Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:Oliiviia schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zo'n persoon ben.
Ik heb zelf een abonnement en ik vind het erg lastig als mensen hun kaart willen kopen op de bus en zo de ingang blokkeren
Ik ook... Zeker in de bus naar school. Als je dan op iedereen moet gaan wachten die een kaartje koopt dan duurt het een eeuwigheid voordat je kan vertrekken
Winged schreef:Marjoow schreef:Ik ook... Zeker in de bus naar school. Als je dan op iedereen moet gaan wachten die een kaartje koopt dan duurt het een eeuwigheid voordat je kan vertrekken
Want de bus vertrekt als jij zit? En de rest moet maar buiten staan?![]()
Bij mijn weten vertrekt een bus zodra iedereen een kaartje heeft / is ingecheckt.
Winged schreef:Bij mijn weten vertrekt een bus zodra iedereen een kaartje heeft / is ingecheckt.
Oliiviia schreef:purny schreef:Hetzelfde is met de ov chipkaart bij mij in de bussen. Ik koop vrij vaak een los kaartje bij de chauffeur omdat ik dan een rondje Den haag doe en hoeveel mensen wel niet even de moeite doen om te wachten... Dat vind ik asociaal, als de chauffeur met mij bezig is dat er dan 5 mensen achter mijn rug om lopen. De mens heeft tegenwoordig geen tijd meer blijkt het wel.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zo'n persoon ben.
Ik heb zelf een abonnement en ik vind het erg lastig als mensen hun kaart willen kopen op de bus en zo de ingang blokkeren
Marjoow schreef:Net als wachten met instappen totdat iedereen eruit is....
purny schreef:Oliiviia schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zo'n persoon ben.
De bus rijd echt niet weg als jij er in staat hoor en er staan mensen te wachten. Volgende keer ga ik gewoon extra breed staan.. ben ik net zo asociaal als jullieNee serieus ik heb er een bloedhekel aan en ik denk al helemaal de chauffeurs.
Waarom niet even de moeite doen om 10 seconden langer te wachten? Alsof 10 seconden een heel leven is.
Toad schreef:Ik sta er soms van te kijken hoe asociaal mensen zijn nu ik 7 maanden zwanger ben. Zo stond ik al 15 min bij de visboer te wachten en toen vond een man het toch nodig om voor te dringen. Ook in het ov biedt niemand zijn plekje aan! Ze kijken gewoon heel bewust de andere kant op. Dat vind ik toch niet zo netjes.
kimz_angel schreef:Toad schreef:Ik sta er soms van te kijken hoe asociaal mensen zijn nu ik 7 maanden zwanger ben. Zo stond ik al 15 min bij de visboer te wachten en toen vond een man het toch nodig om voor te dringen. Ook in het ov biedt niemand zijn plekje aan! Ze kijken gewoon heel bewust de andere kant op. Dat vind ik toch niet zo netjes.
Zwanger zijn is geen ziekte dus zie de noodzaak waarom te moeten schuiven:)
Ik sta ook niet op hoor tenzij ik zie dat iemand echt zeer slecht te been is. Waarom? ik heb ook iets aan mijn spieren en blijvende letsels. En dat zie je niet van de buitenkant
Toad schreef:kimz_angel schreef:Zwanger zijn is geen ziekte dus zie de noodzaak waarom te moeten schuiven:)
Ik sta ook niet op hoor tenzij ik zie dat iemand echt zeer slecht te been is. Waarom? ik heb ook iets aan mijn spieren en blijvende letsels. En dat zie je niet van de buitenkant
je kunt niet verwachten dat iemand rekening houdt met iets wat onzichtbaar is, echter wel voor iets wat duidelijk zichtbaar is.
__Maartje schreef:Wat kimz_angel denk ik probeert duidelijk te maken is dat sommige mensen een goede reden hebben om niet op te staan die niet aan de buitenkant te zien is. Als ik bv. migraine heb en noodgedwongen met de bus naar huis moet, zou ik ook niet op kunnen staan aangezien ik dan tijdelijk tot halfzijdig verlamd benGelukkig heb ik maar 2x migraine gehad afgelopen jaar
![]()
Natuurlijk is het onwaarschijnlijk dat alle mensen in de bus hun plaats niet af konden staan, dus dat vind ik niet netjes. Kan misschien ook wel zijn dat sommige mensen het gewoon niet durven.
kimz_angel schreef:Zwanger zijn is geen ziekte dus zie de noodzaak waarom te moeten schuiven:)
Oliiviia schreef:Een abonnement (hier in België) kost echt wel veel, dus ja dan wil ik ook van dat voordeel kunnen genieten. Gewoon direct binnen kunnen en abonnement laten zien zodat ik misschien nog een plekje kan bemachtigen.
kimz_angel schreef:Toad schreef:Ik sta er soms van te kijken hoe asociaal mensen zijn nu ik 7 maanden zwanger ben. Zo stond ik al 15 min bij de visboer te wachten en toen vond een man het toch nodig om voor te dringen. Ook in het ov biedt niemand zijn plekje aan! Ze kijken gewoon heel bewust de andere kant op. Dat vind ik toch niet zo netjes.
Zwanger zijn is geen ziekte dus zie de noodzaak waarom te moeten schuiven:)