Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DewieDribbel schreef:volgens mij kan er geen oorlog uitbreken. Dit omdat zowel Amerika, Rusland en China kernwapens hebben. als er één land een bom afvuurt weet de ander het. dus een sluikaanval is onmogelijk en als Rusland dus een kernwapen afvuurt kan amerika daarop anticiperen
Cyella schreef:DewieDribbel schreef:volgens mij kan er geen oorlog uitbreken. Dit omdat zowel Amerika, Rusland en China kernwapens hebben. als er één land een bom afvuurt weet de ander het. dus een sluikaanval is onmogelijk en als Rusland dus een kernwapen afvuurt kan amerika daarop anticiperen
Dat ze over kernwapens beschikken betekend niet dat ze het gebruiken. In de tweede Wereldoorlog beschikte ze ook over zwaar geschut, maar toch werd dat niet vaak gebruikt.
heidy_wilco schreef:Tsja... Rusland wil terug hebben wat ze "verloren" hebben nadat de muur viel. Het is een groot machtsspel van Putin, die maar uit wil breiden. Daarbij zou het me ook niets verbazen dat hij dit doet om inderdaad oorlog uit te lokken (maar wel op zo'n manier dat hij niet de directe aanleiding is) en om meer manschappen te verkrijgen.
heidy_wilco schreef:Tsja... Rusland wil terug hebben wat ze "verloren" hebben nadat de muur viel. Het is een groot machtsspel van Putin, die maar uit wil breiden. Daarbij zou het me ook niets verbazen dat hij dit doet om inderdaad oorlog uit te lokken (maar wel op zo'n manier dat hij niet de directe aanleiding is) en om meer manschappen te verkrijgen.
damian23 schreef:heidy_wilco schreef:Tsja... Rusland wil terug hebben wat ze "verloren" hebben nadat de muur viel. Het is een groot machtsspel van Putin, die maar uit wil breiden. Daarbij zou het me ook niets verbazen dat hij dit doet om inderdaad oorlog uit te lokken (maar wel op zo'n manier dat hij niet de directe aanleiding is) en om meer manschappen te verkrijgen.
Ik kijk de laatste dagen veel tv over dit onderwerp maar begin het nu pas een beetje te begrijpen. Maar je hoort ook steeds meer mensen zich uitspreken over de onderliggende oorzaken van dit conflict. Een europa die zich steeds maar verder wil uitbreiden (als de oekraine bij de eu komt, komt eu wel erg dicht bij rusland), de pachtovereenkomst van de militaire haven op de krim die afloopt, de plannen voor een groot raketschild. Het is niet zo zwart wit als ik dacht en allemaal heel erg complex. Te complex voor de normale burger.
Cyella schreef:DewieDribbel schreef:volgens mij kan er geen oorlog uitbreken. Dit omdat zowel Amerika, Rusland en China kernwapens hebben. als er één land een bom afvuurt weet de ander het. dus een sluikaanval is onmogelijk en als Rusland dus een kernwapen afvuurt kan amerika daarop anticiperen
Dat ze over kernwapens beschikken betekend niet dat ze het gebruiken. In de tweede Wereldoorlog beschikte ze ook over zwaar geschut, maar toch werd dat niet vaak gebruikt.
Citaat:Despite the conclusion by US intelligence that there is no evidence of Russian involvement in the destruction of the Malaysian airliner and all lives onboard, Washington is escalating the crisis and shepherding it toward war.
Twenty-two US senators have introduced into the 113th Congress, Second Session, a bill, S.2277, “To prevent further Russian aggression toward Ukraine and other sovereign states in Europe and Eurasia, and for other purposes.” https://beta.congress.gov/113/bills/s22 ... 2277is.pdf The bill is before the Committee on Foreign Relations.
Note that prior to any evidence of any Russian aggression, there are already 22 senators lined up in behalf of preventing further Russian aggression.
Morganlefay schreef:Cyella schreef:
Daar dachten ze in oa in Dresden, Londen en Rotterdam toch anders over.