Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Szan schreef:Destination schreef:Hier hebben de paaltjes maar 1 kant hoor, Inoterry
Die palen zijn ook voor in- en uitchecken. Maar de poortjes hebben echt 2 kanten. Dat zijn 2 verschillende soorten dus. Ook wel knap eigenlijk, als je bij de poortjes verkeerd in- of uitcheckt.
palousa_boy schreef:Nou na afgelopen weekend, kan ik wel zeggen dat ik het een zeer slecht systeem vind.
Eerst een bus, kon ik een chip kaartje kopen voor €3, was een uur geldig.
Daarna een kaart gekocht voor de trein, dat apparaat is super onduidelijk welke je nu moet kopen, dus is uiteindelijk een naamloze kaart geworden, waar de €20 borg ook op moest, plus €7,50 voor de kaart zelf als ik het goed heb begrepen.
Ik dus langs die paal om in te checken, ging dat niet, maar de poortjes stonden open, dus zo naar m'n trein gegaan omdat ik al te laat was voor m'n afspraak.
Toen kon ik dus wel uitchecken![]()
Vervolgens moest ik andere chipkaartjes kopen voor de metro in Amsterdam.
Na wat uitzoekwerk, maandag een nieuwe poging gedaan. Geld erop zetten ging wel, inchecken ook, uitchecken vervolgens niet, inchecken bij de metro in den haag niet gedaan, in Rotterdam kon ik niet uitchecken dus de poortjes gingen niet open, dus overheen geklommen, en in de bus die stond te wachten werkte alles vervolgens weer wel gewoon.
Volgende keer ga ik dus niet meer met het Ov.
xMyrth schreef:Waar staat dat de etickets blijven bestaan? Ik kan dat nergens vinden
Szan schreef:xMyrth schreef:Waar staat dat de etickets blijven bestaan? Ik kan dat nergens vinden
Ik heb vorige week nog training van NS gehad over de OV chipkaart, en het e-ticket blijft inderdaad bestaan.
Om in- en uitchecken mogelijk te maken (ivm dichte poortjes straks op sommige stations), komen er speciale poortjes die de QR code op het ticket kunnen lezen.
Edit: Hier nog zwart op wit:
https://forum.ns.nl/overige-producten-6 ... staan-2029
xMyrth schreef:Dus als er iemand met mij mee wil reizen voor 40% korting.. Hoe gaat dat dan? Of hoe reis ik im de vakantieperiode dan met korting? Ik begrijp niks van dit stomme idee
Sem_ schreef:Volgende week reis ik vanaf Roosendaal naar Antwerpen, mag je dan wel online van tevoren een
kaartje kopen of moet dat ook per sé via je OV chip? (Ik heb 100% korting doordeweeks in
Nederland).
xMyrth schreef:Oke bedankt. Ik zie licht aan het einde van de tunnel xd
xMyrth schreef:Dankjewel, dat zocht ik inderdaad. Ik hoopte op die manier de kaartjes te kunnen vervangen maar helaaaaas... Want ik kan dan geen korting krijgen. Zucht...
Dus als er iemand met mij mee wil reizen voor 40% korting.. Hoe gaat dat dan? Of hoe reis ik im de vakantieperiode dan met korting? Ik begrijp niks van dit stomme idee
xSwanHeart schreef:palousa_boy schreef:Nou na afgelopen weekend, kan ik wel zeggen dat ik het een zeer slecht systeem vind.
Eerst een bus, kon ik een chip kaartje kopen voor €3, was een uur geldig.
Daarna een kaart gekocht voor de trein, dat apparaat is super onduidelijk welke je nu moet kopen, dus is uiteindelijk een naamloze kaart geworden, waar de €20 borg ook op moest, plus €7,50 voor de kaart zelf als ik het goed heb begrepen.
Ik dus langs die paal om in te checken, ging dat niet, maar de poortjes stonden open, dus zo naar m'n trein gegaan omdat ik al te laat was voor m'n afspraak.
Toen kon ik dus wel uitchecken![]()
Vervolgens moest ik andere chipkaartjes kopen voor de metro in Amsterdam.
Na wat uitzoekwerk, maandag een nieuwe poging gedaan. Geld erop zetten ging wel, inchecken ook, uitchecken vervolgens niet, inchecken bij de metro in den haag niet gedaan, in Rotterdam kon ik niet uitchecken dus de poortjes gingen niet open, dus overheen geklommen, en in de bus die stond te wachten werkte alles vervolgens weer wel gewoon.
Volgende keer ga ik dus niet meer met het Ov.
Over de andere steden kan ik je niets vertellen, maar dit lijkt me zeer sterk. Als je voldoende saldo op je OV-chipkaart hebt, kan je daarmee gewoon inchecken bij de metro. Dat is het handige juist, je hoeft NIET meer bij alle verschillende vervoerders kaartjes te kopen. Met die anonieme kaart had je gewoon in kunnen checken
Ik wil trouwens niet bot zijn, maar jeetje, wat hebben mensen hier een problemen met die kaart. Ik snap het echt niet, ik kan me werkelijk geen eenvoudiger systeem voorstellen. Geen gedoe meer met voor iedere aparte reis kaartjes kopen, 1 kaart voor alle vervoerders... Ik zou nooit meer terugwillen naar een papieren kaartje. (Helaas zit je daar hier in Berlijn wel aan vast. Als ik in Nederland ben geniet ik ook echt van mijn OV-chip!)
friendly schreef:Over dat amsterdam gedeelte had ik even heen gelezen. Ik reis dagelijks voor school in amsterdam via connexxion, ns en gvb. Alles met 1 ov en zonder problemen. Metropoortjes gaan niet eens open als je aan de verkeerde kant staat, bovendien staat daar een rood kruis.
Sting schreef:Op zich ben ik niet tégen het verdwijnen van de kaartjes, maar dan moeten ze een goed alternatief hebben. En die hebben ze niet.
Heb zelf een OV-chipkaart, maar reis regelmatig met anderen mee en wil dan ook graag de 40%korting via de studentenkaart. Maar die is niet te krijgen, alleen door een kaartje te kopen... Jammer dat dat voordeel op deze manier ook verdwijnt.
palousa_boy schreef:Maar stel dat ik dan maar voor €2 reis op 1 dag, ben ik dan die andere €8 kwijt? Of hoe werkt dat dan?
Vind trouwens die €20 bij de ns wel een beetje onzin. Het zal hun vast geld opleveren als je vergeet in te checken, maar voor iemand als ik, die er 1 keer in de 2 jaar ofzo gebruik van maakt, vind ik het best een duur kaartje.
Sizzle schreef:Het is pas echt duur voor toeristen en zakenreisjes die voor die 20 euro 1x van schiphol naar amsterdam gaan en 1x weer terug.