Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Krissis schreef:Lekker aan het drammen Verootjoo?
Ik trek me ook terug, laat mensen met hun mening in hun waarde ipv je ideale wereld te kweken (niet alleen op Verootjoo gericht)
nine1987 schreef:Zo heb ik een vriendin die insuline moet spuiten.. Dit doet ze ook niet in het openbaar.. Ook nodig.. Maar gewoon voor het gemak van anderen doet ze dat alleen.. Omdat anderen zich er niet prettig bij voelen..
Beetje respect voor je medemens vind ik het.. Ik heb nogmaals geen afkeer oid voor borstvoedende moeders.. Ik heb op mijn werk een mevrouw nog bij me in de kantine gezet, omdat ze anders in de winkel moest gaan zitten.. Ik blij, vrouw blij, klanten blij.. No one gets hurt..
Help elkaar gewoon een beetje.. Dat kan hoor.. Echt..
Vjestagirl schreef:Als ik google op borstvoeding zijn dit voorbeelden van foto's die ik te zien krijg:
http://www.zorgvoorborstvoeding.nl/best ... reflex.jpg
http://www.naviva.nl/cms/FCKeditor/cstm ... oeding.JPG
http://www.borstvoeding.com/files/tandem-saniye.jpg
En er komen eigenlijk geen foto's naar boven waarbij er niet een flink stuk blote borst en/of tepel te zien is.
Bij 'borstvoeding openbaar' vind ik bijvoorbeeld dit (naast een hoop reclame foto's voor doeken):
http://www.borstvoeding.com/files/W20110703.jpg
Dus ik vind het niet zo gek dat mensen aan bloot denken
KimD schreef:nine1987 schreef:Zo heb ik een vriendin die insuline moet spuiten.. Dit doet ze ook niet in het openbaar.. Ook nodig.. Maar gewoon voor het gemak van anderen doet ze dat alleen.. Omdat anderen zich er niet prettig bij voelen..
Beetje respect voor je medemens vind ik het.. Ik heb nogmaals geen afkeer oid voor borstvoedende moeders.. Ik heb op mijn werk een mevrouw nog bij me in de kantine gezet, omdat ze anders in de winkel moest gaan zitten.. Ik blij, vrouw blij, klanten blij.. No one gets hurt..
Help elkaar gewoon een beetje.. Dat kan hoor.. Echt..
Maar insuline spuit net iets makkelijker en sneller dan een kind voeden. Een kind voeden kan een tijdrovend klusje zijn.No offense trouwens!
Vjestagirl, sorry over dat aanstootgevend. Dat was niet de bedoeling uiteraard!
Lara_Silver schreef:Echter is het wel een specifiek intiem moment met je baby, wil je dat iedereen daar getuige van is? En is het niet ook een goed idee als het kind zich op zowel borst als speen te voeden? Dit zijn oprechte vragen.
Blue_Eyes schreef:Lara_Silver schreef:Echter is het wel een specifiek intiem moment met je baby, wil je dat iedereen daar getuige van is? En is het niet ook een goed idee als het kind zich op zowel borst als speen te voeden? Dit zijn oprechte vragen.
Ach, op een gegeven moment wordt het ook gewoon een praktisch moment, hoorAls je iedere drie uur moet voeden zijn dat toch al gauw 8 voedingen per etmaal. Het intieme had ik dan vooral nog 's nachts. Overdag was het gewoon etenstijd.
Zeker de eerste zes weken wordt afgeraden om zowel borst als speen te voeden.
benangelique schreef:Nee hoor nine!
Cynn, dat is echt een grote uitzondering die je gezien hebt. Jammer is dat. Zelfs Ik, als echte pro bv, zou me daar vervangend voor generen denk ik
loez schreef:Als eerste, heb ik geloof ik al een paar jaar geen voedende mama's gezien in mijn omgeving, of het valt me totaal niet op.
Ten tweede, ik heb nog geen kids, maar ondanks mijn borstvergroting heb ik de mogelijkheid om borstvoeding te kunnen geven! Ook heb ik altijd gezegd, als ik het prettig vind om bv. te geven dan zal ik dit doen, de natuurlijkste manier denk ik!
Tuurlijk is uit de fles handiger Maargoed.
Maar nu punt 3, thuis zal ik best bv. durven geven, maar openbaar?? Ik ben zo preuts als watik denk niet eens dat ik dit durf!
Mocht ik het wel durven, dan zal ik dat ook doen. Inderdaad voor mezelf en anderen afdekken als dat nodig is en ik zou er ook voor kiezen om wat van de rest af te zitten! Verder vind ik het niet raar om mensen te zien voeden, maar ik hoef niet de complete melkopslag op tafel te zien
Lara_Silver schreef:Ik geloof trouwens dat ik het erger vind als iemand met de mond open eet dan een baby die zich voed aan een borst. Borst, iedere vrouw heeft er. Kwestie van relativeren.
Interessant van tepel - / speenverwarring, dat wist ik dus niet.
Lara_Silver schreef:Ik geloof trouwens dat ik het erger vind als iemand met de mond open eet dan een baby die zich voed aan een borst. Borst, iedere vrouw heeft er. Kwestie van relativeren.
Interessant van tepel - / speenverwarring, dat wist ik dus niet.
Iris82 schreef:Een kind voeden kan zo wisselen tussen de 5 minuten en de 30 minuten.
30 minuten op de wc zitten met een baby lijkt me ook niet erg praktisch.