Op jonge leeftijd trouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:32

Trouwen is wel een soort van veiliger voor de kinderen. Mocht je ineens ruzie krijgen ofzo, dan ben je er door je huwelijk zeker van dat niet één van de twee ze mee kan nemen naar de andere kant van het land ofzo.

Ik vind trouwen op je 19e-20e wel écht heel jong :\ als ik toen was getrouwd met de jongen waarvan ik zeker wist dat ik er de rest van mijn leven bij zou blijven had ik nu een hoop gedoe gehad! Er verandert dan zo ontzettend veel in je leven, zeker als je gaat studeren, een nieuwe baan krijgt etc...
Dat je daar doorheen komt met je vriend is natuurlijk heel erg mooi maar dat wil niet zeggen dat het niet ook anders had kunnen lopen :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:54

Ayasha schreef:
Waarom wordt trouwen hier bijna vast aan kinderen gelinkt? Je kan ook trouwen zonder kinderen te nemen. Hoe staat dat dan een cariere in de weg?

Eens, en waarom zou iedereen een grote carrière moeten hebben?
Ik ben getrouwd, geen kids (komen er ook niet) en heb een simpele baan die bijdraagt in mijn levens onderhoud.
Fine by me :j

Ayasha
Blogger

Re: Op jonge leeftijd trouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:56

misschien moeten mensen maar eens stoppen met andermans leven en wensen in te vullen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:04

Eulogy schreef:
Rowdine schreef:
Zoals?

Nou ja, er zijn bepaalde banen in bijvoorbeeld de advocatuur (of sales, management e.d.) waarbij je gewoon dagen van meer dan 12 uur maakt en ook als je thuis komt nog door moet werken. Tenzij je een nanny oid hebt en je het oke vindt om je kinderen vrijwel nooit te zien, lijkt me dat wel ontzettend lastig te combineren. En met zo'n baan zal je baas er ook niet al te blij mee zijn als jij met zwangerschapsverlof gaat.
Maar goed, dat gaat over kinderen en dat gaat hier misschien een beetje offtopic :)

kan het niet laten :
Salesmanager in de IT . idd lange dagen.
Drie kinderen ( twee eigen en een pleegkind ) leeftijd eigen kinderen 18 en 6 . mijn leeftijd 40
Gaat al 16 jaar prima ( daarvoor studeerde ik )

Je leven is echt niet afgelopen als je jong kinderen krijgt... het is maar waar je voor kiest, hoe je als mens in elkaar zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:16

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:29

@MariekeB, dus jij maakt dagen van 08:00 tot 22:00 komt thuis werkt nog even verder en dit minimaal 6 dagen per week? Is je man huisman?

Ik zie bij mijn vriend op het bedrijf vrouwen werken met kinderen maar die zien hun kinderen nooit en hebben een nanny. Het is zelfs zo erg dat 1 dame een keer haar kinderen naar school moest brengen (basisschool) en niet eens wist waar ze moest zijn. De meeste dames stoppen dus zodra ze zwanger zijn en gaan na de zwangerschap in het MKB werken.

Dames met zulke carrieres en kinderen die hebben ze denk ik omdat het "hoort". Maar of het voor die kinderen zo leuk is..

Beetje off topic maar ik geloof echt niet dat zoiets te combineren is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:06

Selka schreef:
@MariekeB, dus jij maakt dagen van 08:00 tot 22:00 komt thuis werkt nog even verder en dit minimaal 6 dagen per week? Is je man huisman?

Ik zie bij mijn vriend op het bedrijf vrouwen werken met kinderen maar die zien hun kinderen nooit en hebben een nanny. Het is zelfs zo erg dat 1 dame een keer haar kinderen naar school moest brengen (basisschool) en niet eens wist waar ze moest zijn. De meeste dames stoppen dus zodra ze zwanger zijn en gaan na de zwangerschap in het MKB werken.

Dames met zulke carrieres en kinderen die hebben ze denk ik omdat het "hoort". Maar of het voor die kinderen zo leuk is..

Beetje off topic maar ik geloof echt niet dat zoiets te combineren is :)

Al die topmannen hebben toch ook kinderen, hoor ik zelden iemand iets van zeggen.

Maar ... ik ben geen topvrouw binnen het bedrijf.... ik kan me voorstellen dat het dan nog een stuk moeilijker is. Maar als je man huisman is , lijkt het mij geen probleem.

Mijn man werkt op 10 minuten fietsen van huis en werkt part time...

Ik werk 1 dag per week thuis . Mijn werk is ontzettend flexibel en zelf in te delen en dat maakt een heleboel uit.

Ik breng mijn zoontje 2 x per week naar school, de andere keren doet zijn vader dat
Ik eet 2 a 3 avonden in de week inderdaad niet thuis, maar nog altijd 5 wel.
vanaf dat ik thuis ben tot de jongste slaapt ben ik er 100% voor hun...
Daarna werk ik inderdaad vaak weer.
Zaterdag werk ik niet
Zondag wel , alleen s'avonds als ze slapen
Huishouden doe ik dus NIET... gewoon helemaal niet . Dus thuis = tijd voor de kinderen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:10

Zij hebben dan vaak vrouwen die thuis blijven voor de kinderen. Ik hoop dat zoiets in overleg gaat ;) Maar als er niemand is voor de kids is dat toch sneu.

Het klinkt alsof jullie het goed voor elkaar hebben! :D Alleen maar leuk dat er dames zijn die wel alles gecombineerd krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:14

Maar goed ik zal even een poging doen om on topic te gaan .
trouwen met 16 ... pfeeeuw... gelukkig leven we in een land waar scheidingen bestaan en we mogen allemaal onze eigen fouten maken en leermomenten hebben :).

En wie weet zijn ze de uitzondering op de regel. Zolang hij goed voor haar is en ze er beide gelukkig mee zijn, wie ben ik om te oordelen.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:06

Ik ben dan op mijn 23 ste getrouwd maar al wel vanaf mijn 15 samen met mijn man.
Dus het kan wel zo jong samen zijn

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:16

Mijn buurvrouw zegt net iets slims :Y)

Als diegene toch de ware is, waarom dan trouwen? Wat heeft het voor meerwaarde? Je kunt dan net zo goed wachten tot je ouder bent want je bent dan toch nog bij elkaar (en de kans dat je een degelijk feestje kunt geven is dan trouwens ook wat groter *\o/* )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:42

EJuniorJoost schreef:
je kan pas trouwens als je samen woont

Staat nergens in de wet dat je eerst moet samenwonen hoor :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:50

Sammie schreef:
EJuniorJoost schreef:
je kan pas trouwens als je samen woont

Staat nergens in de wet dat je eerst moet samenwonen hoor :+

Tenzij je gelovig bent ;)

Ik zou wel graag ooit willen trouwen. Maar dan moet ik eerst eens een leuke vent vinden _O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:50

Dan nog staat het nergens in de wet, hoor..

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:51

ik ben op mijn 22e getrouwd vind dit zelf niet te vroeg, we waren al bezig met kinderen(helaas nog niet gelukt) en als er een kind zou komen wilde ik getrouwd zijn. maar 16 vind ik wel erg jong

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:57

Als je gelovig bent moet je zelfs eerst trouwen voordat je mag samenwonen :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:59

Sammie schreef:
Dan nog staat het nergens in de wet, hoor..

Klopt, maar er zijn mensen die het geloof leven alsof het een wet is ;) Ieder zijn ding, dat het niet de jouwe of de mijne is maakt hierin niet uit.

Wil hier niemand mee aanvallen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:03

Winged, lees nou eens wat er nou eigenlijk staat :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:09

Sammie schreef:
Winged, lees nou eens wat er nou eigenlijk staat :+

Dat het niet in de wet staat: A la.

Maar: er zijn mensen die, volgens het geloof, niet mogen samenwonen zónder getrouwd te zijn.

Dus bij deze: Sammie, lees nou eens wat er nou eigenlijk staat. Dit heeft niet met de wet te maken, maar met geloofsovertuiging. Dus: Van het geloof niet mogen samenwonen zónder getrouwd te zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:10

serieus... Daar ging t helemaal niet om :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:13

Haha Winged gewoon even letterlijk lezen wat er staat ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:14

:)* Ik las het andersom. Check.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:23

Je weet later pas of je te jong was als 16-jarige :)
Ik denk persoonlijk dat je dan nog gewoon te weinig levenservaring hebt om zo'n beslissing te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:48

Magrathea schreef:
Mijn buurvrouw zegt net iets slims :Y)

Als diegene toch de ware is, waarom dan trouwen? Wat heeft het voor meerwaarde? Je kunt dan net zo goed wachten tot je ouder bent want je bent dan toch nog bij elkaar (en de kans dat je een degelijk feestje kunt geven is dan trouwens ook wat groter *\o/* )

Wat is dan überhaupt de meerwaarde voor zo iemand? :roll:

Cayenne: na het huwelijk moet men wel samenwonen voor de wet meen ik

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:56

mijn ouders zijn ook heel jong getrouwd. mijn vader net 19 en mijn moeder 2 weken 17 ze zijn daarna nog 8 jaar zonder kinderen geweest. Ze zijn dit jaar 43 jaar getrouwd! Dus wat mij betreft kun je niks zeggen van een leeftijd.