De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:44

Jozefin schreef:
Nee hoor, totaal niet. Omdat ik weet, dat Wilders toch nooit van zijn leven aan de macht kan komen. Er zijn meer slimme mensen dan domme :j Ik snap de manier van denken van bepaalde Nederlanders gewoon niet (We hebben het nu even alleen over Nederlanders), zijn wij zo anders? :')

Mensen vinden het fundamentalistisch en eng wat je schrijft omdat je net zo kortzichtig en heetgebakerd reageert als Wilders. De pot verwijt de ketel...

Jíj zegt hier dat bepaalde mensen in Nederland vinden dat Moslims terroristen zijn die in het gevang moeten, maar wie zegt dat dan? Wie vind dat? Ik ken geen Nederlanders die dat vinden hoor, ook Wilders niet of de PVV stemmers die ik ken. Je scheert door je opmerkingen net zo goed mensen uit één groep (PVV stemmers) over één kam als de mensen waar je zo op tegen bent.

Nies_

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:47

Precies daarom. Lekker oogklepjes op en gaan.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:48

Jozefin schreef:
De rillingen lopen mij over de rug, bij de gedachtes dat ik geen strenggelovige moslim kan zijn :brr: Ik heb een heerlijk leven als strenggelovige. Maar kunnen jullie omschrijven wat jullie er precies 'grappig' aan vinden :)

Van mij mag een ieder geloven wat die wil zolang ik er maar geen last van krijg.
Dus niet voor ongelovige prutsmuts wordt nageroepen als ik kies voor een jurkje met mijn lange haren wapperend in de wind.

En ookal schijnt het voor vele nogal moeilijk te zijn dat gebeurt / overkomt vele vrouwen in Nederland nu wel. Mijn jeugd in Gouda was behoorlijk traumatisch te noemen kan ik je vertellen.

Ik leef in een vrij land en dat wil ik zo houden graag.

Leven, maar zeker ook LATEN leven.
Ik heb vaak het gevoel dat waar de vrouwenbeweging jaren geleden hard voor gevochten heeft steeds meer onderuit gehasld wordt.
Verdraagzamheid werkt twee kanten op.

Jozefin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:50

Hij heeft het niet letterlijk gezegd, maar hij meent het wel zo. Natuurlijk kan hij midden in een toespraak geen taal uitslaan als 'Vuile k*thoeren die vrouwkes met Boerka's enjaa' (ik zeg nou maar wat), dan zou hij er worden uitschopt. En geloof me, alle PVV stemmers hebben een hekel aan Moslims, waarom zouden ze anders op hem stemmen? Ik ken genoeeeg uitspraken, waarbij hij de Islam belachelijk maakt.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:53

Jozefin schreef:
Jeetje, wat een opmerkingen hier 'Zeg nou zelf, ik heb nog nooit een Marokkaan zien werken' :') Nou mijn vader is geen Marokkaan, maar toevallig wel een streng gelovige Moslim en hij werkt ontzettend hard en doet heel erg z'n best, dan vindt ik het belachelijk dat dat zo maar wordt gezegd. Go PVDA go PVDA, ze hebben gewoon gelijk, hij is een tweede Hitler.

Nou ga ik helemaal afdwalen, maar ik wil dit toch dat dit gezegd wordt. Wilders heeft een bloedhekel aan Moslims, niet persé Marokkanen, maar ook Moslims van andere landen. En dus, Nederland is een vrij land hé, discriminatie is iets wat niet in het woordenboek mag voorkomen, homoseksualiteit moet kunnen, zwarte mensen moeten worden gezien als blanke, maar Moslims??? Moslims dat zijn terroristen, beesten die achter een hok moeten worden opgesloten (Nu praat ik over de PVV en zijn stemmers). Waarom wordt er zo hysterisch gedaan, als iemand een woordje verkeerd zegt over homo's/lesbiennes, maar Moslims en de Islam mogen wel worden gehaten. Men trekt conclusies zonder zich te verdiepen in het geloof! 'Vrouwen worden gemarteld, verplicht een boerka te dragen', een echte moslim zou je uitlachen, dit is géén Islam.

Nu weer ontopic. Waar haalt hij vandaan dan Marokkanen misdrijvers zijn? Oke, er zijn rotte appels, maar die zijn er toch altijd en overal? Op het nieuws 'Buurman vermoord buurmeisje' en blablabla, daar wordt heel mild over gedaan, maar als er is een keer een rotte Marokkaan en snoepje steelt wordt alle Marokkanen over een kam gescheerd, dat zie in tenminste!

Ik heb medelijnen met Wilders, grote medelijden, hij is straks die gaat branden in vuur en zullen we is zien wie het laatst lacht ;) Overigs maak ik me helemaal niet druk om dit soort types, tsja Allah heeft niet voor niets de 'Hemel' en de 'Hel' geschapen, mens met een hart van steen moeten er zijn. Ik zal voor hem bidden, in de hoop dat hij op het rechte pad komt, maar ik zie daar weinig kans in.

Zo, mening van mijn kant.

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden, maar ik zal het respecteren als jullie i.p.v zitten rellen en rustige discussie met me aangaan. :)

Nou met de opvattingen die jij erop nahoud....als de hemel vol zit met dat soort figuren zeg ik....kom maar op met dat feestje in de hel

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:56

Jozefin schreef:
En geloof me, alle PVV stemmers hebben een hekel aan Moslims, waarom zouden ze anders op hem stemmen?

Omdat zijn programma wel groter is dan alleen zaken over immigranten en religie.
Dus nee, niet alle PVV-stemmers hebben een hekel aan moslims.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:58

Jozefin schreef:
Hij heeft het niet letterlijk gezegd, maar hij meent het wel zo. Natuurlijk kan hij midden in een toespraak geen taal uitslaan als 'Vuile k*thoeren die vrouwkes met Boerka's enjaa' (ik zeg nou maar wat), dan zou hij er worden uitschopt. En geloof me, alle PVV stemmers hebben een hekel aan Moslims, waarom zouden ze anders op hem stemmen? Ik ken genoeeeg uitspraken, waarbij hij de Islam belachelijk maakt.

Hij heeft het niet letterlijk zo gezegd maar bedoelt het wel zo?

Ik stem niet op hem maar de islam is ook zeker niet mijn geloof.
Sowieso houd ik niet van dreigende en veroordelende ideeën binnen een geloof. :r

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:59

Jozefin schreef:

Onzin. Ik heb een keer PVV gestemd en ik denk hetzelfde over moslims als over christenen enz, voor mij is het een pot nat. Van mij mag je zo streng geloven als je wilt, maar ik wil er geen last van hebben en daar gaat het vaak mis.

Jozefin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:03

delerium schreef:
Jozefin schreef:
En geloof me, alle PVV stemmers hebben een hekel aan Moslims, waarom zouden ze anders op hem stemmen?

Omdat zijn programma wel groter is dan alleen zaken over immigranten en religie.
Dus nee, niet alle PVV-stemmers hebben een hekel aan moslims.

Elk mens dat diep in z'n hart geen moslimhater is, zal nooit maar dan ook nooit op W stemmen. De dingen die hij over ons heeft gezegd... In Nederland gaat het uitstekend wat betreft de Islam, moet je Syrië en Irak is zien, de Amerikanen hangen alle moslims daar op! Wat Wilders z'n einddoel is. Hij is niet voor niets de wereld afgereisd om speeches te houden en die speeches gingen voor 80% over hoe verschrikkelijk de Islam wel niet is. ;)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:04

Ik ben meelezer en ga me verder niet in de discussie mengen, maar hoorde net op de radio dat mensen die hem nu nog met Hitler gaan vergelijken een rechtszaak aan hun kont gehangen krijgen. Of dat echt gaat gebeuren weet ik natuurlijk niet maar just so you know.. ;)

Jozefin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:06

Nies_ schreef:
Jozefin schreef:

Onzin. Ik heb een keer PVV gestemd en ik denk hetzelfde over moslims als over christenen enz, voor mij is het een pot nat. Van mij mag je zo streng geloven als je wilt, maar ik wil er geen last van hebben en daar gaat het vaak mis.

Ik haal hier uit, dat als men strenggelovig is, dat ie meteen een lastpost moet zijn. Als dat klopt, dan ken je de Islam niet goed. Jammer erg jammer, dan mensen zomaar conclusies te trekken zonder dat ze iets echt goed te kennen.....

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:12

Jozefin schreef:
Elk mens dat diep in z'n hart geen moslimhater is, zal nooit maar dan ook nooit op W stemmen. De dingen die hij over ons heeft gezegd... In Nederland gaat het uitstekend wat betreft de Islam, moet je Syrië en Irak is zien, de Amerikanen hangen alle moslims daar op! Wat Wilders z'n einddoel is. Hij is niet voor niets de wereld afgereisd om speeches te houden en die speeches gingen voor 80% over hoe verschrikkelijk de Islam wel niet is. ;)

Je kan het ook overdrijven hoor. Hun programma is breder dan alleen dit. Mensen die op de PVV stemmen hoeven niet voor 100% achter zijn stellingen te staan, maar willen wel dat er iets gebeurd. En aangezien Wilders een van de enigen is die dit standpunt wat betreft 'buitenlanders' inneemt blijven er weinig andere partijen over om op de stemmen als je wil dat er iets veranderd.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:13

Jozefin schreef:
Elk mens dat diep in z'n hart geen moslimhater is, zal nooit maar dan ook nooit op W stemmen.

Ik ben geen moslimhater (verre van zelfs; de islam is een van de zeldzame religies die bv dierenwelzijn hoog stelt en dat is voor mij een bijzonder belangrijk punt).
Het is verder domweg niet aan mij om ook maar iets van iemands religie te vinden. Ik wens iedereen heel veel geluk met zijn/haar geloof of gebrek eraan en verder interesseert het me gewoon niet.
Toch zou ik gerust PVV stemmen.
Bijvoorbeeld omdat ze niet als knipmes richting Brussel buigen zodra daar een geluid vandaan komt. Voor mij hebben ze standpunten die geen andere partij ook heeft.

En nog wat nuancering: als je het hebt over de kinderbijslag naar het buitenland etc dan ben ik het er persoonlijk ontzettend mee eens dat dat per direct stopgezet mag worden. En dat is niets, maar dan niets tegen buitenlanders.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:25

Jozefin schreef:

Ook ik ben geen moslimhater en meneer Wilders, zegt hij, ook niet.
Hij heeft alleen een hekel aan de Koran omdat meneer Wilder vind dat die tot geweld aan zet.
Heb je de Koran wel eens gelezen? Ik wel en als ik heel eerlijk ben ben ik het wel met hem eens.
Wilders heeft zelfs een aantal jaar in Israël gezeten en voelde zich daar direct thuis.

Een quote van Wilders:
Citaat:
"Ik haat geen moslims, ik haat de islam."[

Ik vind het persoonlijk dan ook erg leuk dat de meeste bokkers hier (bijna) niks weten over de politiek en maar mooi met de rest mee praten. Ik beschuldig hier dan ook helemaal niemand mee.
En het gaat al helemaal te ver dat meneer Wilders vergeleken word met Hitler, en ja , ik vind de documentaires kijken van de 2e wereldoorlog ontzettend leuk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:36

Nynke1 schreef:
Ik ben meelezer en ga me verder niet in de discussie mengen, maar hoorde net op de radio dat mensen die hem nu nog met Hitler gaan vergelijken een rechtszaak aan hun kont gehangen krijgen. Of dat echt gaat gebeuren weet ik natuurlijk niet maar just so you know.. ;)

Dat vind ik nu wel weer grappig. De vrijheid van meningsuiting geldt eigenlijk alleen voor Geert Wilders, blijkt maar weer. Je mag hele bevolkingsgroepen schofferen, maar Geert met een mede-politicus vergelijken, dat mag dan weer niet. Ik kan mij wel vinden in de vergelijking, al is het politiek gezien, niet handig. :D

Geert is een meester in het beledigen van mensen en hij weet precies tot hoever dit is toegestaan volgens de wet. Hij heeft alleen weinig incasseringsvermogen.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:37

Wilders is heel direct in zijn uitspraken, de rest draait erom heen, maar dat wil niet zeggen dat ik bepaalde uitspraken van hem goed keur, dat kan hij ook anders brengen...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:41

Toevallig hebben wij hier in de klas uitgebreid over gediscussieerd maar zodra je ook maar zei dat Wilders ook goede punten had werd je nog net niet uitgelachen door de desbetreffende docent omdat hij geen PVV zou stemmen (naar zijn eigen zeggen: geen denken aan).

Ik weet niet ontzettend veel van politiek en één van mijn beste vriendinnen is moslim, maar toch kan ik me ergens ook wel in Wilders zijn standpunten vinden. Hij heeft namelijk (gelukkig) ook andere standpunten dan enkel over de islam.

Vind de vergelijking met Hitler gewoon té ver gaan, zoiets kun je gewoon echt niet maken. Hoe laf is het om het dan vervolgens terug te trekken? Als Wilders in zijn functie niet zulke uitspraken zou mogen doen, waar slaat dit dan op van het desbetreffende PvdA-lid?

In mijn ogen worden alleen de slechte uitspraken van Wilders eruit gepikt en worden de goede dingen niet eens meer gezien. Natuurlijk, hij is ontzettend extreem met zijn uitspraken en zeker in zo'n functie is dat gewoon niet handig/goed, maar wat de PvdA doet is precies hetzelfde. :j

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:48

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:03

Ceriadwen schreef:
Hoe bedoel je dat NGU?

Ik dacht oooh als iedereen het doet is het niet zo erg! :))

Maar dat was sarcastisch bedoelt natuurlijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:31

Ceriadwen schreef:
eerlijk gezegd lopen de kriebels over mijn rug bij het lezen van zulke fundamentalistische kreten.

Hoezo, fundamentalistisch? Ik vind het nogal meevallen, hooguit het stukje waarin ze zegt dat Wilders naar de hel gaat - maar als je ziet wat hij zegt over de bevolkingsgroep waartoe zij behoort kan ik me dat nog prima voorstellen ook. Je bewijst eigenlijk direct haar gelijk met deze opmerking := Er zijn hier wel fundamentalistischere dingen gezegd, maar als het islamitisch is (of anderszins religieus), oeioei!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:32

Blue_Eyes schreef:
Ceriadwen schreef:
eerlijk gezegd lopen de kriebels over mijn rug bij het lezen van zulke fundamentalistische kreten.

Hoezo, fundamentalistisch? Ik vind het nogal meevallen, hooguit het stukje waarin ze zegt dat Wilders naar de hel gaat - maar als je ziet wat hij zegt over de bevolkingsgroep waartoe zij behoort kan ik me dat nog prima voorstellen ook. Je bewijst eigenlijk direct haar gelijk met deze opmerking := Er zijn hier wel fundamentalistischere dingen gezegd, maar als het islamitisch is (of anderszins religieus), oeioei!

Ik vind het eng ja als iemand zo in een geloof opgaat dat deze oogkleppen op krijgt, alle geloven daarmee bedoeld.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:36

Maar dat vind ik ook nogal meevallen. Het meisje verdedigt zichzelf tegenover de wervelwind die Wilders heet en die - eerlijk is eerlijk - nou niet echt vriendelijk overkomt voor waar zij voor staat. Ik denk dat 95% van de Bokkers precies hetzelfde zou doen als zij op die manier gepakt zouden worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:37

12 jaar geleden werd Pim Fortuyn ook vergeleken met Hitler en Haider....Door politici.
We weten hoe dat is afgelopen toch?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:38

Haider is volgens mij toch echt bij een ongeluk omgekomen... Dus gaat een beetje ver om over hem te zeggen 'we weten hoe dat is afgelopen' ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:39

De bedoelt natuurlijk dat we weten hoe het met Fortuyn is afgelopen.