Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Esmeej333 schreef:Ik impliciet niet dat jij dat zegt hoor, ik vraag het me gewoon serieus af.
Hebben kinderen het nodig?
Stel je voor dat het zou betekenen als je jouw kind gezond kan laten opgroeien zonder ze vlees te laten eten, en ze gevarieerd eten geeft, waardoor het geen moeilijke eters worden maar ze lusten alleen geen vlees.
Is dat erg?
Ik ben vegetarisch opgevoed. Wij aten thuis geen vlees en geen vis. Ik was een gezond kind en ben een gezonde volwassene![]()
Vlees heb je niet nodig kan ik je vertellen.
Er is niks mis mee om je kind je eigen principes mee te geven, dat doe je denk ik in heel veel dingen. Mocht de partner wel af en toe vlees eten dan zou ik de kids denk ik niet verbieden om mee te eten/te proeven, maar ze zouden wel weten hoe ik erover denk.
Ik kan me nog de kerst herinneren bij mijn zus waarbij de kinderen niet mochten weten wat er op hun bord lag, want het was konijn en dan zouden ze spontaan niet meer eten omdat ze dat zielig zouden vinden. Je kinderen zo bedriegen vind ik persoonlijk niet kunnen.
shetjeIris schreef:Zeg vleeseters, hebben jullie het journaal gezien? Eet smakelijk... Ziet er heel gezond uit allemaal.
Fiffill schreef:Volgens mij zegt ook niemand dat hier hoor Snoevie
Wbt: 'je eet dat lieve diertje op' en het raar vinden om vlees te eten... dat komt natuurlijk alleen door onze huidige cultuur/industrie waarbij mensen amper weten waar hun vlees vandaan komt.
Als jij opgroeit met slachten is vlees eten heel gewoon.
Sunneva schreef:Vlees laten eten. Ik ben zelf geen vegetariër maar ik zou dat wel zijn als ik het vlees niet uit het veld van mijn vader zou krijgen, maar uit de industrie. Ik ben nog niet op de leeftijd om kinderen te krijgen maar als ik ze ooit mag krijgen, komt er zeker vlees op hun bordjes. Niets uit de industrie als dat mogelijk is. Maar aangezien de toekomstige regering van Nederland misschien de jacht verbiedt, moet er een alternatief zijn.
Mensen zijn omnivoren en hebben de bouwstoffen in vlees zeer zeker nodig. Ik ben fel tegen de vleesindustrie maar mijn kinderen zouden het (weliswaar zo veel mogelijk bio) toch krijgen zou de jacht afgeschaft worden.
shetjeIris schreef:Zeg vleeseters, hebben jullie het journaal gezien? Eet smakelijk... Ziet er heel gezond uit allemaal.
Gini schreef:shetjeIris schreef:Zeg vleeseters, hebben jullie het journaal gezien? Eet smakelijk... Ziet er heel gezond uit allemaal.
Zulke opmerkingen vind ik altijd jammer...zo jammer.
We zullen in het verdomhoekje gaan huilen en later, na het overdenken van onze zonden, vergiffenis komen vragen aan jullie, vegetariërs. Deal?
Bhriseis schreef:Rustig maar mensen, dit is zo'n interessant topic waar constructief gediscussieerd wordt, het zou zonde zijn mocht het een wrange toon krijgen.
Gini schreef:Ik vind vegetariërs prima hoor. Het is alleen die ene uitspraak van shetjeIris wat ik niet prima vind. Net zoals Esmeej op haar beurt mijn uitspraak niet ok vindt.
Gini schreef:Ik vind vegetariërs prima hoor. Het is alleen die ene uitspraak van shetjeIris wat ik niet prima vind. Net zoals Esmeej op haar beurt mijn uitspraak niet ok vindt.
Zie je niet wat ik doe? Ik antwoord in dezelfde toon als shetjeIris deed en hup, meteen ontstaat er een wrange sfeer (sorry daarvoor). Op mij kwam bovenstaande opmerking dus hetzelfde over, maar ik zou het moeten laten gaan?
Bhriseis schreef:Ik denk dat dit een van de weinige vegetariërs v. vleeseters topics is waar er niet geruzied wordt
Gini schreef:Ik zette dat er bewust in omdat zij zei "zeg vleeseters". Ik trok even grote ogen en was echt even stomverbaasd. Net zoals jij toen je mijn opmerking las. Soms denk ik inderdaad, ik antwoord er maar niet op, laat maar waaien, maar dat kon ik in dit geval niet. Juist om de redenen die jij ook aangeeft (een hele groep zo wegzetten is ontzettend irritant, generaliseren, niet doen alsof alle vleeseters zus of zo zijn).