rainbow8 schreef:Ben blij dat ik deze discussie nu tegen kom...
Mijn zoon is een klassieke autist met een laag IQ. Vorig jaar heb ik met 1 van de ouders van het g-elftal, waar hij in speelt, ook deze discussie gehad. Haar zoon is een down, als hij 18 is gaat hij onder het mes en wordt dan gesteriliseerd. Vanaf dat moment ben ik er al mee bezig of ik dat ook wil/moet voor mijn zoon. Hij is nu 14, maar ik geloof niet dat hij ooit in staat zal zijn om zelfstandig te leven. Al moet ik zeggen dat hij het afgelopen half jaar wel emotioneel gegroeid is... Dit maakt het er allemaal niet makkelijker op... Als hij 18 is en dan nog niet zelfstandig zou kunnen functioneren ben ik helemaal voor sterilisatie. Nu ben ik er al een heule tijd over aan het twijfelen. Aan z'n vader hoef ik het niet voor te leggen, want volgens hem is er niets met H aan de hand. Volgens mijn vriend is het wel verstandig om erover na te denken en het voorzichtig met mijn zoon te bespreken, maar zover is het voor mijn gevoel nog niet..... Het is allemaal zo dubbel... Stel dat hij wel een meisje ooit zwanger zal maken... wie draait er dan voor op?? Ik niet in ieder geval... Haar ouders?? Dat vind ik ook weer niet kunnen. En waarom alleen de vrouwen aan de geboortebeperking en ook niet het mannelijke deel...
Moeilijk voor jullie.. Ik zou nog wel even wachten met dat gesprek. Op deze leeftijd, vol in de pubertijd, kan hij iets vinden of zeggen terwijl die er een paar jaar later enorm anders over denkt.