Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 12:33

JastieHorse schreef:
Het valt mij vooral op dat iedereen anders denkt over dik en dun. Zo zie ik mensen zeggen dat de vrouwen uit de OPpost dik zijn terwijl ik ze gewoon mooi slank vind met rondingen. Niks geen overgewicht...

Dunne mensen vallen dikke mensen aan en andersom. Misschien moeten we ons gewoon met onszelf bezig houden ipv elkaar afkraken. Je kan toch niet voor een ander beslissen of die dun of dik "wilt" zijn.

Inderdaad, ik geef je helemaal gelijk.

Alleen als het in de social media gevoerd wordt, blijven de gemene verwijten bestaan.. Dat was mijn punt, al word er dus alleen nog over Dove gesproken wat ik erg jammer vind.
Ik vroeg mij af waarom dit wordt gedaan, want ik vind het geen fijne ontwikkeling.. iedereen is mooi zoals hij is, dikker of dunner dat maakt geen verschil.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 12:34

nadina schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd nogal wat om te zeggen dat iemand met een maat 40 te zwaar is...

Kan je alsjeblieft de afgelopen pagina's lezen.. Ik heb deze zin al 10 keer genuanceerde uitgelegd, want dit was zo niet bedoeld.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:35

Voor de mensen die nu denken(!) dat ik dus iets tegen dikke mensen heb, ik vind de dames in de OP echt geen overgewicht hebben :)

Lara_Silver

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:36

Terwijl ze dat wel hebben hoor. Is verder niet erg, dat maakt hun er niet minder op. Maar de vrouwen in de OP hebben geen normaal gewicht, maar wel degelijk een maatje meer.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:37

Wat ik nog veel gekker vind is dat er hier mensen zijn die de Victoria's Secret modellen 'onder de grens' te mager vinden :') Imo zijn zij juist de iets vollere (niet vol, voller) modellen aan de top.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:38

Wat maakt het nu uit wat een ander van je vind ik snap eigenlijk de hele discussie niet.
dames sta hier toch boven.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:39

iedereen met overwicht wordt geaccepteerd dan hoef je de slankere mensen toch niet zo te kleineren ( en discrimineren :o serieus krijg je gewoon minder als je dun bent dan als je dik bent ) walgelijk echte vrouwen hebben een buikje en een kont ja euh er zijn ook echte vrouwen die dat niet hebben of die er te veel van hebben. -:(-

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:40

Vrouwen met rondingen op de juiste plaats zijn prachtig en sexy, dat is een feit. Marilyn Monroe was een prachtige vrouwelijke vrouw en de meeste mannen houden wel van rondingen...Persoonlijk vind ik een vrouw mooi als ze borsten en billen hebben maar wel slank zijn. Een paar kilo te zwaar geeft niet echt, als het allemaal maar in proporties is.
Ik zelf weeg 75 kilo en ben 1.78m. Ben gezegend met een vrouwelijk figuur met borsten en billen. Mijn vriendin is net zo groot en heeft een weinig vrouwelijk figuur, ik denk dat een BMI ook niet altijd op gaat, ieder mens is anders gebouwd natuurlijk. Voor haar zal mijn gewicht te veel zijn, terwijl haar gewicht voor mij te weinig is.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 12:40

Ik heb ook niets tegen mensen met overgewicht :) Dat heb ik ook nergens gezegd, al word hier alles nog al persoonlijk opgevat terwijl ik erg algemeen praat en totaal niet op de man. Ik vind de dames van Dove érg knap en mooi maar wel iets te dik. Maar dat is een mening, een ander vind mij weer te mager.. Smaken verschillen en dat is maar goed ook anders zou de wereld zo saai zijn.

Wat ik dan wel opvallend vind is dat wanneer ik dus uitspreek dat ik die dames wat te dik vind ( maar wel mooi), ik word gezien als een monster die je moet aanvallen :') Waarom mag ik niet zeggen dat ik iemand met een maatje meer wat te dik vind? Waarom heerst er zo'n taboe op een uitspraak dat iemand wat dik is? Zo komen wij weer langzaam terug op het onderwerp waar ik op doelde :D Waarom is iets voller goed om te laten zien aan de wereld ( bijv Dove) maar iets te mager niet?

En waarom is het zo erg als iemand zegt dat een maat meer minder mooi is dan een maatje minder? Waarom mag je dat niet als mening hebben? Er zijn zat mensen die een maatje meer mooier vinden dan een maatje minder, maar daar heeft niemand moeite mee als dat gezegd wordt.. Wat is dat toch voor iets?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:42

Ik vind de Victoria's Secret modellen inderdaad niet dun nee, eerder erg mooi atletisch gebouwd. (met een trainingsschema waar je u tegen zegt natuurlijk) Maar die kledingsmodellen zijn vaak imo echt lelijk dun.

lady62: Als de makers van de plaatjes in de OP echt achter hun eigen standpunt stonden, dan werden dat soort plaatjes niet gemaakt, want dan zouden ze het niet nodig vinden zich te verdedigen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 12:42

PortRoyal schreef:
Vrouwen met rondingen op de juiste plaats zijn prachtig en sexy, dat is een feit. Marilyn Monroe was een prachtige vrouwelijke vrouw en de meeste mannen houden wel van rondingen...

nee, dat is een mening geen feit. Je hebt ook mannen/vrouwen die van kleine borsten en billen houden. Iedereen vind iets anders mooi en dat is maar goed ook, anders zaten we met zijn alle achter de zelfde persoon aan :')

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:47

MIsschien is het een mening maar feit is gewoon dat bladen als Playboy enz. altijd vrouwen tonen die wel een gezond gewicht hebben maar wel met borsten en billen. Dat bedoel ik met rondingen op de juiste plaats.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:49

PortRoyal schreef:
MIsschien is het een mening maar feit is gewoon dat bladen als Playboy enz. altijd vrouwen tonen die wel een gezond gewicht hebben maar wel met borsten en billen. Dat bedoel ik met rondingen op de juiste plaats.

Dat verkoopt dan klaarblijkelijk het best.
En playmates hebben vaak geen maatje 42 hoor. :D

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:50

Ik vind de Victoria's Secret modellen ook prachtig! Zeker niet mager! Mooi atletisch gebouwd inderdaad met rondingen op de juiste plekken. Alleen... vlak fotoshop niet uit! ;)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:51

Volgens mij gaat dit helemaal niet over dun of dik zijn. Het gaat over acceptatie, jaloezie en zelfbeeld. Ik ben zowel veel te mager als veel te dik geweest en hoe mensen met mij omgingen verschilde totaal niet. Toen ik dun was voelde ik mij echt niet beter bij mede anorexiapatiënten en toen ik dik was deden foto's als in de OP ook niks met mij. Bij beide kanten waren ook de klote opmerkingen present of de mensen die mij gewoon accepteerden. Het is volgens anderen nooit goed, dat zie je in dit topic ook. Ik vind het belangrijk om gezond te eten en te leven, het lijf wat je daarbij cadeau krijgt heb je te accepteren. Als ík lekker in mijn vel zit dan maakt het mij ook niet uit dat iemand anders ontzettend dun of veel te dik is. Al heb ik giga overgewicht, dan nog heb ik bijna geen borsten maar wel enorme benen. Ben ik enorm mager, dan heb ik nog behoorlijk flinke benen met cellulite en een relatief vol hoofd.
Waarom dat denken in al die extremen. Een gezond gewicht is nog een brede range en ik ben er van overtuigd dat iedereen zijn eigen setpoint heeft. Dát accepteren is schoonheid.

En dat gelül dat de maatschappij meisjes beïnvloed tot anorexia vind ik echt de grootste onzin.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:53

Lara_Silver schreef:
Als de makers van de plaatjes in de OP echt achter hun eigen standpunt stonden, dan werden dat soort plaatjes niet gemaakt, want dan zouden ze het niet nodig vinden zich te verdedigen.

Dat denk ik niet, ik denk dat het simpelweg een tegenreactie is op de jarenlange trend dat dunner beter was. Die trend heeft veel stevigere dames voor hun gevoel in het verdomhoekje geplaatst, en nu voelen ze de ruimte om daar uit te komen.
En ja, daarin overdrijven ze wat, maar ik ben juist blij dat er op deze manier ook bevestigd wordt dat ook dames die niet aan het slankheids-ideaal van de media voldoen, toch wel degelijk heel mooi kunnen zijn.

Knap trouwens dat jij kunt zien dat ze overgewicht hebben, misschien moeten we die bepalingen van de vetmassa maar achterwege laten en het gewoon op basis van plaatjes en foto's gaan beoordelen :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:58

Sorry, maar je kunt objectief zien dat deze vrouwen niet hun ideale gewicht hebben. Zoals ik al zei, dat maakt hun niet minder, zeker niet als ze zich op deze manier accepteren. Maar deze plaatjes promoten als zijnde normaal, is hetzelfde als anorexiamodellen promoten, het is allebei fout. En ik denk dat men zich ook verkijkt op de hoeveelheid kritiek die (te) dunne mensen te verwerken krijgen, dat is namelijk ook een flinke hap. Het verhaaltje gaat op voor beide uitersten. Echter, zouden dit soort plaatjes nu juist over te dunne mensen gaan, die beweren dat vollere vrouwen geen echte vrouwen zijn, kijk dan maar eens hoe de hel los barst.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:01

Nessah schreef:
maras schreef:
Tja, er is inmiddels zoveel overgewicht in Nederland dat de industrie deze markt wel moet gaan aanboren om hun producten te verkopen. Overigens vind ik de reclame waarbij niet de graatmagere vrouw wordt tentoongesteld wel sympathieker dan de normaliter geposeerde anorexiamodellen. Maar ik ben het niet met ts eens dat maat 40/42 te dik is. Deze maat betekent voor veel vrouwen een gezond gewicht. Misschien uit cosmetisch oogpunt gezien iets te dik maar zeker niet uit gezondheids oogpunt. En dan speelt leeftijd ook nog een rol, als je rond de 20 bent is het eenvoudiger om echt slank te zijn dan wanneer je de 40 gepasseerd bent. Als iedereen maat 40/42 zou kunnen aanhouden dan zou het in de gezondheidszorg een hoop geld schelen.

Dat was ( volgens de Dove site) de maat die gebruikt was. Daarop reageerde ik, want op de foto van Dove vindt ik de vrouwen te dik. Daarmee bedoel ik niets banketstaaf, ik zeg ook absoluut niet moddervet oid. Ik zeg gewoon dat die mensen (licht) overgewicht wordt en dat word gepromoot als mooi lichaam. Dát snap ik niet, want waarom is een lichaam mooi als er vet rolletjes op zitten? Of grotere rondingen? Wedden dat als er net iets te dunne vrouwen werden gebruikt met dat dit ware schoonheid was, dat de wereld te klein was? Dát is mijn punt.. Iets te dik is prachtig en iets te dun is walgelijk.

[ Afbeelding ]

Hier moet ik even op reageren.. ookal is dit nog van de 1e pagina.
Deze vrouwen te dik? *valt van stoel* Natuurlijk mag jij je mening uiten Nessah, maar dan ben ik toch wel benieuwd wanneer jij een vrouw geen (licht) overgewicht vindt hebben?

Ik vind dat sanne1990 goed weergeeft hoe ik er ook over denk. Het is zo gemakkelijk om mensen in hokjes te stoppen. Laten we een ieder in zijn waarde laten. Klein, groot, dik, dun, wat maakt het uit! Een ieder uit alle categorieen zal zich door deze topics aangevallen voelen, omdat in de huidige maatschappij over alle mensen (hier vrouwen) een oordeel wordt geveld.

Wij bokkers doen hier nu aan mee, maar zouden een goed voorbeeld geven aan de jongere generatie. Dit door te stoppen met oordelen over uiterlijkheden. In plaats daarvan kunnen we elkaar beter complimenteren. Dat vergroot het zelfvertrouwen en geluk, waar we dit nu vooral de grond in trappen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:01

Ik heb zoiets van: zolang je gezond leeft en eet, is het niet erg als je niet volslank bent. Wat ik wel erg vind is als iemand zich maar gewoon dik laat worden omdat dat de gemakkelijke weg is. Ik vind de meisjes in de OP niet volslank ook al zouden ze dat wel kunnen zijn. Maar dat is echter in mijn ogen niet dik zijn. Er zouden wel wat kilootjes vanaf kunnen, maar ik denk niet dat hier gezondheidshalve echt grote nadelen aan kleven. Als zij zich zo prettig voelen is er toch niks mis mee (:

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 13:10

xEliesx schreef:
Hier moet ik even op reageren.. ookal is dit nog van de 1e pagina.
Deze vrouwen te dik? *valt van stoel* Natuurlijk mag jij je mening uiten Nessah, maar dan ben ik toch wel benieuwd wanneer jij een vrouw geen (licht) overgewicht vindt hebben?

Ik vind een vrouw niet te dik wanneer zij haar spier massa ontwikkeld heeft ( dus een strakke buik waarbij de spieren ontwikkeld zijn). Maar dat is mijn mening, dat is geen feit. Ik heb ook nergens gezegd dat ik mensen die ik wat te dik vind ( want ik heb nergens gezegd dat de Dove dames moddervet zijn, ik heb het over licht overgewicht) niet mooi vind, Sterker nog ik heb gezegd dat ik de Dove dames érg knap en mooi vind, maar wel iets te dik. Dat is mijn mening, geen feit.

Waarom mag ik daar geen mening over hebben?

Dit soort meiden, vind ik slanke meiden met een gezond gewicht. Maar dat vínd ik, is geen feit. En ik vind ze niet mooier dan de Dove meiden of lelijker, ik zeg alleen dat ik dit gezond gewicht vind. Als antwoord op je vraag.

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:12

Ik heb verder niet alle 8 de pagina's doorgelezen, alleen de OP. Maar ik denk dat het begon als een tegenreactie op de vele reclames waar hele dunne (en vooral gephotoshopte) vrouwen worden gebruikt, terwijl de gemiddelde vrouw er echt niet zo perfect uitziet. Maar ik vind ook dat het nu een beetje doorslaat naar de andere kant, waar inderdaad overgewicht haast wordt geprezen. Te dun is niet goed, maar te dik ook niet. Er zou door media niet zo'n druk op moeten worden gelegd, er is altijd nog de gouden middenweg ;)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:13

Cyella schreef:
@Rocamor, dat is wat ik bedoel. Jij neemt je verantwoordelijkheid. Dat genetische- en biologische factoren je tegenhouden maakt in zo'n situatie niet uit. Ik heb het over mensen die zich maar dik laten worden en er vervolgens niks aan doen uit gemak. In jouw situatie vind ik dat je heel goed gehandeld hebt, en heel knap dat je het zo lang volgehouden hebt. Denk dat veel mensen -ongeacht het resultaat- een voorbeeld aan je kunnen nemen ;) Het enige waar ik op stamp is om gewoon verantwoordelijk met voedsel én je lichaam om te gaan. En dan heb ik het net zo goed -zoals in mijn vorige post vermeld- over chemicaliën. Ik denk dat er nog té veel calorieën geteld worden, maar te weinig chemicaliën geteld worden.

Maar helaas kan men dat aan mijn buitenkant niet zien, hoeveel ik doe en hoeveel ik laat. En ik snap heel goed dat dat twee kanten op werkt, want je kunt dat ook niet zien aan een slank / mager persoon.

Ik ben ook van mening dat me nog teveel kijkt naar de calorieen, de maten en de nummertjes en te weinig naar de persoon die erachter zit.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 13:13

PortRoyal schreef:

Maar ik vind dat playboy op de zelfde manier reclame maakt als bijvoorbeeld die Dove doet. namelijk iets promoten en daarbij de nadruk lijken te willen leggen dat dat mooi is. Playboy promoot net, plastische chirurgie. Er zijn nummer waarbij er in interviews worden gezegd dat nep borsten de mooiste zijn en dat het aan iedereen wordt aangeraden. Foto's waar bij de nadruk ligt op nep, dat vind ik dus ook niet kunnen en ook neerbuigend naar andere personen.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:14

Ja dat ziet er goed uit, maar zijn allemaal jonge meiden natuurlijk. Als je wat ouder bent wordt het allemaal wat minder lijkt me. En die neptieten in Playboy dat lijkt echt nergens op ben ik helemaal met je eens. We moeten de natuur wel een beetje in zijn waarde laten.
Laatst bijgewerkt door PortRoyal op 14-07-14 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Thorn2006

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:15