresseerd in waren :')

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:25

Wat een buitensporige reacties zeg op het inrichten van een gebedskamertje van 10 vierkante meter. Als je hier alle reacties leest denk je dat het gebedskamertje als snel leidt tot een bezetting van Walibi door de Islamitische Staat en binnenkort het onthoofden van pretparkbezoekers :') . Wat zijn we weer lekker verdraagzaam...