Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
huppelz schreef:Dit punt was nog wat onderbelicht in het geheel dacht ik......
Je zou hieruit de conclusie kunnen trekken dat je dus mensen binnen je grenzen hebt met grote problemen die tegelijk ook gevaarlijk gedrag kunnen vertonen door trauma's. Begrijp ik dat goed?
Nu begrijp ik de stelling van de mensen die naast deze nieuwe bewoners komen te wonen wellicht beter.
Rowdine schreef:Ik moet er toch wel even bij gniffelen dat sommigen Polen als asielzoekers bestempelen. Mensen, Polen behoort gewoon tot de eu en tot het Schengen verdrag he. Polen mogen gewoon overal in de eu wonen/werken.
maura schreef:Ik ben er serieus jaloers op dat jij daar de humor nog van kunt inzien. Ik vind het totale gebrek aan kennis over Nederland, Europa en de rest van de wereld bij veel mensen hier werkelijk om te janken. Helemaal niks van de wereld weten en dan wel een grote bek hebben over asielzoekers. En dan te bedenken dat veel van die mensen donderdag ook hun stem mogen uitbrengen. Churchill had volkomen gelijk toen hij zei dat het beste argument tegen democratie een gesprekje van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde is.
maura schreef:Rowdine schreef:Ik moet er toch wel even bij gniffelen dat sommigen Polen als asielzoekers bestempelen. Mensen, Polen behoort gewoon tot de eu en tot het Schengen verdrag he. Polen mogen gewoon overal in de eu wonen/werken.
Ik ben er serieus jaloers op dat jij daar de humor nog van kunt inzien. Ik vind het totale gebrek aan kennis over Nederland, Europa en de rest van de wereld bij veel mensen hier werkelijk om te janken. Helemaal niks van de wereld weten en dan wel een grote bek hebben over asielzoekers. En dan te bedenken dat veel van die mensen donderdag ook hun stem mogen uitbrengen. Churchill had volkomen gelijk toen hij zei dat het beste argument tegen democratie een gesprekje van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde is.
tamary schreef:maura schreef:
Ik ben er serieus jaloers op dat jij daar de humor nog van kunt inzien. Ik vind het totale gebrek aan kennis over Nederland, Europa en de rest van de wereld bij veel mensen hier werkelijk om te janken. Helemaal niks van de wereld weten en dan wel een grote bek hebben over asielzoekers. En dan te bedenken dat veel van die mensen donderdag ook hun stem mogen uitbrengen. Churchill had volkomen gelijk toen hij zei dat het beste argument tegen democratie een gesprekje van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde is.
En in hoeverre is er verschil tussen een arbeidsmigrant en een asielzoeker? Beide komen uit andere culturen, beide ontvluchten al dan niet tijdelijk de situatie in hun eigen land. Ze krijgen een ander stickertje omdat ze wel of niet uit een land komen waar een verdrag mee is gesloten. Dat zegt echter niks over de persoonlijke situatie van die mensen.
gohya schreef:maura schreef:Ik ben er serieus jaloers op dat jij daar de humor nog van kunt inzien. Ik vind het totale gebrek aan kennis over Nederland, Europa en de rest van de wereld bij veel mensen hier werkelijk om te janken. Helemaal niks van de wereld weten en dan wel een grote bek hebben over asielzoekers. En dan te bedenken dat veel van die mensen donderdag ook hun stem mogen uitbrengen. Churchill had volkomen gelijk toen hij zei dat het beste argument tegen democratie een gesprekje van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde is.
Nou,nou, beetje minder kan ook wel hoor.Niet iedereen weet zoveel over Europa als jij.
Ook jij weet niet alles over dingen die andere mensen dan weer wél weten.
Laat iedereen die zijn of haar mening geeft in hun waarde.En als je daar niet tegen kan,sla dit topic dan over.Iedereen heeft een eigen mening en mag die ook zeggen.
Rowdine schreef:Oeffff, ik denk dat er toch wel degelijk een groot verschil is of je uit Polen komt of uit Somalië. Eigenlijk vind ik het wel erg dat een dergelijke vraag wordt gesteld want Polen is erg opkomend en ik denk dat over een tijdje de Polen hun eigen land niet eens meer willen verlaten omdat het goed gaat. Zin vluchten niet omdat ze in gevaar zijn. Zij komen naar Nederland of Duitsland/ whatever omdat er werk is. Dat is bij asielzoekers niet het geval.
tamary schreef:Je wil niet weten wat er uit Afrika hier heen komt onder druk van dorp/familie om hier geld te verdienen, lang niet alles vlucht naar Europa ivm oorlog en dan nogmaals : waarom tig landen verder op?
Polen vluchten niet voor oorlog, maar voor armoede en werkeloosheid, net zo goed honger en ellende. Enkel een andere vorm, maar daarom potentieel niet minder dodelijk.
tamary schreef:Rowdine schreef:Oeffff, ik denk dat er toch wel degelijk een groot verschil is of je uit Polen komt of uit Somalië. Eigenlijk vind ik het wel erg dat een dergelijke vraag wordt gesteld want Polen is erg opkomend en ik denk dat over een tijdje de Polen hun eigen land niet eens meer willen verlaten omdat het goed gaat. Zin vluchten niet omdat ze in gevaar zijn. Zij komen naar Nederland of Duitsland/ whatever omdat er werk is. Dat is bij asielzoekers niet het geval.
Je wil niet weten wat er uit Afrika hier heen komt onder druk van dorp/familie om hier geld te verdienen, lang niet alles vlucht naar Europa ivm oorlog en dan nogmaals : waarom tig landen verder op?
Polen vluchten niet voor oorlog, maar voor armoede en werkeloosheid, net zo goed honger en ellende. Enkel een andere vorm, maar daarom potentieel niet minder dodelijk.
maura schreef:Rowdine schreef:Ik moet er toch wel even bij gniffelen dat sommigen Polen als asielzoekers bestempelen. Mensen, Polen behoort gewoon tot de eu en tot het Schengen verdrag he. Polen mogen gewoon overal in de eu wonen/werken.
kleinvosje schreef:In Nederland is het precies hetzelfde Yontheke. Nederland is Nederland niet meer, het mesne-uit-andere-landen-land. Ik heb echt helemaal niets tegen buitenlanders, absoluut niet, maar we kunnen niet onbeperkt maar alles vol laten stromen met buitenlanders. Er zijn nu al in grote steden wijken waar je als Nederlander niet prettig meer rond kunt lopen, waar de buitenlandse cultuur alles over heeft genomen. Dat gaat straks met de rest van het land ook gebeuren.
tamary schreef:Rowdine schreef:Oeffff, ik denk dat er toch wel degelijk een groot verschil is of je uit Polen komt of uit Somalië. Eigenlijk vind ik het wel erg dat een dergelijke vraag wordt gesteld want Polen is erg opkomend en ik denk dat over een tijdje de Polen hun eigen land niet eens meer willen verlaten omdat het goed gaat. Zin vluchten niet omdat ze in gevaar zijn. Zij komen naar Nederland of Duitsland/ whatever omdat er werk is. Dat is bij asielzoekers niet het geval.
Je wil niet weten wat er uit Afrika hier heen komt onder druk van dorp/familie om hier geld te verdienen, lang niet alles vlucht naar Europa ivm oorlog en dan nogmaals : waarom tig landen verder op?
maura schreef:Thanks Amaris, je helpt mijn bloeddruk én mijn vertrouwen in m'n medemens (dat doen trouwens meer mensen zoals Verootjoo, Dani, BlueEyes en Muppett. Hier, als je gaat tellen komt het misschien toch nog goed).
Voor de goede orde, W.C. heeft óók tamelijk enge uitspraken gedaan maar waar het om democratie gaat wist 'ie verdraaid goed waar hij het over had.
Amaris schreef:Helemaal niet lastig. Het antwoord is gewoon 'nee'.
En natuurlijk mag iets je interessegebied niet zijn en hoef je niet expert op alle gebieden te zijn. Maar hou je dan ook verre van ongefundeerde uitspraken want daarmee maak je jezelf alleen maar belachelijk.
(met 'je' bedoel ik een willekeurig iemand)
Rowdine schreef:Amaris schreef:Helemaal niet lastig. Het antwoord is gewoon 'nee'.
En natuurlijk mag iets je interessegebied niet zijn en hoef je niet expert op alle gebieden te zijn. Maar hou je dan ook verre van ongefundeerde uitspraken want daarmee maak je jezelf alleen maar belachelijk.
(met 'je' bedoel ik een willekeurig iemand)
Jij vindt dus dat niet alle burgers stemrecht zouden moeten hebben?