overvallers juwelier doodgeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pebbles_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:30

kohtje schreef:
Laptopmuis schreef:
'Eén van de gedode overvallers is een 20-jarige Marokkaans-Nederlandse man uit Eindhoven. Hij was eerder veroordeeld voor een soortgelijk misdrijf.'

Nou. Ik zou zeggen. De eerste keer niets van geleerd, misschien heeft hij er nu wel van geleerd.

En zijn fijne vrienden hielden een demonstratie en willen dat de schutter de veroordeeld wordt en riemen moordenaar. Van mij mogen die ook de bak in,hoe dom zijn die gasten!

Bedenk je wel dat dat mensen zijn die van die jongen gehouden hebben? Wat een slechte keuzes hij en zijn maatje ook hebben gemaakt, het waren ook de zoons van twee moeders. Wellicht broers van zusjes, en ja, ook vrienden van andere mensen. Mensen die nu die jongen hebben verloren..

kohtje

Re: overvallers juwelier doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:34

Dan nog ga je niet de straat op en roept moordenaars! Ze hebben het zelf uitgelokt . Verkeerde keuzes,wat een onzin. Met moedwil iemand overvallen .
En ja ik vind zelfs de ouders verantwoordelijk .

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:55

Risico van het vak, mijn moeder kan mijn paard ook niet de schuld geven als ik er af val, mijn nek breek en direct dood ben. Ik koos zelf om deze risicovolle actie uit te voeren, dat deed niemand anders voor me. :n

Ik begrijp de frustraties bij de mensen die van hem houden, maar zorg dan gewoon dat die het niet doet.

Als je "Moordenaars" roept net zodra je het weet en helemaal hysterisch bent, oké, maar om het vol te houden zodra je bedaard bent...? :*

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:26

tess_84 schreef:
NatasjavE schreef:
Dit echtpaar zat op een schietclub naar wat ik begrepen heb. Die konden heel best mikken. Ook om iemand te doden zult je heel gericht moeten raken.

Als je een wapen in huis hebt, moet je ook verplicht naar de schietclub... Althans, zo is het in België toch.

Klopt, minimaal 18 keer per jaar dacht ik, maar het kan natuurlijk ook een illegaal wapen zijn geweest. Daar is makkelijk aan te komen als je je portemonnee trekt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:26

Yamcha schreef:
Of het goed is of niet, laat ik me niet over uit. Weet wel dat als iemand mijn lief onder schot houdt, dan schiet ik ook. En raak.

Dit dus. Natuurlijk is het niet goed, maar in zo'n situatie kan ik prima begrijpen dat je zo reageert.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:31

Ceriadwen schreef:
[ Afbeelding ]
Citaat:
Zo'n dertig mensen hebben zaterdag gedemonstreerd op het Stadhuisplein in Eindhoven. Zij vinden de vrouw van de overvallen juwelier Goldies in Deurne geen held maar een moordenaar. Zo laat het Parool weten.

Dat is vast familie, jammer dan. Moeten ze maar meer omkijken naar hun kinderen en ze beter op gaan voeden ipv dat ze te veel hun eigen gang kunnen gaan en niet weten waar ze mee bezig zijn.

Pebbles_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:03

Dus het ligt altijd maar aan de ouders als de kinderen iets verkeerd doen? Mijn hemel, wat een kortzichtige gedachten hier zeg.. Maar toch fijn om te weten dat mijn tante een heel erg slechte moeder is, aangezien haar verstandelijk beperkte zoon met justitie in de problemen is gekomen.

@ xSlvna: Ja, mijn ouders gaven onze pony de schuld toen wij er af vielen en daarbij ons behoorlijk zeer deden. Dat beest is dan ook gelijk verkocht.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:15

Tja op de foto's van die demonstratie zie ik alleen maar allochtonen staan demonstreren. Ik geloof nooit dat dezelfde mensen hadden staan demonstreren als het hun autochtone buurjongen had geweest ...
En als het allochtonen juweliers waren geweest en autochtonen daders vraag ik me af of ze de juweliers dan ook zo hadden veroordeelt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:17

Ik zeg toch ook mijn moeder? ;) Die kijkt tenminste realistisch naar dingen.

Delpi, dan was het echt een ramp geweest, als een allochtoon een autochtoon had neergeschoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:19

Misschien moeten wij dagelijks maar eens de straat op als er weer winkeliers worden overvallen of oudere mensen in hun huis mishandeld / vermoord door overvallers...

Pebbles_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:20

Laat ik even voor mezelf praten.
Als het allochtone juweliers waren geweest en autochtone daders, had ik ze net zo hard veroordeeld als ik deze vrouw nu veroordeel. Ik ken natuurlijk niet het hele verhaal, maar ik vind dat zij er niet zonder proces vanaf mag komen. Als werkelijk blijkt dat uit noodweer is gehandeld, dan is dat zo, maar daar moet wel eerst gedegen onderzoek naar gedaan worden.

@ xSlvna; heerlijk weer, deze conclusie. Mijn ouders kijken ook heel realistisch naar dingen, en aangezien het vallen bij ons werkelijk de schuld van de pony was, hebben zij haar heel gauw verkocht. En blij toe, anders was een van ons werkelijk een keer dood naast dat beest terecht gekomen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:26

russel schreef:
Misschien moeten wij dagelijks maar eens de straat op als er weer winkeliers worden overvallen of oudere mensen in hun huis mishandeld / vermoord door overvallers...

inderdaad,laten we maar eens flink kwaad worden...maar we slikken alles gewoon.
Behalve dus de vrouw die zich zelf verdedigt heeft.Na voor de tweede x overvallen te zijn.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:27

Wij worden gewoon niet snel kwaad, zijn rustige mensen. Van 'ons' zie je ook niet snel een boze familie of 'vriendengroep' uitflippen en slaan. :Y)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:29

Dat is wel een cultuurverschil inderdaad. Nederlanders zijn over het algemeen wel wat koeler van temperament dan het gemiddelde Mediterrane type.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:32

Marokkanen zijn niet mediteraan....Arabieren hebben haat in hun cultuur, maar daar staat een Europeaan niet bij stil.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:34

fransen zijn mediteraan...en die zijn echt anders dan arabieren hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:35

Fransen wel... :D

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:38

De vrienden hadden beter gedemonstreerd bij zijn vorige criminele bezigheden. Dan had dit ook niet gebeurt..
Ik kan me niet eens voorstellen om een criminele vriend te hebben, familie kan je helaas niet kiezen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:39

Wat die vrouw gedaan heeft is heel goed te begrijpen. Als iemand mijn vrouw bedreigt met een pistool en ik zou er zelf eentje hebben, dan ben ik bang dat de tegenpartij het niet overleeft. Duidelijk een geval noodweer. Overigens had ze wel mooi een wapenvergunning aan mogen vragen, maar dat is wat anders.

Ik zag net die demonstratie in Eindhoven. Dat is wel erg krom. Alsof ze betaald zijn door de PVV om zieltjes te winnen voor Wilders. Sympathie voor overvallers vind ik wat vergezocht.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:40

russel schreef:
Marokkanen zijn niet mediteraan....Arabieren hebben haat in hun cultuur, maar daar staat een Europeaan niet bij stil.

Marokkanen zijn wel degelijk Mediterraan. Dat labeltje heeft te maken met het klimaat, en zie hieronder een lijstje (even van Wikipedia geplukt, maar sluit wel aan bij wat ik op school heb geleerd):
Citaat:
Belangrijkste steden met een mediterraan klimaat[bewerken]
Algiers, Algerije
Barcelona, Spanje
Beiroet, Libanon
İzmir, Turkije
Latakia, Syrië
Limasol, Cyprus
Lissabon, Portugal
Marseille, Frankrijk
Monaco, Monaco
Podgorica, Montenegro
Rabat, Marokko
Rome, Italië
Split, Kroatië
Tel Aviv, Israël
Thessaloniki, Griekenland
Tirana, Albanië
Tunis, Tunesië
Valencia, Spanje
Valletta, Malta
Los Angeles, Verenigde Staten
San Francisco, Verenigde Staten
Adelaide, Australië
Perth, Australië
Santiago, Chili
Kaapstad, Zuid-Afrika

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:47

Mediterraan klimaat of Mediterrane cultuur?

Klimaat zegt iets over het weer....zullen ze dat niet bedoelen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:48

Klimaat en cultuur, zo hebben ze mij altijd verteld, zijn dingen die samenhangen. Ik heb me er nooit echt in verdiept maar als ik er zo eens over nadenk, kan ik me daar wel iets bij voorstellen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:50

Gezien het weer best veel invloed heeft op je gemoedstoestand, gevoel etc. denk ik dat klimaat en cultuur ook gewoon samen gaan.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:52

Gedegen onderzoek is niet moeilijk als er overal camera's hangen. Da's net iets makkelijker dan echt sporenonderzoek doen als er bv alleen getuigen zijn. Ik heb vroegah in de verzekeringen gewerkt en je moet er niet verbaasd over zijn als deze mensen een verzekeringspremie van 15.000+ betalen voor hun zaak + alle maatregelen, kluizen, camera's ed. die ze daarnaast opgelegd krijgen om alleen maar hun zaak te "mogen" voeren. Bij elke overval nog meer eisen van de verzekeringsmaatschappij- maar het is wel je broodwinning ! dus je kunt niet zomaar stoppen. En ze zijn al eens overvallen.
De man was al (in de hand geschoten, gezien de term "levensgevaarlijk verwond"neem ik dan even aan dat de ader ook geraakt is.)

Als ze je partner al verwond hebben, en ze proberen je je bestaan af te pakken waar je jarenlang voor gezwoegd hebt...sorry maar het zou mij ook zwart voor de ogen worden..

Na mijn schooltijd heb ik bij 2 deurwaarderskantoren gewerkt. Als ik een euro zou hebben voor elke keer dat ik (op grafische wijze uitgelegd) met de dood ben bedreigt, dan had ik nu een kasteel van een huis. Welke bevolkingsgroep (hoewel je dat blijkbaar niet mag zeggen) Marokkanen en Antillianen. Degene die het wapen vast had welke ik tegen mijn buik heb gehad, tja sorry, dat was ook een Marokkaan, kan er niets anders van maken. Ik kende hem zelfs al lange tijd omdat hij elke week een afbetaling deed, maar hij moest mij toch laten zien dat het net geinstalleerde kogelvrije glas niet zou werken. Een week later kreeg mijn vriendin een pistool tegen haar hoofd.
Kan een boek schrijven over wat ik inmiddels heb meegemaakt met deze bevolkingsgroep, puur over wat ik op mijn werk heb meegemaakt met ze, zal niet positief zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:54

russel schreef:
Mediterraan klimaat of Mediterrane cultuur?

Klimaat zegt iets over het weer....zullen ze dat niet bedoelen?

Marokko ligt voor een deel aan de middellandse zee....dat maakt het een mediterraan land.

Vinden we de Spaanse cultuur echt mediterraan? Nou,..als ergens de Moorse invloeden nog zichtbaar zijn...

Maar goed,..we drijven af heb ik het idee.

De Islam geeft een andere cultuur en dynamiek. Dat zal best. Maar ik vraag me af of dat echt het probleem is.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 30-03-14 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt