Vrouw baart bewust tweehoofdige baby, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:53

Nens77 schreef:
[quote="[naam]

Maar daar ga je al ;
Je was al behoorlijk op leeftijd, als dit kindje iets had gemankeerd was de kans aanzienlijk geweest dat er geen kindje meer was gekomen (of vervolgens nog een grotere kans op een ongezond kindje).
Dit was jouw eerste en enige ?
Want ook dat is een heel andere situatie dan wanneer je al de zorg voor ZEVEN andere, gezonde kinderen hebt.
Want die andere zeven kinderen hun leven zal voortaan in het teken staan van hun gehandicapte broertje of zusje.
En dat zeven kinderen hun leven totaal overhoop gehaald moet worden in het teken van 1 ander kind vind ik inderdaad erg egoistisch ja.
Die andere kinderen kiezen er namelijk ook niet voor.
Kinderen die een gehandicapt broertje of zusje hebben het veelal echt zwaar en worden in veel gevallen zelfs 'verwaarloosd' omdat alle aandacht naar een dergelijk hulpbehoevend kind gaat.
[/quote]

Nee, dit is mijn tweede. Mijn eerste heeft diabetes en is autistisch. Weet je hoeveel werk dat is... Voor altijd...
En ik was van de tweede na 5 maanden klussen na stoppen met de pil al zwanger dus ik denk dat als mijn cyclus nu weer op gang gaat komen wanneer ik stop met de borstvoeding ik binnen een paar maanden wel weer zwanger zou kunnen zijn als ik zou willen. Ik kom uit een lang en goed vruchtbare familie.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:01

Huni schreef:
Mijn mening doet er niet toe maar het is nog steeds een 2 hoofdig kind in plaats van 2 koppig.

Dat is een woordgrapje omdat de ouders te koppig waren om de zwangerschap af te breken.

Ik weet het niet, 37 van de 37 'tweehoofdige' baby's zijn overleden, dan weet je toch dat je kindje(s) dood gaan... Doe het dan fijn als ze nog in de baarmoeder zitten, ik weet niet waarom, maar dat is voor mijn gevoel fijner, ze leven nog niet, al beseffen ze zich nu ook niks niks.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:09

Agos, arme meisjes.
Ik vind het knap dat ze tot nu toe alles goed doen, ben eigenlijk wel benieuwd hoe het spijsverterings en ademhalings gestel eruit ziet... ergens moet dat toch gaan splitsen als beide meisjes willen eten en ademhalen. Al hoeven ze natuurlijk niet allebei te eten en te ademen... Als er eentje eet is de maag gevuld? En als de ene ademhaalt zullen de longen het vast via een of andere manier ook naar de andere hersenen pompen, anders zou het nu niet goed meer gaan. Ik ben ook benieuwd of dat de splitsing tussen slokdarm, luchtpijp ect. bij allebei de meisjes even sterk is, niet dat eentje als het ware in een verdrukking leeft omdat ze te weinig zuurstof oid krijgt.
Er wordt alleen nergens in het artikel gesproken over hoe ze het nou gaan doen als de hersenen gaan groeien... aangezien het toch meer twee gezichten op een schedel zijn ipv twee schedels die versmolten zijn vrees ik nog steeds dat de schedel niet groot genoeg wordt voor twee paar hersenen.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:16

Anoniem schreef:
Nens77 schreef:
[quote="Repelsteel

Maar daar ga je al ;
Je was al behoorlijk op leeftijd, als dit kindje iets had gemankeerd was de kans aanzienlijk geweest dat er geen kindje meer was gekomen (of vervolgens nog een grotere kans op een ongezond kindje).
Dit was jouw eerste en enige ?
Want ook dat is een heel andere situatie dan wanneer je al de zorg voor ZEVEN andere, gezonde kinderen hebt.
Want die andere zeven kinderen hun leven zal voortaan in het teken staan van hun gehandicapte broertje of zusje.
En dat zeven kinderen hun leven totaal overhoop gehaald moet worden in het teken van 1 ander kind vind ik inderdaad erg egoistisch ja.
Die andere kinderen kiezen er namelijk ook niet voor.
Kinderen die een gehandicapt broertje of zusje hebben het veelal echt zwaar en worden in veel gevallen zelfs 'verwaarloosd' omdat alle aandacht naar een dergelijk hulpbehoevend kind gaat.

Nee, dit is mijn tweede. Mijn eerste heeft diabetes en is autistisch. Weet je hoeveel werk dat is... Voor altijd...
En ik was van de tweede na 5 maanden klussen na stoppen met de pil al zwanger dus ik denk dat als mijn cyclus nu weer op gang gaat komen wanneer ik stop met de borstvoeding ik binnen een paar maanden wel weer zwanger zou kunnen zijn als ik zou willen. Ik kom uit een lang en goed vruchtbare familie.[/quote]

Maar stel je toch eens voor dat je al 7 gezonde kinderen hebt (ik heb er 3 en ik vind het al een heel karwei om ze allemaal voldoende aandacht te kunnen geven) en je weet dat er een kindje bij komt die zo een beetje al je aandacht en energie op zal slokken, ziekenhuis in, ziekenhuis uit, dat is zo ongelooflijk oneerlijk en egoistisch tegenover je andere 7 kinderen ? Die zijn dan toch ineens hun moeder kwijt ?!
En dan heb ik inderdaad al eerder geschreven over hoe moeilijk dit kind het zelf zal gaan hebben, al zou het opgroeien. Twee stel hersenen, twee verschillende meningen en 1 lichaam om alles uit te voeren...
Wie zal het steeds winnen en welke is dan diep ongelukkig. Dan nog de puberteit (als we er vanuit gaan dat ze op zullen groeien zoals sommigen hier denken), de puberteit is voor gezonde kinderen al een dusdanige uitdaging dat er menigeen zelfmoord pleegt.
Wat als de ondergeschikte het niet meer ziet zitten en eruit wil stappen, maar de overheersende gewoon doorgaat....
Echt verschrikkelijk dit, om een dergelijke zwangerschap maar door te zetten :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:31

Ik wil nooit meteen van zoveel negatiefs uitgaan.
Voor hetzelfde geld zijn ze dikke maatjes en dolgelukkig met z'n tweetjes in dat hoofdje. Je leest wel vaker van Tweelingen die onafscheidelijk zijn, ookal zitten die dan misschien niet samen in 1 lichaam.
De ouders stellen dat ze een familie hebben waarin ze veel steun vinden dus ze staan er blijkbaar niet alleen voor met hun kinderen. En mijn ervaring met mensen die gelovig zijn (ben het zelf niet ) is dat ze vaak enorm veel kracht en steun vinden in het geloof en in god en hun kerkgemeenschap. Ze staan vaak sterker dan de gemiddelde goddeloze ondernemer die goed boert , nergens wat bij heeft en niks hoeft te laten.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 08:15

Ayasha schreef:
kaatje77 schreef:
Met een 20wkn echo laat je zoiets niet weghalen, je moet gewoon bevallen, deze wordt ingeleid en is vele malen heftiger dan een vol dragen bevalling, dus ik vind deze opmerking echt not done :r

Is toch haar keuze? :? Iemand vraagt er naar, zij antwoord. Moet ze liegen voor de lange Tenen en tere moederharten?

nee. Het gaat om de opmerking dan zou ik het weghalen, was het maar zo makkelijk.......dan hadden heel veel mensen heel veel verdriet bespaart kunnen blijven.

Ik vind nogmaals dat als je zoiets persoonlijk niet mee heb gemaakt je daar geen oordeel over mag bellen.

jullie hebben geen idee hoelang en moeilijk dat traject is om een keuze te moeten maken tussen wat goed en niet goed. Zoals eerder beschreven is door iemand, het is een keuze tussen twee kwaden....

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 14:24

kaatje77 schreef:
nee. Het gaat om de opmerking dan zou ik het weghalen, was het maar zo makkelijk.......dan hadden heel veel mensen heel veel verdriet bespaart kunnen blijven.

Ik vind nogmaals dat als je zoiets persoonlijk niet mee heb gemaakt je daar geen oordeel over mag bellen.

jullie hebben geen idee hoelang en moeilijk dat traject is om een keuze te moeten maken tussen wat goed en niet goed. Zoals eerder beschreven is door iemand, het is een keuze tussen twee kwaden....

Je zegt het nu precies goed: jij VIND dat men niet mag oordelen als je dit niet zelf hebt meegemaakt. Een mening, geen feit. We leven in een vrij land en we mogen denken wat we willen. Wat bedoel je eigenlijk met zelf meegemaakt? Uberhaupt de keus om een kindje voortijdig weg te halen of moet het een soortgelijke ernstige aandoening zijn geweest? Down al genoeg? Of moet het echt siamese tweeling zijn?
Mijn punt is, iedere ervaring staat op zich. Elk persoon is anders met andere normen en waarden en elke zwangerschap en elk kind is uniek. Als je dan vind dat je er geen mening over mag hebben als je niet zelf in dezelfde situatie hebt gezeten....dan mogen we geen enkele mening meer hebben, want niemand zit ooit in echt dezelfde situatie.
En dan je laatste zin....hoe weet jij wat elke bokker hier heeft meegemakt? Jij roept zo hard over niet oordelen en vervolgens gooi je tientallen mensen op 1 hoop en roept dat "jullie" geen idee hebben.....

Ik zou zo'n kind echt heel heel zeker weten 'weghalen'. Betekent dit dat ik hier licht over denk? Nee. Betekent het dat ik niet inzie hoe godsgruwelijk zwaar zo'n proces is en hoe traumatisch dat kan zijn? Nee hoor. Ook met dat besef kan je nog de keus maken om er toch doorheen te gaan, omdat voor jou persoonlijk het alternatief (voldragen dus) nog veel erger is. En ik heb idd nog geen ervaring met zwanger zijn, maar ik ken mezelf wel en als mn ratio en gevoel met elkaar in de knoop raken, ga ik uit van de ratio.
En ik heb zat zware situaties meegemaakt waarin dit nodig was dus ik weet dat ik er toe in staat ben.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 14:38

Zwerte schreef:
kaatje77 schreef:

Je zegt het nu precies goed: jij VIND dat men niet mag oordelen als je dit niet zelf hebt meegemaakt. Een mening, geen feit. We leven in een vrij land en we mogen denken wat we willen. Wat bedoel je eigenlijk met zelf meegemaakt? Uberhaupt de keus om een kindje voortijdig weg te halen of moet het een soortgelijke ernstige aandoening zijn geweest? Down al genoeg? Of moet het echt siamese tweeling zijn?
Mijn punt is, iedere ervaring staat op zich. Elk persoon is anders met andere normen en waarden en elke zwangerschap en elk kind is uniek. Als je dan vind dat je er geen mening over mag hebben als je niet zelf in dezelfde situatie hebt gezeten....dan mogen we geen enkele mening meer hebben, want niemand zit ooit in echt dezelfde situatie.
En dan je laatste zin....hoe weet jij wat elke bokker hier heeft meegemakt? Jij roept zo hard over niet oordelen en vervolgens gooi je tientallen mensen op 1 hoop en roept dat "jullie" geen idee hebben.....

Ik zou zo'n kind echt heel heel zeker weten 'weghalen'. Betekent dit dat ik hier licht over denk? Nee. Betekent het dat ik niet inzie hoe godsgruwelijk zwaar zo'n proces is en hoe traumatisch dat kan zijn? Nee hoor. Ook met dat besef kan je nog de keus maken om er toch doorheen te gaan, omdat voor jou persoonlijk het alternatief (voldragen dus) nog veel erger is. En ik heb idd nog geen ervaring met zwanger zijn, maar ik ken mezelf wel en als mn ratio en gevoel met elkaar in de knoop raken, ga ik uit van de ratio.
En ik heb zat zware situaties meegemaakt waarin dit nodig was dus ik weet dat ik er toe in staat ben.

Volgensmij wordt er gewoon bedoeld dat "gewoon weghalen" niet mogelijk is en dan in plaats daarvan een bevalling wordt ingeleid, wat veel heftiger is dan een gewone bevalling.

Misschien lees ik het verkeerd maar naar mijn idee wordt het nu een beetje uit zijn verband gerukt.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Vrouw baart bewust tweehoofdige baby, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 14:57

Zo lees ik het niet muntdrop. Ze zegt heel duidelijk dat ze vind dat je geen mening/oordeel mag hebben. En dat vind ik dus te ver gaan. Die kotssmiley vind ik veel meer 'not done' dan de opmerking waar ze op reageert. Hoog van de toren blazen over niet mogen oordelen en vervolgens het zelf wel keihard doen, dat noemt men hypocriet en daar kan ik heel slecht tegen.

"gewoon weghalen" is in mijn ogen wel degelijk mogelijk. Voor mij valt namelijk alles daar onder, alle mogelijke ingrepen om de zwangerschap te beeindigen. Van morningafterpil tot inleiden dus. Het enige wat misschien niet helemaal netjes is imo, is het woordje gewoon. Maar dat kan net zo goed het taalgebruik zijn, het hoeft iig echt niet perse te betekenen dat deze persoon er makkelijk over denkt.
We moeten gewoon respect hebben voor beide kanten: de mensen die alles geven om het kind een leven te geven maar ook degene die zouden besluiten deze weg niet in te gaan. Maar respect hebben, is imo niet hetzelfde als je mond houden en geen mening mogen hebben.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:36

Dan vat ik het gewoon anders op dan jij, kan gebeuren toch :)

Ik snap bijvoorbeeld ook wel dat "gewoon weghalen" voor sommige mensen nogal hard kan overkomen alsof iemand er makkelijk over denkt. Dat heb je nou eenmaal, mensen kunnen dat soort dingen verschillend opvatten. En zeker op een forum gebeurt dat heel snel.

Persoonlijk zo ik nu ook zeggen "als mij dat overkomt zou ik ook de zwangerschap beëindigen" maar stel het zo me echt overkomen, ik heb geen idee hoe ik op zo'n moment emotioneel en mentaal in het leven sta. Voor hetzelfde geld maak ik dan wel een hele andere beslissing. Soms handelen mensen toch eerder uit emotie dan uit rede, ook al weten ze stiekem wel dat wat ze doen niet logisch is, toch handelen ze zo.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 00:25

_Caro_ schreef:
Is het niet egoïstisch van ons om te zeggen dat ze maar abortus hadden moeten plegen? [...]

Ik denk dat dé moreel goede oplossing hier niet bestaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:26

Repelsteel, ik heb dan wel nog niet zelf een kind gekregen, maar ik ben wel moeizaam op de wereld gekomen; de zwangerschap ging goed maar ik kwam praktisch dood uit de bevalling, waarbij ik 2x een hartstilstand heb gehad en ze dus 2x hebben gereanimeerd. Ze hebben toen ook aangegeven dat ze het nog een 3e keer konden proberen en dat het daarna eigenlijk ophoudt.. Gelukkig voor mij ging mijn hartje daarna wel ineens als een malle kloppen en kwam het niet tot die 3e keer, maar mijn ouders waren dus wel realistisch genoeg om te bedenken dat als dit het niet had gedaan, dat het dan gewoon had opgehouden, en dat kan ik alleen maar toejuichen. Met de wetenschap die ik nu heb over mijzelf en mijn broertjes, laat ik mijzelf eerst testen voor ik aan kinderen begin (vanwege erfelijke aandoeningen) en als tijdens de zwangerschap blijkt dat ik een kind draag wat een lijdensweg gaat krijgen met hopelijk een goed en pijnvrij einde, maar geen garantie, dan laat ik dat weghalen ja.
Dat heeft niks te maken met 'makkelijk praten' of 'stoerdoenerij', en langs de andere kant ook niet met 'zielig doen', maar als ik zie hoe mijn jongste broertje door het leven gaat en de beperkingen die ik heb gehad de afgelopen jaren, wens ik dat mijn kind niet toe, en dan valt het voor mij en mijn broertje in die zin nog mee; we zitten niet aan elkaar vast maar mijn broertje moet wel met alles nadenken of het kan wat hij wil, vanwege pijn, en ik heb de afgelopen jaren helemaal niet geleefd zoals iemand hoort te leven, maar dat weet ik pas nu sinds alles weer 'gerepareerd' is. Dat zijn dus relatief 'kleine' dingen vergeleken met zulke gevallen, en voor mij is het leven straks weer een groot feest en voor mijn broertje is het dalijk met aanpassingen en goed nadenken ook 'dragelijk' (hoop ik althans, dat moet tijd maar uitwijzen) maar héél eerlijk; ik weet zelf niet of ik mijn kind zo had op laten groeien. Dat is geen bekritiseren naar mijn ouders toe, want ik ben héél blij dat we het leven hebben, maar met wat wij hebben is het leven prima te doen, is er genoeg te genieten en genoeg wat allemaal zonder problemen kan. Maar zo'n extreem lichamelijke beperking of niet functioneren van het lichaam, want ook al hebben de kinderen van de openingspost maar 1 lichaam, ik zie wel twee gezichten en dus twee kinderen, en voor mijn gevoel (let op, gevoel, idee, mening!) functioneert dus van 1 van die 2 kinderen het lichaam niet, of is 1 kind dusdanig misvormd en lichamelijk aangetast dat het leven iets verder gaat qua ongemakken dan 'beetje lastig, beetje pijn, beetje geven en nemen'.

Dus nee, ik ben zelf niet zwanger geweest, maar denk dat ik wel genoeg heb gezien, ervaren en gevoeld om te kunnen zeggen dat ik zelf zo'n zwangerschap af zou breken.
En dat heeft dus niks met negativiteit te maken, pessimisme, of geen moederhart of wat dan ook, en als ik alleen een mening hierover mag vormen als ik zwanger ben geweest of moeder ben, is dat ook ietwat kortzichtig; alsof je alleen een mening kan vormen als je hetzelfde hebt meegemaakt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:42

ik heb weleens gehoord dat als je zwanger bent, het rationele enigzins word uitgeschakelt door de invloed van hormonen.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:57

geerke schreef:
ik heb weleens gehoord dat als je zwanger bent, het rationele enigzins word uitgeschakelt door de invloed van hormonen.

Enigszins ja, je hormonen zorgen ervoor dat de dingen om je heen minder belangrijk zijn, je geheugen wordt wordt een zeef en alles draait om 1 ding, de baby in je buik....
Maar als je van jezelf heel nuchter bent, kun je daar toch wat mee hoor.
In zo een geval ben je toch in staat je ratio de overhand te laten krijgen, terwijl je je de ogen uit de kop jankt :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 12:05

Down syndroom is even wat anders dan een vergroeiing van de schedel.

Zwanger zijn of niets heeft er niets mee te maken. Ik had zonder enige twijfel direct een abortus ondergaan. Ik doe een kind dit niet aan. Een 'leuk' leven, ik ben benieuwd hoe 'leuk' dat gaat zijn als we hypothetisch naar jouw 3D schedel idee gaan kijken. Dat doet toch ook constant pijn?

Trouwens laat met reageren omdat ik 5 dagen in Barcelona was.

Ben het verder met muntdrop eens, het is zeer zeker voor iedereen anders. Ik ben zo'n extreem nuchter iemand die daar dus rationeel over nadenkt. En eerlijk, hoe leef je met z'n baby die constant huilt omdat ze pijn lijdt en jij niet weet hoe je haar/hun beter kunt laten voelen?

Tjsah, wat wil ik met dit topic bereiken? Mag ik geen discussie beginnen die toch wel heel interessant kan zijn? Zoals wij hier nu discussieren gaan die meisjes het hun hele leven waarschijnlijk meemaken. Mensen die over hun praten, die wijzen, die klagen. Bedoel maar, is dat een leuk leven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:20

Het meisje die een 3D schedel kreeg leeft nu pijnvrij, hoezo zou een 3D schedel constant pijn doen?

Zo'n geboorte inleiden van een baby die al zoveel weken oud is, vreselijk!
Abortus kan voor sommigen misschien makkelijker lijken maar als je precies weet hoe dat in zijn werk gaat moet je daar ook maar mee kunnen leven.

Op deze site wordt duidelijk uitgebeeld hoe dat gaat. Staan erg schokkende beelden op dus niet geschikt voor mensen die daar niet goed tegen kunnen!
(Gaat over gezonde baby abortussen, gaat niet om de tekst maar om het technische gedeelte)

http://themattwalshblog.com/2014/05/07/ ... ion-story/

Ik zou niet met de wetenschap kunnen leven dat het kindje misschien wel een pijnvrij bestaan had kunnen leiden en helemaal niet dood had gewild. Of jij of ik of wie dan ook dat nou beter had gevonden... Het is het leven en lichaam van het kind.
Door het weg te laten halen zul je namelijk nooit weten of je wel de juiste beslissing hebt genomen. Dan wis je de situatie. Noem mij maar egoïstisch dan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:24

welk kind vraagt er nu om geboren te worden?Met 1 hoofd of 2?Ouders beslissen of er een kind komt...omdat zij dat leuk vinden.Of omdat het huwelijk niet meer is wat het was en een opfrisser nodig heeft in de vorm van een kind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:25

Of het pijn doet of niet is afwachten, sommige hebben geen last, andere wel. (dat gaat dan over prothese, volledige schedel is nog maar 1x gedaan). :)
Maar ALS het pijn gaat doen... Neem dan maar van mij aan, dat dat echt niet grappig is. :n Daar kunnen maar weinig dingen die ik tot nog toe ervaren heb tegen op. :)
Protheses (en ik vermoed ook de hele schedel) worden vast gezet met schroeven, als ie schroefjes net op een zenuwknoop zitten, dan heb je dus echte zenuwpijnen. :) En dat kunnen ze niet voorkomen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:37

Overigens veroordeel ik niemand die het wel zou laten weghalen of dit ooit heeft gedaan. Ik heb soms wel wat moeite met de harde en kille manier waarop soms gezegd dat men het wel zou laten weghalen maar dat komt waarschijnlijk omdat ik moeder ben en een wat andere zienswijze heb

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 17:03

Ik zie een ongeboren baby niet als een mens. Abortus kan voor mij dus gewoon.
Ik ga er vanuit dat ze vroegtijdig de optie gehad hebben te aborteren, wat ik zelf dus direct gedaan had.

Een 3D schedel zal niet eeuwig passen dus velen operaties, dat bedoel ik dus met pijn. Ze zullen nooit een normaal leven leiden als ze niet kunnen leven zonder operaties.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:30

Ieder voordeel heeft z'n nadeel.
De mogelijkheid om abortus te kunnen plegen, maakt ook dat iedereen daar een mening over heeft.

Nu lijkt het of mensen 'voor God spelen'. Van de een mag een kind met handicap wel geboren worden, van een ander niet. Voor de een is een niet geboren kind nog geen mens, voor een ander 'vanaf de eerste celdeling'.

Ons kennen en kunnen (ook van de wetenschap) is beperkt. Nee, een arts kan niet met 100 % zekerheid voorspellen wat de kansen en mogelijkheden zijn.
(las onlangs nog een verhaal op bokt over een amazone die in coma lag... met de verwachting er nooit meer uit te komen... en nu rijdt ze weer (voorzichtig) paard.

Ik zou niet weten wat ik in plaats van deze ouders zou doen. Weet wel dat het enorm moeilijke keuze is, wélke keuze ze ook maken.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 17:11

tja... mijn dochter is geboren met een handafwijking, je wilt niet weten wat mensen je dan durven te vragen..........
in dit geval is het natuurlijk een enorme afwijking, moeilijk..... maar ik vraag me af hoeveel kinderen er zijn met deze afwijking....

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:41

walgelijk!! wat doe je jekind en jezelf aan levenslang is dit zelf kasteiding of kinder mishandeling of is ze aandachtsgek :(

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:46

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:01

Dat was wel te verwachten toch? Ik snap nog steeds niet dat de ouders die tweeling toch heeft geboren laten worden.. :(