Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
speurneusc schreef:jullie halen er allemaal dingen bij die hier nooit gaan gebeuren, of dat degene dan niet weet wat het betekend als een dierbare iets mankeert.
nou geloof me dat heb ik wel, maar desondanks heb ik ook ervaren wat labradors allemaal kunnen ik heb met ze gewerkt als speurhond, als hulphond als blindengeleidehond als therapiehond voor kinderen, ik heb ze geboren zien worden, leed waarvoor ik voor 300% achtersta om labradors te gebruiken. labradors doen nog zo veel andere dingen goed dus waarom ze op deze manier behandelen.
daarna komt pas het feit dat geen enkele hond of dier dit zou moeten meemaken. tegenwoordig kunnen ze zo veel, ze kunnen mensen in leven houden met machines terwijl ze eigenlijk al dood zijn (friso) neem dan een mensen hart van die mensen waar ze de stekker uit te trekken, lijkt mij een superaternatief en hoeft er niets en niemand voor pijn te lijden of gedood voor te worden.
Blue_Eyes schreef:freeride schreef:omg, je kunt de gruwel van WOII niet vergelijken met proeven/testen doen op terechte gevangenen, er zijn zelfs al programma's waaraan gevangenen vrijwillig kunnen deelnemen om bepaalde medicijnen te testen in usa, ik vind iig dat dieren niet misbruikt moeten worden voor mensen, punt. en ik zie liever een pedofiel of verkrachter een pacemakertest ondergaan dan een rat of muis, de laatste twee zijn er gewoon, de eerste twee zouden er al niet moeten zijn.
"OMG" - je kunt niet bepalen wie er wel en niet tercht gevangen zit. Dat om te beginnen. Hoe vaak blijkt na jaren niet alsnog dat iemand onschuldig was, terwijl er met 100% zekerheid geroepen was dat iemand het misdrijf echt begaan had?
En verder is het toverwoord in jouw tekstje 'vrijwillig' - als ze het zelf willen, dan prima. Maar je mag een mens niet dwingen om medische tests te ondergaan waarbij zijn veiligheid niet gegarandeerd kan worden, als hij dat niet wil.
sneeuwpop schreef:Ik schrok hier ook van. Naïef gedacht - of eigenlijk, niet over nagedacht...
ik vind het zoals ze omschrijven geen dierproeven maar diermartelingen. ..
ik snap best dat je moet testen... Echter de eindtest die de hele dag duurt en alle honden die dan dood gaan/moeten... met pijnlevel 5. Nee, dat vind ik barbaars.
Maartje1990 schreef:Foundtheone schreef:Sinds wanneer is een mensenleven meer waard dan een dierenleven? Wie heeft het recht om te zeggen dat wij beter zijn, en dat dieren daarom maar moeten lijden..
Laat ze het lekker op pedofielen etc testen!!
Pedofiel is niks mis mee. Immens respect voor
freeride schreef:in minder dan 1% van de gevallen blijken ze onterecht te 'zitten', voila, argument van tafel.
Heel eenvoudig overigens om te bepalen of iemand terecht zit: verkrachter,moordenaar,drugsdealer,overvaller? terecht.
gevangen in de oorlog omdat je joods bent, de verkeerde kleur haar hebt of op de verkeerde plek was op het verkeerde moment? onterecht. De vergelijking tussen gevangen nu en de gevangenen in WOII is domweg belachelijk.
Maartje1990 schreef:Foundtheone schreef:Sinds wanneer is een mensenleven meer waard dan een dierenleven? Wie heeft het recht om te zeggen dat wij beter zijn, en dat dieren daarom maar moeten lijden..
Pedofiel is niks mis mee. Immens respect voor
Tiffany schreef:Jou reacties vallen mij vaker op. Leuk voor je dat je verder kijkt dan je neus lang is betreft dat onderwerp. Maar immens respect? Sorry hoor...
Foundtheone schreef:Sinds wanneer is een mensenleven meer waard dan een dierenleven? Wie heeft het recht om te zeggen dat wij beter zijn, en dat dieren daarom maar moeten lijden..
Foundtheone schreef:Sinds wanneer is een mensenleven meer waard dan een dierenleven? Wie heeft het recht om te zeggen dat wij beter zijn, en dat dieren daarom maar moeten lijden..