Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gillbo schreef:liedje89 schreef:
@Selka: Ik vind het alsnog iets anders of je iemand behandeld omdat hij (fysiek) ondragelijk leid of mogelijk sterft ook al is dat zijn eigen schuld dan om behandelingen te vergoeden die alleen het levensgeluk verbeteren en dus niet strikt noodzakelijk zijn. Imo zou de vergoeding voor IVF dus heel beperkt mogen zijn.
Waarom zou iemand die járen lang bewust doorrookt uiteindelijk meer recht hebben op een dure behandeling terwijl die persoon wist dat dit het risico zou zijn terwijl iemand die een kinderwens heeft en hier totaal buiten zijn/haar schuld om geen invulling aan kan geven.
lrtj_ schreef:Iedereen heeft het recht om een kind te krijgen uitzonderingen daar gelaten. Of dat nou natuurlijk is of via IVF, ik zie liever iemand dol gelukkig zwanger via IVF als iemand die er maar oplos gaat en weer van de zoveelste zwanger is.
ellenlouise schreef:lrtj_ schreef:Iedereen heeft het recht om een kind te krijgen uitzonderingen daar gelaten. Of dat nou natuurlijk is of via IVF, ik zie liever iemand dol gelukkig zwanger via IVF als iemand die er maar oplos gaat en weer van de zoveelste zwanger is.
Dat ben ik het pertinent mee oneens. Hoezo recht op een kind???
ellenlouise schreef:lrtj_ schreef:Iedereen heeft het recht om een kind te krijgen uitzonderingen daar gelaten. Of dat nou natuurlijk is of via IVF, ik zie liever iemand dol gelukkig zwanger via IVF als iemand die er maar oplos gaat en weer van de zoveelste zwanger is.
Dat ben ik het pertinent mee oneens. Hoezo recht op een kind???
unihorses schreef:ik ken hier iemand die 8 keer haar kind bij de geboorte is afgepakt ( en het gaat door als konijnen...)
omdat die gewoon te zwak begaafd is. Ook 1 die haar kind met satan wil opvoeden kon fluiten naar haar kind
Gillbo schreef:jij ziet kinderne als iets materialistisch. Nogmaals een kinderwens is nergens mee te vergelijken omdat het ( bij het gros) in het systeem zit om kinderen te willen net zoals eten, drinken en het hebben van een partner
Amburtjoz schreef:Woogy schreef:waar denken jullie dat overbevolking vandaan komt? Mensen die voorheen gene kinderen konden krijgen die nu dankzij allerlei medische toestanden alsnog kinderen kunnen krijgen en dan nog alle niet levensvatbare mensen en kinderen die we in leven houden...Zou weleens de cijfers willen horen van de hoeveelheid mentale en lichamelijke aandoeningen van kinderen die niet op natuurlijke wijze zijn verwekt, tegenover die van natuurlijk verwekte kinderen
Zo. Jij bent ook niet op je bekkie gevallen he? Heb je je ooit toevallig verdiept in het DES-middel? Ik ben de wereld dankbaar dat er IVF bestaat, zonder was ik er niet geweest namelijk. En van een mentale- of lichamelijke aandoeningen is geen sprake.
Snollygoster schreef:Als je onvruchtbaar bent is dat voor mij gewoon de natuur, neemt niet weg dat ik het niet erg vind voor mensen met een kinderwens. Ik ben hier gewoon hard in omdat ik zelf absoluut (nog) geen kinderwens heb, en ja, ik vind de overbevolking wel iets belangrijks om bij stil te staan hoor, ik snap gerust dat een eigen kind iets speciaals is, maar er zijn ook nog ontelbaar veel andere kinderen die staan te popelen om geadopteerd te worden. Maar ja, dan zit je ook weer met die klote adoptieprocedures.. Achja, zal toch altijd gevoelig onderwerp blijven.
@Gillbo dus jij vind ook dat drugsverslaafden, pedofielen, moodernaars, etc recht hebben op een kind?
Gillbo schreef:LadyMadonna schreef:Hmm, nee toch? Bijv mensen met down syndroom mogen dit toch miet?
Jazeker wel.
Annem84 schreef:Wel kan ivf dan juist de redding zijn voor mijn latere kinderen. Want dan gaan ze mijn embryo's laten testen in maastricht op erfelijkheid en dan plaatsen ze alleen de embryo's terug die niet genetisch belast zijn. Dan krijg ik door ivf juist gezonde kinderen terwijl ze via de natuurlijke weg wel belast zouden kunnen zijn.
Snollygoster schreef:Ik weet het niet, is een lastige hoor. Persoonlijk vind ik dat we al met genoeg mensen op deze aardbol rondlopen, jammer voor de mensen die een kinderwens hebben, maar je bent vaak onvruchtbaar voor een rede. Dat is gewoon de natuur. De mensen hebben de hele natuurlijke selectie sowieso al om zeep geholpen![]()
En met de stelling "iedereen heeft het recht om een kind te krijgen" ben ik het absoluut NIET eens. Heeft een drugsverslaafde recht op een kind? Heeft een pedofiel recht op een kind? Heeft een moordernaar recht op een kind?