MH-17 en oorlog Rusland en VS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DKayleigh

Re: MH-17 en oorlog Rusland en VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:38

Na aanleiding van een reactie van Danique_G0 ; ik volg dit topic een tijdje, maar ik vroeg me af waarom Israel Rusland zou steunen (in een 3eWW)

En sommige machtige pieten lijkt het inderdaad weinig te boeien, maar wat hebben hun aan een half vernietigde/radio-actieve wereld?

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:32

volgens mij kan er geen oorlog uitbreken. Dit omdat zowel Amerika, Rusland en China kernwapens hebben. als er één land een bom afvuurt weet de ander het. dus een sluikaanval is onmogelijk en als Rusland dus een kernwapen afvuurt kan amerika daarop anticiperen

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:25

Maar een derde ww is meer dan alleen kernwapens....wie zegt dat die gebruikt gaan worden?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:28

DewieDribbel schreef:
volgens mij kan er geen oorlog uitbreken. Dit omdat zowel Amerika, Rusland en China kernwapens hebben. als er één land een bom afvuurt weet de ander het. dus een sluikaanval is onmogelijk en als Rusland dus een kernwapen afvuurt kan amerika daarop anticiperen

Dat ze over kernwapens beschikken betekend niet dat ze het gebruiken. In de tweede Wereldoorlog beschikte ze ook over zwaar geschut, maar toch werd dat niet vaak gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:37

Cyella schreef:
DewieDribbel schreef:

Dat ze over kernwapens beschikken betekend niet dat ze het gebruiken. In de tweede Wereldoorlog beschikte ze ook over zwaar geschut, maar toch werd dat niet vaak gebruikt.

Daar dachten ze in oa in Dresden, Londen en Rotterdam toch anders over.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:59

Misschien iets om over na te denken, maar waarom denken jullie dat rusland de krim heeft geannexeerd en de pro-russen in de okraine steunen?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:04

Morganlefay schreef:
Cyella schreef:

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:05

Tsja... Rusland wil terug hebben wat ze "verloren" hebben nadat de muur viel. Het is een groot machtsspel van Putin, die maar uit wil breiden. Daarbij zou het me ook niets verbazen dat hij dit doet om inderdaad oorlog uit te lokken (maar wel op zo'n manier dat hij niet de directe aanleiding is) en om meer manschappen te verkrijgen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:08

Cyella schreef:
Morganlefay schreef:

Wat valt bij jou onder zwaar geschut? Mitrailleurs (MG42 had toch al gauw 1200 kogels per minuut), V1's, V2's, V3's, "gewone" bommen, Pistolen, Fat Man & Little Boy?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:15

heidy_wilco schreef:
Tsja... Rusland wil terug hebben wat ze "verloren" hebben nadat de muur viel. Het is een groot machtsspel van Putin, die maar uit wil breiden. Daarbij zou het me ook niets verbazen dat hij dit doet om inderdaad oorlog uit te lokken (maar wel op zo'n manier dat hij niet de directe aanleiding is) en om meer manschappen te verkrijgen.

En de belangen die Rusland heeft bij de ligging van de Krim. Ik denk dat Poetin wel een beetje narcistisch is wat dat betreft.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:25

heidy_wilco schreef:

Ik kijk de laatste dagen veel tv over dit onderwerp maar begin het nu pas een beetje te begrijpen. Maar je hoort ook steeds meer mensen zich uitspreken over de onderliggende oorzaken van dit conflict. Een europa die zich steeds maar verder wil uitbreiden (als de oekraine bij de eu komt, komt eu wel erg dicht bij rusland), de pachtovereenkomst van de militaire haven op de krim die afloopt, de plannen voor een groot raketschild. Het is niet zo zwart wit als ik dacht en allemaal heel erg complex. Te complex voor de normale burger.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:34

damian23 schreef:
heidy_wilco schreef:

Ik kijk de laatste dagen veel tv over dit onderwerp maar begin het nu pas een beetje te begrijpen. Maar je hoort ook steeds meer mensen zich uitspreken over de onderliggende oorzaken van dit conflict. Een europa die zich steeds maar verder wil uitbreiden (als de oekraine bij de eu komt, komt eu wel erg dicht bij rusland), de pachtovereenkomst van de militaire haven op de krim die afloopt, de plannen voor een groot raketschild. Het is niet zo zwart wit als ik dacht en allemaal heel erg complex. Te complex voor de normale burger.

Ja.. Ik dacht altijd dat een gedeelte van west Rusland bij Europa hoorde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:05

Rusland(Putin) is bezig om de grenzen terug te brengen naar van voor de afscheiding van de Baltische staten.
De Krim is helemaal lastig, omdat dat een legaat is van die idioot die met zijn schoen op tafel sloeg.

Edit: Anders eens Goegelen op USSR

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:13

Ik ben hier zo bang voor dat ik de reacties amper durf te lezen.. :( Ik houd me er eigenlijk zoveel mogelijk buiten.. als het journaal op staat ga ik naar boven.
Ik weet het het... het is belangrijk om er wat van af te weten. Maar ik hoor allemaal negative dingen en daar blijf ik dan een week lang bang voor. een leven vol angst is ook niet zoveel waard volgens mij :(
Mij vriendin heeft het motto: "Dat zien we dan wel weer, we kunnen er nu toch niks aan doen." Dus daar houd ik me maar aan vast :P

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:17

Iertje, niet druk maken hoor!!! Dit soort dingen spelen al jaren, eeuwen..... en vaak heb je er njet echt weet van. Alleen nu wordt alles door de media enorm uitgelicht.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:18

Door de MH-17 word alles onder een vergrootglas gezet...

Ach, als het gebeurd dan neem ik het hef wel in eigen hand over mijn leven... Als er een oorlog komt en ik overleef het, dan wil ik hoogstwaarschijnlijk al niet eens meer op deze aarde rondwandelen.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:23

damian23 schreef:
Iertje, niet druk maken hoor!!! Dit soort dingen spelen al jaren, eeuwen..... en vaak heb je er njet echt weet van. Alleen nu wordt alles door de media enorm uitgelicht.

ahw dankje dat lucht op :)

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:15

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:45

Tja, dat conspiracy denken kan ik ook nooit zoveel mee.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:14

Cyella schreef:
DewieDribbel schreef:

Totdat een stelletje idioten denken dat ze een kernoorlog zullen overleven en dus een nuke op rusland gooien als mogelijk preventief! middel zien.
http://www.paulcraigroberts.org/2014/07 ... g-roberts/
Het is schokkend eng wat er aan de andere kant van de oceaan aan domme arrogantie aan de touwtjes zit te trekken.

en uit http://www.paulcraigroberts.org/2014/07 ... g-roberts/ :
Citaat:
Despite the conclusion by US intelligence that there is no evidence of Russian involvement in the destruction of the Malaysian airliner and all lives onboard, Washington is escalating the crisis and shepherding it toward war.

Twenty-two US senators have introduced into the 113th Congress, Second Session, a bill, S.2277, “To prevent further Russian aggression toward Ukraine and other sovereign states in Europe and Eurasia, and for other purposes.” https://beta.congress.gov/113/bills/s22 ... 2277is.pdf The bill is before the Committee on Foreign Relations.

Note that prior to any evidence of any Russian aggression, there are already 22 senators lined up in behalf of preventing further Russian aggression.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:43

Morganlefay schreef:
Cyella schreef:

Precies, vooral Dresden werd zodanig hevig gebombardeerd dat het net zo'n enorme vuurstorm gaf als wanneer er een atoombom op zou zijn gegooid.
Alleen de radio-activiteit ontbrak.
Dus zonder atoombommen kan de hel ook ontketend worden...

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 11:11

Oef, de meeste denken dat het wel een oorlog zou kunnen worden?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:19

Hier in het forum hebben we het wel over kernwapens, maar wat dacht je wat het oosten heeft voor zenuwgas? Als ze dat gaan inzetten, is het helemaal klaar....

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 14:33

kimberley12 schreef:
Hier in het forum hebben we het wel over kernwapens, maar wat dacht je wat het oosten heeft voor zenuwgas? Als ze dat gaan inzetten, is het helemaal klaar....

Wat is zenuwgas? :o

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:39

Gifgas. Een soort damp/mist die giftig is bij inademing/contact met de huid en speciaal zo gemaakt dat het niet opstijgt en dus zo lang mogelijk op een hoogte blijft hangen waar mensen/dieren er mee in contact komen.