Ik vind trouwen op je 19e-20e wel écht heel jong

Dat je daar doorheen komt met je vriend is natuurlijk heel erg mooi maar dat wil niet zeggen dat het niet ook anders had kunnen lopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Waarom wordt trouwen hier bijna vast aan kinderen gelinkt? Je kan ook trouwen zonder kinderen te nemen. Hoe staat dat dan een cariere in de weg?
Eulogy schreef:Rowdine schreef:Zoals?
Nou ja, er zijn bepaalde banen in bijvoorbeeld de advocatuur (of sales, management e.d.) waarbij je gewoon dagen van meer dan 12 uur maakt en ook als je thuis komt nog door moet werken. Tenzij je een nanny oid hebt en je het oke vindt om je kinderen vrijwel nooit te zien, lijkt me dat wel ontzettend lastig te combineren. En met zo'n baan zal je baas er ook niet al te blij mee zijn als jij met zwangerschapsverlof gaat.
Maar goed, dat gaat over kinderen en dat gaat hier misschien een beetje offtopic
Selka schreef:@MariekeB, dus jij maakt dagen van 08:00 tot 22:00 komt thuis werkt nog even verder en dit minimaal 6 dagen per week? Is je man huisman?
Ik zie bij mijn vriend op het bedrijf vrouwen werken met kinderen maar die zien hun kinderen nooit en hebben een nanny. Het is zelfs zo erg dat 1 dame een keer haar kinderen naar school moest brengen (basisschool) en niet eens wist waar ze moest zijn. De meeste dames stoppen dus zodra ze zwanger zijn en gaan na de zwangerschap in het MKB werken.
Dames met zulke carrieres en kinderen die hebben ze denk ik omdat het "hoort". Maar of het voor die kinderen zo leuk is..
Beetje off topic maar ik geloof echt niet dat zoiets te combineren is
Sammie schreef:Winged, lees nou eens wat er nou eigenlijk staat
Magrathea schreef:Mijn buurvrouw zegt net iets slims
Als diegene toch de ware is, waarom dan trouwen? Wat heeft het voor meerwaarde? Je kunt dan net zo goed wachten tot je ouder bent want je bent dan toch nog bij elkaar (en de kans dat je een degelijk feestje kunt geven is dan trouwens ook wat groter)