Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:45

akishino schreef:
Denk niet dat die enting de oorzaak is van de astma, maar misschien een trigger om het tot uiting te laten komen.
Mijn kinderen worden "gewoon" geent. Maar ik heb ook getwijfelt.
Ik heb zelf na mijn hepatitis B enting een eerste schub gehad, waaruit later bleek dat ik ms heb. Ik heb nooit gedacht dat die enting de oorzaak is van mijn ms, maar het is misschien wel een trigger geweest voor mijn eerste schub. Geen hard bewijs hoor! Maar er gebeurd natuurlijk het één en ander in het immuunsysteem na een vaccinatie, dus misschien niet zo'n gekke gedachten?

Maar dan is de astma (of in jouw geval de ms) gewoon een tijdbom.
Mijn astma is niet getriggerd na een vaccinatie. Het kwam bij mij op toen ik een maand in de schone berglucht had vertoefd en vervolgens terugkwam naar mijn huis in Rotterdam centrum :)
Dus ja, in die zin is het gewoon een kwestie van tijd.
Maar astma kan dan net zo goed getriggerd worden doordat je mazelen krijgt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:13

Nou lijkt in R'dam centrum wonen mij een oorzaak die een stuk aannemelijker is dan vaccinatie.

Maar punt is, dat we echt nog niet alles weten over hoe het immuunsysteem werkt.

En dat het dus best zou kunnen, dat allergieen en andere dingen wél een prijs zijn die we betalen voor vaccineren. Of dat een MS erdoor 'geactiveerd' wordt...

Maar het kan ook zijn, van niet.

akishino

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:51

Daarom zeg ik ook dat het geen wetenschappelijk bewijs is. En de astma of in mijn geval ms had ik toch wel gekregen of ik had het al maar had zich nog niet geuit. Waarschijnlijk is mijn immuunsysteem "op hol" geslagen en dat is killing voor ms. Dat was wat mijn arts erover zei, maar hij vertelde ook dat het misschien gewoon toeval was en niets met elkaar te maken had. Omdat er geen wetenschappelijke bewijzen voor zijn.
Maar mijn gevoel zegt me dat het op één of andere manier wel van invloed is geweest als trigger. Maar ja, een gevoel is natuurlijk niet altijd waar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:55

randalinpony schreef:
Nou lijkt in R'dam centrum wonen mij een oorzaak die een stuk aannemelijker is dan vaccinatie.

Maar punt is, dat we echt nog niet alles weten over hoe het immuunsysteem werkt.

En dat het dus best zou kunnen, dat allergieen en andere dingen wél een prijs zijn die we betalen voor vaccineren. Of dat een MS erdoor 'geactiveerd' wordt...

Dat snap ik helemaal. Tot die tijd moeten we dus vertrouwen op wat we wél weten. Of de kinderen bij bosjes laten neervallen, recht van de sterkste of zoiets. Goed tegen de overbevolking, dat wel ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:41

Bij MS wordt de HepB vaccinatie afgeraden om precies die reden. Geen rare gedachte dus ;)
Bij reeds aanwezige auto immuun afwijkingen zou ik ook terughoudend zijn aangezien vaccins doorgaans een immuunversterkende component hebben.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:13

Ooh toch Sizzle, dan is mijn gevoel toch juist. Whahaha laat het me eens een keer niet in de steek :D ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:04

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:09

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:26

NatasjavE schreef:
Magrathea schreef:
http://www.iflscience.com/brain/study-s ... -pregnancy
Is het toch DNA gerelateerd... :o en nee, daar verandert een vaccin niks aan.

Heb ik al heel lang terug gezegt :o

Voor iedereen die het interessant vind. Wij zijn ons brein van Dick Swaab.

Oei, sorry :)

Klinkt leuk, weer eentje voor de laaaange lijst met boeken die nog moet...

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:34

Vaccinatiebeleid werkt, bof en kinkhoest rukken wel nog op
Door het doorgedreven vaccinatiebeleid komen infecties als kinderverlamming, hersenvliesontsteking, rodehond en tetanus nog maar sporadisch voor in ons land. Ook het aantal gevallen van mazelen, geelzucht en rotavirus-infecties nam aanzienlijk af.
Daartegenover staat wel dat kinkhoest en bof opnieuw aan een opmars bezig zijn. Dat blijkt uit de nieuwste studie ‘Infectieziekten bij kinderen in 2012’ van het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid (WIV).
Bron : Het Belang van Limburg.

80% van de wereld is poliovrij.
Een onafhankelijk panel van 11 experten is tot de conclusie gekomen dat alle 11 landen in de regio Zuidoost-Azie poliovrij zijn. Met die woorden heeft de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO)bekendgemaakt dat polio in Zuidoost-Azië officieel is uitgeroeid.
Het gaat om de vierde regio die door de WHO poliovrij wordt verklaard. Daarvoor woont 80% van de wereldbevolding momenteel in een poliovrije regio. Een belangrijke veldslag is gewonnen zegt men aan de KU Leuven. Maar de oorlog is nog niet voorbij Polio is een hoogst besmettelijke kinderverlammingsziekte die niet kan worden genezen. Er bestaan ook geen medicijnen die de verschijnselen kunnen verminderen of ongedaan maken.
bron : Metro

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:41

Magrathea schreef:
Oei, sorry :)

Klinkt leuk, weer eentje voor de laaaange lijst met boeken die nog moet...

Nee geeft niet. Dit is een onderbouwende studie. :)

Wij zijn ons brein is een leuk geschreven boek.

Ook leuk maar nog verder Off-Topic.. Het purerende brein.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:46

Autisme is lastig, omdat er heel veel verschillende symptomen onder vallen. Het kan dus zomaar zijn, dat we dit later nog kunnen uitsplitsen in diverse syndromen met diverse oorzaken....Hoewel de genetische basis ook op basis van familierelaties al wel duidelijk was. O.a. mannen met technische beroepen, hebben een iets hogere kans op een autistische nakomeling.

Wat betreft hersenonderzoek: we staan echt nog maar aan het begin, en alles wat we vandaag denken te weten, kan morgen onjuist blijken te zijn.
De technologie om allerlei zaken te onderzoeken is nog vrij nieuw en zal nog veel verder verfijnd worden.

Zoek het verhaal over de dode zalm en hersenonderzoek maar eens op. ;)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:05

Ceriadwen schreef:
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/M/Mazele ... angerschap

Ongeboren kinderen en pasgeboren kinderen lopen ook risico. Ik vind het prima als iemand diens kinderen niet vaccineert, echt helemaal zelf weten. Wel vind ik dat je er dan voor moet zorgen dat jouw idealen niet de idealen van een ander mogen verstoren

Dat zouden ze niet zelf moeten weten. Een vaccinatie geeft, afhankelijk van welke vaccinatie, 90 tot 95% bescherming.

Als iedereen in een groep ('kuddevaccinatie') gevaccineerd is, heeft een virus dus vrijwel geen overlevingskans. Misschien dat 1 of 2 andere kinderen ziek worden, maar een epidemie is uitgesloten, omdat er simpelweg te weinig besmettingen komen om explosieve verspreiding te krijgen.

Als je een paar verkeerd geïnformeerde mensen hebt die hun kinderen niet vaccineren omdat ze -onterecht- denken dat hun kind dan mogelijk autisme krijgt, en die mensen mogelijk autisme (wat dus niet kan) erger vinden dan een kind dat dood gaat aan polio, de mazelen, of een andere ziekte, dan brengen hun waanideeën niet alleen hun eigen kind in gevaar, maar ook wel gevaccineerde kinderen. Je krijgt op deze manier een groep 'besmetters' die makkelijk besmet raken, en zo de kuddebescherming die met vaccineren gepaard gaan ondermijnen.

Zeg dat je op een schoolklas van 25 leerlingen 2 aluminiumhoedjes hebt die niet vaccineren vanwege autisme of andere bedachte bijwerkingen van vaccinaties. Een school verderop is een school met een religieuze achtergrond, waar 6 kinderen niet gevaccineerd zijn.

Op de religieuze school breekt polio uit. Die 6 kinderen zijn sowieso de sjaak, maar van de 19 overige worden er nu ook 2 ziek.

Die 8 zieke kinderen zouden normaal gesproken maar vrij lastig de niet-religieuze school kunnen infecteren. Misschien 1 leerling, maar dan blijft het een geïsoleerd geval.

In dit geval zijn er 2 leerlingen die ook vatbaar zijn, en die dus na contact polio oplopen. Die twee leerlingen zullen in hun klas weer voor 2 besmettingen zorgen onder wél gevaccineerde kinderen; op deze manier kan dus een epidemie alsnog uitbreken, doordat slechts een deel van de kinderen niet gevaccineerd is. En dat is imho geen 'vrije keus' meer. Vaccineren moet gewoon verplicht worden.

Met een kinderdagverblijf is dit nog riskanter, omdat je daar kinderen dermate jong hebt, dat ze nog niet alle inentingen gehad hebben.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:11

randalinpony schreef:

Weegt "we weten nog niet alles, dus wie weet wie weet wat er gebeuren kan!" op tegen duizenden doden per jaar?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:12

Ik vind het nogal respectloos dat mensen die niet vaccineren 'aluminium hoedjes' worden genoemd door je, LHO

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:19

Vjestagirl schreef:
Ik vind het nogal respectloos dat mensen die niet vaccineren 'aluminium hoedjes' worden genoemd door je, LHO

Ik zie niet in waarom ik veel respect moet hebben voor mensen die uit wazige bronnen incorrecte informatie halen, en op basis daarvan hun eigen kinderen en die van anderen in gevaar brengen.

Ik had ze ook "kindermoordenaars" kunnen noemen. Want sinds we vaccineren, sterven er véél minder kinderen. Het is niet dat we met vaccinaties een verkoudheid van een week voorkomen, we voorkomen dat er mensen doodgaan. En niet vaccineren, zal die kindersterfte terug brengen.

Op basis van valse informatie en non-wetenschappelijke bronnen je kinderen niet vaccineren is imho meer respectloos dan het gebruik van de term 'aluminiumhoedje'.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:25

LHO schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik zie niet in waarom ik veel respect moet hebben voor mensen die uit wazige bronnen incorrecte informatie halen, en op basis daarvan hun eigen kinderen en die van anderen in gevaar brengen.

Ik had ze ook "kindermoordenaars" kunnen noemen. Want sinds we vaccineren, sterven er véél minder kinderen. Het is niet dat we met vaccinaties een verkoudheid van een week voorkomen, we voorkomen dat er mensen doodgaan. En niet vaccineren, zal die kindersterfte terug brengen.

Op basis van valse informatie en non-wetenschappelijke bronnen je kinderen niet vaccineren is imho meer respectloos dan het gebruik van de term 'aluminiumhoedje'.

Omdat mensen nog altijd recht van vrije keuze hebben. Je noemt mensen die abortus plegen ook geen baby moordenaars. Mensen mogen doen met hun leven wat ze willen. Je gaat toch ook niet ieder tafeltje op een terras langs of mensen hun sigaret uit willen maken omdat jouw kind daar ook zit?

En dit is een discussie(forum), in een discussie heb je respect voor mensen met een andere mening dan jij.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:26

Penn and Teller hebben wel een mooie visualisatie gegeven mbt vaccinaties, en waarom -zelfs al zouden de spookverhalen van de antivaciclub kloppen- je toch zou moeten vaccineren:

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:28

Vjestagirl schreef:
Omdat mensen nog altijd recht van vrije keuze hebben. Je noemt mensen die abortus plegen ook geen baby moordenaars. Mensen mogen doen met hun leven wat ze willen. Je gaat toch ook niet ieder tafeltje op een terras langs of mensen hun sigaret uit willen maken omdat jouw kind daar ook zit?

En dit is een discussie(forum), in een discussie heb je respect voor mensen met een andere mening dan jij.

Het risico van met je kind op een terras met een roker zitten is toch echt duizenden malen kleiner dan niet vaccineren. En abortus is vrije keuze, correct. En ik heb nog nooit gehoord dat iemand abortus onderging omdat een moeder van een ander kind van het kinderdagverblijf waar zij heen ging, dat ook had gedaan.

Met niet-vaccineren breng je niet alleen je eigen offspring in gevaar, maar ook dat van andere. Niet-vaccineren is een maatschappelijk probleem en levensgevaarlijk. Ook voor volwassenen trouwens.

Dit soort figuren kunnen er voor zorgen dat ziektes die in Nederland niet meer voorkomen, terug komen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:32

Wat of wie word er bedoeld met de aluminiumhoedjes? En waarom die naam?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:35

LHO schreef:
Penn and Teller hebben wel een mooie visualisatie gegeven mbt vaccinaties, en waarom -zelfs al zouden de spookverhalen van de antivaciclub kloppen- je toch zou moeten vaccineren:

[ Video ]

Geweldig :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:00

Hahah, ik heb 10 seconden gekeken en vind hem nu al leuk.
"You may have heard that vaccinations cause autism. fiets THAT. TOTAL BULLSHIT." Maar wel heel netjes :')

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:01

Daf schreef:
Ik heb mijn keuze gemaakt na het lezen van de site kritisch prikken en vaccin vrij, het aanhoren van veel verhalen van mensen om mij heen die te maken hebben gekregen met ziektes na het vaccineren, mijn gevoel ...

Maar denk je dat die sites waar jij die informatie vandaan hebt neutraal zijn? Die sites zijn bedoeld om hun mening op andere mensen over te brengen, dus daar zal geen informatie opstaan wat hun eigen zienswijze tegenspreekt.
Ik ben het wel met LHO eens, en vindt niet inenten redelijk asociaal tegenover de rest van de bevolking.
Bij mij in de buurt wonen veel boeren die nog erg gereformeerd zijn, hier worden veel kinderen ook niet ingeënt, want het zou 'Gods wil' zijn als de kinderen ziek werden. Maar oh wee als ze uiteindelijk toch polio krijgen, dan gaan ze naar de dokter, het ziekenhuis, alles om maar te zorgen dat hun kindje beter gemaakt wordt. 'Gods wil' zijn ze dan allang weer vergeten. Zijn hier de laatste jaren ook wel een aantal kinderen overleden aan allerlei kinderziekten, oa polio..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:05

Goed filmpje. Om het helemaal correct te maken zou hij alleen wel af en toe een bal over het scherm heen mogen gooien want heel soms word je dus toch ziek, ondanks dat je gevaccineerd bent.

Weet je zeker dat het polio was? Ik meende dat polio überhaupt niet meer voorkwam in Nederland... Mazelen nog wel. Ik baal echt dat ik die Quest niet meer heb met dat artikel. Werd het hele verhaal onwijs goed onderbouwd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:11

Vjestagirl schreef:

Idd, met HUN leven. Maar niet met het leven van mijn kinderen ;)
Op het terras ga ik idd niet bij rokers in de buurt zitten en zal ik zo mogelijk zelf verkassen en anders vraag ik ze gerust om even ergens anders te gaan staan als de rook recht naar ons komt. Heb er zelf ook behoorlijk last van (astma). Maar dat is nog veel minder directe schade dan die entingen. Polio is hier gelukkig verplicht als inenting, ik tel mijn zegeningen! Mijn schoonmoeder kwam met mijn zoontje van de week iemand tegen in de supermarkt, dat kind compleet onder de uitslag van de waterpokken. Die had veel geluk dat ik er niet bij was, dat ze even opzout met haar besmettelijk jong! Dat je per ongeluk iemand besmet is een ding, maar opzettelijk, dan zit je bij mij toch hartstikke verkeerd.