Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:37

sanne_sanne schreef:
uwh, niet fijn.

Maar wat ik me af vraag, los van of hij nou wel of niet had moeten schieten,

Waarom geen verdoving?
Er zijn toch ook van die pistolen waar dan zo'n verdovingspijltje uit komt dacht ik?
Of werkt dat niet snel genoeg?

Dat werkt inderdaad niet snel genoeg. Vaak is het bereik ook wat minder, en je moet maar net de juiste dosering van het middel hebben. In feite heeft alleen een dierenarts zo'n ding en voor een dierenarts is het al lastig de juiste dosering te schatten in zo'n geval. Vergeet ook niet dat een hond vol adrenaline ook niet makkelijk neergaat. En dan nog zo'n rond gespierd lijf dat heel snel beweegt.

Ook kun je niet snel achter elkaar schieten met zo'n ding, mocht het eerste schot mis zijn.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 11:39

Ik snap niet waaro iedereen het zo opblaast? Iedereen praat in meervoud, de honden hebben auto's gesloopt ( moet je ook maar bewijzen dat die honden dat hebben gedaan) de honden hebben honden aangevallen, de honden hebben mensen aangevallen...de honden terroriseren de buurt.
Wordt wee allemaal lekker opgeblazen!
Het hondje dat was "aangevallen"was ook niet zo ernstig anders had hij er wel wat aan over gehouden maar daar hoor je niks van, de man die ze probeerde weg te duwen heeft er ook niks ernstigs aan over gehouden, misschien krasje? anders was dat ook wel in het nieuws gekomen.

Dus het word gewoon allemaal gigantisch opgeblaen, omdat het "vechthonden"zijn. Ze zouden een kind kunnen pakken? Nee onzin.
De agent heeft in zijn ogen juist gehandeld, daar kan ik verder niks over zeggen, maar ik vind dat het gewoon anders kon opgelost worden. Honden waren niet zodanig gevaarlijk dat ze beschoten moesten worden..
En baasje de schuld? Ja tuurlijk is het zijn eigen verantwoording! Maar een hond kan altijd ontsnappen, en los lopende honden kunnen wel kattekwaad uithalen, en als hun dan honden tegenkomen kan dat mis gaan.
Maar het zijn geen monsters! Die man die is gebeten vond het zelf ook niet nodig, zo erg was het dus blijkbaar allemaal niet, anders was er wel een dood hondje geweest en de eigenaar meteen flinke bijtwond. Maar dat was allemaal niet geval was waarschijnlijk gewoon een snauw wat wel vaker honden doen, en niet alleen "vechthonden"
Er is gewoon ovderdreven gehandeld alsof het monsters waren, gewoon diep triest.

En ik heb echt niet deze mening omdat het weer dat soort honden zijn, al waren het herders, poedels, labaradors, en hond hoeft niet neergeschoten te worden. Dat is gewoon in en in triest. We leven hier niet in het wild! Er zijn zat andere oplossingen die gebruikt konden worden.

Enja ik heb dus ook dit soort honden, en demijne zijn ook super lief ja, kunnen ook nog met alle honden! Zullen nooit iemand bijten...maar ik houd ze wel aan de lijn, en laat ze alleen los op plekken waar niemand is. Ik train met ze, geef ze alle aandacht en beweging die ze nodig hebben, ik geef ze uitdagingen zodat ze hun ei kwijt zijn. Ik ga er wel verstandig mee om, en ben misschien in sommige mensen hun ogen een tokkie, maar weet wel hoe ik ze moet opvoeden en wat ik in huis heb. Mij zal je nooit horen zeggen "heeft tie nog nooit gedaan" ik weet wat er kan gebeuren.

Maar wat er hier is gebeurd, een hond die is neergeschoten...nee dat kan ik gewoon niet begrijpen.

purny

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:42

Om nog maar even terug te komen op het feit dat. Hond rent weg en agent schiet een stuk of 3 keer als hij op de grond ligt. En zijn collega stond erbij en keek ernaar, waar was hij dan?
Ik ben het met Sammy eens.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:43

nee...we leven inderdaad niet in het wild....honden horen geen andere honden te grijpen en zeker geen mensen te bijten.En mensen moeten ook eens ophouden met honden te willen hebben in een stad.Honden moeten gewoon lekker kunnen ravotten op een groot stuk grond,of erf.In plaats van de hele dag opgesloten te zitten in een huis en 3x per dag aan een lijntje te moeten plassen.Dat is geen hondenleven.Ik vind het ook niet vreemd dat er gefrustreerde honden zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:43

purny schreef:
Om nog maar even terug te komen op het feit dat. Hond rent weg en agent schiet een stuk of 3 keer als hij op de grond ligt. En zijn collega stond erbij en keek ernaar, waar was hij dan?

Ik niet. Als ze met z'n tweetjes hadden staan schieten, wat dan? :+

Nog even los van het feit of ze wel of niet agressief zijn; loslopende honden horen niet op de openbare weg. Punt.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:45

purny schreef:

Die agent kon op dat moment niet inschatten waar de honden naar toe zouden gaan en of ze daar nog schade gingen maken, wat als hij het allemaal had afgewacht en ze hadden een kind aangevallen?

Achteraf is zo makkelijk praten, op dat moment besloot de agent dat hij de honden wilde stoppen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:45

Er zijn protocollen voor het schieten hoor, dat is niet zo maar even.

En een hond hoort niet los op de weg, punt? Wat een onzin, er lopen legio dieren los op de weg. De schiet je ook niet allemaal maar dood toch?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:46

Seven schreef:
Waar ik me vooral aan blijf storen is dat er zo makkelijk word gedaan over hond agressie. Ik heb zelf een am staff maar die haalt het echt niet in dr hoofd agressie naar honden te hebben. Dit hebben we nooit toegestaan is ook nooit ontwikkeld mevr word alweer 7 jaar.

Ik ben wellicht in dr ogen van andere staffie liefhebbers nu heel gek maar een hond afmaken die een andere hond wil verscheuren vind ik niet iets geks. Wij wonen te dicht op elkaar om zulke honden te hebben lopen. Ik vind het ook belachelijk dat het zo word geaccepteerd de goede fokkers hebben die raseigenschap al zo ver ingedimd jammer dat de Xjes , onopgevoede en zogenaamde pittjes het dan weer verpesten voor de rest.
En de smoes dat ze het verschil zien tussen mens en dier ja dat zeker maar een zeer gefrustreerde hond zal niet schromen ook mensen of zelfs de handler te grijpen. Daar is bij veel staffies en pittjes ook geen extreme agressie voor nodig

De manier hoe en de politie ga ik niet eens op in het is te makkelijk om vanuit een schermpje te reageren zeker als je zelf nooit in zo'n situatie hebt gestaan.

Daarbij: hond-agressie is voor mensen ook niet veilig: Je zult mensen de kost geven, die gewond raken doordat ze hun hond willen redden van een aanval.
Zelf ben ik zowat omver gelopen door een duidelijk hond-agressieve hond die dwars door me heen probeerde te lopen, om een hond voor me aan te vallen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:47

Pauline schreef:

En een hond hoort niet los op de weg, punt? Wat een onzin, er lopen legio dieren los op de weg. De schiet je ook niet allemaal maar dood toch?

Een hond waarvan een melding over agressie en een aanval is en daarbij ook nog heel hard richting een agent rent is toch iets anders dan een dier dat zomaar los loopt, lijkt me duidelijk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:47

Ras heeft er weinig mee te maken. Ik ben aangevallen door Friese stabijen. Als ik toen wat bij me had gehad hadden ze het geweten ook. En nee, die honden waren heus geen monsters. Ga jij blijven staan dan als er twee honden zo op je af komen rennen?
De eigenaar zat hier fout, die moet de honden bij zich houden.

Lekker makkelijk praten achteraf, alsof er bij agressieve loslopende honden zeeën van tijd zijn waarop je wel even rustig kan wachten tot iemand z'n clickertje gehaald heeft... :')

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:48

Zoolgangster schreef:
Pauline schreef:

Een hond waarvan een melding over agressie en een aanval is en daarbij ook nog heel hard richting een agent rent is toch iets anders dan een dier dat zomaar los loopt, lijkt me duidelijk.

Zeker, maar ik reageerde op de kreet van iemand dat " honden niet los horen op straat. Punt" leek me erg kort door de bocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:49

Pauline schreef:

Nee, maar gelukkig ben ik ook geen politie agent.

Dat er protocollen zijn voor het schieten weet ik ook wel hoor, ken genoeg politie agenten en ken dus ook de protocollen maar al te goed.

Een hond hoort inderdaad niet los op de openbare weg. Dat lees je goed, dat is geen onzin. Net als dat paarden ook niet los over de weg mogen lopen, je 's avonds gewoon een lampje aan moet op je fiets als het donker is, en je niet opzettelijk anderen in gevaar mag brengen. Ik zeg niet dat iedereen dan maar afgeschoten mag worden, maar als de veiligheid van een ander niet meer te garanderen is mag er wel ingegrepen worden. En als deze honden een bedreiging vormden in de ogen van de agent, dan mag deze daar naar handelen. En anders moet je je honden misschien aanlijnen buiten.

Zal ik het voor jou dan even anders formuleren; een hond hoort niet los de straat op te rennen zonder dat dit een losloopgebied voor honden is.

Ik neem aan dat het wel duidelijk is dat een woonwijk geen losloopgebied voor honden is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-14 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 11:49

geerke schreef:
nee...we leven inderdaad niet in het wild....honden horen geen andere honden te grijpen en zeker geen mensen te bijten.En mensen moeten ook eens ophouden met honden te willen hebben in een stad.Honden moeten gewoon lekker kunnen ravotten op een groot stuk grond,of erf.In plaats van de hele dag opgesloten te zitten in een huis en 3x per dag aan een lijntje te moeten plassen.Dat is geen hondenleven.Ik vind het ook niet vreemd dat er gefrustreerde honden zijn...

Ga jij ook weer in meervoud... ze hebben geen mensEN gebeten. Het is allemaal zwaar opgeblazen. Honden horen niet los, nee maar als een ontsnapt kan je er weinig aan doen. Dat is gewoon pech, maar dan hoeft de hond nog niet neergeschoten te worden.

Ik woon ook in de stad, en mijn honden zijn alles behalve gefrustreerd. Ik doe heel veel met ze, en ze zijn altijd heerlijk voldaan. Zijn ze thuis merk ik niet eens dat ze er zijn, zo lui dat ze zijn. Dat zal niet zo zijn als ze gefrusteerd zijn, ze hebben genoeg uitdaging dus honden niet in de stad? Flauwekul is dat!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:51

Ah maar op straat rennen vind ik al een behoorlijke nuance, eens met dat :-)

In dit geval is de baas fout. Zij had moeten voorkomen dat haar honden los liepen zonder haar. Geen idee of zij ze wel tot de orde had kunnen roepen. Ik begrijp die agenten ook zeker wel, maar desondanks betwijfel ik of het echt nodig was op dat moment.

Thesserd

Fiffill schreef:
Ras heeft er weinig mee te maken. Ik ben aangevallen door Friese stabijen. Als ik toen wat bij me had gehad hadden ze het geweten ook. En nee, die honden waren heus geen monsters. Ga jij blijven staan dan als er twee honden zo op je af komen rennen?

Lekker makkelijk praten achteraf, alsof er bij agressieve loslopende honden zeeën van tijd zijn waarop je wel even rustig kan wachten tot iemand z'n clickertje gehaald heeft... :')

Precies. Je weet niet wat er verder nog had kunnen gebeuren. Stel dat de honden nog een kind hadden aangevallen had iedereen die agent er op aangekeken waarom hij niet geschoten heeft. Hij heeft gedaan wat hem het best leek op dat moment. Vind het bizar hoe mensen hier reageren daar op.

Zoolgangster

Fiffill schreef:

Friese stabijen zitten ook krengen tussen ja... heb er al een paar foute van meegemaakt...
Ras doet er verder ook niet toe op het moment dat je aangevallen wordt...
Wel is het in dit geval "weer" eens een gevalletje van losgeraakte Staff/Pitbull achtige honden waar gezeur van komt.
Met auto-agressie ook nog... bizar hoe die auto is toegetakeld.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 11:52

Zoolgangster schreef:
Seven schreef:
Waar ik me vooral aan blijf storen is dat er zo makkelijk word gedaan over hond agressie. Ik heb zelf een am staff maar die haalt het echt niet in dr hoofd agressie naar honden te hebben. Dit hebben we nooit toegestaan is ook nooit ontwikkeld mevr word alweer 7 jaar.

Ik ben wellicht in dr ogen van andere staffie liefhebbers nu heel gek maar een hond afmaken die een andere hond wil verscheuren vind ik niet iets geks. Wij wonen te dicht op elkaar om zulke honden te hebben lopen. Ik vind het ook belachelijk dat het zo word geaccepteerd de goede fokkers hebben die raseigenschap al zo ver ingedimd jammer dat de Xjes , onopgevoede en zogenaamde pittjes het dan weer verpesten voor de rest.
En de smoes dat ze het verschil zien tussen mens en dier ja dat zeker maar een zeer gefrustreerde hond zal niet schromen ook mensen of zelfs de handler te grijpen. Daar is bij veel staffies en pittjes ook geen extreme agressie voor nodig

De manier hoe en de politie ga ik niet eens op in het is te makkelijk om vanuit een schermpje te reageren zeker als je zelf nooit in zo'n situatie hebt gestaan.

Daarbij: hond-agressie is voor mensen ook niet veilig: Je zult mensen de kost geven, die gewond raken doordat ze hun hond willen redden van een aanval.
Zelf ben ik zowat omver gelopen door een duidelijk hond-agressieve hond die dwars door me heen probeerde te lopen, om een hond voor me aan te vallen.

Nou nou,zowat omver gelopen, zoo gevaarlijk :roll:

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:53

Vervelende manier van reageren heb jij Sammy_xxs! Lijkt wel alsof je je overal persoonlijk voelt aangevallen omdat je ook zulke honden hebt?? En volgens mij weet je het iig allemaal beter.... misschien moet jij het volgende keer dan oplossen :j

Sammy_xxs

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 11:55

Ja kom op hoor, die reactie slaat gewoon nergens op. Of ben ik nou de enige die dat zo leest?
Ik ben zo vaak omver gelopen, niet eens alleen door honden maar ook paarden en andere mensen.
Iemand omver lopen is echt heel gevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:55

Sammy_xxs schreef:
geerke schreef:

Ga jij ook weer in meervoud... ze hebben geen mensEN gebeten. Het is allemaal zwaar opgeblazen. Honden horen niet los, nee maar als een ontsnapt kan je er weinig aan doen. Dat is gewoon pech, maar dan hoeft de hond nog niet neergeschoten te worden.

Ik woon ook in de stad, en mijn honden zijn alles behalve gefrustreerd. Ik doe heel veel met ze, en ze zijn altijd heerlijk voldaan. Zijn ze thuis merk ik niet eens dat ze er zijn, zo lui dat ze zijn. Dat zal niet zo zijn als ze gefrusteerd zijn, ze hebben genoeg uitdaging dus honden niet in de stad? Flauwekul is dat!

Als er een ontsnapt kan je weinig doen. Daar geloof ik absoluut niet in. ' Dat doet ie anders nooooooit'. Hoe vaak hoor je dat wel niet… Daarbij zal die agent echt niet de hele dag voor de deur hebben gestaan, dus misschien had de eigenaar zelf ook wel tijd zat gehad om zijn of haar 'lieve hondjes' zelf te vangen.. K bedoel, als ze zo goed luisterden en niet agressief waren, en ' een keertje' zijn ontsnapt, dan heb je ze toch zo weer terug?

Pauline: Ah, fijn :j Ik kan me voorstellen dat mijn opmerking misschien wat plat klonk, maar ik had gedacht dat het gezien de context en situatie op zich wel duidelijk zou zijn dat ik doelde op de honden in deze specifieke situatie. :j

K snap dat het voor de eigenaresse van die hond heel vervelend is.. Maar ik hoop oprecht dat ze zelf ook wel inziet dat dit geen handige situatie is geweest en dat doodsbedreigingen uiten naar de agent in kwestie nou ook niet bepaald gezond is. Misschien wordt het voor de dame of heer in kwestie dan tijd om goudvissen te houden in plaats van honden..

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:56

dees_daan schreef:
Sammy_xxs schreef:
Zo ff serieus hebben jullie een blok beton voor het hoofd ofzo?
Als die agent niet in zn eentje de held was gaan spelen was dit allemaal niet gebeurd klaar punt uit. Heel simpel. Als je geen verstand van honden heb, en er duidelijk bang voor bent, ga je toch niet in je eentje op zo'n melding af? Of ben ik nou gek?
Als er mensen waren gekomen die verstand hadden, had het heeeel anders kunnen aflopen met een koekje ja!

Als de eigenaar de honden goed opgevoed had en gezorgd had dat ze niet konden ontsnappen dan was dit ook niet gebeurd.

Een hond kan altijd ontsnappen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:57

Sammy_xxs schreef:
Ja kom op hoor, die reactie slaat gewoon nergens op. Of ben ik nou de enige die dat zo leest?
Ik ben zo vaak omver gelopen, niet eens alleen door honden maar ook paarden en andere mensen.
Iemand omver lopen is echt heel gevaarlijk.

Ze zegt dat ze zelf een keer bijna omver is gelopen door een hond, niet dat DAT gevaarlijk is maar dat er andere mensen zijn die gewond raken als ze hun honden uit elkaar willen halen. Dat gebeurd idd wel vaker.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:57

Top agent!
Moet er niet aan denken dat er een kind zou zijn gegrepen omdat hij dier het voordeel van de twijfel had gegeven..
Sorry maar hoe erg het ook is voor het beestje, ik vind de veiligheid veel belangrijker. Ze waren opgeroepen omdat de dieren agressief over kwamen en zelfs een fietser was aangevallen.
Niet voor slechts een loslopen de hond... (of 2)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 11:57

Nou als mijn honden ontsnappen, zal de een wel luisteren, Maar de ander loopt ook weg hoor. Die denkt "Jeehh feest ik ga lekker overal kijken en lopen en rennen"...die komt pas als hij vind dat tie genoeg heeft gelopen. Geen reden om hem neer te schieten van verder doet hij weinig kwaad.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:58

Sammy_xxs schreef:
Nou als mijn honden ontsnappen, zal de een wel luisteren, Maar de ander loopt ook weg hoor. Die denkt "Jeehh feest ik ga lekker overal kijken en lopen en rennen"...die komt pas als hij vind dat tie genoeg heeft gelopen. Geen reden om hem neer te schieten van verder doet hij weinig kwaad.

Maar jouw hond bijt dan blijkbaar geen auto, bijt geen mens/hond en valt geen agent aan :)*